Friday, June 19, 2015

ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ, ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΕΣ ΚΑΙ «ΠΣΕ»



ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ, ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΕΣ ΚΑΙ «ΠΣΕ»

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Αν περιοριστούμε στο θέμα της ονομασίας των Μονοφυσιτικών ομάδων θα διαπιστώσουμε μια σταδιακή απενοχοποίησή τους από την μια και από την άλλη κανονική «ορθοδοξοποίησή» τους. Όταν ξεκίνησαν οι Διάλογοι της Ορθόδοξης Εκκλησίας με τις Μονοφυσιτικές παραφυάδες (Κόπτες, Αιθίοπες, Αρμένιους, Ιακωβίτες της Συρίας, Ινδούς του Μαλαμπάρ) αυτοί, από την αρχή, δεν αποδέκτηκαν το χαρακτηρισμό ως Μονοφυσίτες ή Προχαλκηδόνιοι. Ακολούθως δέκτηκαν να αποκαλούνται «Αρχαίες Ανατολικές Εκκλησίες». Υστερώτερα, αφού τους άνοιξε η όρεξη, επέμεναν να αποκαλούνται «Ορθόδοξες Εκκλησίες». ΔΕΝ αποδέχθηκαν την Ορθόδοξη άποψη να ονομάζονται «Ανατολικές Ορθόδοξες μη Χαλκηδόνιες Εκκλησίες». Τώρα ονομάζονται στους Διαλόγους «Ορθόδοξες Εκκλησίες» με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα κομφούζιο αντάξιο της συγχυτικής μονοφυσιτικής χριστολογίας. Στο «Π.Σ.Ε», στη προμετωπίδα του ιστολογίου της πιο πάνω οργάνωσης, αναφέρονται οι Ορθόδοξοι σαν Eastern και Oriental. Όμως στον κατάλογο μελών που ακολουθεί οι "Μονοφυσίτες" αναφέρονται ως: Coptic Orthodox Church, Ethiopian Orthodox Tewahedo Church, Erythrean Orthodox Tewahedo Church, Malankara Orthodox Syrian Church, Syrian Orthodox Patriarchate of Antioch and All East. Και προχωράμε. Στις Επιτροπές του «ΠΣΕ», Ορθόδοξοι και Αντιχαλκηδόνιοι (δηλαδή Μονοφυσίτες) παρακάθηνται σε κοινές «ορθόδοξες» Επιτροπές! Τω όντι μίξις άμικτος και τέρας αλλόκοτον.

Αφού έχουμε, από τον ε΄ αιώνα, διαφορετική πίστη πώς μπορούμε να συμφωνούμε σε θέματα πίστεως και να εκδίδουμε κοινά ανακοινωθέντα; Ποιος είναι εν προκειμένω ο στόχος; Μα η σταδιακή παραπλάνηση. Ο κόσμος θα τους θεωρεί Ορθόδοξους με ελάχιστες αποκλίσεις (όχι διαφορές, δεν κάνει, χαλάει τη μανέστρα). Κι ας αρνούνται πεισματικά την Δ΄, Ε΄, Στ΄ και Ζ΄ Οικουμενικές Συνόδους και ζητούν από εμάς ανερυθριάστως να τις απορρίψουμε. Να ένα ακόμη κατόρθωμα του λαϊκού οικουμενισμού. Να γίνουμε ένα η αλήθεια και το ψέμμα, η Ορθοδοξία και η κακοδοξία.

No comments:

Post a Comment