ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ κ. ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ
=====
Αγαπητή κυρία Λωρίτου,
Με την επιστολή σας αναφέρεστε σε πολλά θέματα και ελπίζω να καλύψω με την απάντησή μου όλες τις παραμέτρους της.
Καταρχήν συγκρίνετε εντελώς αυθαίρετα -θα μου επιτρέψετε να πω- τον καθαιρετέο μεταπατερικό, Νεορθόδοξο, Οικουμενιστή, νεωτεριστή, Νεοβαρλααμίτη και πολλά άλλα Μητροπολίτη Δημητριάδος με τον παραδοσιακό Μητροπολίτη Φλωρίνης Θεόκλητο.
Ποιος θα είχε ποτέ αντίρρηση, κυρία Λωρίτου, αν οι ιερείς του Δημητριάδος ή του Μεσσηνίας ή του Νέας Ιωνίας ή του Αλεξανδρουπόλεως ή του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου κτλ. διέκοπταν το μνημόσυνό τους;
ΓΙΑΤΙ ΔΙΕΚΟΠΗ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΦΛΩΡΙΝΗΣ;
________
Αλλά του Μητροπολίτη Φλωρίνης για ποιο λόγο διεκόπη το μνημόσυνο, αφού ο Σεβασμιώτατος δεν είναι Οικουμενιστής, Κολυμπαριστής ή αρνητής της Ορθοδοξίας;
Ερωτώ συγκεκριμένα:
Έλαβε μέρος στη Σύνοδο της Κρήτης όταν προσκλήθηκε;
Έδωσε εντολή να διαβαστεί το Μήνυμα “Προς το Λαό” στη Μητροπολιτική του περιφέρεια;
Συμμετέσχε ποτέ σε συμπροσευχές με αιρετικούς, αλλόθρησκους ή σχισματικούς;
Είπε ποτέ ή έδειξε με τις ενέργειές του ότι συμφωνεί με τη συμφωνία του Μπαλαμάντ ή του Σαμπεζύ;
Ενστερνίστηκε τα κακόδοξα ψηφίσματα του ΠΣΕ του Τορόντο, του Πόρτο Αλέγκρε ή του Πουσάν;
Τι έκανε, επιτέλους, που μας δίνει το δικαίωμα να τον χαρακτηρίσουμε Οικουμενιστή;
Στη γνωστή συνέντευξή του εναντίον της Συνόδου της Κρήτης δεν είπε τα δέοντα γι’ αυτή την οικουμενιστική Σύνοδο;
Ακόμη και άνθρωποι που αποτειχίστηκαν από τον Σεβασμιώτατο δεν ομολογούν ότι σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις εκφράζει πάντοτε καθαρά αντιοικουμενιστικές πεποιθήσεις;
Ε τότε! Πώς στην ευχή ο Σεβασμιώτατος Φλωρίνης είναι Οικουμενιστής και Κολυμπαριστής;
Ο ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΤΗΝ ΑΘΩΟΤΗΤΑ ΤΟΥ
_________
Ισχυρίζεστε, κυρία Λωρίτου, ότι ο Φλωρίνης και όλοι οι Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος ως “ύποπτοι και εμπλεκόμενοι να αποδείξουν οι ίδιοι ότι είναι αθώοι και όχι το αντίθετο, δηλαδή να αποδείξουν οι ενάγοντες την ενοχή τους.”
Καταρχήν να μου επιτρέψετε να πω ότι δεν είναι έτσι που λειτουργεί ο νόμος. Ακόμη, όμως, και αν δεχτούμε τη δική σας δικονομία ο Σεβ. Φλωρίνης απέδειξε ότι είναι αθώος με τη συνέντευξη που έδωσε πριν τη Σύνοδο της Κρήτης και με την άρνησή του να παραστεί ως μέλος της, αλλά και εκ των υστέρων με την άρνησή του να δώσει εντολή να διαβαστεί το Μήνυμα της Ιεράς Συνόδου “Προς το Λαό”.
Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΥ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΕΓΙΝΕ ΕΠΕΙΔΗ Ο ΣΕΒ. κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΔΕΝ ΕΚΟΨΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ
________
Αλλά ας έλθουμε στο ψητό. Μήπως γνωρίζουμε τον πραγματικό λόγο που ο π. Παίσιος Παπαδόπουλος και ο π. Μάξιμος Καραβάς με τη συνοδεία του έκοψαν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη;
Ασφαλώς και τον γνωρίζουμε επειδή οι ίδιοι οι αποτειχισθέντες πατέρες είχαν την ευθύτητα και την εντιμότητα να μας πουν τον λόγο που δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι ο Σεβασμιώτατος Φλωρίνης δεν έκοψε το μνημόσυνο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου.
Αφού, λοιπόν, αυτός είναι ο λόγος οφείλουμε να πούμε στους αποτειχισθέντες πατέρες ότι η ερμηνεία που κάνουν του ΙΕ΄Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου είναι λανθασμένη επειδή ο Κανόνας επιτρέπει -δεν επιβάλλει- την διακοπή του μνημοσύνου του αιρετίζοντος επισκόπου ή Πατριάρχη.
