Sunday, March 10, 2019

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΣΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΗΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΣΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΩΗΝ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ
=====

Οὕτως ἐχόντων τῶν καθ᾿ ἡμᾶς ἐκκλησιαστικῶν πραγμάτων ἐμφαίνεται σαφῶς καί ἀδιαφιλονικήτως ἡ κανονικῶς τεθεσπισμένη ἔκκλητος πρόνοια τῆς Μετριότητος ἡμῶν, πρόνοια, ἥντινα ἠσκήσαμεν καί εἰς τήν περίπτωσιν τῶν Ἱερωτάτων Μητροπολιτῶν πρ. Κιέβου κυρίου Φιλαρέτου καί πρ. Λβώφ κυρίου Μακαρίου. 

Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΙΤΙΑΝΩΝ
_________

Τό ὑπό τῶν ἐν Νικαίᾳ τό πρῶτον συνελθόντων Ἁγίων καί Θεοφόρων Πατέρων ἐπιλυθέν σχίσμα τῶν Μελιτιανῶν, συνωδᾷ τῇ περί Ναυατιανῶν διατάξει τοῦ η΄ Κανόνος. 

Ὁ διαληφθείς Μελίτιος ἦτο Ἐπίσκοπος Λυκοπόλεως ἐν Αἰγύπτῳ καί ἐκατηγορήθη ἐπί σειρᾷ ὅλῃ παρανομιῶν καί ἐπί ἀρνήσει τῆς πίστεως καί θυσίᾳ εἰς τά εἴδωλα. Καθῃρέθη δέ περί τό 302 μ.Χ. Μή στέρξας τήν καθαίρεσιν ἐδημιούργησε περί ἑαυτόν παράταξιν καί ἐποίησε τό λεγόμενον σχίσμα τῶν Μελιτιανῶν. 

Ὅτε δέ ἐπετεύχθη ὁ συμβιβασμός μετ᾿ αὐτοῦ, καθ᾿ ἅ περιγράφει Ἀθανάσιος ὁ Μέγας, Ἀρχιεπίσκοπος Ἀλεξανδρείας, παρέδωκεν εἰς τόν προκάτοχον τοῦ Ἁγίου, Ἀλεξανδρείας Ἀλέξανδρον βρέβιον ἤτοι κατάλογον τῶν ὑπ᾿ αὐτοῦ χειροτονηθέντων κατά τό διάστημα τῆς ποινῆς αὐτοῦ Ἐπισκόπων, πρεσβυτέρων καί διακόνων, ἁπάντων ἀποκατασταθέντων ἄνευ ἀναχειροτονίας εἰς τούς οἰκείους αὐτοῖς βαθμούς. 

Τό δέ σχίσμα τοῦτο ἐταλάνισε τήν Ἐκκλησίαν ἕως καί τῆς ἑβδόμης ἑκατονταετηρίδος, οἱ δέ ἐξ αὐτοῦ ἐπιστρέφοντες ἐγένοντο δεκτοί εἰς τήν κοινωνίαν τῆς Ἐκκλησίας ἄνευ ἀναβαπτισμοῦ οὐδέ χρίσεως διά τοῦ Ἁγίου Μύρου, καθ᾿ ἅ πληροφορεῖ πάντας ἡμᾶς Θεόδωρος ὁ Στουδίτης ἐν τῇ Μ΄ Ἐπιστολῇ αὐτοῦ πρός Ναυκράτιον. 

