ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΣΕΒ. ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙΣΤΗΣ;
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Κατάνυξις”, το ακόλουθο απόσπασμα από το “Κάλεσμα της Ιεράς Μονής Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου”:
“Ως γνωστόν, ο Μητροπολίτης Φλωρίνης απαρνήθηκε την Ορθοδοξία και προσχώρησε στην Παναίρεση του Οικουμενισμού, αποδεχόμενος της αιρετικές αποφάσεις της Ψευδο-συνόδου της Κρήτης του 2016. Επειδή η Ιερά μας Μονή, εξ αυτού του λόγου, σύμφωνα με τον 15ο Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου, έπαυσε το μνημόσυνο και την κοινωνία του, μη αναγνωρίζοντάς τον έτσι ως Ορθόδοξο Μητροπολίτη Φλωρίνης, αυτός γνωστοποίησε πρόσφατα στην Ιερά μας Μονή ένα έγγραφο με το οποίο παύει από τις πνευματικές θέσεις τους τον Ηγούμενο, Γέροντα Αρχιμανδίτη Μάξιμο Καραβά και τα δύο μέλη του Ηγουμενοσυμβουλίου.
Σημειωτέον ότι, η παύση του μνημοσύνου του έγινε ύστερα από μια πολύμηνη περίοδο αναμονής από την Ιερά μας Μονή για την απόρριψη από εκείνον αυτών των αιρετικών αποφάσεων και ύστερα από σχετικές προειδοποιήσεις της προς τούτον.”
Η Ιερά Μονή Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου προβαίνει σε μια πολύ σοβαρή καταγγελία εναντίον του Σεβ. Μητροπολίτη Φλωρίνης Θεοκλήτου. Τον κατηγορεί συγκεκριμένα ότι, ούτε λίγο ούτε πολύ, είναι Οικουμενιστής και ότι απαρνήθηκε την Ορθοδοξία και αποδέχτηκε τις αιρετικές αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης.
Φοβερή πράγματι καταγγελία. Από πού εξάγεται, όμως, αυτό το συμπέρασμα; Υπάρχει αλληλογραφία του Σεβασμιώτατου με τον Ηγούμενο της Μονής Αρχιμανδρίτη Μάξιμο, η οποία να στοιχειοθετεί μιά τόσο σοβαρή κατηγορία; Αν υπάρχει γιατί δεν δημοσιοποιείται;
Εμείς γνωρίζουμε ότι ο Σεβ. Φλωρίνης έδωσε συνέντευξη φωτιά εναντίον της Συνόδου της Κρήτης και αρνήθηκε να παραστεί στις εργασίες της επειδή -όπως χαρακτηριστικά είπε- δεν ήθελε να είναι "γλάστρα". Εξ όσων δημοσιεύθηκε, επίσης, δεν έδωσε εντολή στους ναούς και στις Μονές της Μητροπολιτικής του περιφέρειας να διαβαστεί το διαβόητο Μήνυμα “Προς το Λαό” της Ιεράς Συνόδου.
Επομένως, από πού εξάγεται το συμπέρασμα ότι ο Σεβ. Φλωρίνης απεδέχθη τις κακόδοξες αποφάσεις της Συνόδου και απαρνήθηκε την Ορθοδοξία;
Μήπως ο Πανοσ. Αρχιμ. Μάξιμος και οι εν Χριστώ αδελφοί του υπονοούν ότι ο Σεβ. Φλωρίνης είναι οικουμενιστής απλά και μόνον επειδή δεν αποτειχίζεται από τον Οικουμενικό Πατριάρχη; Αν γι’ αυτό ο Σεβασμιώτατος θεωρείται οικουμενιστής και Κολυμπαριστής και αρνητής της Ορθοδοξίας τότε οι πατέρες της Μονής σφάλλουν διπλά: Πρώτον διότι θεωρούν τον Σεβ. Θεόκλητο οικουμενιστή και Κολυμπαριστή και δεύτερο επειδή διέκοψαν το μνημόσυνό του.
Ο ΙΕ΄ Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου, που επικαλούνται οι πατέρες της Μονής, είναι σαφέστατος. Μόνον τότε επιτρέπεται η διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη ΕΦΟΣΟΝ "κηρύττει γυμνή τη κεφαλή κατεγνωσμένη αίρεση".
Απομένει, λοιπόν, στους πατέρες της Μονής να μας διαφωτίσουν για ποιο λόγο θεωρούν τον Σεβ. Φλωρίνης αρνητή της Ορθοδοξίας, οικουμενιστή και Κολυμπαριστή, επειδή όλα ανεξαίρετα όσα γνωρίζουμε για τον Σεβασμιώτατο μαρτυρούν ότι και ορθόδοξος και αντιοικουμενιστής είναι και αντικολυμπαριστής.
