Monday, March 27, 2017

ΑΛΑΛΟΥΜ ΒΑΒΥΛΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ


ΑΛΑΛΟΥΜ ΒΑΒΥΛΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Πέρασε αρκετός χρόνος από την στιγμή που άρχισαν οι αποτειχίσεις. Αναφερόμαστε φυσικά στις αποτειχίσεις και όχι στο σχίσμα των περί των π. Ευθύμιο Τρικαμηνά Νεοημερολογιτών σχισματικών. 

Παρόλον ότι το τοπίο εξακολουθεί να είναι ομιχλώδες και θολό, οι αποτειχισθέντες, σε μια βδομάδα, στις 4 Απριλίου, διοργανώνουν στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης Διορθόδοξη επιστημονική Ημερίδα με θέμα την "Καταδίκη του Οικουμενισμού και της "Συνόδου" της Κρήτης". Ας ελπίσουμε ότι με την Ημερίδα θα ξεκαθαρίσει το τοπίο της Αποτείχισης. 

Αυτή τη στιγμή δεν ξέρουμε ακριβώς ούτε ποιοι, -ξέρουμε μόνον για ορισμένους-, ούτε πόσοι αποτειχίστηκαν. Δεν ξέρουμε προπαντός ποια γραμμή ακολουθούν και τι πρεσβεύουν όλοι οι αποτειχισθέντες. Μόνο για ορισμένους. Το σίγουρο είναι ότι η αποτείχισή τους δεν είναι συντεταγμένη και -για την ώρα τουλάχιστον- δεν είναι μαζική.  

Οι έντονες διαφωνίες μεταξύ των αποτειχισθέντων εκφράζονται δημόσια, ενώ οι περί τον π. Ευθύμιο Νεοημερολογίτες σχισματικοί θέλουν να αναγνωριστούν ως αποτειχισμένοι.

Μέσα σ’ αυτό το αλαλούμ της Βαβυλωνίας των αποτειχισθέντων βλέπουν το φως της δημοσιότητας πληροφορίες ότι περισσότερα από 50 κελλιά έκοψαν το μνημόσυνο του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και ότι σε λίγο και δύο Αγιορειτικές Μονές θα κάνουν το ίδιο. Αν αυτό αληθεύει θα πρόκειται για κομβικό σημείο όσον αφορά τις Αποτειχίσεις. Απομένει φυσικά να επαληθευθούν στην πράξη οι πληροφορίες.

Η πολυδιάσπαση των αποτειχισθέντων -όπως και των Νεοημερολογιτών περί τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά Σχισματικών- ουδένα εκπλήσσει. Ο Γέροντας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος δεκαετίες πριν είχε περιγράψει με μεγάλη λεπτομέρεια πώς λειτουργεί το προτεσταντικό φρόνημα της πολυδιάσπασης μεταξύ των οπαδών της μη συντεταγμένης Αποτείχισης. Ασφαλώς και του σχίσματος.

Αντίθετα όσοι πριν σαράντα περίπου χρόνια συντεταγμένα αποτειχίστηκαν από τον αιρετικό Πατριάρχη Αθηναγόρα (Όσιος Ιουστίνος Πόποβιτς, Άγιος Παίσιος Αγιορείτης, οι τρεις Μητροπολίτες Φλωρίνης Αυγουστίνος, Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος και Παραμυθίας Παύλος καθώς και η συντριπτική πλειοψηφία των μονών και όλων σχεδόν των κελλιών του Αγίου Όρους) κινήθηκαν συντεταγμένα και όταν εκδηλώθηκε και όταν τερματίστηκε η αποτείχισή τους. 

Το σπουδαιότερο! Η αποτείχισή τους ήταν σαφώς διακοπή του μνημοσύνου του αιρετικού Πατριάρχη Αθηναγόρα και όχι ακοινωνησία, δηλαδή διακοπή της κοινωνίας με όλη την Εκκλησία.

Η πολυδιάσπαση των ελάχιστων που -μέχρι στιγμής- αποτειχίστηκαν αποδεικνύει ότι η μη συντεταγμένη Αποτείχιση δεν μπορεί να έχει ευεργετικούς καρπούς.

Ας ελπίσουμε ότι ο π. Θεόδωρος Ζήσης θα ανακαλέσει την απόφασή του να αποτειχιστεί ή θα αρκεστεί να πάει σε μη οικουμενιστική Μητρόπολη. Αν βεβαίως του το επιτρέψει η διωκτική μανία των οικουμενιστών. Ελπίζουμε προπαντός ότι τουλάχιστον θα περιοριστεί στη διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη χωρίς να προχωρήσει σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία και ότι θα μπορέσει να πείσει και άλλους αποτειχισθέντες να πράξουν το ίδιο.

Όπως γράψαμε, κατ’ επανάληψη, η μεμονωμένη Αποτείχιση δεν είναι απλά λάθος αλλά στρατηγικό λάθος που εξυπηρετεί απολύτως τους στόχους των Οικουμενιστών.

Παρά ταύτα επαναλαμβάνουμε εμφαντικά ότι, αν οι Οικουμενιστές επιβάλουν ποινές στους αποτειχισθέντες, θα σταθούμε αποφασιστικά στο πλάι τους. Όχι επειδή έχουμε την ψευδαίσθηση ότι η υποστήριξή μας τους βοηθά σε κάτι αλλά γιατί το επιβάλλει η συνείδηση και η ανθρωπιά μας να μην τους αφήσουμε έρμαιο της διωκτικής μανίας των Οικουμενιστών. 

Άλλωστε, έστω και αν πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτή τη στιγμή η μεμονωμένη Αποτείχιση δεν συμφέρει ποιμαντικά, δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι είναι κανονικό δικαίωμα των πιστών νοουμένου ότι τηρούνται δύο προυποθέσεις:
1.) Εφόσον ο οικείος ιεράρχης κηρύσει γυμνή τη κεφαλή αίρεση, και 
2.) Εφόσον οι αποτειχισθέντες περιοριστούν στη διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη και δεν προχωρήσουν σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή σε σχίσμα.

No comments:

Post a Comment