Η ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ
__________

Ὅμως καί εἰς τούς ἐσχάτους χρόνους, ὅτε ἐν ἔτει 1945 ἡ καθ᾿ ἡμᾶς Ἁγία τοῦ Χριστοῦ Μεγάλη Ἐκκλησία συνεχώρησε τοῖς καταδικασθεῖσιν ὑπό τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Συνόδου τοῦ ἔτους 1872 Βουλγάροις καί τῇ Ἐκκλησίᾳ αὐτῶν, οὕς οὐ μόνον καθῄρεσε τότε ἀλλά καί ἀφώρισε, πῶς ἐγένετο ἡ ἀποκατάστασις; 

Δι᾿ ἀναχειροτονίας; 

Ἦσαν μήπως οἱ συγχωρηθέντες οἱ αὐτοί τοῖς καταδικασθεῖσι; 

Μονονουχί, ἀλλ᾿ ἦσαν οἱ ἐκλεγέντες καί κληρωθέντες ὑπ᾿ αὐτῶν καί τῶν ἐπιγενομένων αὐτοῖς. 

Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ROCOR ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΑΣ
_______

Καί ὅτε ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρωσσίας πρό τινων ἐτῶν, ὑψηλῇ πολιτικῇ πιέσει, συνεχώρησε τοῖς σχισματικοῖς ἕως τότε μέλεσι τῆς ROCOR, τίνι τρόπῳ τούς ἐδέχθη εἰς κοινωνίαν, δι᾿ ἀναβαπτισμοῦ καί ἀναχειροτονίας; 

19 comments:

  1. Πράγματι η απάντηση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου προς τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο έχει ισχυρά επιχειρήματα όσον αφορά το θέμα της ενεργού Ιερωσύνης των πρωην Σχισματικών, αν και ο τρόπος με τον οποίο έγινε η υπόθεση του Αυτοκεφάλου της Ουκρανικής Εκκλησίας, υπαρχούσης ήδη μίας αναγνωρισμένης από όλους τους Ορθοδόξους Αυτόνομης Εκκλησίας στο ίδιο κανονικό έδαφος, περιπλέκει σοβαρά το θέμα και δεν είναι ανάλογο με τα εκτεθέντα ιστορικά παραδείγματα. Η πλήρης όμως επιστολή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου φανερώνει και κάποια άλλα σημαντικότερα θέματα που υπερβαίνουν το ουκρανικό θέμα. Κάτω από την φροντίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου για τα προβλήματα των άλλων Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, φανερώνεται πλήρως το φρόνημα της Εκκλησιολογικής υπεροχής του Φαναρίου έναντι πάντων, ακόμη και των πρεσβυγενών Πατριαρχείων και της Εκκλησίας της Κύπρου. Όσον αφορά τις νεώτερες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, που δημιουργήθηκαν από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ούτε λόγος να γίνεται, όλες αυτές οι Εκκλησίες , κατά την γνώμη μου, διαβάζωντας την επιστολή, δεν θεωρούνται Εκκλησίες με πλήρη Αυτοκεφαλία, αλλά κάτι ίσως παραπάνω από τις Αυτόνομες Εκκλησίες. Με τέτοια φρονήματα στο Φανάρι, που τα ονομάζει Κανονικά δικαιώματα του θρόνου , καθώς και κάποιες υπερβολικές τοποθετήσεις της Ρωσικής Εκκλησίας αντίστοιχα, δεν νομίζω ότι υπάρχει έδαφος συννενόησης και τα πράγματα θα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Καλή Αγία Τεσσαρακοστή, από σήμερα το βράδυ περισυλλογή και αγώνας κατά των παθών μας.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Συγγνώμη, ξέρετε να διαβάζετε; "Φρόνημα" του Φαναρίου αποκαλείτε -λόγω αντιπατριαρχικου δικού σας φρονήματος- συγκεκριμένα προνόμια προς το οικουμενικό πατριαρχείο από οικουμενικές συνόδους; Είναι μια εκκλησιαστική πραγματικότητα που δεν μπορουμε να την αλλάξουμε, αρέσει δεν αρέσει σε κάποιους, και ούτε το Φανάρι πρέπει να τα απεμπολησει.

      Delete
  2. Το οικουμενικό πατριαρχείο σε όλα τα θέματα επιστρατευει πλήθος ακλόνητων επιχειρημάτων εδραζομενα σε ιερούς κανόνες οικουμενικών συνόδων . Η Ρωσία μόνο απειλες, φωνασκιες, διακοπές κοινωνίας και ουδένα εκκλησιολογικο επιχείρημα επί της ουσίας. Απορώ με κάποιους που τους τοποθετουν στο ίδιο καζάνι.

