Saturday, March 19, 2011

ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΙΓΚΙΝΑΤΟΣ; ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΦΤΑΝΕ Ο ΠΡΩΤΟΣ;














ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΙΓΚΙΝΑΤΟΣ; ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΦΤΑΝΕ Ο ΠΡΩΤΟΣ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========

Ο Ιερώνυμος ετοιμάζεται να φύγει!!!;
Κύριε ελέησον!!!

Και δεύτερος Κιγκινάτος δηλαδή; Δεν μας έφτανε ο πρώτος;

Ο αείμνηστος Σεραφείμ, όταν, με τις λόγχες του Ιωαννίδη, κατέλαβε τον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο το 1974, δήλωσε ότι ανέλαβε προσωρινά για να ... αποκαταστήσει την κανονική τάξη και ότι - όπως τον Κιγκινάτο - θα προσέφερε τις υπηρεσίες του για λίγους μήνες (αν θυμάμαι καλά μιλούσε για 8 μήνες) και ύστερα θα επέστρεφε στη Μητρόπολη Ιωαννίνων. Και αυτός είναι ο λόγος που την άφησε για μεγάλο διάστημα κενή.

Τελικά, όπως όλοι γνωρίζουμε, έκατσε σαν βδέλλα πάνω στο σβέρκο της Εκκλησίας για 24 ολόκληρα χρόνια και απομυζούσε όλη την ικμάδα Της.

Εμβρόντητος διαπίστωσα ότι ο μαρτυρικός Μητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημος υιοθετεί τον εξωφρενικό ισχυρισμό ότι και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ετοιμάζεται να παραιτηθεί και να πάει στα Οινόφυτα.

Δεύτερος Κιγκινάτος δηλαδή; Ελα Παναγία μου! Δεν μας έφτανε ο πρώτος;

Δεν τον κουνά ρούπι από τη θέση του Σεβασμιότατε. Εκτός και αν τον καθαιρέσουν. Βλέπετε εσείς καμιά κίνηση που επιδιώκει να τον καθαιρέσει; Αν έχετε υπόψη σας τέτοιο ενδεχόμενο έχει καλώς! Αλλά να παραιτηθεί οικειοθελώς; Ούτε για ανέκδοτο.

Είδε και έπαθε ο δυστυχής να γίνει Αρχιεπίσκοπος. Πλεύρισε όλες τις παραρατάξεις και τα κόμματα, το Φανάρι και άλλους παράγοντες και τελικά κατόρθωσε να εκλεγεί επειδή οι ομαδούλες του Θεσσαλονίκης, του Σύρου και του Δημητριάδος θεώρησαν την Αρχιεπισκοπία του Ιερώνυμου λιγότερο επιβλαβή, για τους στόχους τους, από την Αρχιεπισκοπία του Σπάρτης.

Και τώρα; Τώρα που το ... Αγιο Πνεύμα επεκάθησεν στο κεφάλι του ψήφοις κανονικαίς της σεβασμίας Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος θα τα παρατήσει οικειοθελώς και θα φύγει; Και το ... Αγιο Πνεύμα που τον επέλεξε; Να Το δυσαρεστήσει; Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα! Ο Μακαριότατος πηδαλιουχεί την Ιερήν Ολκάδα της Εκκλησίας της Ελλάδος με την επιστασία του Αγίου Πνεύματος. Δεν είναι δυνατόν “να τα αφήσει όλα σύξυλα” - κατά τη λαική έκφραση - για να κάνει τον περιβολάρη στα Οινόφυτα.

Παραθέτουμε στη συνέχεια απόσπασμα από το πρόσφατο κείμενο του κανονικού Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημου που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

Η ΣΚΙΕΡΗ ΤΡΙΕΤΙΑ

Του Μητροπολίτου Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικοδήμου
=========

Ὁ σημερινός μας Ἀρχιεπίσκοπος «ἐκ τοῦ σύνεγγυς» ἀποκαλύπτεται ὡς παγερό ἄγαλμα. Καί, «ἐκ τοῦ μακρόθεν», σκιά ἀπροσδιόριστη. Σηκώνει πάνω του τό βάρος τῶν ἀρχιεπισκοπικῶν διασήμων. Καί βηματίζει ὡς βαριεστημένος μεταφορέας τοῦ πακέτου τῆς περιφρόνησης.

Στίς σελίδες, πού προηγήθηκαν, διαβάσαμε μερικές ἀπό τίς προβληματικές ἡγετικές ἐμφανίσεις του στά δυό Ἀνώτατα Διοικητικά Σώματα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, στή Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας καί στή Διαρκή Ἱερά Σύνοδο, πού ἔριξαν σκιές στό ἀρχιεπισκοπικό ὠμοφόριο καί δέσμευσαν τά πλήθη σέ ἀπόσταση σοβαρῆς ἐπιφύλαξης.

