Tuesday, April 15, 2014

ΑΞΙΟΠΡΟΣΕΚΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΙΤΡΟΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ



ΑΞΙΟΠΡΟΣΕΚΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΚΙΤΡΟΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========

Σε μια εκτενή συνέντευξή του, ο Σεβ. Μητροπολίτης Κίτρους κ. Γεώργιος, δίνει απάντηση στις επικρίσεις που δέχτηκε για τη χλιδή και την υπερβολή της ενθρόνισής του, αλλά εκθέτει με σαφήνεια αξιοπρόσεκτες θέσεις για πολλά θέματα που αφορούν την Εκκλησία.

Διευκρίνισε συγκεκριμένα ότι η χλιδή και οι υπερβολές που παρατηρήθηκαν στην ενθρόνισή του δεν ήταν προιόν δικής του απόφασης, αλλά του Τοποτηρητή και των Δημοτικών αρχών και ότι ο ίδιος δεν επιθυμούσε να διοργανωθεί με αυτό τον τρόπο η ενθρόνιση.

Νομίζω ότι όλοι οφείλουμε -καλή τη πίστει- να δεχτούμε τους ισχυρισμούς του Σεβασμιότατου. 

Αναμένουμε όμως ότι εφεξής, όταν οι αποφάσεις -ως εικός- θα λαμβάνονται από τον ίδιο για όλα τα θέματα που αφορούν την Μητρόπολη Κίτρους, ότι δεν θα παρατηρούνται φαινόμενα χλιδής και υπερβολών που σκανδαλίζουν.

Από τα πολλά στα οποία αναφέρθηκε στη συνέντευξή του ο Σεβασμιότατος θα σταθούμε σε δύο σημεία:

Καταρχήν στην παρουσία Ευαγγελικών παστόρων στην ενθρόνισή του.

Αν μεν παρεβρέθηκαν επειδή οι διοργανωτές της ενθρόνισης, εν αγνοία του Σεβασμιότατου τους προσκάλεσαν, τότε η ευθύνη δεν βαρύνει τον Σεβασμιότατο Κίτρους.

Αν όμως, εν γνώσει του ή και με την προτροπή του, προσεκλήθησαν τότε η ευθύνη ανήκει στον ίδιο.

Και πάλιν όμως! Η μελλοντική του πολιτεία έναντι των Ευαγγελικών παστόρων θα δείξει ποια είναι τα πραγματικά του φρονήματα.

Ουδείς αναμένει από ένα ορθόδοξο ιεράρχη να είναι αγενής έναντι των αιρετικών.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα συμπροσεύχεται μαζί τους, ότι θα κάνει κοινές ποιμαντικές παραστάσεις ή άλλες οικουμενιστικές ασχημίες που θα εμπεδώνουν τον “λαικό Οικουμενισμό”.

Σε κάθε περίπτωση δεν έχουν καμία θέση αιρετικοί στην ενθρόνιση ενός ορθόδοξου ιεράρχη.

Το άλλο σημείο της συνέντευξης του Σεβασμιότατου που επιθυμούμε να σχολιάσουμε είναι οι θέσεις του για την κατάργηση της αργίας της Κυριακής.

Πολύ ορθά ο Σεβασμιότατος σημειώνει, ότι η Κυριακή ως ημέρα του Κυρίου, καταργήθηκε από πολλού χρόνου στην πράξη, αφού δυστυχώς ένα μικρό ποσοστό των πιστών εκκλησιάζεται κάθε Κυριακή.

Ως χριστιανοί δεν ενδιαφερόμαστε να υπάρχει ένα long weekend και μια ακόμη day off, αλλά οι πιστοί να εκκλησιάζονται και να αφιερώνουν την Κυριακή στον Χριστό.

Γι’ αυτό το σκοπό ο Σεβασμιότατος έκανε μια θαυμάσια εισήγηση που δεν είχα καθόλου σκεφτεί. Μπορούν να διοργανώνονται βραδυνές Θείες Λειτουργίες το βράδυ του Σαββάτου για να μπορούν να εκκλησιάζονται όσοι θα εργάζονται την Κυριακή, αν και εξ όσων αντιλαμβάνομαι -δεν είμαι σίγουρος το λέγω με επιφύλαξη-, βάσει του νόμου τα καταστήματα δεν ανοίγουν πριν τις 11 το πρωί οπότε και τελειώνει η Θεία Λειτουργία.

Ούτως ή αλλως όμως η εισήγηση για την τέλεση βραδυνής Θείας Λειτουργίας το βράδυ του Σαββάτου για όσους κωλύονται για οποιονδήποτε λόγο να εκκλησιαστούν, είναι θαυμάσια ιδέα και ελπίζω να καθιερωθεί σε όλες τις Μητροπόλεις.
Ελπίζω να προβληματίσει και τον Σεβ. Αμερικής αυτή η εισήγηση.

Συγκεκριμένα γνωρίζω πολλούς ομογενείς, οι οποίοι εξαιτίας της φύσεως του επαγγέλματός τους (γιατροί, πυροσβέστες, αστυνομικοί, νοσοκόμες, υπάλληλοι ξενοδοχείων, μάγειροι και σερβιτόροι που εργάζονται σε Diners που λειτουργούν επί 24ωρου βάσεως κτλ.), δεν μπορούν -παρά την επιθυμία τους- να εκκλησιάζονται το πρωί της Κυριακής. 

Δεν θα ήταν ωραία αν μια κεντρική εκκλησία στο Μανχάταν ή και αλλού, τελούσε παράλληλα με την πρωινή Θεία Λειτουργία και βραδυνή Θεία Λειτουργία για να τους δίνει τη δυνατότητα να εκκλησιάζονται;

No comments:

Post a Comment