    ReplyDelete
  3. Σε ποια καταδικαστική απόφαση άσκησε έκκλητο προσφυγή ο Μακάριος; Πότε καταδικάστηκε; από ποιον καταδικάστηκε;
    Ποια καταδίκη ακύρωσε ο Οικουμενικός αποδεχόμενος-αποφαινόμενος επί της εκκλήτου προσφυγής;
    Αν δεν υπάρχει καταδίκη τι έκκλητος ασκείται;
    π. ΑΚΓ

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Προς π.ΑΚΓ
      πάτερ γνωρίζετε ποιες είναι οι βασικές αρχές της πίστεως την οποία υπηρετείτε; αγάπη, συγχωρηση, ταπείνωση. Κ επι τη βάσει της δικής σας λογικής δεν έχετε ούτε εσείς ιερωσυνη διότι αυτοί που σας χειροτονησαν έλκουν την χειροτονία τους από σχισματικους επισκόπους της περιόδου 1833-1850. Ευτυχώς δεν ήσαστε ο πατήρ εις τον οποίον θα κατέφευγε ο Άσωτος υιός. Σας φαντάζομαι να συναντάτε κάποιον παραπεταμένο Ουκρανο κληρικό: και ιδων αυτόν αντιπαρηλθε...

      Delete
    3. Έλα βρέ αγαπούλα ! Έχεις σκάσει απο αγάπη ! Φαίνεσαι ! Όλοι οι οικουμενιστές σκασμένοι από αγάπη θα πάνε ! Ο άγιος Παίσιος χτίκιασε απο το κακό του και πέθανε ! Όλοι οι οικουμενιστές τους βλέπεις είναι γεμάτοι απο αγάπη ! Αγαπούληδες !

      Delete
    4. Κα λωριτου Εύχομαι να αφιερώνετε έστω κ το 10% του χρόνου που δαπανατε σε θέματα που δεν εμπίπτουν της αρμοδιότητος σας -ούτε κ της δικής μου φυσικα- προς διακονίαν του πάσχοντος αδελφού είτε είναι χριστιανός ορθόδοξος είτε μιαρος οικουμενιστης (σαμαρειτης). Εχετε υποπέσει στην ίδια πλάνη κ χειρότερη από αυτήν που ισχυρίζεστε ότι πολεμάτε. Δεν μπορείτε να κρίνετε ως αυθεντία αποφάσεις Συνόδων η εκκλησιαστικά θέματα. Κ στο κάτω κάτω Ποιός συγκροτεί τον θεσμό της Εκκλησίας; το Άγιο Πνεύμα. Πιστεύετε ότι οτιδήποτε γίνεται δεν είναι κατά παραχώρησιν Θεού, ο οποίος κυβερνά την ιστορία; είτε γιατί έτσι πρέπει είτε αν κάποιες αποφάσεις είναι εσφαλμένες για πα7δαγωγικο σκοπο; συνέλθετε όλοι, ας συμμαζευτουμε, ας μετανοησουμε κι ας βοηθήσουμε τους αδελφούς μας. Για τα υπόλοιπα θα κρίνει ο Κύριος. Και πατριάρχες και συνόδους κ σχισματικους κ γνήσιους ορθόδοξους. Αλλά όλοι ξεχνάμε το βασικό κριτήριο της κρισεως: ας ξαναδιαβασουμε το ευαγγέλιο της Αποκρεω