Ἐκεῖνο, πού παραμένει διάφανο καί ἀδιαμφισβήτητο, εἶναι ἡ πλαδαρότητα καί ἡ ἀναποτελεσματικότητα τοῦ, ὑπό τήν ἔμπνευση καί τήν καθοδήγηση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἱερώνυμου, ποιμαντικοῦ μόχθου στά ὅρια τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν καί στήν πεινασμένη καί πονεμένη αὐλή τῆς Αὐτοκέφαλης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.

Χρέος νά ἐπισημάνουμε καί νά ὑπογραμμίσουμε τίς δυό αὐτέςσυνέπειες.

1. Ἡ πρώτη συνέπεια: Ὁ πιστός λαός μας καί οἱ περίεργοι παρατηρητές, οἱ ἄνθρωποι, οἱ ἀφοσιωμένοι στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας καί οἱ προβληματικοί, πού καθηλώνουν τό κριτικό τους βλέμμα στούς ἀνοιχτούς ἤ στούς ἀμπαρωμένους χώρους τῆς ἐκκλησιαστικῆς διαβούλευσης, δέν ἀνακαλύπτουν καί δέ βιώνουν τήν παρουσία τοῦ πρώτου Ἐπισκόπου. Θεσμικά καί τυπικά ὑπάρχει καί μάλιστα ἐνθρονισμένος στήν ἔπαλξη τῆς ἐξουσίας καί κοσμημένος μέ τά μουσειακά του διάσημα. Ἀλλά, ὀντολογικά καί χαρισματικά, εἶναι ἀνύπαρκτος, ἄκαρπος καί ἄφωνος. Σιωπηλό καί σκοτεινό ἀντίγραφο πλασματικῆς, εἰδωλικῆς μεγαλοπρέπειας. Δέ διαθέτει πνοή καρδιᾶς. Δέν σφίγγει στό χέρι τό σκῆπτρο τῆς τόλμης. Δέν ἐκφέρει λόγο ἀγάπης καί διδαχῆς.

Αὐτή ἡ ἀπόσταση τοῦ ποιμένα ἀπό τό ποίμνιο, πιστοποιεῖ τήν Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας μας ἀκέφαλη καί τό πλήρωμα βυθισμένο στή σκοτεινιά τῆς ὀρφάνιας.

2. Ἡ δεύτερη συνέπεια: Ἡ εὐρεῖα Συνοδική μονάδα, οἱ Ἀρχιερεῖς, πού συγκροτοῦν τή Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας, προβληματισμένοι καί αὐτοί καί ἀνήσυχοι γιά τίς ἐξελίξεις τῆς ἑπόμενης μέρας, δρομολόγησαν τίς διαδικασίες τῆς διαδοχῆς. Ἄλλοι μέ μυστικές διαβουλεύσεις καί μέ στόχο τή σύμπηξη φιλικῆς ὁμάδας ὑποστήριξης καί παροχῆς ψήφου. Καί ἄλλοι μέ θαρρετές ἤ καί μέ προκλητικές ἐμφανίσεις στίς ἐξέδρες δημόσιας προβολῆς καί ἐπίδειξης, πρός ἄγρα θαυμαστῶν καί πρός δημιουργία ρεύματος ὑποστηρικτικοῦ τῶν φιλοδοξιῶν τους.

Ὅλοι βλέπουν πολύ κοντά τήν ἡμέρα, πού ὁ Ἱερώνυμος θά ἀποσύρει τό χέρι του ἀπό τό τιμόνι τῆς ἑλληνικῆς Ἐκκλησίας (θεληματικά ἤ βίαια, ἄγνωστο) καί θά ἀποσυρθεῖ στά Οἰνόφυτα Βοιωτίας, στό περιβόλι τῶν παιδικῶν του χρόνων, γιά νά συμμαζέψει τίς ἀναμνήσεις του καί νά ἀποσβέσει τίς πικρίες του. Καί ὅλοι ἑτοιμάζονται γιά τό ἄθλημα τῆς διαδοχῆς.

Αὐτός ὁ Ἱεραρχικός ξεσηκωμός οὔτε ἀγνοεῖται, οὔτε ἀπωθεῖται στό περιθώριο. Περνάει, μέ ὑπερφορτισμένη ἀρθρογραφία, στόν καθημερινό Τύπο. Διασαλπίζεται ἀπό τίς ἱστοσελίδες, πού διακινοῦν τίς φιλικές ἤ τίς ἐχθρικές διαθέσεις τοῦ πλήθους. Ψιθυρίζεται στά συντροφικά κυκλώματα καί στερεώνει τήν πεποίθηση τῆς ἐπερχόμενης ἀλλαγῆς.

Γιά ὅλους καί σέ ὄλα τά μήκη τῆς ἑλληνικῆς γῆς, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος εἶναι ἡγέτης ἀποτυχημένος, γέννημα τῆς σκοτεινῆς ἴντριγκας, πού καρτερεῖ, σιωπηλά στή θύρα, τό ἁμάξι τῆς φυγῆς.


ΠΗΓΗ:

Ελεύθερη Πληροφόρηση

No comments:

Post a Comment