Friday, June 5, 2015

ΔΥΟ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΟΥ 2016



ΔΥΟ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΟΥ 2016

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Στο ιστολόγιο amen.gr  διαβάσαμε εισηγήσεις για  δύο προβλήματα που ξεφύτρωσαν τελευταία και ταλανίζουν την Ορθόδοξη Εκκλησία. Ο εισηγητής, δηλαδή ο μητροπολίτης Ζιμπάμπουε κ. Σεραφείμ, τα αναδεικνύει σε άρθρο του, που ασχολείται με  την Πανορθόδοξη Συνοδο του 2016. 

Τα προβλήματα που θίγονται από το Σεβασμιότατο είναι: α) το προβλήμα που σχετίζεται με τη δικαιοδοσία του Κατάρ, και β) το πρόβλημα με την ηγεσία της Εκκλησίας Τσεχικών Χωρών και Σλοβακίας. Ο Σεβασμιότατος διαπιστώνει ότι έγιναν σωστά, πλήν ατελέσφορα, βήματα προς την επίλυση των δύο αυτών θεμάτων, που αποτελούν αγκάθια στις σχέσεις μεταξύ των Πατριαρχείων Αντιοχείας και Ιεροσολύμων το πρώτο και του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του Πατριαρχείου Μόσχας το δεύτερο. Φυσικά το δεύτερο ταλανίζει εν πρώτοις το πλήρωμα της Εκκλησίας Τσεχικών Χωρών και Σλοβακίας. 

Η πρόταση του Σεβασμιότατου είναι να συγκαλέσει ο Οικουμενικός Πατριάρχης δύο Έκτακτες Πανορθόδοξες Συσκέψεις που θ’ ασχοληθούν αντίστοιχα με τα δύο θέματα επιλύοντας τα, ώστε να εξασφαλιστεί ότι τα δύο αυτά προβλήματα να μην οδηγήσουν τελικά την Πανορθόδοξη Σύνοδο του 2016 σε αναβολή. Καλύτερα ματαίωση.

Ας πούμε πως έγιναν οι Έκτακτες Συσκέψεις και απέβησαν καρποφόρες και ότι λύθηκε το πρόβλημα του Κατάρ και της ηγεσίας της Τσεχικής και Σλοβακικής Εκκλησίας. Τι γίνεται με τα άλλα θέματα, όπου υπάρχει θέμα δικαιοδοσίας; Τι θα γίνει με το κανονικό καθεστώς της OCA, της «Αυτόνομης Εκκλησίας της Ιαπωνίας», της «Αυτόνομης» Εκκλησίας» της Κίνας, της Εσθονίας, του σχίσματος των Σκοπίων κι άλλων παρεμφερών θεμάτων δικαιοδοσίας; Αυτά γιατί να μη συζητηθούν και γιατί να μην επιλυθούν; 

Τελικά σε ποια θέματα θα αποφασίσει η Πανορθόδοξη Σύνοδος, αφού χρειάζεται ομοφωνία στη λήψη αποφάσεων; Μήπως θα είναι μία Σύνοδος που θα μοιάζει με σχεδόν αδειανό καλάθι; Χωρίς ουσιαστικές αποφάσεις, χωρίς κάτι επί της ουσίας των προβλημάτων που ταλανίζουν την Εκκλησία, χωρίς να καταδικάσει τον Οικουμενισμό; Τότε γιατί να συγκληθεί; Γιατί δεν λαμβάνεται υπόψη η προειδοποίηση του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς για το θέμα της Πανορθόδοξης Συνόδου; Γιατί δεν λαμβάνονται υπόψη οι λόγοι της συγκλήσεως των Οικουμενικών Συνόδων; 

No comments:

Post a Comment