Wednesday, February 16, 2011

ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΜΑΚΡΗΣ


Επιτέλους!

Ο Αγιος Εφραίμ είναι Αγιος στη συνείδηση του πιστού λαού του Θεού από δεκαετίες.

Η επίσημη αναγνώριση της αγιότητάς του θα είναι επιβράβευση του μαρτυρίου του αλλά και της πίστης του απλού λαού που προσέβλεπε στο πρόσωπο του μάρτυρος αυτού Αγίου και θαυματουργού.


ΕΠΙΣΗΜΟ ΑΙΤΗΜΑ ΑΝΑΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΚΑΙ ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΜΑΚΡΗΣ ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ


Της Μαρούλας Αντωνιάδου

=======================

Τὴν ἀναγνώριση τοῦ Ὁσίου Ἐφραὶμ καὶ τὴν ἔνταξή του στὸ Ἁγιολόγιο τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας ζητεῖ μὲ ἐπιστολή της ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀπὸ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαῖο.

. Ἑξήντα χρόνια μετὰ τὴν ἀνεύρεση τῶν λειψάνων τοῦ Ὁσίου, ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, στὴν ἐπιστολὴ ποὺ ἀπευθύνει - ὅπως ἀπαιτεῖται - πρὸς τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη, ὡς μόνο ἁρμόδιο νὰ προωθήσει τὸ σχετικὸ αἴτημα, σημειώνει: «Κατόπιν τοῦ (...) ἐγγράφου τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κηφισίας, Ἀμαρουσίου καὶ Ὠρωποῦ κ. Κυρίλλου, αἰτεῖται καὶ συνηγορεῖ ὅπως διενεργηθῶσι τὰ δέοντα κατὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴν τάξιν διὰ τὴν ἀναγραφὴν ἐν ταῖς Ἁγιολογικαῖς Δέλτοις τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας τοῦ ἐν Ὁσιότητι βιώσαντος καὶ ἐν ἔτει 1436 ἐν τῷ Ὀρει τῶν Ἀμώμων “Πεντελικῷ” Ἀττικῆς μαρτυρήσαντος Ἐφραὶμ τοῦ νέου, ἅτε πανθολογουμένης τῆς ἁγιότητος καὶ τῆς ὀρθοδόξου βιοτῆς αὐτοῦ ὑπὸ τοῦ Χριστεπωνύμου πλήρωματος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κηφισίας, Ἀμαρουσίου καὶ Ὠρωποῦ, ἀπεφάσισεν ινα ὑποβάλῃ τῇ Ὑμετέρᾳ Γεραρᾷ Παναγιότητι τὸν συνημμένον φάκελον καὶ παρακαλέςῃ, ὅπως, κατὰ τὰ θέσμια τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, ἐκδοθῇ Πατριαρχικὴ καὶ Συνοδικὴ Πράξις καταχωρίσεως τοῦ προμνημονευθέντος Ὁσιομάρτυρος Ἐφραὶμ τοῦ νέου ἐν ταῖς Ἁγιολογικαῖς Δέλτοις τῆς Ἐκκλησίας, καθορισθῇ δὲ ἐν ταυτῷ καὶ ἡ ἀκριβὴς ἡμερομηνία τῆς ἐτησίας μνήμης αὐτοῦ τῇ 5ῃ Μαΐου ἑκάστου ἔτους, ἡμέρας ἀθλήσεως αὐτοῦ, τῇ δὲ 3ῃ Ἰανουαρίου ἑορτάζηται ἡ εὕρεσις τῶν ἱερῶν λειψάνων αὐτοῦ(...)».

. Ἡ ἔκθεση ποὺ στάλθηκε στὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο γιὰ νὰ ὑποστηρίξει τὸ αἴτημα ἁγιοποιήσεώς του ἐπικαλεῖται τὴν ἀποδοχὴ ποὺ βρίσκει μεταξὺ τῶν πιστῶν ὁ Ὅσιος Ἐφραίμ. Ὅπως σημειώνεται χαρακτηριστικὰ «ἡ προσέλευσις τῶν προσκυνητῶν εἶναι ἀθρόα, σχεδὸν καθημερινῶς κατὰ δὲ τὰς Κυριακὰς καὶ ἑορτὰς κατακλύζεται ἡ Ἱ. Μονὴ ὑπὸ προσκυνητῶν ἐξ ὅλης τῆς Ἑλλάδος (...). Ἡ τιμὴ πρὸς τὸν ὅσιον Ἐφραὶμ τὸν Νέον εἶναι σαφῶς διαδεδομένη ἀνὰ τὴν Ἑλλάδα καὶ τὸ ἐξωτερικόν. (...) Ὑπάρχουν Ναοὶ πρὸς τιμὴ τοῦ Ἁγίου», ἀκόμη καὶ στὴ Σητεία καὶ τὴν Τῆνο. «Οἱ εἰκόνες τοῦ ὁσίου προσκυνῶνται σὲ ὅλο τὸν ὀρθόδοξο κόσμο», ἀναφέρεται μεταξὺ ἄλλων στὴν ἔκθεση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. (…)


ΠΗΓΗ:


Χριστιανική Βιβλιογραφία,


http://www.tovima.gr

2 comments:

  1. Η Ιερά Σύνοδος να πιάσει τον σφυγμό του λαού επιτέλους και να στείλη ακόμα ένα επίσιμο αίτημα για τους ΜΕΓΑΛΟΥΣ Γέροντες της εποχής μας!Όπως τον άγιο γέροντα ΠαΪσιο,άγιο γέροντα Πορφύριο,άγιο Ιάκωβο Τσαλίκη,άγιο Επιφάνειο Θεοδωρόπουλο,Άγιο Φιλόθεο Ζερβάκο,άγιο Αθανάσιο Μυτηληναίο,άγιο Αυγουστίνο Καντιώτη,άγιο Ευσέβιο Γιανακάκη,άγιο Εφραίμ Κατουνακιώτη,άγιο Ι.Ρωμανίδη και όχι μόνο μοναχούς και ιερομόναχους αλλά και έγαμμους ή άγαμους λαϊκούς που πρόσφεραν στην Εκκλησία και παρέμηναν στην συνείδηση του λαού ως εξέχουσες άγιες μορφές,αλλά και λαϊκούς όπως Μεγάλους ιεροκύρηκες του ευαγγελίου π.χ. τον αείμνηστο Δημήτριο Παναγόπουλο και άλλους πολλούς!

    ReplyDelete
  2. Για τους άλλους καμιά αντίρρηση φίλε Παναή αλλά για το Ρωμανίδη καλύτερα να μη μιλούμε για Αγιο αλλα για σπουδαίο δογματολόγο.

    ReplyDelete