Tuesday, August 24, 2010

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΕΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;




ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΕΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;

==============


Η ρίζα της αληθείας, ότι μόνον άρρενες πρέπει να λαμβάνουν ιερωσύνη, βρίσκεται, νομίζουμε, στην εντολή του Θεού στην Παλαιά Διαθήκη «παν άρσεν διανοίγον μήτραν άγιον τω Κυρίω κληθήσεται» (Λουκ. 2:23).


-Η ιερωσύνη κατά την Παλαιά Διαθήκη εδίδετο μόνο σε άνδρες.


-Ο Χριστός δεν επέλεξε καμμία γυναίκα ως Απόστολό Του. Και οι δώδεκα Απόστολοι Του ήσαν άνδρες.


-Ο προδότης Ιούδας δεν άντικαταστήθηκε από γυναίκα, αλλά από άνδρα, τον Ματθία (Πράξ. 1: 21-26).


- Στον Μυστικό Δείπνο ο Χριστός κάλεσε μόνο τους Δώδεκα και σ' αυτούς παρέδωσε τό Μυστήριο της θείας Ευχαριστίας.


-Την εντολή να βαπτίσουν «πάντα τά έθνη» έδωσε ο Χριστός μόνο στους Αποστόλους και όχι στον ευρύτερο κύκλο των μαθητών Του, που αποτελούσαν και γυναίκες (Ματθ. 28: 16-20).


- Την εξουσία του «δεσμείν και λύειν αμαρτίας» έδωσε ο Χριστός μόνο στους Αποστόλους Του, όχι σε γυναίκες (Ιωάν. 20:23).


-Ή Παναγία, αν και προερχομένη, κατά τον Γερμανό Κωνσταντινουπόλεως, «έκ γένους ιερατικού, φυλής Άαρωνίτιδος, ρίζης προφητικής και βασιλικής» (Γερμανού Κωνσταντινουπόλεως, Εις τήν είσοδον της Θεοτόκου Β', PG 98, 313Α), δεν έλαβε ιερωσύνη. Ο ίδιος ο Υιός Της δεν την συμπεριέλαβε μεταξύ των Αποστόλων.


- Οι Αγιοι Απόστολοι ουδέποτε χειροτόνησαν γυναίκες.


Αλλά και η Παύλειος διδασκαλία είναι αληθινός καταπέλτης εναντίον της ιερωσύνης των γυναικών. «Αι γυναίκες υμών εν ταίς εκκλησίαις σιγάτωσαν», παραγγέλλει στους Κορινθίους (Α΄ Κορ. 14:34), «γυναικί δε διδάσκειν ουκ επιτρέπω», γράφει προς τον Τιμόθεο (Α' Τιμ. 2:12).


Πώς, λοιπόν, θα χειροτονήσουμε γυναίκες, εφ’ όσον ο Κύριος (Α' Κορ. 14:35) απαγορεύει σ’ αυτές το «διδάσκειν», το οποίο είναι αναπόσπαστο μέρος της θείας Λατρείας και από τα βασικώτερα καθήκοντα του πρεσβυτέρου και του επισκόπου;


- Ο πρεσβύτερος πρέπει να είναι «μιας γυναικός ανήρ» (Τίτ. 1:6), συμβουλεύει ο Απόστολος, χωρίς όμως να προσθέση και το αντίστροφο, «ενός ανδρός γυνή».


- Ό επίσκοπος ίσταται «εις τύπον και τόπον Χριστού». Ο Χριστός είναι άνδρας. Δύναται γυναίκα να σταθή εις τύπον και τόπον του ανδρός Χριστού;


-Ο ιερεύς είναι «alter Christus», άλλος Χριστός. Ο Χριστός είναι ο Νυμφίος, η δε Εκκλησία η Νύμφη. Δύναται γυναίκα να θεωρηθή Νυμφίος; Θα τολμήσωμε να συμβολίσωμε την υπερφυά σχέση Χριστού και Εκκλησίας με τη διεστραμμένη σχέση ομοφυλοφίλου ζεύγους; Αυτό ακριβώς πράττουν όσοι έτερόδοξοί παρέχουν την ιερωσύνη στις γυναίκες».



ΠΗΓΗ:


Ακτίνες,


Περιοδικό «Ο Σταυρός»


No comments:

Post a Comment