Αν οι πατέρες της Μονής έχουν αδημοσίευτα στοιχεία που αποδεικνύει το αντίθετο τους παρακαλούμε θερμά και υικά να τα δημοσιοποιήσουν για να καθησυχάσουν τη συνείδησή μας, επειδή είμαστε μεν αλληλέγγυοι στους πατέρες και αδελφούς μας που διακόπτουν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη, αλλά εφόσον, βεβαίως, τηρούνται οι προυποθέσεις που επιτάσσουν οι Ιεροί Κανόνες.
ΜΑΣ ΑΠΕΑΣΤΑΛΗ ΑΠΟ ΑΝΩΝΥΜΟ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΟ ΣΧΟΛΙΟ
ReplyDeleteΑγαπητέ κ. Τελεβάντο,
Αυτό που κάνει ο μητροπολίτης Φλωρίνης να εξοντώνει όσους πολεμούν την κακοσύνοδο της Κρήτης είναι απόδειξη ότι στηρίζει την σύνοδο της Κρήτης. Η ανθρώπινη επικοινωνία εκδηλώνεται με μεταφορά μηνυμάτων μέσω λεκτικών τρόπων, με μη λεκτικούς τρόπους ( π.χ. σήματα στον δρόμο) και με την γλώσσα της συμπεριφοράς. Η γλώσσα της συμπεριφοράς μεταφέρει τα ισχυρότερα μηνύματα κατά την επικοινωνία από τις άλλες οδούς επικοινωνίας,( η δύναμη του παραδείγματος στην αγωγή). Εάν εμείς συνομιλούμε και προφορικά σας διαβεβαιώνω ότι με ενδιαφέρει η συνομιλία μας, κοιτάζω όμως συνέχεια στο ρολόι του χεριού μου αυτό που θα καταλάβετε είναι ότι με απασχολεί η διάρκειά της, δεν θα προσέξετε τόσο στα λόγια μου ή εάν σηκωθώ από το κάθισμα μου θα καταλάβετε ότι η διάθεση για συνομιλία εκ μέρους μου τελείωσε.
Με πόσο καθαρότερο τρόπο να υποστηρίξει την κακοσύνοδο της Κρήτης από το να εξοντώνει όσους την πολεμούν ο μητροπολίτης Φλωρίνης; Δεν επιπλήττει απλώς ή αφαιρεί οφίκια κ.λ.π, θέλει να εξαφανίσει με τις διώξεις του τους τρείς συν-κληρικούς του, εξ όσων γνωρίζουμε έχει παραπέμψει και τους τρείς πατέρες στην σύνοδο. Δυστυχώς αποδεικνύεται ένα αφελές άτομο του οποίου η ευσέβεια σε θέματα πίστεως με τον πρώτο δυνατό αέρα κατέρρευσε. Εάν είχε αγιοπνευματική διάκριση δεν θα έσβηνε αυτό το καντηλάκι αντίδρασης προς την κακοδοξία στην περιοχή του, θα το ενίσχυε με την ανοχή του, ή θα έκανε ότι και η ορθόδοξη εκκλησία απέναντι στους Ρ/Κ τους οποίους όπως μας πληροφορούν τα κείμενα της Λυών δεν καταδίκασε συνοδικά (παρά τα λάθη τους) για να μην διακοπούν τελείως οι γέφυρες επικοινωνίας και επιστροφής. Τώρα οδηγεί τα πράγματα σε οξεία σύγκρουση, εάν αρνηθούν να παραδώσουν την διοίκηση, κλειδιά κ.λ.π στο Μηλοχώρι τι θα κάνει θα καλέσει την αστυνομία να τους σύρει έξω με την βία; Δυστυχώς αποδεικνύεται ένα αφελές άτομο, απογοήτευσε όσους είχαν κάνει σημαία το ΄δεν θα πάω να γίνω γλάστρα στην Κρήτη’, όσους είχαν το αγωνιστικό φρόνημα του αγίου γέροντος του ο οποίος αντέδρασε προς την αίρεση με διακοπή μνημοσύνου, τον ισχυρότερο τρόπο αντίδρασης, αλλά και τους συν-κληρικούς του επί τόσες δεκαετίες φερόμενος προς αυτούς με την μέγιστη σκληρότητα.
Παρακαλώ μην του δίνετε επιχειρήματα.
Καλό απόγευμα.
Έστω καί άν υπάρχει υπερβάλλων ζήλος εκ μέρους των πατέρων ,θα έπρεπε ο επίσκοπος Θεόκλητος να τους επαινέσει και όχι να τους τιμωρήσει ,σύμφωνα και μέ το παράδειγμα, που αναφέρουν οι διδαχές της ορθοδόξου πνευματικότητος, του κυρίου εκείνου που επιστρέφει μετά από πολυήμερη απουσία και βρίσκει την πόρτα κλειστή Χτυπά ,αλλά ο δούλος αρνείται να του ανοίξει ,μέχρι να ξημερώσει και να δεί το πρόσωπό του οτι είναι στά αλήθεια ο κύριός του Αυτός ο κύριος θα επαινέσει ως συνετό και δέν θα τιμωρήσει τον δούλο του για την άρνησή του να του ανοίξει Το ίδιο θα έπρεπε να κάνει και ο επίσκοπος Θεόκλητος
ReplyDelete