Friday, March 31, 2017

ΤΑ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥ π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΩΛΗ



ΤΑ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥ π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΩΛΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Άλλο σχίσμα και άλλο διακοπή του μνημοσύνου. Πρέπει να επαναλαμβάνουμε αυτή την αλήθεια σε όλους τους τόνους μέχρις ότου την εμπεδώσουν όλοι και οι οικουμενιστές και οι αντιοικουμενιστές και οι ορθόδοξοι και οι σχισματικοί.

Αποτείχιση σημαίνει ότι ένας κληρικός διακόπτει το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη, παραμένει στην Εκκλησία, δεν προσχωρεί σε σχισματικές ομάδες ή παρασυναγωγές και αναμένει τη μετάνοια του επισκόπου του ή την απόφαση Συνόδου που θα καταδικάσει την αίρεση για την οποία έγινε η διακοπή του μνημοσύνου ώστε να μπορεί να επαναλάβει το μνημόσυνο του οικείου μετανοημένου για την αίρεση επισκόπου του.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Ότι ο εν λόγω κληρικός που αποτειχίζεται ΔΕΝ θεωρεί υποχρεωτική αλλά ΜΟΝΟΝ δυνητική την εφαρμογή των Κανόνων που αφορούν την αποτείχιση. Γι’ αυτό και δεν προχωρεί σε ακοινωνησία με όλους τους επισκόπους και τους πρεσβυτέρους της Εκκλησίας που δεν έχουν αποτειχιστεί.

Αν αντίθετα θεωρεί τον ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου υποχρεωτικό θα αναγκαστεί, εξαιτίας της πλανεμένης ερμηνείας που έδωσε, να προχωρήσει με αναπόδραστη νομοτέλεια σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή σε σχίσμα.

Οι σχισματικοί που προχώρησαν σε ακοινωνησία με την Εκκλησία -αναφέρομαι βασικά στους Νεοημερολογίτες σχισματικούς- αντιλαμβάνονται ότι -υπό κανονικές συνθήκες- η αποτείχιση του π. Θεόδωρου Ζήση και του π. Νικόλαου Μανώλη δεν θα οδηγήσει σε ακοινωνησία. Γι’ αυτό και εκφράζουν με άρθρα και σχόλια την δυσφορία τους.

Αντί, όμως, να επιτιμούν τους σεβαστούς πρωτοπρεσβύτερους της Θεσσαλονίκης για την ορθή πρακτική τους οφείλουν να αντιληφθούν ότι οι ίδιοι ως σχισματικοί βρίσκονται ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας και επομένως χωρίς δυνατότητα σωτηρίας.

Ας σταματήσουν, λοιπόν, να εξωθούν τον π. Θεόδωρο και τον π. Νικόλαο να γίνουν σχισματικοί και ας κοιταχτούν στον καθρέπτη της Ορθόδοξης Παράδοσης για να γιατρεύσουν το σχισματικό τους φρόνημα.

2 comments:

  1. Ευτυχώς που υπάρχουν διαθέσιμοι, στον κάθε ενδιαφερόμενα μέσω διαδικτύου, όλοι οι τόμοι της Πατρολογίας και πάμπολλα Εγχειρίδια Εκκλησιαστικής Ιστορίας, που αποδεικνύουν ότι οι ιδέες του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου, τις οποίες αντιγράφετε, είναι ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ. Καλή μετάνοια!

    ReplyDelete
  2. Αν πιάσω μια βίτσα γερή και την σπάσω στα κόκκαλά σου θα φταίω;

    Άκου είναι αιρετικές οι ιδέες του π. Επιφάνιου!

    Ο αείμνηστος Γέροντας είναι πατερικό ανάστημα και κανόνας Ορθοδοξίας!

    ReplyDelete