Η ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΜΠΡΟΣΘΟΦΥΛΑΚΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============
Η Αδελφότητα του Σωτήρος βρίσκεται στην εμπροσθοφυλακή του αγώνα της Εκκλησίας για όλα τα θέματα.
Οι θέσεις της για τον Οικουμενισμό αναπαύουν πλήρως τη συνείδηση των πιστών. Νηφάλιες, πλήρως κατοχυρωμένες θεολογικά, με ιστορική τεκμηρίωση και επί της ουσίας.
Το ίδιο σθεναρά υπερασπίζεται τις αξίες του έθνους μας, που οι εκκλησιομάχοι, με την ανοχή του διά τας αμαρτίας ημών εν παντί ανάξιου και καθαιρετέου Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, έχουν βάλει στο στόχαστρό τους.
Οι επιθέσεις εναντίον του μαθήματος των θρησκευτικών, οι ανιστόρητες επιθέσεις εναντίον των ηρώων της Ελληνικής επανάστασης, οι εθνομειοδοτικές θέσεις των ψευτοκουλτουριάρηδων και εθνομειοδοτών για την Κύπρο, τη Βόρειο Ηπειρο, τη Θράκη και το Αιγαίο συνεχίζονται σε όλα τα επίπεδα.
Και η Αδελφότητα του Σωτήρος έχει πάντοτε ένα καλό λόγο ωφελείας να αρθρώσει για όλα τα θέματα.
Το ίδιο σθεναρά, οι σεβαστοί πατέρες και καλοί αδελφοί του Σωτήρος, αγωνίζονται για να αποτραπεί το ηλεκτρονικό φακέλλωμα των πολιτών, επειδή διαπιστώνουν τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την αξιοπρέπεια και την εν Χριστώ ελευθερία του ανθρώπου.
Να συγχαρούμε την καλή αδελφότητα και να προσευχηθούμε να συνεχίσει πάντοτε να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του πυρός όλων των θεμάτων που αφορούν την πίστη μας και το ευλογημένο μας Γένος.
Παραθέτουμε στη συνέχεια δύο εμπεριστατωμένα σχόλια του περιοδικού “Ο Σωτήρ” που μας έδωσαν την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΠΑΠΙΣΜΟΣ -
ΠΟΡΕΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΚΑΙ ΟΛΙΣΘΗΡΗ Γ΄
==============
Αναφερθήκαμε στὴ 12η συνάντηση τῆς Μικτῆς Ἐπιτροπῆς Διαλόγου μεταξὺ τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας καὶ τοῦ Ρωμαιοκαθολικισμοῦ. Στὸ προηγούμενο ἄρθρο τονίσαμε τὸ ἀδιέξοδο ποὺ διαφαίνεται, καὶ καταλήξαμε στὸ ὅτι μόνο δύο λύσεις ἀπομένουν: ἢ νὰ σταματήσει ἄδοξα ὁ Διάλογος ή κάποιο ἐπικίνδυνο πείραμα συμβιβασμοῦ νὰ γίνει ἀπὸ μέρους μας. Αὐτὸ τὸ τελευταῖο ἀσφαλῶς πρωτίστως μᾶς ἐνδιαφέρει, καὶ θὰ τὸ διερευνήσουμε μὲ βάση κυρίως τὰ ὅσα δήλωσαν στὴν κοινὴ συνέντευξη τύπου οἱ δύο συμπρόεδροι, ὁ παπικὸς Ἀρχιεπίσκοπος Kurt Koch καὶ ὁ Μητροπολίτης Περγάμου Ἰωάννης.
