ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ κ. Δ. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ π. ΕΦΡΑΙΜ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΩΣΗΦ ΤΟΝ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Ο κ. Δημήτρης Σωτηρόπουλος, συγγραφέας και εκδότης, (που μας τιμά από καιρού εις καιρόν με συνεργασίες που στέλλει στο ιστολόγιό μας), σε ανάρτησή του στον λογαριασμό Facebook που διατηρεί, http://www.orthodoxia.online/2018/06/23/%CE%BA%CF%8D%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%8D%CF%84%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3-%CE%B5%CF%86/ ασχολείται με την άρνηση του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσόστομου να διακινεί, από το κεντρικό βιβλιοπωλείο της Αρχιεπισκοπής, το βιβλίο του π. Εφραίμ για τον Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό.
Και τι λέγει;
Ότι ο Αρχιεπίσκοπος έχει υποχρέωση να προωθεί, από το βιβλιοπωλείο της Αρχιεπισκοπής, το βιβλίο του π. Εφραίμ, έστω και αν το βιβλίο συκοφαντεί ασύστολα τον Μακαριώτατο και διαστρέφει την ιστορική αλήθεια, με μοναδικό στόχο να δικαιώσει τον πλανεμένο, φαύλο και Θεομπαίκτη μοναχό Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό.
Για ποιο λόγο;
Διότι αυτό που μετρά -κατά τον κ. Σωτηρόπουλο- είναι η ελευθερία του λόγου και η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών!!!
Μιλούμε για θέματα που αφορούν την σωτηρία του ανθρώπου και αντί να χρησιμοποιούμε την γλώσσα του Ευαγγελίου, μιλούμε την γλώσσα του Διαφωτισμού!!!
Αν, κ. Σωτηρόπουλε, ερχόταν ένας αυτοπροσδιοριζόμενος ως “Μάρτυρας του Ιεχωβά” και σας παρακαλούσε να διαθέσετε στο βιβλιοπωλείο σας ή και να εκδώσετε τα βιβλία του θα το κάνατε;
Προφανώς όχι!
Αν ερχόταν ο Περγάμου Ιωάννης Ζηζιούλας ή ο π. Βασίλειος Θερμός ή ο π. Φιλόθεος Φάρος ή κάποιος άλλος Οικουμενιστής ή Νεονικολαίτης και σας υπέβαλλε το ίδιο αίτημα τι θα κάνατε;
Θα λέγατε ότι είμαστε στο 2018, και όχι στον Μεσαίωνα, πρέπει να υπάρχει ελεύθερη διακίνηση ιδεών και γι’ αυτό θα τους εκδίδατε τα βιβλία και θα τα διαθέτατε στο βιβλιοπωλείο σας;
Προφανώς όχι!
Επομένως βάσει ποιας λογικής και ποιας συνέπειας απαιτείς, αδελφέ μου, από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου να διακινεί ένα βιβλίο
1.) που τον συκοφαντεί αδίστακτα,
2.) που διαστρέφει κατάφωρα την ιστορική αλήθεια,
3.) που προβάλλει ένα πλανεμένο, φαύλο και Θεομπαίκτη ως Άγιο της Εκκλησίας, και
4.) ο συγγραφέας του οποίου -τουτέστιν ο π. Εφραίμ- "ταις του πλανεμένου του Γέροντα Ιωσήφ τοις ρήμασιν επόμενος", συντείνει τα μέγιστα στην εκκοσμίκευση του Αγίου Όρους;
Είναι επιτρεπτόν, έστω και εκ του μακρόθεν, να προβάλλουμε ως Άγιο ένα μοναχό, που διατύπωσε πλήθος αιρέσεων, και να οχυρωνόμαστε πίσω από τις Αρχές του Διαφωτισμού, για να προωθήσουμε κάτι αντιευαγγελικό;
Η δημοκρατία, κ. Σωτηρόπουλε, παρόλες τις καταφανείς ελλείψεις της, είναι το καλύτερο από τα υπάρχοντα πολιτικά συστήματα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι η βάση για να συζητούμε θεολογικά και ποιμαντικά θέματα.
Στην Εκκλησία και στην Θεολογία ισχύουν άλλες προυποθέσεις.
Ποιές ειναι αυτές;
“Οἱ Προφῆται ὡς εἶδον, οἱ Ἀπόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν, οἱ Διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφώνηκεν, ἡ χάρις ὡς ἔλαμψεν, ἡ ἀλήθεια ὡς ἀποδέδεικται, τὸ ψεῦδος ὡς ἀπελήλαται, ἡ σοφία ὡς ἐπαρρησιάσατο, ὁ Χριστὸς ὡς ἑβράβευσεν,
Οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω λαλοῦμεν, οὕτω κηρύσσομεν Χριστόν τὸν ἀληθινὸν Θεὸν ἡμῶν, καὶ τοὺς Αὐτοῦ Ἁγίους ἐν λόγοις τιμῶντες.”
Βεβαίως η “αρχή των πλειόνων” για διοικητικά κυρίως θέματα (λ.χ. εκλογές επισκόπων) δεν είναι άγνωστη στην Εκκλησία, αλλά όπου “Θεός το κινδυνευόμενον” ισχύει απολύτως το “είς ποιών το θέλημα Κυρίου, ή μύριοι παράνομοι”.
Αφού, λοιπόν, μιλούμε για μοναχό, ο οποίος διατύπωσε πλήθος κακοδοξίες, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου -όπως ο κάθε ιεράρχης- έχει αδήριτη υποχρέωση να αρνηθεί να προβάλει ως Άγιο ένα πλανεμένο μοναχό, για να προάγει την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών.
Γνωρίζουμε, έστω και ένα Άγιο της Εκκλησίας, που έβαλε τις αρχές του Διαφωτισμού πάνω από την αλήθεια του Ευαγγελίου;
Προφανώς και δεν γνωρίζουμε!
Το αντίθετο γνωρίζουμε! Ότι οι Οικουμενικές Σύνοδοι και οι Άγιοι Πατέρες παρέδιδαν αιρετικά συγγράμματα και τους συγγραφείς τους στο αιώνιο ανάθεμα.
Με αυτά τα δεδομένα είναι δυνατόν, Δημήρη μου, να κατηγορείται ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, επειδή δεν προβάλλει και δεν προωθεί ένα κακόδοξο -συν τοις άλλοις- μοναχό;
“Κρίνατε υμείς ο φημί” φίλε κ. Σωτηρόπουλε!
Θα συνεχίσουμε -συν Θεώ- αύριο, για να μην επιμηκύνουμε υπερβαλλόντως την έκταση του παρόντος άρθρου.
No comments:
Post a Comment