Όταν ο Οικουμενικός Πατριάρχης στο κήρυγμά του την Κυριακή της Ορθοδοξίας κάνει επίθεση εναντίον ορισμένων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών για την στάση τους για το Ουκρανικό σημαίνει ότι βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση.
Σημαίνει ακόμη ότι πριν προχωρήσει στην χορήγηση Αυτοκεφαλίας δεν εξασφάλισε την συμφωνία των Ορθοδόξων Εκκλησιών ακόμη και αυτών που θεωρούνται φυσικοί του σύμμαχοι.
Ως αποτέλεσμα βρέθηκε σε πολύ δύσκολη θέση και το κυριώτερο η ενότητα της Εκκλησίας -το πιο πολύτιμο- διατρέχει θανάσιμο κίκδυνο.
Μακάρι ο Θεός να αποσοβήσει τα χειρότερα για την Εκκλησία Του.
ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ «ΑΜΦΙΣΒΗΤΙΕΣ»
Μήνυμα τοῦ Βαρθολομαίου σὲ ὅσους ἀμφισβητοῦν τὸ Φανάρι
Ἀποδέκτες, τὸ Πατριαρχεῖο Μόσχας γιὰ τὴ στάση του στὴν Αὐτοκεφαλία τῆς Οὐκρανίας, ἀλλὰ καὶ ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἀλβανίας
Ρεπορτὰζ Ἀντώνη Τριανταφύλλου
=====
Σαφὲς μήνυμα σὲ ὅσους ἀμφισβητοῦν τὴν κανονικὴ τάξη τῆς Ἐκκλησίας, τὰ δικαιώματα καὶ τὰ προνόμια τῆς πρωτόθρονης Ἐκκλησίας τῆς Κωνσταντινούπολης ἔστειλε ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ἀνήμερα τῆς Κυριακῆς τῆς Ὀρθοδοξίας. «Ἔναντι τῶν ὅποιων ἀμφισβητήσεων τῶν δικαίων καὶ προνομίων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου προβάλλουμε τὴν καθαγιασμένη πράξη, τάξη καὶ παράδοση τῆς Ὀρθοδοξίας», εἶπε ὁ κ. Βαρθολομαῖος στοὺς ἑκατοντάδες πιστοὺς ἀπὸ τὴ ρωμαίικη κοινότητα τῆς Πόλης, τὴν Ἑλλάδα καὶ ἄλλα μέρη τοῦ κόσμου, ποὺ ἐκκλησιάστηκαν στὸ κέντρο τῆς Ὀρθοδοξίας τὴν ἡμέρα ποὺ ἡ Ἐκκλησία γιορτάζει τὴν ἀναστήλωση τῶν ἱερῶν εἰκόνων.
Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης μνημόνευσε κανονικά τοὺς προκαθημένους καὶ τῶν 15 Ὀρθόδοξων Ἐκκλησιῶν.
Τὸ μήνυμά του στὸ κήρυγμά του ἦταν σαφές: Ἀπευθύνθηκε μὲ καυστικὸ τρόπο τόσο στὸ Πατριαρχεῖο Μόσχας γιὰ τὸν τρόπο ποὺ ἀντιμετώπισε τὴν ἀπονομὴ τοῦ Τόμου Αὐτοκεφαλίας στὴν Οὐκρανία ὅσο καὶ στὴ στάση ἄλλων αὐτοκέφαλων Ὀρθόδοξων Ἐκκλησιῶν, ὅπως αὐτὴ τῆς Ἀλβανίας. Ὅλα τὰ νεοπαγῆ Πατριαρχεῖα (Ρωσίας, Σερβίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Γεωργίας) καὶ οἱ αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες (Ἀθηνῶν, Βαρσοβίας, Τιράνων καὶ Πρέσοφ) ἔλαβαν τὸν Τόμο τῆς Αὐτοκεφαλίας τους μόνο μὲ τὴν ὑπογραφὴ τοῦ Κωνσταντινουπόλεως, σήμερα ὅμως πολλὲς διερωτῶνται πῶς εἶναι δυνατὸν τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο νὰ χορηγήσει μονομερῶς Τόμο Αὐτοκεφαλίας στὴν Οὐκρανία.
Τὴν ὥρα, λοιπόν, ποὺ ὅλες οἱ αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες γνωρίζουν τὴν πηγὴ τῆς ἀνεξαρτησίας τους, παρ’ ὅλα αὐτὰ ἀντιδροῦν στὴν Αὐτοκεφαλία τῆς Οὐκρανίας, προκαλεῖ εὔλογα ἐρωτήματα ποιὰ μπορεῖ νὰ εἶναι τὰ πραγματικὰ κίνητρα ποὺ ἐκπορεύονται ἀπὸ τὴ στάση τὴν ὁποία τηροῦν ἀπέναντι στὴν Κωνσταντινούπολη καὶ στὸ Κίεβο.