Οἱ δύο Συμπρόεδροι συμφώνησαν, ὅπως σημειώσαμε στὸ προηγούμενο ἄρθρο, στὸ ὅτι ἀναζητοῦν ἕνα μοντέλο ἑνότητας. Γιατί ὅμως γίνεται λόγος γιὰ μοντέλο ἑνότητας καὶ ὄχι γιὰ ἑνότητα; Ἡ διατύπωση φανερώνει μεθόδευση, καὶ θὰ δοῦμε περὶ τίνος πρόκειται στὸ ἑπόμενο ἄρθρο μας. Πῶς ὅμως περιγράφηκε στὴ συνέντευξη αὐτὸ τὸ μοντέλο; «Θὰ εἴμαστε σὲ θέση νὰ ἐμπλουτιστοῦμε ἀμοιβαῖα», δήλωσε ὁ Koch. Καὶ ὁ Μητροπολίτης Περγάμου πρόσθεσε: «Θὰ πρέπει ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία νὰ ἐνισχύσει τὴν καθολικὴ ἑνότητά της. Καὶ ἴσως ἡ Καθολικὴ πλευρὰ πρέπει νὰ ἐνισχύσει περισσότερο τὴ διάσταση τῆς συνοδικότητος».
Τί ἄραγε σημαίνει ἡ φράση τοῦ Σεβασμιωτάτου ὅτι «θὰ πρέπει ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία νὰ ἐνισχύσει τὴν καθολικὴ ἑνότητά της»; Ἐννοεῖ ὅτι εἶναι ἀνάγκη νὰ λυθεῖ σωστὰ τὸ ζήτημα, ἂς ποῦμε, τῶν αὐτοκέφαλων Ἐκκλησιῶν τῆς διασπορᾶς;
Ἢ μήπως ὅτι ἡ θέση τοῦ πρώτου τῇ τάξει στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία θὰ πρέπει νὰ ἐνισχυθεῖ; Ἂν ἐννοεῖ τὸ πρῶτο, καλῶς. Ἂν ὅμως ἐννοεῖ τὸ δεύτερο, ἀσφαλῶς ὑπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα. Δὲν θὰ θέλαμε νὰ πιστέψουμε ὅτι ἐννοεῖ τὸ δεύτερο. Ἂν κρίνουμε ὅμως ἀπὸ σχετικὸ κείμενό του στὸ περιοδικὸ «Θεολογία» (τεῦχος 4ο τοῦ 2009, σελ. 3-25), φαίνεται πὼς ἐννοεῖ καὶ τὰ δύο, μάλιστα μὲ ἰδιαίτερη ἔμφαση στὸ δεύτερο, ἀφοῦ ὑποστηρίζει ὅτι «ἀντίθετα μὲ τὸ παρελθόν, σήμερα φαίνεται ὡς ἀπόλυτα ἀναγκαῖο νὰ ἔχουμε μία κανονικὴ δομὴ πανορθόδοξης ἑνότητας» (σελ. 22). Γιὰ ποιὸ λόγο θὰ πρέπει νὰ γίνει κάτι τέτοιο;
Ὁ Σεβασμιώτατος ἐπικαλεῖται ὄχι μόνο τὴν ἀνάγκη νὰ ἔχει ἡ Ὀρθοδοξία ἑνιαῖο λόγο στοὺς διαλόγους της μὲ τοὺς ἑτερόδοξους ἀλλὰ καὶ τὴν ἀνάγκη γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση καὶ τῶν ἐσωτερικῶν της θεμάτων. Ὁ Πρῶτος (δηλαδὴ ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης) θὰ «ἐκφράζει μετὰ ἀπὸ διαβούλευση τὶς συγκλίνουσες ἀπόψεις πάνω σὲ θέματα ποὺ ἀφοροῦν σὲ ὁλόκληρη τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τόσο ad intra (πρὸς τὰ μέσα) ὅσο καὶ ad extra (πρὸς τὰ ἔξω), ἔτσι ὥστε ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία νὰ ἐμφανίζεται ὡς μία Ἐκκλησία, ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὸ γεγονὸς τῆς ὕπαρξης πολλῶν Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν».
