Saturday, April 26, 2014

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΑΓΙΟΠΟΙΗΣΗ" ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΟΝΤΙΦΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ



ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΑΓΙΟΠΟΙΗΣΗ" ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΟΝΤΙΦΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=========

Διαβάσαμε στη Romfea.gr το ακόλουθο ρεπορτάζ αναφορικά με την προγραμματισμένη για σήμερα “αγιοποίηση” του Πάπα Ιωάννη-Παύλου Β΄ (Βοιτύλα) και του Πάπα Ιωάννη ΧΧΙΙΙ: 

“Με εκδηλώσεις σε ολόκληρο τον Καθολικό κόσμο ετοιμάζεται η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία να γιορτάσει την αγιοποίηση του πάπα Ιωάννη Παύλου του II, ο οποίος ηγήθηκε επί 27 χρόνια της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, και του πάπα Ιωάννη του XXIII, ο οποίος συγκάλεσε τη μεταρρυθμιστική Δεύτερη Σύνοδο του Βατικανού, την Κυριακή 27 Απριλίου.

Ο πάπας Φραγκίσκος ανακοίνωσε τον Σεπτέμβριο ότι η διπλή αγιοποίηση θα πραγματοποιηθεί τη συγκεκριμένη ημέρα αφού προηγουμένως ενέκρινε ένα δεύτερο θαύμα που αποδίδεται στον Ιωάννη Παύλο, κατά κόσμον Κάρολ Βοϊτίλα, ανοίγοντας το δρόμο για την ταχύτερη αγιοποίηση που έχει πραγματοποιηθεί στη σύγχρονη εποχή.

Ο ποντίφικας ενέκρινε επίσης την αγιοποίηση του Ιωάννη του XXIII, κατά κόσμον Άντζελο Τζουζέπε Ρονκάλι, ο οποίος διετέλεσε πάπας από το 1958 ως το 1963 και ηγήθηκε σαρωτικών μεταρρυθμίσεων για τον εκσυγχρονισμό της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, μολονότι μόνο ένα θαύμα του έχει πιστωθεί μετά το θάνατό του.

Ο πάπας Ιωάννης Παύλος πέθανε το 2005, ενώ ο πάπας Ιωάννης το 1963. Οι αρχές της Ρώμης ανακοίνωσαν πριν από το Πάσχα ότι ανέμεναν περίπου τρία εκατομμύρια επισκέπτες για τις ημέρες του Πάσχα και την τελετή αγιοποίησης.

Σύμφωνα με την εφημερίδα New York Post, 19 αρχηγοί κρατών και 24 πρωθυπουργοί αναμένεται να παραστούν στην τελετή που θα πραγματοποιηθεί στην Πλατεία του Αγίου Πέτρου.”

Παρέλκει να πούμε ότι η φιέστα της “αγιοποίησης” είναι κυριολεκτικά φαιδρή και δεν έχει απολύτως κανένα νόημα ή οποιανδήποτε φερεγγυότητα!

Αποδίδουν στους δύο Πάπες “θαύματα” λιγότερα από όσα προβλέπει το ίδιό τους το τυπικό, απλά και μόνον για να επιταχύνουν τη διαδικασία. Από τη στιγμή που ενεργούν τόσο απροκάλυπτα αυθαίρετα και με σκοπιμότητα που εκθέτει τα ίδια τους τα κριτήρια, ποιο νόημα έχει να συζητούμε τα υπόλοιπα; 

Αφήνω πια το πιο ουσιώδες ότι εκτός Εκκλησίας δεν υπάρχει ούτε χάρις ούτε πολλώ μάλλον αγιότητα.

Αλλά υπάρχει πολύ νόημα να προβληματιστούμε ότι διατρέχουμε θανάσιμο κίνδυνο να υιοθετήσουμε παρόμοια κριτήρια αγιοκατάταξης στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

Το φαινόμενο του “χαμογελαστού παππού από την αιωνιότητα” -τουτέστιν του θεομπαίκτη, τρομολάγνου και πλανεμένου Ιωσήφ του Βατοπαιδινού λ.χ.-, είναι η κατεξοχήν, αλλά όχι η μόνη περίπτωση που δείχνει μεθοδεύσεις ανοίκειες στο χώρο της Εκκλησίας, για να παρουσιαστεί ένας πλανεμένος άνθρωπος διαβόητος για το βίο και την πολιτεία του ως Αγιος.

Αν τελικά υιοθετούμε τις ίδιες πρακτικές με αυτές των Παπικών γιατί τους βάζουμε στο στόχαστρο;

Οσο για την αγιότητα του Πάπα Ιωάννη-Παύλου Β΄καλύτερα να μην μπούμε σε λεπτομέρειες. Είχε εξώγαμο παιδί ήδη πριν εισέλθει στις τάξεις του Παπικού κλήρου, ήταν όργανο των μυστικών υπηρεσιών των Δυτικών χωρών, πρωτοστάτησε για να καλύψει το σκάνδαλο της παιδεραστίας, υπήρξε ο ιθύνων νους για τη βίαιη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας που προκάλεσε ποταμούς αιμάτων στην ευρύτερη περιοχή, αλλά κατά τα άλλα είναι Αγιος!!!

No comments:

Post a Comment