      Delete
    5. Αγαπητέ  μου  τον  τζάμπα  μάγκα   παριστάνετε  ;   Κατά  την  λαική  ρήση  "  μεγάλη  μπουκιά  φάγε  ,  μεγάλη  κουβέντα  μή  λές  "  !    Η   " αγάπη  "  σας  μπάζει  απο  παντού  . Είναι  ένα  κοστούμι  που  δεν  σας  πάει  !   Πρίν  την  περικοπή  της  κρίσεως  προηγείται  του  Φαρισαίου  .  Σας  παρακαλώ  μήν  την  πηδάτε  .  Δηλαδή  περάσατε  όλα  τα  στάδια  την  πίστη  , την  ελπίδα  και   είστε  κάργα   " αγάπη "  !   Μπράβο  !  Άν  οι  οικουμενιστές  είχαν  πίστη  δεν  θα  πρόδιδαν  την  πίστη  .  Άν  είχαν  ελπίδα  θα  είχαν  πεποίθηση  στον  Θεό  και  στά  μυστικά  δώρα  της  αγάπης  του  .  Θα  ήταν  αναπαυμένοι  και  πλήρεις  μέ  τα   μυστικά  δώρα  της  κοινωνίας  του  Θεού  . Θα  καλλιεργούσαν   την  μυστική  πνευματική  ζωή  και  όχι  τις  δημόσιες  σχέσεις  .   Οι  οικουμενιστές  είναι  κούφιοι   εραστές  της  ματαιότητος ,   ευνοιολάγνοι    των  ισχυρών .   Η    αγάπη  τους  μάρανε    !  Είναι  πλήρεις  αγάπης  ,  σκάνε  ,  και  πουλάνε  και  στους  άλλους ......εξυπνάδες  !   Λές   και  δεν  τους  ξέρουμε  !  Σε  ποιόν  τα  πουλάτε  αυτά  ;   



      Η  παραχώρηση  δεν  είναι  το  κατ' ευδοκίαν  θέλημα  του  Θεού  .  Ο  Θεός  παραχώρησε  και  τον  Χίτλερ  .  Μήπως  θα  έπρεπε  κανείς  νά  γίνει  χειροκροτητής  του  ή   συνεργάτης  του  ;  Έστω  και  η  σιωπή  έστω  και  οι  μοιρολατρική  αποδοχή  είναι  αμαρτία  .   Αγνοείτε  οτι  υπάρχουν  και  ληστρικές  Σύνοδοι  ; 



      Σας  προτείνω   νά  παίρνετε  τα  Ευαγγέλια  μέ  την  σειρά  !  Διαπιστώνω  οτι  έχετε  κάνει    ανεπίτρεπτα   άλματα  ! 



      ΥΓ . Δεν  μέ   ενοχλούν   καθόλου  οι  προσωπικές   αιχμές  .  Μόνο   δέν  πρέπει  νά  λέγονται  μισόλογα  .   Μέ  τα  μισόλογα  απλά  πετάς   υπαινιγμούς  ,  χωρίς  νά  έχεις  το  θάρρος  νά  πείς  κάτι  μέ  σαφήνεια  .   Τί  νά  απαντήσει  κανείς  σε  μισόλογα  και  ψιθυρισμούς  ! 





      Delete
    6. Χαίρομαι που απαντατε με χαρακτηρισμούς καθώς τούτο φανερώνει το ανηκεστον της ψυχοπαθολογία σας. Κ τούτο διότι έχετε αυτοαναγορευθει σε αυθεντική ερμηνεύτρια των ευαγγελίων κ των κανόνων της εκκλησίας. τον ρόλο αυτόν στην ορθοδοξία έχει η εκκλησία εν συνολω. Κι όχι μεμονωμένα πρόσωπα.Αυτη η εωσφορικη εγωιστική αντίληψη γεννησετις αιρέσεις κ τον παπισμο. Δεν εισθε κριτής ούτε ανθρωπων ουτε πατριαρχών ούτε συνοδικών αποφάσεων. Είστε μια μονάδα στα 8δις ανθρωπων κ μέσα στην ανθρώπινη ιστορία μια μονάδα στα τρις ανθρώπων που πέρασαν. Αναλογιστείτε το αυτό καθως επίσης ότι ο Θεός εις τον οποίον πιστεύουμε ενδιαφέρεται για τους ανθρώπους κι όχι για τους ανυπόφορος ξερολες. Σας φαντάζομαι στο ρόλο του ιεροεξεταστή η του αρχιερέα Άννα.