Πρωτοφανὴ πραγματικὰ λόγια, ποὺ καὶ μόνο ἡ διατύπωση ὅτι αὐτὸ πρέπει νὰ ἰσχύσει «ἀντίθετα μὲ τὸ παρελθόν», φωνάζει ὄτι ἐδῶ ἐπιχειρεῖται ἐκτροπὴ πρώτου μεγέθους. Ἐκτροπὴ μεταβολῆς τοῦ Συνοδικοῦ πολιτεύματος τῆς Ἐκκλησίας! Ἐκεῖ λοιπὸν ὁδηγούμαστε μέσα ἀπὸ τὴ διαδικασία τοῦ διαλόγου; Σὲ ἀλλοίωση καίρια τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησιολογίας;
Ἂς μᾶς ἐπιτραπεῖ ὅμως νὰ ἐπισημάνουμε καὶ κάτι ἀκόμη στὰ λόγια τοῦ Σεβασμιωτάτου κατὰ τὴν κοινὴ συνέντευξη τύπου. Ἐπισήμανση ποὺ ἐνδεχομένως νὰ φανεῖ ἐκ πρώτης ὄψεως ὡς ἀσήμαντη λεπτομέρεια καὶ νὰ θεωρηθεῖ λεπτολόγος καὶ σχολαστική, ἡ ὁποία ὅμως νομίζουμε ὅτι εἶναι ἐκφραστικὴ τῆς τάσεως ποὺ κυριαρχεῖ καὶ φαίνεται νὰ κινεῖται σὲ λανθασμένη κατεύθυνση. Εἶπε ὁ Σεβασμιώτατος ὅτι: «θὰ πρέπει ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία νὰ ἐνισχύσει τὴν καθολικὴ ἑνότητά της. Καὶ ἴσως ἡ Καθολικὴ πλευρὰ πρέπει νὰ ἐνισχύσει περισσότερο τὴ διάσταση τῆς συνοδικότητος». Ἂς προσέξει ὁ ἀναγνώστης μας τὶς ὑπογραμμισμένες λέξεις: Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία «θὰ πρέπει» νὰ ἐνισχύσει τὴν καθολικὴ ἑνότητά της. Ἐνῶ ἡ Καθολικὴ πλευρὰ «ἴσως» πρέπει νὰ ἐνισχύσει τὴ Συνοδικότητά της.
Τί λέτε, Σεβασμιώτατε! Αὐτὸ τὸ «ἴσως»ἀπαιτεῖται μόνον ἀπὸ τὸν Παπισμὸ γιὰ νὰ βρεθεῖ λύση στὸ πρόβλημα τῆς ἑνότητας; Ὁ Παπισμὸς τῆς ἀφόρητης καὶ ἀντιχριστιανικῆς τυραννικῆς ἐξουσίας «ἴσως » χρειάζεται νὰ ἐνισχύσει τὴν ἀνύπαρκτη οὐσιαστικὰ Συνοδικότητά του;
Ἐνῶ ἡ Ὀρθοδοξία «θὰ πρέπει» ὁπωσδήποτε νὰ μεταβάλει τὸ πατροπαράδοτο Εὐαγγελικὸ καὶ Ἀποστολικὸ πολίτευμά της σὲ παπικοῦ τύπου μονοκρατορία κάτω ἀπὸ μιὰ ἐπίφαση συνοδικότητας; Ἀκόμη κι ἂν θεωρηθεῖ αὐτὴ ἡ διατύπωση ὡς ἐκδήλωση ἁβρότητας, θὰ τονίσουμε ὅτι στὰ θέματα τῆς πίστεως δὲν ἔχουν θέση οἱ ἁβρότητες. Ἀπαιτεῖται εὐγενὴς μέν, ἀκριβέστατη ὅμως καὶ κρυστάλλινη διατύπωση.
