Thursday, July 13, 2017

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ π. ΙΕΡΟΘΕΟ ΑΡΓΥΡΗ



ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ π. ΙΕΡΟΘΕΟ ΑΡΓΥΡΗ
=====

Κύριε Τελεβάντο, 

Θα ήθελα να κάνω και εγώ κάποιες παρατηρήσεις στις επιστολές του π. Ιερόθεου που και εγώ έγινα δέκτης.

1) Δεν έχουν κανένα συγγραφικό χάρισμα, είναι γεμάτες με ανούσιες παραπομπές που διασπούν και κατακερματίζουν την εννοιολογική ενότητα, περιπτωσιολογούν, απομονώνουν τις λέξεις από την συνάφειά τους, μακρυγορούν, κουράζουν και δημιουργούν κομφούζιο. Όμως ο π. Ιερόθεος δεν έχει καμμία επίγνωση των αδυναμιών του και συνιστά και σε εμάς να κάνουμε το ίδιο, πιστεύοντας ότι ακολουθεί κάποια  επιστημονική αποδεικτική μεθοδολογία.

2) Εξήγησα στον π. Ιερόθεο σε κατ' ιδίαν επιστολή μου, με δεδομένο ότι έχουμε την ίδια πνευματική ρίζα, ότι θα μπορούσαμε να μιλήσουμε όσο θα ήθελε υπό την ιδιότητα των πνευματικών αδελφών, που μας ανακαλεί μνήμες από την ευλογημένη νεότητά μας, όχι όμως υπό την ιδιότητα του αρθρογράφου του Ο.Τ., παρελκύοντας έτσι έναν δημόσιο διάλογο στο σκοτάδι μιας ιδιωτικής επιστολογραφίας. Ο π. Ιερόθεος επιμένει να απαιτεί να δημοσιευτούν μονομερώς οι δικές του επιστολές, χωρίς προηγουμένως ο Ο.Τ. να δημοσιεύσει την δική μου, που έγινε η αιτία αυτού του διαλόγου.
  
3) Δεν ξέρω βάσει ποιάς δεοντολογίας κατοχυρώνει την άποψή του, ότι ο Ο.Τ. δεν έχει καμμία ηθική υποχρέωση να δημοσιεύσει την δική μου επιστολή, ενώ ο Τελεβάντος έχει την υποχρέωση να δημοσιεύσει τις δικές του. Αναφέρει εκείνο τον αόριστο χαρακτηρισμό “ανοίκειο" για την επιστολή μου παραθέτοντας κάποιες λέξεις, όπως είπαμε ξεκομμένες από την συνάφειά τους, που παρακάτω θα παραθέσω. Θα ήθελα στο σημείο αυτό να κάνω μία γενική παρατήρηση που αφορά γενικώς τους ρασοφόρους ακόμα και τις γυναίκες κυρίως ηγουμένισσες, ότι κατά κάποιο τρόπο έχουν εθιστεί στις μετάνοιες και στις κολοτούμπες, στα"ευλογείτε" και "νάναι ευλογημένο”, πράγμα το οποίο τους κάνει να ζούν στην προστατευτική “κοσμάρα" τους. 

Αν αισθάνονται μία επάρκεια σε αυτή την "κοσμάρα" θα πρέπει να την απολαμβάνουν μακαρίως περιοριζόμενοι στον στενό κύκλο των προβάτων τους και να μην ξεμυτίζουν έξω από αυτήν. Αν εκτεθούν έξω από αυτήν, τότε όπως λέει και ο λαός "κι αν είσαι και παπάς με την αράδα σου θα πας." Δεν υπάρχει τίποτα το "ανοίκειο" στην δημόσια κριτική, εφ' όσον οι ίδιοι αποφάσισαν να βγούνε σε έναν δημόσιο ρόλο. Ήδη το λειτούργημα του ιερέως είναι ένα δημόσιο λειτούργημα και υπόκειται και αυτό στην δημόσια κριτική και όχι μόνο στις μετάνοιες. Σε τελευταία ανάλυση μόνο τον Θεό προσκυνούμε και κανένα άνθρωπο. Από ό,τι φαίνεται ο π. Ιερόθεος θεωρεί γενικώς την κριτική στο αξιότιμο πρόσωπό του ως μία πράξη “ανοίκειο.” Δεν θέλει την μία λέξη, του κακοφαίνεται η άλλη, μάλλον δεν θέλει καμμιά λέξη εκτός από εκείνες που κνήθουν την ακοή του και αναγαλλιάζουν την καρδιά του σαν αυτές, που προαναφέραμε. Μήπως εκτός από αυτές επιθυμεί και μεγαλοπρεπέστερες όπως πολυχρόνια και "εις πολλά έτη"; Εκεί να δεις όχι μόνο κολοτούμπες, αλλά και ακροβατικά, και εκπαιδευμένους σιελογόνους.

4) Ας δημοσιεύουν, λοιπόν, τις επιστολές του σε ένα χώρο που τους προσιδιάζει.

5) Παραθέτω μερικές από τις "ανοίκειες" εκφράσεις μου: Ρασπούτιν, σκυλευτής, τελείως αψυχολόγητος, άτοπος και ανεδαφικός, πισώπλατος μαχαιτωτής, παρασκηνιακός χειραγωγός. Αντί να πω ότι ο π. Ιερόθεος είναι ψεύτης -δεν το λέω- λέω μόνο ότι επιτελεί το λάθος να προσωποποιεί λέξεις με τις οποίες εγώ χαρακτήρισα ενέργειές τους: Όπως με την  παποκαισαρική τους νοοτροπία αμφότεροι τι θέλουν να γίνουν Ρασπούτιν; Αν δεν τους κολακεύει ο Ρασπούτιν, μήπως θα τους κολάκευε το άλλο κάθαρμα της ιστορίας ο Μιχαήλ Ψελλός μια και οι ίδιοι -αμφότεροι οι ιερείς μας- φαίνεται να έλκεται η φαντασία τους από την βυζαντινή μεγαλοπρέπεια, μόνο που αρχίζουν να την μιμούνται από τους βυζαντινισμούς της; 

Αν είναι“ανοίκειες" οι δικές μου εκφράσεις, τότε τι είναι η έκφραση του π. Ιερόθεου να αποκαλεί τον π. Θεόδωρο Ζήση και τους σύν αυτώ ομάδα "Χ αποτειχισμένων"; Ο π. Θεόδωρος Ζήσης είναι ο ακατονόμαστος, ο άγνωστος "Χ", που μας παραπέμπει σε κάποιον καταζητούμενο; Από ό,τι φαίνεται φοβούνται ακόμα και το όνομά του. Είναι αυτός κυρίως ο λόγος που δεν θέλουν να μάθουν οι αναγνώστες του Ο.Τ. ποιός είναι αυτός τον οποίον ο σεβαστός π. Βολουδάκης με μόνο όπλο το θράσος έχει "σουτάρει" από τον Ο.Τ., γι' αυτό και δεν δημοσιεύει την επιστολή μου.

6) Ως πνευματικό αδελφό με αναφορά στον π. Επιφάνιο, και όχι ως επιστολογράφο του Ο.Τ., θα παρακαλούσα τον σεβαστό π. Ιερόθεο να απομακρυνθεί από όλο αυτό τον εξευτελισμό του Ο.Τ. και να παύσει να σκυλεύει την διδασκαλία του π. Επιφανίου πάνω στον 15ο Κανόνα.  

No comments:

Post a Comment