ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ π. ΕΦΡΑΙΜ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΚΟΔΟΞΟ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Συνεχίζουμε την αναίρεση των θέσεων του αγαπητού φίλου κ. Δ. Σωτηρόπουλου αναφορικά με την άρνηση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου να διαθέσει στο κεντρικό βιβλιοπωλείο της Αρχιεπισκοπής το βιβλίο του π. Εφραίμ για τον κακόδοξο μοναχό Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό.
Πέραν του γεγονότος ότι ο Μακαριώτατος συκοφαντείται ασύστολα στο βιβλίο του π. Εφραίμ, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, στην ανακοίνωσή του, επεσήμανε την σωρεία των αιρέσων, που κατά καιρούς δίδαξε “γυμνή τη κεφαλή”, ο πλανεμένος Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός.
Επομένως, βάσει ποιας λογικής ή χριστιανικής συνέπειας και ποιμαντικής ευθύνης, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου καλείται να διαθέτει στο βιβλιοπωλείο της Αρχιεπισκοπής το βιβλίο του π. Εφραίμ, που προβάλλει ένα πλανεμένο μοναχό,
1.) που -μεταξύ άλλων κακοδοξιών- θεωρούσε επιτρεπτές τις εκτρώσεις μέχρι τον τρίτο μήνα της κυήσεως,
2.) που θεωρούσε τον ανθρώπινο νου υπεράνω της χάριτος του Θεού, και
3.) που δίδασκε -κατ’ επανάληψη- την κακοδοξία του Άνσελμου Κανταρβουργίας περί της δήθεν ανάγκης ικανοποίησης της Θείας Δικαιοσύνης;
Παράλογο και ανακόλουθο δεν είναι να ζητούμε από ένα ποιμενάρχη να προβάλλει ένα κακόδοξο;
Σοβαρολογείς Δημήτρη μου; Είναι δυνατόν να ζητάς από τον Αρχιεπίσκοπο να προβάλλει και να διακινεί βιβλίο που παρουσιάζει ως Άγιο ένα πλανεμένο, που δίδαξε σωρεία αιρέσεων;
Υπάρχει, όμως, και ένας άλλος λόγος για τον οποίο ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου δεν επιτρέπει την κυκλοφορία του βιβλίου του π. Εφραίμ από το κεντρικό βιβλιοπωλείο της Αρχιεπισκοπής.
Κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Άγιον Όρος ο Μακαριώτατος Κύπρου επεσκέφθη πολλά μοναστήρια και οπωσδήποτε όλα όσα έχουν Κύπριους Ηγουμένους, εκτός από το Βατοπαίδι.
Ο λόγος;
Δεν ήθελε -όπως δήλωσε απολύτως προς τιμήν του- να ενθαρρύνει το πνεύμα της εκκοσμίκευσης και της αλλοτρίωσης του Αγιορειτικού ήθους που έφερε στο Άγιον Όρος και στον κόσμο ο πλανεμένος Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός και οι πνευματικοί του γόνοι.
Και ασφαλώς ορθότατα έπραξε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου.
Αφού, λοιπόν, ορθότατα ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου
έδωσε -ως είχε χρέος- οστεοκλαστικό χαστούκι στις παρειές της εκκοσμίκευσης της Μονής Βατοπαιδίου και στο πνεύμα της αλλοτρίωσης του Αγιορειτικού ήθους, που εισήγαγε ο πλανεμένος και Θεομπαίκτης Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός, βάσει ποιας λογικής ή συνέπειας ή ποιμαντικής ευθύνης, καλείται -και μάλιστα με τόση ιταμότητα- ο Αρχιεπίσκοπος να διακινεί το βιβλίο του π. Εφραίμ, που παρουσιάζει τον Θεομπαίκτη και κακόδοξο μοναχό ως Άγιο;
έδωσε -ως είχε χρέος- οστεοκλαστικό χαστούκι στις παρειές της εκκοσμίκευσης της Μονής Βατοπαιδίου και στο πνεύμα της αλλοτρίωσης του Αγιορειτικού ήθους, που εισήγαγε ο πλανεμένος και Θεομπαίκτης Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός, βάσει ποιας λογικής ή συνέπειας ή ποιμαντικής ευθύνης, καλείται -και μάλιστα με τόση ιταμότητα- ο Αρχιεπίσκοπος να διακινεί το βιβλίο του π. Εφραίμ, που παρουσιάζει τον Θεομπαίκτη και κακόδοξο μοναχό ως Άγιο;
Νομίζω ότι τα πιο πάνω (και αυτά που έγραψα με το χθεσινό άρθρο) απαντούν διεξοδικά τις έωλες θέσεις που κατέγραψες.
Θα έκλεινα την αναίρεση των θέσεων σου, αγαπητέ φίλε Δημήτρη, με αυτό το άρθρο, αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να το κάνω, επειδή στο σχόλιό σου έγραψες κάτι φοβερό. Ελπίζω ανεπιγνώστως. Γι’ αυτό, όμως, θα πούμε -συν Θεώ- λίγα πράγματα αύριο ή λίαν προσεχώς.
No comments:
Post a Comment