Ἀντιλαμβανόμαστε τὸ ἀδιέξοδο στὸ ὁποῖο ἤδη ἔχει ὁδηγηθεῖ ὁ Διάλογος. Αὐτὸ ὅμως τί σημαίνει; Σημαίνει ὅτι θὰ πρέπει ἡ Ὀρθοδοξία νὰ ἀλλοιώσει τὸ πολίτευμά της γιὰ νὰ πλησιάσει τὸν Παπισμό; Ἀδίκως μήπως ἀνησυχοῦμε; Ἀλλὰ ὅταν διατυπώνονται τέτοιες ἀπόψεις, τί θὰ πρέπει νὰ κάνουμε; Καὶ ὅταν σὲ «Ἐπιστημονικὴ Ἡμερίδα» γιὰ τὸν Διάλογο, ὁ Συμπρόεδρος Ὀρθόδοξος Καθηγητὴς εἶπε ὅτι «θὰ πρέπει νὰ ὑπερβοῦμε τοὺς Πατέρες γιὰ νὰ προχωρήσουμε στὴν ἕνωση μὲ τοὺς Ρωμαιοκαθολικούς», μπορεῖ νὰ θεωρηθεῖ ὑπερβολὴ τὸ νὰ ἀνησυχοῦμε;
Εἶπε ὅμως καὶ κάτι ἀκόμη ὁ Σεβασμιώτατος, ποὺ εἶναι ἐπίσης πολὺ σοβαρό. Ἀναφέρθηκε στὸ κείμενο τῆς Ραβέννας καὶ τόνισε ὅτι μὲ βάση αὐτὸ προχώρησε ὁ Διάλογος.
Γιὰ τὸ πολὺ σημαντικὸ ὅμως αὐτὸ ζήτημα θὰ κάνουμε λόγο στὸ ἑπόμενο.
*****
ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΣΤΗ ΦΟΡΟΚΑΡΤΑ!
===========
Κεραυνὸς χτύπησε ξαφνικὰ τὸ ἐπιτελεῖο τοῦ Ὑπουργείου Οἰκονομικῶν καὶ ὅλη τὴν κυβέρνηση μὲ τὴ γνωμοδότηση τῆς «Ἀρχῆς Προστασίας Δεδομένων Προσωπικοῦ Χαρακτήρα» γιὰ τὴν περίφημη Φοροκάρτα.
Ἡ Ἀρχὴ μὲ γνωμοδότησή της, ποὺ ἔστειλε στὶς 13 Δεκεμβρίου τοῦ περασμένου ἔτους, ἀποφαίνεται ὅτι ἡ σχεδιαζόμενη κάρτα δὲν καλύπτεται ἀπὸ τὸν ὑπάρχοντα νόμο – ἑπομένως ἀπαιτεῖται ἔκδοση νέου νόμου – δὲν διασφαλίζει τὴν προστασία τῶν προσωπικῶν δεδομένων τοῦ πολίτη καὶ δὲν ἀποτρέπει τὸν κίνδυνο ἐπεξεργασίας τῶν προσωπικῶν αὐτῶν δεδομένων ἀπὸ κάποιους τρίτους, στοὺς ὁποίους κατὰ τὴ γνωμοδότηση συμπεριλαμβάνονται καὶ οἱ μεσολαβοῦσες στὴν ἔκδοση τῆς κάρτας Τράπεζες.
Ἡ Ἀρχὴ προτείνει, στὴν περίπτωση ποὺ ἡ Κυβέρνηση ἐπιμείνει στὴν ἔκδοση μιᾶς τέτοιας κάρτας, νὰ χρησιμοποιηθεῖ ἕνα σύστημα τὸ ὁποῖο θὰ ἐξασφαλίζει ὅτι τὰ δεδομένα τῶν ἀγορῶν καὶ δαπανῶν θὰ τηροῦνται ἀπὸ τοὺς ἴδιους τοὺς πολίτες (στὸ σπίτι τους) σὲ αὐστηρῶς προσωπικὴ κάρτα καὶ θὰ ὑποβάλλονται ἀπὸ αὐτούς (μὲ δική τους ἀποκλειστικὴ εὐθύνη) μαζὶ μὲ τὴ φορολογική τους δήλωση, ὑπὸ τὸν ὅρο ὅτι καὶ σ᾿ αὐτὴν ἀκόμη τὴν περίπτωση θὰ διασφαλίζεται ἡ προστασία τῶν δεδομένων τους ἀπὸ ὁποιαδήποτε ἐπεξεργασία.