Η θεώρηση του Κανόνα ως υποχρεωτικού αναπόδραστα οδηγεί, όχι στην αποτείχιση -τουτέστιν στη διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη- αλλά στη διακοπή κοινωνίας με όλη την Εκκλησία, τουτέστιν στο σχίσμα.
Μόνον θεολογικά αστοιχείωτοι θα μπορούσαν ποτέ να ταυτίσουν το σχίσμα με την διακοπή του μνημοσύνου.
Αλλά και μόνον εθελότυφλοι δεν βλέπουν τον κίνδυνο η διακοπή του μνημοσύνου να οδηγήσει σε σχίσμα αν ο Κανόνας θεωρηθεί υποχρεωτικός και όχι δυνητικός.
Αν ο Κανόνας θεωρηθεί υποχρεωτικός σημαίνει ότι οι αποτειχισθέντες σταδιακά ή αμέσως πρέπει να διακόψουν την κοινωνία με όλη την Εκκλησία.
Στην προκειμένη περίπτωση όσοι διέκοψαν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη θα αρνηθούν να έχουν κοινωνία με όλους τους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδας αφού μνημονεύουν τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο ή και την Ιερά Σύνοδο. Αλλά δεν θα μείνουν μέχρις εκεί. Σταδιακά θα προχωρήσουν στη διακοπή της κοινωνίας με όλες τις Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες (της Βουλγαρίας και της Γεωργίας μη εξαιρουμένων) επειδή δεν διέκοψαν το μνημόσυνο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και το μνημόσυνο των άλλων Πρωθιεραρχών που υπέγραψαν τις κακόδοξες αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης.
Άρα, κυρία Λωρίτου, ας μην υποτιμούμε τον κίνδυνο δημιουργίας σχίσματος αν επικρατήσει η πλάνη ότι δήθεν ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου είναι υποχρεωτικός και όχι δυνητικός.
ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑΙΗ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
_________
Επαναφέρετε το θέμα της βίαιης εκδίωξης των πατέρων της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου και εκφράζετε την ισχυρή βούληση να αντισταθείτε δυναμικά σε τέτοιες μεθοδεύσεις. Αν, όντως, αυτές είναι οι προθέσεις του Σεβασμιώτατου -και ίσως αυτές είναι μετά τα όσα αποκαρδιωτικά συνέβησαν στον εσπερινό της Αγίας Παρασκευής- να είστε απολύτως βεβαία, κυρία Λωρίτου, ότι νοερά θα είμαι μαζί σας και θα υπερασπιστώ τους διωκόμενους πατέρες. Αλίμονον αν η λύση των θεολογικών και εκκλησιαστικών προβλημάτων γίνεται με την προσφυγή στα δικαστήρια και με τη συνδρομή της αστυνομίας.
ΣΥΝΟΨΙΖΩ
______
1.) Ο Μητροπολίτης Φλωρίνης Θεόκλητος δεν είναι Οικουμενιστής, Κολυμπαριστής ή αρνητής της Ορθοδοξίας.
2.) Άρα κακώς έκοψαν ορισμένοι σεβαστοί πατέρες και εν Χριστώ αδελφοί το μνημόσυνό του και πρέπει να το επαναλάβουν.
3.) Όσοι συγχύζουν τη διακοπή του μνημοσύνου με το σχίσμα είναι τελείως αθεολόγητοι.
4.) Η λανθασμένη, όμως, ερμηνεία του ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου ως δήθεν υποχρεωτικού και όχι δυνητικού είναι λίαν επικίνδυνη και οδηγεί σε σχίσμα.
5.) Παρακαλούμε θερμά και υικά τον Σεβ. Φλωρίνης να ανεχτεί τη διακοπή του μνημοσύνου του ονόματός του -έστω και αν γίνεται αδικαιολόγητα- για την ειρήνη της Εκκλησίας
6.) Η προσφυγή σε βίαια μέσα για την εκδίωξη των μοναχών από τη Μονή της μετανοίας τους είναι εντελώς απαράδεκτη.