Τὸ μήνυμά του στὸ κήρυγμά του ἦταν σαφές: Ἀπευθύνθηκε μὲ καυστικὸ τρόπο τόσο στὸ Πατριαρχεῖο Μόσχας γιὰ τὸν τρόπο ποὺ ἀντιμετώπισε τὴν ἀπονομὴ τοῦ Τόμου Αὐτοκεφαλίας στὴν Οὐκρανία ὅσο καὶ στὴ στάση ἄλλων αὐτοκέφαλων Ὀρθόδοξων Ἐκκλησιῶν, ὅπως αὐτὴ τῆς Ἀλβανίας. Ὅλα τὰ νεοπαγῆ Πατριαρχεῖα (Ρωσίας, Σερβίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας, Γεωργίας) καὶ οἱ αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες (Ἀθηνῶν, Βαρσοβίας, Τιράνων καὶ Πρέσοφ) ἔλαβαν τὸν Τόμο τῆς Αὐτοκεφαλίας τους μόνο μὲ τὴν ὑπογραφὴ τοῦ Κωνσταντινουπόλεως, σήμερα ὅμως πολλὲς διερωτῶνται πῶς εἶναι δυνατὸν τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο νὰ χορηγήσει μονομερῶς Τόμο Αὐτοκεφαλίας στὴν Οὐκρανία.
Τὴν ὥρα, λοιπόν, ποὺ ὅλες οἱ αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες γνωρίζουν τὴν πηγὴ τῆς ἀνεξαρτησίας τους, παρ’ ὅλα αὐτὰ ἀντιδροῦν στὴν Αὐτοκεφαλία τῆς Οὐκρανίας, προκαλεῖ εὔλογα ἐρωτήματα ποιὰ μπορεῖ νὰ εἶναι τὰ πραγματικὰ κίνητρα ποὺ ἐκπορεύονται ἀπὸ τὴ στάση τὴν ὁποία τηροῦν ἀπέναντι στὴν Κωνσταντινούπολη καὶ στὸ Κίεβο.
Σέ κάθε περίπτωση κανείς δεν μπορεί νά αμφισβητήσει στον πατριάρχη Βαρθολομαίο το sine paribus ! Δεν έχει ταίρι ο πατριάρχης στην χάρη και στην αθωότητα μέ την οποία εκφράζεται!
ReplyDeleteΟ Πατριαρχης για τα δικαια και προνομια του Φαναριου επεκαλεσθη στον λογο του την πραξη την ταξη και την παραδοση της Ορθοδοξιας ενω σε προσφατη συνεντευξη του σε Σερβικο μεσο ενημερωσης επικαλεσθηκε κυριως τους 4ο και 17ο κανονες της Δ Οικουμενικης Συνοδου. Εαν αυτοι οι κανονες τελικα δεν του δινουν ολα τα κανονικα προνομια που προβαλλει τοτε η πραξη και παραδοση υπερισχυουν των κανονων; Ο ιδιος στην ιδια συνεντευξη λεγει οτι οτι στο παρελθον επραξαν οι Ρωσοι υπερβαινοντας τα δικαιωματα τους εστω και αν εγιναν επι αιωνες ανεκτα δεν δημιουργουν κανονικο δικαιωμα. Αυτα τα ορθα κατα την γνωμη μου λογια δεν ισχυουν αραγε για το Φαναρι;
ReplyDeleteΕύλογο το ερώτημα του Πατριάρχη. Γιατί αντιδρούν οι εκκλησίες;
ReplyDeleteΝα του δώσω εγώ την πολύ λογική απάντηση, πέρα από Κανόνες και καταστατικά (μιας και τηρούνται κατά το δοκούν και δεν σημαίνουν απολύτως τίποτα για αυτόν και τους παραμορφωμένους θεολόγους του).
Θα μπορούσε να κάνει ακριβώς τα ίδια με την Ουκρανία, σε μια οποιαδήποτε εκκλησία. Να παρέμβει και να ιδρύσει καινούργια, ακυρώνοντας την ήδη υπάρχουσα. Με άλλα λόγια, η Ορθοδοξία απέκτησε τις δικές της ΗΠΑ που αστυνομεύουν τον πλανήτη. Ελπίζω οι Εκκλησίες να υψώσουν ανάστημα, όχι όπως του χαρίστηκαν στο Κολυμπάρι και φέρουν ευθύνη για αυτό το αίσχος.
Οξεία ΗΠΑτίτιδα και δεν ξέρουμε πού θα οδηγήσει !
DeleteΜια διόρθωση στο προηγούμενο σχόλιό μου, εκ παραδρομής έγγραψα 4ος Κανόνας, ενώ το ορθό είναι 9ος Κανόνας της Δ΄Οικουμενικής Συνόδου, καθώς και οι αντίθετες απόψεις του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου στις προβαλλόμενες απαιτήσεις του Φαναρίου, στις υποσημειώσεις του Πηδαλίου σε αυτόν τον κανόνα είναι γραμμένες.
ReplyDelete