Ἔπειτα ἀπὸ αὐτὴ τὴ γνωμοδότηση - καταπέλτη, ἡ ὁποία δικαίωσε πλήρως τὶς ἀντιδράσεις τῶν πολιτῶν, τὸ Ὑπουργεῖο Οἰκονομικῶν ἀναγκάσθηκε νὰ ἀναβάλει τὴν ἔκδοση τῆς κάρτας, ἔκδοση ποὺ ὑπολογιζόταν νὰ ξεκινήσει στὶς ἀρχὲς Ἰανουαρίου τοῦ 2011. Ἔτσι ξανασχεδιάζει τὴν κάρτα, θὰ τὴ συμπεριλάβει στὸ φορολογικὸ νομοσχέδιο ποὺ θὰ κατατεθεῖ τὸν Φεβρουάριο καὶ θὰ ζητήσει νέα γνωμοδότηση τῆς Ἀρχῆς. Συνεπῶς ἡ ἔκδοση τῆς νέας κάρτας ὑπολογίζεται νὰ γίνει στὶς ἀρχὲς Ἀπριλίου.
Τὸ μεγάλο ἐρώτημα βέβαια εἶναι ἂν στὴ νέα κάρτα θὰ τηρηθοῦν ὅλα ὅσα ἀπαιτεῖ ἡ Ἀρχή, προκειμένου αὐτὴ νὰ δώσει τὴν ἔγκρισή της. Οἱ κινήσεις τοῦ Ὑπουργείου στὸ ζήτημα αὐτὸ εἶναι πολὺ ὕποπτες. Ἐπιχειρεῖ μὲ κάθε τρόπο νὰ ἐξαπατήσει τὴν Ἀρχὴ ρίχνοντας στάχτη στὰ μάτια, μὲ τὸ νὰ μιλάει γενικὰ καὶ ἀόριστα γιὰ προστασία τῶν δεδομένων τῶν πολιτῶν. Στὴν πραγματικότητα οἱ σχεδιασμοί του εἶναι κατεξοχὴν σκοτεινοί. Αὐτὸ φάνηκε ξεκάθαρα καὶ ἀπὸ τὸ ὅτι τελικά, ὅπως ὁμολόγησαν, σχεδιάζουν νὰ ἐνσωματώσουν τὴ Φοροκάρτα στὴ λεγόμενη Κάρτα τοῦ Πολίτη. Τὸ ἀποκάλυψε αὐτὸ σὲ ἐνημέρωση τῶν δημοσιογράφων ὁ ὑπουργὸς Ἐσωτερικῶν. Τότε γιατί δὲν τὴν ἐνσωματώνουν ἀπὸ τώρα; Ἁπλούστατα, διότι ξέρουν πὼς ἔτσι δὲν θὰ ἐγκριθεῖ ἀπὸ τὴν Ἀρχὴ οὔτε ἡ Κάρτα τοῦ Πολίτη! Ἑλίσσονται δηλαδὴ καὶ παίζουν παιχνίδια ὕποπτα, γιὰ νὰ καταφέρουν νὰ πάρουν ἔγκριση καὶ νὰ πετύχουν ἀδιαφανεῖς καὶ σκοτεινοὺς σκοπούς.
Ἐλπίζουμε πὼς αὐτὰ δὲν θὰ διαφύγουν τῆς προσοχῆς τῆς Ἀρχῆς, ἡ ὁποία, ὅπως ἔχει χρέος, θὰ παραμείνει πιστὴ στὸ καθῆκον καὶ τὴν ἀποστολή της. Καθῆκον νὰ προστατεύει τοὺς πολίτες ἀπὸ ὁποιαδήποτε ἐκμετάλλευση καὶ ἀπὸ ὁποιαδήποτε ἐπιδιωκόμενη ὑποδούλωσή τους σὲ ἄγνωστα, μυστικὰ καὶ ὕπουλα ξένα κέντρα ἀποφάσεων.
ΠΗΓΗ:
Ακτίνες,
«Ο ΣΩΤΗΡ»15-2-2011
No comments:
Post a Comment