Wednesday, June 24, 2015

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΕΣ ΦΑΡΜΑΚΙΔΕΙΕΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΣΥΝΑΡΤΗΣΙΕΣ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ



ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΕΣ ΦΑΡΜΑΚΙΔΕΙΕΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΣΥΝΑΡΤΗΣΙΕΣ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ

Ανωνύμου σχολιογράφου του ιστολογίου “Ομολογία”
=====

Ένα κατάπτυστο κείμενο φαρμακίδειας συμπεριφοράς είναι το πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της τελευταίας έκδοσης του “Ορθοδόξου Τύπου”. Ο συντάκτης του κειμένου, π. Βασίλιειος Βολουδάκης, καλά θα κάνει να διαβάσει λίγο ιστορία και να μην αυτοσχεδιάζει. Το Πατριαρχείο, ήταν πάντα πρώτο και δεν έγινε από το Σχίσμα. Αυτό κατοχυρώνεται από τις Οικουμενικές Συνόδους, οι οποίοι προβλέπουν ότι ο Ρώμης και ο Νέας Ρώμης είναι ίσοι και έχουν τα ίσα πρεσβεία τιμής. Αλλά μετά το Σχίσμα το Πατριαρχείο αναλαμβάνει την πρωτεύθυνη διακονία στην καθ' ημάς Ανατολή. 

Το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, μπορεί να είναι η "Μήτηρ των Εκκλησιών" αλλά σε αυτό δόθηκε τιμητικά η Πατριαρχική Αξία, και αυτό λόγω της Αδελφότητος πού υπάρχει εκεί. 

Όσον αφορά τις "Νέες Χώρες" χαρακτηρίζοντας την φράση "Ανθελληνική" θα πρέπει να πώ ότι, την ονομασία αυτήν δεν την έδωσε η Εκκλησία, αλλά το Κράτος, όταν οι περιοχές αυτές ελευθερώθηκαν και ενσωματώθηκαν τελευταία στον Ελλαδικό κορμό. Επομένως τον όρο αυτό ακολουθεί και η Εκκλησία. 

Είναι επίσης γνωστό, και αυτό ας το ψάξει λίγο ο συντάκτης του άρθρου, ότι υπήρχε σχέδιο περί αυτονομήσεως των επαρχιών του Πατριαρχείου όπως ακριβώς συμβαίνει με την Κρήτη. 

Τελικά επικράτησε η Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη του 1928, η οποία έδωσε μία προσωρινή λύση στο θέμα της διοικήσεως των Νέων Χωρών. Η Πράξη αυτή, είναι καταχωρημένη και μέσα στο Ελληνικό Σύνταγμα. Με την Πράξη αυτή το Πατριαρχείο ήθελε και θέλει και καλά κάνει να έχει επαφή και με τις επαρχίες αυτές, οι οποίες ας μην το ξεχνάμε είναι δικές του και ποτέ δεν θα τις παραχωρήσει εξ ολοκλήρου στην Εκκλησία της Ελλάδος. Οι κάτοικοι των περιοχών αυτών, είναι υπερήφανοι πού ανήκουν έστω και πνευματικά κάτω από την σκέπη της Μητέρας Εκκλησίας, γιατί αυτή η Εκκλησία είναι πού κράτησε ακμαίο τον ελληνισμό της Βορείου Ελλάδος σε δύσκολες εποχές, πού οι νότιοι δεν μπορούν να καταλάβουν και να ξέρουν. 

Αν πρέπει να γίνει κάποια αλλαγή στο κείμενο της Πράξεως του 1928, αυτή θα είναι προς το συμφέρον και μόνο του Πατριαρχείου. Δηλαδή στην κατάργηση της Πράξεως και στην επιστροφή των Χωρών στην πλήρη δικαιοδοσία της Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως. Γιατί δεν είναι περισσότερο Ελλάδα, μόνο ο ηπειρωτικός χώρος και λιγότερο, η Κρήτη, ή τα Δωδεκάνησα ή και το Άγιον Όρος, πού ανήκουν στην κανονική δικαιοδοσία της Κωνσταντινουπόλεως. 

Απαλλαγείτε, αγαπητέ συντάκτη, από τις αγκυλώσεις του φαρμακιδείου πνεύματος και από τον εθνοφυλετισμό πού σας διακατέχει και διαβάστε την ιστορία, η οποία θα σας λύσει πολλές απορίες.

No comments:

Post a Comment