ReplyDeleteΚύριε Τελεβάντο, τά γεγονότα μας έχουν ξεπεράσει Είπαμε, ίσως είναι λίγο άτυχος ο Θεόκλητος Φλωρίνης , αυτό όμως δεν τον αθωώνει από την ευθύνη που έχουν και οι 80 πλήν των ελαχίστων εξαιρέσεων Αν υπάρχει το ορθόδοξο βίωμα και τά αντανακλαστικά λειτουργούν , δεν τον νοιάζει τον άλλον και δεν σκαμπάζει γρυ από Κανόνες , προαιρετικά και δυνητικά που έχουν καταντήσει απλώς μία σχολαστικότητα Το ορθόδοξο βίωμα είναι ακριβώς ο Κανόνας Εσείς τι λέτε δεν τους χρειάζεται ένα τέτοιο χνέρι , που να είναι όλο δικό τους ; Δεν μπορώ να το κατανοήσω , ότι στον Βόλο λειτουργεί επί κοντά 20 χρόνια η αιρετική Ακαδημία και γι’ αυτό δεν ευθύνεται , ο Θεόκλητος της Φλώρινας και οι άλλοι 80 όμοιοί του Επιθετικοί οικουμενιστές είναι όχι περισσότεροι από δυό τρείς Οι υπόλοιποι ; Ποιος το έγραψε το ΄΄μήνυμα προς τον λαό ΄΄ ; Δεν εκπορεύτηκε από την Ιερά Σύνοδο ; Και από την άλλη ό,τι έγινε στην Φλώρινα και ό,τι θα υπάρξει και στην συνέχεια είναι ένα ράπισμα στον κάθε οικουμενιστή επίσκοπο , στον κάθε ηγούμενο μοναστηριού , που στρώνει χαλιά στον επίσκοπο με την δικαιολογία ….. ένα σωρό αρλούμπες ……. , στον κάθε τσιτσιφιόγκο αρχιμανδρίτη που το γλύψιμο καλά κρατεί , κατά τάλλα το Αγιο Πνεύμα ……. , στον κάθε παπά που δεν κλείνει την πόρτα στον τολμητία Η ομολογία ασφαλώς είναι ΄΄προαιρετική ΄΄ όπως προαιρετικές είναι και όλες οι αρετές Ε ! ΟΙ Φλωρινιώτες θέλουν να ομολογήσουν και να προασπίσουν το μοναστήρι τους από την επέλαση -- άντε άς μην πούμε του άκρατου και επιθετικού οικουμενισμού -- αλλά του επιεικούς οικουμενισμού με το καμουφλάζ της χαμηλοβλεπούσας , που τηρεί τα προσχήματα Το τέστ τοξικότητας βγαίνει ή θετικό ή αρνητικό , μέση κατηγορία δεν υπάρχει Τέλος να πουμε ότι ο κάθε επίσκοπος θα έπρεπε να αισθάνεται υπερήφανος για ένα τέτοιο ποίμνιο Ενας πατέρας χαίρεται πάρα πολύ να νικάται από το παιδί του , το παιδί του να τον ξεπερνάει στην αξιωσύνη Αν αισθάνεται και ο Θεόκλητος Φλωρίνης αυτή την κρυφή χαρά του πατέρα , δεν θα θελήσει να κλιμακώσει την κατάσταση και το ελπίζουμε
Αγαπητέ κύριε Γιαννόπουλε,
ReplyDeleteΛέτε πολλές αλήθειες αλλά τις αναμιγνύετε με μεγάλα ψεύδη.
Αναφέρω ορισμένα:
1.) Δεν είναι η αποτείχιση σχίσμα εκτός Εκκλησίας κατάσταση όπως διατείνεστε αλλά αναφαίρετο δυνητικό κανονικό δικαίωμα των πιστών αρκεί να κηρύττει ο οικείος επίσκοπος κατεγνωσμένη αίρεση γυμνή τη κεφαλή.
2.) Μην υποτιμάτε τον κίνδυνο του Οικουμενισμού και τη σοβαρότητα των αποφάσεων της Συνόδου της Κρήτης και σας παρακαλώ μην παραθεωρείτε ότι ο Παναγιώτατος και πολλοί άλλοι ιεράρχες της Ορθοδοξίας έχουν αποδείξει εαυτούς οπαδούς του πιο απαίσιου συγκρητισμού.
3.) Έχετε δίκαιο να λέτε ότι υπάρχει ένας υπερβάλλον ζήλος σε ορισμένους (τι να κάνουμε; Είναι καντιωτικοί βλέπετε) αλλά πρέπει να σκεφτούμε και ποιος υποδαύλισε αυτόν το ζήλο που δεν είναι άλλος από τους Οικουμενιστές και τη Σύνοδο της Κρήτης.
4.) Και εγώ πιστεύω ότι ο Σεβ. Φλωρίνης είναι παραδοσιακός επίσκοπος αλλά κύριε Γιαννόπουλε θεάρεστο θα ήταν να μιλούσε πιο ανοιχτά ο Σεβασμιώτατος εναντίον των αποφάσεων της Συνόδου τη Κρήτης, αφού βλέπει τι ξεσηκωμός υπάρχει εναντίον του τοσούτον μάλλον εφόσον φαίνεται ότι τελικά έδωσε εντολή να διαβαστεί το Μήνυμα της Ιεράς Συνόδου "Προς το Λαό".
Αν έχετε δυνατότητα παρέμβασης στον Σεβασμιώτατο σας παρακαλώ να του διαβιβάσετε την υική μας παράκληση να μιλήσει καθαρά εναντίον των κακόδοξων αποφάσεων της Συνόδου της Κρήτης, επειδη με αυτές οι Οικουμενιστές κατόρθωσαν να θεσμοθετήσουν τον Οικουμενισμό σαν πίστη της Εκκλησίας.