ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΜΒΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ, ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====
Μετά το σύμφωνο συμβίωσης ομοφυλοφίλων, ακολουθεί νομοσχέδιο τις αμβλώσεις, στην Κύπρο. Δυστυχώς θα ψηφιστεί έστω και αν αντιβαίνουν σε αυτά που διδάσκει η Εκκλησία μας.
«Άμα δε το σώμα και η ψυχή πέπλασται, ου το μεν πρώτον, το δε ύστερον» αναφέρει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, με το «άμα» να δηλώνει επακριβώς το ταυτόχρονον. Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός επίσης αναφέρει ότι «Ομοϋπόστατα εισίν, ότε δύο φύσεις εν μια υποστάσει ενωθώσι και μίαν σχώσιν υπόστασιν σύνθετον και εν πρόσωπον, ως ψυχή και σώμα».
Ο Β΄ Κανών του Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου (Περί της φθειράσης κατ’ επιτήδευσιν το έμβρυον), εις την προς Αμφιλόχιον Ικονίου Επιστολή Κανονική Α, αναφέρει «Η φθείρασα κατ’επιτήδευσιν, φόνου δίκην επέχει. Ακριβολογία δε εκμεμορφωμένου και ανεξεικονίστου παρ’ημίν ουκ έστιν».
«Η ψυχή όλη δι όλου του σώματος χωρεί και ομοχρόνως εν τη ζωή γίνεται» λέγει ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης στο σύγγραμμά του «Εξήγησις του Άσματος των Ασμάτων», Λόγος Ζ΄. Σαφώς δεν προηγείται το σώμα της ψυχής, αλλ’ η ψυχή γίνεται «ομοχρόνως» με το σώμα. Είναι χαρακτηρισική η ρήση του Αγίου Γρηγορίου Νύσσης, με το ομοχρόνως να επεξηγεί πλήρως ότι «άμα το σώμα και η ψυχή».
«Ούτε γαρ σώμα προ της ψυχής αφίστατο, ούτε ψυχή προ του σώματος» αναφέρει ο Άγιος Αναστάσιος ο Σιναΐτης. Πώς δύναται να ισχυριστεί κανένας, ότι «το σώμα πρώτον γέγονεν και η ψυχή ύστερον» εάν θέλει ορθοδόξως να φρονεί; «Την ψυχήν ούτε γαρ προυφίσταται του σώματος, ούτε μεθυφίσταται. Αλλ’ άμα τη τούτου γενέσει κτίζεται και αυτή» ομιλεί ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης (Κλίμαξ, Λόγος Κστ΄). Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς αναφέρει ότι «Η μέντοι ψυχή συνέχουσα το σώμα, ω και συνεκτίσθη, πανταχού του σώματος εστίν… ».
Δυστυχώς πολλοί είναι οι Χριστιανοί που θα ψηφίσουν στις επερχόμενες εκλογές του Μαΐου, τους πρωτοστατούντες βουλευτές για το νομοθέτημα τούτο, ψηφίζοντας με βάση την ιδιοτέλεια, που πεισματικά αγνοεί αλλοτρόπως τα θέματα Πίστεως και χριστιανικού ήθους.
No comments:
Post a Comment