Thursday, February 24, 2011

ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΙ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΕΠΑΝΕΡΧΟΝΤΑΙ ΔΡΙΜΥΤΕΡΟΙ











ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΙ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΕΠΑNΕΡΧΟΝΤΑΙ ΔΡΙΜΥΤΕΡΟΙ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==================

Η ανάγνωση δύο σημαντικών κειμένων - το ένα γραμμένο από το χέρι του επιτελάρχη των οικουμενιστικών σχεδιασμών του Οικουμενικού Πατριαρχείου Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) και το άλλο από την κάλαμο του Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομου - δείχνει στην πράξη ότι το Πατριαρχείο Κωνσνταντινουπόλεως και οι Οικουμενιστές δεν βάζουν νερό στο κρασί τους και εμμένουν να επιστρέφουν “επί το ίδιον εξέραμα”.

ΤΑ ΒΑΡΥΣΗΜΑΝΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
__________________

Ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας, σε βαρυσήμαντο εκτενές άρθρο του (“Το κανονικό περιεχόμενο των Εκκλησιαστικών Διπτύχων και η τάξη αναγραφής των Θρόνων των Ορθοδόξων Εκκλησιών", “Πυλώνας Εκκλησιαστικών ειδήσεων ΑΜΗΝ”), υπαινίσσεται και ο Μητροπολίτης Περγάμου απροκάλυπτα διακήρυξε στην προσφώνησή του στην Διορθόδοξη προπαρασκευαστική επιτροπή της Γενεύης (Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”), ότι εμμένουν στην αιρετική ερμηνευτική του λδ΄ Κανόνα των Αγίων Αποστόλων. Ο Κανόνας αυτός αφορά τις σχέσεις των επισκόπων μιας Αυτοκέφαλης Εκκλησίας με τον εν αυτοίς πρώτον.

ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΚΒΑΤΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
____________________

Και οι δύο ιεράρχες αυθαίρετα προσπαθούν να ερμηνεύσουν τον λδ΄ Κανόνα ως δήθεν αφορώντα τις σχέσεις των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών με την πρώτη τη τάξει Ορθόδοξη Εκκλησία. Η θέση αυτή του Οικουμενικού Πατριαρχείου επιζητεί απροκάλυπτα την εκβατικανοποίηση της Ορθοδοξίας με τη δημιουργία Κέντρου εξουσίας στην Ορθοδοξία αντίστοιχου - έστω και υπολειπόμενου σε εξουσίες - με αυτό του Βατικανού.

ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΕΙ ΣΤΟΝ ΠΑΝΡΩΣΙΚΟ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟ
_____________

Εκείνο που εκπλήσσει είναι η εμμονή του Μητροπολίτη Περγάμου να μεταφέρει αυτή την απαίτηση στην προπαρασκευαστική επιτροπή νοουμένου ότι αποκλείεται να γίνει αποδεκτή από το Πατριαρχείο Ρωσίας.

Αυτή όμως η ερμηνεία του λδ΄ Κανόνα των Αγίων Αποστόλων προσκρούει, επίσης προς την ιστορική απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, που λήφθηκε πριν τη συνάντηση της μικτής επιτροπής Ορθοδόξων και Παπικών στην Πάφο, η οποία απέκλεισε την ερμηνεία που ο Σεβασμιότατος Περγάμου και ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος προσπαθούν αυθαίρετα να δώσουν στην έννοια του πρωτείου.

Η ερμηνεία αυτή - αν ποτέ ήθελε, ο μη γένοιτο, γίνει δεκτή - δίνει στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως διπλό πλεονέκτημα.

Κατοχυρώνει το δικό της πρωτείο εξουσίας έναντι των άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών αλλά και δίνει τη δυνατότητα ο διάλογος με τους Παπικούς να εξέλθει από το σημερινό τέλμα και να ευοδωθεί αφού υπερκεράσει τις επιμέρους διαφωνίες των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών.

Ταυτόχρονα αυτή η ερμηνευτική δίνει τη δυνατότητα ερμηνείας του Παπικού πρωτείου με τρόπο ώστε να γίνει δεκτό από τους Οικουμενιστές και υπό ορισμένες προυποθέσεις και από τους Παπικούς.

Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΡΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΕΡΒΙΑΣ
______________

Η ερμηνεία αυτή προσκρούσει ευθέως ευτυχώς προς τις φιλοδοξίες της λεγόμενης “Τρίτης Ρώμης”, του Πατριαρχείου Ρωσίας, το οποίο είναι όργανο του πανρωσικού εθνοφυλετισμού. Μια Εκκλησία που σφύζει από ζωή με 160 εκατομμύρια πιστών και με ένα ισχυρότατο δυναμικό κληρικών και μοναχών, το οποίο συνδράμεται απροκάλυπτα και γενναιόδωρα από το Ρωσικό κράτος.