      Delete
    7. Καί η " αγάπη " σας τόσο γρήγορα έγινε καπνός ! Τί κρίμα !

      Delete




  4. Το  Ουκρανικό   ζήτημα   συνίσταται  σέ  τρία  ή  περισσότερα  σημεία  τά  εξής  δύο  :  ο  τρόπος  εισδοχής  των  σχισματικών  !  Μέ  αναχειροτόνηση  ή  όχι  !  Ο  τρόπος  που  μιλά  ο  πατριάρχης  δεν  έχει  κανένα  λογικό  συνειρμό  .  Είναι  άτοπος !   Τα  πλέον  συντριπτικά  επιχειρήματα  είναι  αυτά  που  αποδιοργανώνουν  λογικά  τον  αντίπαλο  .  Είναι  και  αυτό  μία  τέχνη  !   Στην  προκειμένη  περίπτωση  δεν  πρόκειται  για  τον  τρόπο  εισδοχής  των  σχισματικών   και  ενσωματώσεως  στην  ήδη  υπάρχουσα  εκκλησία  ,  αλλά  για  τον  τρόπο   "πατριαρχοποίησης"   των  σχισματικών  και  αποδόσεως  σε  αυτούς  εκκλησιαστική  δομή  .   Τέτοιο  αντίστοιχο  παράδειγμα  έχει  ο  πατριάρχης  ;  Οικονομία  στον  τρόπο  εισδοχής  των  σχισματικών  ή  αιρετικών  χωρίς  χειροτονία  υπάρχει  .  Οικονομία  όμως  στον  τρόπο   "πατριαρχοποίησης "   των  σχισματικών  υπάρχει  ;  



     Αντί  για  σάκκο  μετανοίας  οι  σχισματικοί  περιβάλλονται    χρυσοκέντητο   αρχιερατικό  σάκκο  !  Ωραία  μετάνοια  ! 

    ReplyDelete
    Replies
    1. "εάν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί μου, τοσο χειρότερο για την πραγματικότητα "

      Delete
  5. Κύριε Φίλιππε, άλλο είναι το να είναι Πρώτο στην τιμή σε όλη την Ορθοδοξία το Οικουμενικό Πατριαρχείο και άλλο Εκκλησία Κηδεμόνας επί όλων των υπολοίπων Πατριαρχείων και Αυτοκεφάλων Εκκλησιών. Βέβαια αυτό το φρόνημα του Φαναρίου δεν γεννήθηκε τώρα έρχεται από παλαιότερα, ίσως δε σε κάποιες δύσκολες ιστορικές στιγμές ήταν χρήσιμο για την Ορθόδοξη Εκκλησία στο σύνολό της, αλλά σήμερα αυτές οι τάσεις δεν ακούγονται όμορφα στους απανταχού Ορθοδόξους. Εδώ εκκολάπτεται πρωτείο ουσιαστικής εξουσίας για κάθε σοβαρό θέμα, όχι ενός προσώπου, όπως στους Λατίνους, αλλά μίας τοπικής Εκκλησίας έναντι των υπολοίπων. Βέβαια αυτό δεν έχει εισέτι προβληθεί ως Δόγμα από το Φανάρι και εδώ οι Ρώσοι σφάλλουν ομιλούντες για Δογματική εκτροπή, είναι όμως Εκκλησιολογικό σφάλμα, όταν για παράδειγμα η Σύνοδος του Φαναρίου τιμωρεί, έστω για ένα χρονικό διάστημα, τον Προκαθήμενο μίας Αυτοκέφαλης Εκκλησίας π.χ. τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο με ακοινωνησία, δηλαδή μικρό αφορισμό, καθώς τέτοιο δικαίωμα κρίσεως Πατριαρχών ή Προέδρων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών κέκτηται μόνο Πανορθόδοξη Σύνοδος με την αρχή της πλειοψηφίας. Ούτε καν είναι ορθό να γίνονται τέτοιες καταδίκες από κάποιες Μεγάλες Συνόδους με επιλεκτική επιλογή των τοπικών Εκκλησιών που μετέχουν. Πρέπει να το καταλάβουμε όλοι μας ότι στον 21ο αιώνα τα σοβαρά ζητήματα για την Ορθόδοξη Εκκλησία θα πρέπει να λύνονται από Πανορθοδόξους Συνόδους με την αρχή της πλειοψηφίας, όλα τα άλλα μόνο προβλήματα και σχίσματα θα δημιουργούν

