ΤΑ ΠΕΡΙ ΔΗΘΕΝ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΥΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΥΠΡΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ
(Σχολιασμός στα περί δήθεν συκοφαντίας του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, στον ενθρονιστήριο του Ηγουμένου Νήφωνος)
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====
Ο Ηγουμένος της Ιεράς Μονής του Αγίου Νεκταρίου της Μητροπόλεως Γλυφάδας, Αρχιμανδρίτης Νήφων, που προηγουμένως ανήκε στην Μονή Βατοπαιδίου, στον ενθρονιστήριο λόγο του αναφέρθηκε και στον γέροντά του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό, τονίζοντας το εξής: ‘’Τον γέροντα ο οποίος πολεμήθηκε και συκοφαντήθηκε’’.
Φυσικά ο Ηγουμένος της Ιεράς Μονής του Αγίου Νεκταρίου της Μητροπόλεως Γλυφάδας, Αρχιμανδρίτης Νήφων, αναφέρθηκε γενικά στα περί συκοφαντίας, αλλά ένα άνθρωπο φωτογραφίζουν τα περί δήθεν συκοφαντίας, είτε ηθελημένα, είτε άθελα, τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο Β΄, γιατί ήταν αυτός που ως οικείος Επίσκοπος έθεσε το θέμα στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου. Το ανακοινωθέν εξάλλου της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου τότε στις 29 Δεκεμβρίου 1998, ανεφέρετο αποκλειστικά σε «καταγγελίες που έκανε ο Πάφου Χρυσόστομος». Αν περιτρέξει κανείς και στο πλήθος των ιστολογίων που με μονομέρεια στηρίζουν τον π. Ιωσήφ Βατοπαιδινό, θα δει να αναφέρονται με πολύ μένος για τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο Β΄.
Το να αποδίδεται το αμάρτημα της συκοφαντίας, στον τότε Μητροπολίτη Πάφου, νυν Αρχιεπίσκοπο Κύπρου, είναι πλέον αποδεδειγμένο ψεύδος. Το να έχει ο καθένας την άποψή του για το αν αληθεύουν ή όχι οι καταγγελίες για τα γεγονότα τότε εις βάρος του εν λόγω μοναχού, είναι άλλο θέμα. Να εκφράσει άποψη κάποιος και να πει ότι ο νυν Αρχιεπίσκοπος Κύπρου (τότε Μητροπολίτης Πάφου), δεν έχει σχηματίσει σωστή άποψη για το θέμα τούτο, είναι δικαίωμά του και φυσικά είναι λογικό. Τα περί συκοφαντίας όμως; Άλλο να εκφράσει την άποψή του και να πει ότι έχει λάθος στο θέμα τούτο κι άλλο να αποδίδει την ύβρη της συκοφαντίας.
Αν ήταν έτσι όπως λανθασμένα διαδίδουν, δεν θα μετέβαινε ο τότε Μητροπολίτης Πάφου, νυν Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, την παραμονή της Σταυροπροσκυνήσεως, ημέρα Σάββατο στην Ιερά Μονή Τιμίου Σταυρού της Μίνθης, για την εις διάκονο χειροτονία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, παρά τις εις βάρος του καταγγελίες. Η χειροτονία όμως ουδέποτε πραγματοποιήθηκε, καθότι προσέκρουσε στην «άκρα ταπείνωση» του π. Ιωσήφ, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε τότε αδελφός της Μονής, αν και είχαν ετοιμαστεί τα της χειροτονίας. Σε αυτόν τον Ιεράρχη καταλογίζεται η ύβρις της συκοφαντίας;
Εκείνο που εντελώς καταρρίπτει τα περί συκοφαντίας, είναι το γεγονός ότι ο τότε Μητροπολίτης Πάφου, νυν Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, προχώρησε στην χειροθεσία του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού σε Ηγούμενο της Ιεράς Μονή Τιμίου Σταυρού της Μίνθης, παρά τις εις βάρος του καταγγελίες, χωρίς προηγουμένως να τον χειροτονήσει διάκονο και ακολούθως ιερέα. Αυτός είναι ο συκοφάντης; Σε αυτόν τον Αρχιεπίσκοπο καταλογίζεται η ύβρις της συκοφαντίας; Δεν είναι φρόνιμο από μέρους μου να ασχοληθώ με το θέμα της καταγγελίας, αλλά οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι τα περί συκοφαντίας, είναι εντελώς ανυπόστατα.
No comments:
Post a Comment