Επιπλέον είναι πλέον ή βέβαιο ότι η προσπάθεια εκβατικανοποίησης της Ορθοδοξίας θα προσκρούσει προς τη θέληση άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών, όπως μας έδωσε τη χαρά να διαπιστώσουμε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης πρώην Ερζεγοβίνης Αθανάσιος (Γιέφτιτς), με την επιστολή που έστειλε στο Μητροπολίτη Καλαβρύτων Αμβρόσιο καθώς επίσης με τη συνέντευξη που έδωσε στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία”.

ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ
__________

Οίκοθεν νοείται ότι ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος έχει αδήριτη υποχρέωση να αντικρούσει αυτή την ερμηνευτική του “Πρωτείου”, που προβάλλουν τόσο ο Μητροπολίτης Περγάμου απροκάλυπτα όσον και ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας πιο ήπια, βάσει του 34ού Κανόνα των Αγίων Αποστόλων.

Καταρχήν επειδή είναι κακόδοξη επειδή εισάγει από το παράθυρο “πρωτείο εξουσίας” στην Ορθοδοξία. Αλλά και για ένα άλλο λόγο: Επειδή προσκρούσει ευθέως προς την απόφαση της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία απεφάνθη ομοφώνως- μηδέ του Μητροπολίτη Μεσσηνίας ή του Μητροπολίτη Δημητριάδος εξαιρουμένων - ότι η ερμηνεία του πρωτείου πρέπει να γίνει βάσει του γ΄Κανόνα της Β΄Οικουμενικής Συνόδου και του κη΄Κανόνα της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου και όχι του λδ΄των Αγίων Αποστόλων.

Ευτυχώς η έκβαση των εργασιών της συνόδου είναι κατ’ άνθρωπον αδύνατον να ευοδωθεί σύμφωνα με την αυθαίρετη ερμηνευτική των Οικουμενιστών.

ΑΣ ΠΡΟΣΕΞΕΙ Ο ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΠΩΣ ΘΑ ΠΟΛΙΤΕΥΘΕΙ
___________

Σε κάθε περίπτωση ας προσέξει ιδιαίτερα ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος πώς θα πολιτευθεί. Δεν χρειάζεται να του υπενθυμίσουμε ότι βρίσκεται στη Γενεύη ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία με την ιστορική απόφαση της Ιεραρχίας της απέκλεισε την ερμηνευτική του λδ΄ Κανόνα των Αγίων Αποστόλων ως σχετιζομένη με πρωτείο εξουσίας των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών. Αλλο συντονιστικός ρόλος και άλλο πρωτείο εξουσίας.

Ο Σεβασμιότατος Δημητριάδος βρίσκεται - όχι αδικα - από μακρού χρόνου στο στόχαστρο όλων των παραδοσιακών πιστών επειδή θεωρείται Μαικήνας του κάθε λογής νεωτερισμού. Ας προσέξει να μην προσθέσει νέο κρίκο στην αλυσίδα των λαθών που έχει διαπράξει.

ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ Η ΕΡΜΗΕΝΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥ ΛΔ΄ ΚΑΝΟΝΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ΩΣ ΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΗ ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ
_________________

Δεν είναι δυνατόν να γίνει δεκτή η ερμηνευτική του πρωτείου στην Ορθόδοξη Εκκλησία που προβάλλουν οι Οικουμενιστές.

Αν ισχύσει αυτή η ερμηνευτική του λδ΄Κανόνα - σε πρώτη φάση - για το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, θα μείνει ορθάνοιχτος ο δρόμος για να ισχύσει στο μέλλον ως μοντέλο ένωσης με τους Παπικούς.

Ο έστιν μεθερμηνευόμενον: Καμία Σύνοδος δεν θα μπορεί να συγκληθεί ή να επικυρωθεί, χωρίς την άδεια του Οικουμενικού Πατριάρχη, ενώ - σε τυχόν μελλοντική ένωση με τους Παπικούς - θα ισχύσει το ίδιο για τον επίσκοπο της Ρώμης.

Θα αντιτείνουν ίσως οι Οικουμενιστές: Ναι αλλά ο κανόνας αυτός προυποθέτει όχι μόνον την απαραίτητη άδεια του Πρώτου αλλά και των συνεπισκόπων του. Τα δύο "άνευ" συνυπάρχουν. Πώς το συνοδικό "άνευ" μπορεί να συμβαδίσει με το απόλυτο πρωτείο του Πάπα;

Θα λειτουργήσει, είναι η απάντηση, όπως οραματίστηκε το πρωτείο η Β΄Βατικάνεια Σύνοδος. Εις μεν την Ανατολή θα ισχύει - εν μέρει- ουνιτικώς, εις δε τη Δύση με απόλυτη έννοια όπως τώρα.

Γι’ αυτό ας προσέξουμε να μη θεσμοθετηθεί για να μην κλαίμε μετά για τις συνέπειες που θα προκύψουν.

No comments:

Post a Comment