Tuesday, March 21, 2017

Ο κ. ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗΣ, Ο ΑΜΦΙΣΒΗΤΩΝ ΟΤΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ


Ο κ. ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗΣ, Ο ΑΜΦΙΣΒΗΤΩΝ ΟΤΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

Σε ομιλία του στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών ο καθηγητής κ. Γρηγόριος Λαρεντζάκης, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Graz, στις 16 Μαρτίου 2017, με θέμα «Οι αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας (Μαρτυρία του Ορθοδόξου φρονήματος και προοπτικές για το μέλλον) (amen.gr), αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στις «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον».

Στην όλη ομιλία του ο κ. Λαρεντζάκης παρουσιάζεται ως υπέρμαχος της Συνόδου της Κρήτης. Πως μπορεί ο κ. Λαρεντζάκης να προβάλλει εαυτόν ως υποστηρικτή και υπέρμαχο  της Συνόδου της Κρήτης, τη στιγμή που αμφισβητεί την Παράγραφο 1 του κειμένου  «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον», που αναφέρει ρητά ότι «η Ορθόδοξος Εκκλησία, είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία»;

Η αμφισβήτηση αυτή σαφέστατα διαφαίνεται από προηγούμενο κείμενο του κ. Λαρεντζάκη, που τιτλοφορείται «Εκκλησία και Εκκλησίες σε σχέση με την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας», στο κεφάλαιο που επιγράφεται ‘’Εκκλησία και Εκκλησίες’’ όπου αναφέρει προλογικά τα εξής: «Οι αντιδρώντες αναφέρονται και επικαλούνται το Σύμβολο της Πίστεως και ισχυρίζονται ότι με την έκφραση ‘’Εις Μίαν Αγίαν, Καθολικήν και Αποστολικήν Εκκλησίαν’’ εννοείται αποκλειστικώς και μόνον η Ορθόδοξος Εκκλησία». Αποτελεί σαφέστατη αμφισβήτηση της αυτοσυνειδησίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Και φυσικά αυτή του η αναφορά δεν αποτελεί μόνο κακόδοξη παρερμηνεία του Συμβόλου της Πίστεως, αλλά και της προλογικής αναφοράς του κειμένου της Συνόδου της Κρήτης, που αναφέρει ότι «η Ορθόδοξος Εκκλησία, είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία» (Παρ. 1).   

Μπορεί να χαρακτηρισθεί αυτή κακόδοξη αμφισβήτηση του κ. Λαρεντζάκη, ως ορθόδοξη θεολογική διατύπωση; Φυσικά όχι. Κατά τα άλλα στο προηγούμενο κείμενό του, που τιτλοφορείται «Εκκλησία και Εκκλησίες σε σχέση με την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο της Ορθοδόξου Εκκλησίας» ανέφερε ότι «οι πολλαπλές αντιδράσεις ορισμένων κατά της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου» «δίδουν και την ευκαιρία για την ορθόδοξη διατύπωση της πίστεώς μας χωρίς προκαταλήψεις και πολεμικές». Πως μπορεί αυτή η κακόδοξη αμφισβήτηση να θεωρηθεί ως ορθόδοξη θεολογική διατύπωση;

Το γεγονός της κακόδοξης αμφισβήτησης της αυτοσυνειδησίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όπου αναφέρει ότι «η Ορθόδοξος Εκκλησία, είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία» (Παρ. 1), θα έπρεπε να γίνει αφορμή καταδικαστικών σχολιασμών. Αντί τούτου επικρατεί απαξίωση και πολεμική προς όσους με Ορθόδοξη ακρίβεια τοποθετούνται στο σχετικό κείμενο της Συνόδου της Κρήτης.

Πως μπορεί ο κ. Λαρεντζάκης να προβάλλει εαυτόν ως υποστηρικτή και υπέρμαχο της Συνόδου της Κρήτης, τη στιγμή που αμφισβητεί την Παράγραφο 1 του κειμένου «Σχέσεις της Ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον» της Συνόδου της Κρήτης; Αναμφισβήτητα παρατηρείται αμφισβήτηση της Συνόδου της Κρήτης, από τον κ. Λαρεντζάκη, από την αντίθετη όμως πλευρά. Η απαξίωση και η πολεμική απευθύνεται αποκλειστικά προς όσους με Ορθόδοξη ακρίβεια τοποθετούνται στο σχετικό κείμενο της Συνόδου της Κρήτης.

No comments:

Post a Comment