    ReplyDelete
    Replies
    1. Θα το ξαναπώ: κάποιες οικουμενικές συνόδους τις έχετε ακουστα; Έχουν αποφασίσει και θεσμοθετήσει δια ιερών κανόνων όλα αυτά . Τι να κανουμε τώρα;

      Delete
  6. Κυριε Φιλιππε για να ολοκληρωσουμε τον διαλογο μας για πειτε μου ποιος κανονας Οικουμενικης Συνοδου οριζει το Οικουμενικο Πατριαρχειο Κηδεμονα των υπολοιπων Ορθοδοξων Εκκλησιων; Το αποσπασμα του κειμενου που επικαλειται ο Πατριαρχης στην απαντηση του σε αποφαση των Πατριαρχων της Ανατολης αν διαβασετε παρα κατω θα δειτε οτι ομιλει και για κοινες αποφασεις αρα δεν θεμελιωνεται υπεροχη στις αποφασεις του Οικουμενικου Πατριαρχειου και ουτε ειναι αποφαση Οικουμενικης Συνοδου. Αγαπητε καπως ετσι αρχισε ιστορικα και η ουσιαστικη πτωση της Ρωμης και εφθασε στην πνευματικη σημερινη της καταντια.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Γιατί στρεψοδικειτε; Πού είπε το οικουμενικό πατριαρχείο ότι είναι κηδεμόνας όλων των υπολοίπων ορθόδοξων εκκλησιών;

      Delete
  7. Σχετικά μέ το Ουκρανικό δεν έχουμε δεί τίποτα ακόμα ! Η δημιουργία παράλληλων επισκοπών δεν είναι τίποτα .Το εκκλησιαστικό σχίσμα δεν είναι τίποτα ! Ο Βαρθολομαίος φοβάμαι οτι θα αιματοκυλίσει την ανθρωπότητα . Ποιά θα είναι η απολογία του ενώπιον του Θεού ; Ούτε ο Χίτλερ ! Ως πότε οι Ρώσσοι θα παίζουν τον ρόλο του καλού Σαμαρείτη; Σίγουρα δεν είναι καλοί Σαμαρείτες ! Ως πότε θα βλέπουν τους σχισματικούς της Ουκρανίας νά βιαιοπραγούν και νά αρπάζουν τους ναούς και τις περιουσίες της Κανονικής εκκλησίας ; Έως πότε θα κάθονται και θά αγναντεύουν μέ σταυρωμένα χέρια ; Υπάρχει κάποιος που το πιστεύει ; Έπιδε Κύριε !

    ReplyDelete
  8. Η απάντηση του Πατριαρχείου είναι τόσο διάτρητη που επιβεβαιώνει την ενοχή. Νομίζω οτι την δυνατότητα να αποκαταστήσουν τους καθηρημένους, την έχουν αποκλειστικά οι καθαιρέσαντες ή απαιτείται η σύμφωνη γνώμη τους. Δεν μπορεί ο ένας να καθαιρεί κι ο άλλος να αποκαθιστά. Θα ακυρώνει ο ένας τον άλλον; Αυτό είναι καθαρά διαβολικό πνεύμα.

    ReplyDelete