Ο ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ, Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
Της κ. Ελένης Λωρίτου
=====
Ο κάθε άνθρωπος εκπληροί το μέτρον του! Το μέτρον της ανθρώπινης προσωπικότητος στην διαχείριση των πραγμάτων παρακολούθησα στις παράλληλες διαδρομές του μ. Χριστοδούλου ως Δημητριάδος και ως Αρχιεπισκόπου και του νυν Δημητριάδος Ιγνατίου.
Δεν αμφισβητώ ότι και ο Χριστόδουλος ήταν εξ ίσου Οικουμενιστής με τον Ιγνάτιο και ενδεχομένως είχε ήδη σχεδιαστεί από τον Χριστόδουλο η λειτουργία της αιρετικής μεταπατερικής ακαδημίας.
Όμως ο Χριστόδουλος δεν ήταν γύφτος.
Δεν του το επέτρεπε η παιδεία και η πολιτισμική του προσωπικότητα να νεύσει να δείρουν μία γυναίκα μπροστά στα μάτια του, δεν θα προχώραγε τις μεταφράσεις των εκκλησιαστικών κειμένων μέχρι του βαθμού να μετατρέψει τους ναούς σε ένα μπάχαλο τραμπουκισμού, δεν θα υποκινούσε τους παπάδες του σε ποινικές διώξεις εναντίον πιστών και δεν θα ποινικοποιούσε την εκκλησιαστική ζωή. Είχε μία πνευματική αυτάρκεια, η οποία τον οδηγούσε και σε μία υλική ολιγάρκεια, ώστε να σεβαστεί την εκκλησιαστική περιουσία και να μην την ιδιοποιηθεί.
Η διαχείριση λοιπόν των πραγμάτων είναι συνάρτηση της προσωπικότητος του ανθρώπου.
Πολλές φορές έχουμε επικρίνει τον Αλβανίας Αναστάσιο για την στήριξή του στην προώθηση του Οικουμενισμού. Όμως η προσωπική του συγκρότηση του δημιουργεί φραγμούς.
Στην Ουκρανική τραγέλαφο λέει όχι!
Δεν είναι δυνατόν να παρέχει κανείς αναγνώριση στους σχισματικούς μέσα στον χώρο του στασιασμού εναντίον της εκκλησιαστικής τάξεως.
Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να μετατρέψει την Εκκλησία σε πλίνθους και κεράμους ατάκτως ερριμμένους.
Η Εκκλησία δεν βρίσκεται κάτω από την μπότα κανενός κυριάρχου. Ο μόνος Κύριος της Εκκλησίας είναι ο Νυμφίος Χριστός, ο απελευθερωτής από το σκότος και την σκιά του θανάτου. Η Εκκλησία αντιστρατεύεται τον κοσμοκράτορα του αιώνος τούτου.
Ως πρός τούτο λοιπόν επαινούμε τον Αναστάσιο Αλβανίας και όλους τους άλλους Προκαθημένους των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών που δεν επιτρέπουν την κατάλυση της εκκλησιολογικής συγκρότησης της Εκκλησίας, δεν αλλοιώνουν τα ορθόδοξα εκκλησιολογικά χαρακτηριστικά Της, δεν επιτρέπουν την εκβατικανοποίηση της Ανατολικής Εκκλησίας, δεν ανταλλάσσουν το “δόγμα” του primus inter paribus με το primus sine paribus.
Η Εκκλησία του Χριστού δεν είναι εκ του κόσμου τούτου. Με το μαρτύριό Της αποκαλύπτει μέσα στον κόσμο την θεία Της υπόσταση συνυφασμένη με την υλική παρεκτός της αμαρτίας.
Ελπίζουμε και πιστεύουμε ότι η γεωπολιτική ως εγκόσμια δύναμη δεν θα μπορέσει εν τέλει να διεισδύσει μέσα στην Εκκλησία ως ρυθμιστικός παράγων.
Τι σχέση έχουν τα εγκόσμια γεωπολιτικά συμφέροντα με το ιερό σώμα της Εκκλησίας;
Η Εκκλησία περιήλθε το σχήμα της ευαγούς συναλληλίας ποτέ όμως δεν θα συγκατανεύσει να γίνει θεραπαινίδα του Kαίσαρα.
Ας μην μας φαίνεται κάτι το αντιφατικό!
Το έχουμε ξαναματαδεί το σενάριο. Ο Πατριάρχης Σέργιος κρατώντας την εικόνα της Παναγίας των Βλαχερνών περιήρχετο τα τείχη της Κων/πόλεως όταν την πολιόρκουν οι Άβαροι. Η Παναγία δεν αρνήθηκε την κραταιά Της προστασία, παρόλον ότι ήταν μαζί με τον αυτοκράτορα Ηράκλειο ο εισηγητής της αιρέσεως του μονοθελητισμού Σέργιος!
Ο Θεός δεν επιβραβεύει εν προκειμένω την αίρεση, αλλά θαυματουργεί για χάρη της Εκκλησίας.
Το έχουμε ξαναματαδεί το σενάριο. Ο Πατριάρχης Σέργιος κρατώντας την εικόνα της Παναγίας των Βλαχερνών περιήρχετο τα τείχη της Κων/πόλεως όταν την πολιόρκουν οι Άβαροι. Η Παναγία δεν αρνήθηκε την κραταιά Της προστασία, παρόλον ότι ήταν μαζί με τον αυτοκράτορα Ηράκλειο ο εισηγητής της αιρέσεως του μονοθελητισμού Σέργιος!
Ο Θεός δεν επιβραβεύει εν προκειμένω την αίρεση, αλλά θαυματουργεί για χάρη της Εκκλησίας.
Εκ στόματος αιρετικών κατηρτήσω αίνον!
Συμβαίνει και αυτό!
Συμβαίνει και αυτό!
Διορθώνουμε μία διατύπωση : " Η Παναγία δεν αρνήθηκε την κραταιά Της προστασία, παρ' όλον που ήταν μαζί με τον αυτοκράτορα Ηράκλειο ο εισηγητής της αιρέσεως του μονοθελητισμού! "
ReplyDeleteΟ Θεός δεν επιβραβεύει εν προκειμένω την αίρεση , αλλά θαυματουργεί για χάρη της εκκλησίας !