Άξιος ο μισθός των δύο αγωνιστών κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, οι οποίοι αναθεμάτισαν όλους τους αιρετικούς όπως το Συνοδκό της Ορθοδοξίας διαλαμβάνει.
Ως γνωστόν τα αναθέματα εναντίον των αιρετικών συμπεριλαμβάνονται στο βιβλίο του Τριωδίου και κακώς επεκράτησε η συνήθεια να μην αναγινώσκονται στους ναούς όπως είναι η παράδοση της Εκκλησίας για την Κυριακή της Ορθοδοξίας.
Απολύτως ορθά οι δύο αντιοικουμενιστές κληρικοί (π. Άγγελος Αγγελακόπουλος και π. Ματθαίος Βουλκανέσκου) συμπεριέλαβαν στα αναθέματα όχι μόνον τους αιρετικούς των προηγούμενων αιώνων αλλά και τους σύγχρονους αιρετικούς -και δη τους Οικουμενιστές- που λυμαίνοται την ορθόδοξη ευσέβεια.
Μακάρι όλοι οι κληρικοί να μιμηθούν το παράδειγμα των δύο παραδοσιακών κληρικών.
Αν και ανηκω στους παραδοσιακους Ορθοδοξους δεν θεωρω ορθο στο κειμενο του Συνοδικου της Ορθοδοξιας να προστιθενται Αναθεματα απο μεμονωμενους Κληρικους χωρις Συνοδικη Αποφαση διοτι ετσι οδηγουμαστε σε φαινομενα Εκκλησιαστικης αναρχιας. Επισης δεν μου αρεσε το φαινομενο να επαναλαμβανουν εκ μερους των λαικων τα αναθεματα δυο μικρα παιδια που σιγουρα δεν εχουν θεολογικη συναισθηση των λεγομενων. Το Αναθεμα μετα τον ιερεα το επαναλαμβανει ο λαος συσσωμος ως επιβεβαιωση
ReplyDeleteΟ 15ος Κανόνας της Α/Β συνόδου υπό μία ευρεία έννοια δίνει στην εκκλησία τό δικαίωμα έκφρασης έστω άτυπα για "κατεγνωσμένη υπο των πατέρων " αίρεση όπως είναι η αίρεση του οικουμενισμού .
ReplyDelete😂😂😂
Delete☠☠☠☠
DeleteΤο πρόβλημα έγκειται ακριβώς εκεί, κ. Λωρίτου : στο "υπό μια ευρεία έννοια". Αντί να μείνουμε σε αυτά που λένε οι Πατέρες, εμείς βγάζουμε ερμηνείες, ο καθένας τις δικές του, με αποτέλεσμα να μαλώνουμε μετά, αφού συγκρούονται οι εγωισμοί.
ReplyDeleteΤα δόγματα, όπως λέει και ο Τσελεγγίδης, είναι απλά. Είναι γραμμένα εν βραχύ ρήματι και πολύ συνέσει. Άρα, να δούμε τι λένε οι Πατέρες, τι λένε τα δόγματα. Όχι τι λέει ο π. Άγγελος ή ο π. Νικόλαος.
Δεν μπορούμε να έχουμε αναρχία. Μπορεί η σύνοδος να έχει ξεφύγει. Εμείς θα παρακαλάμε το Θεό να τους φωτίσει. Δεν θα την αντικαταστήσουμε. Πως βγάζουμε αποφάσεις τέμνοντας το Συνοδικό, αφαιρόντας κομμάτια και προσθέτοντας άλλα ? Μήπως θυμάστε στην εκκλησιαστική ιστορία ποιοι είχαν αυτή την πρακτική ? Οι αιρετικοί.
Πρέπει να ακούγονται τα αναθέματα. Πρέπει να διαβάζεται το Συνοδικό. Αλλά όπως είναι μέσα στο βιβλίο του Τριωδίου. Όχι όπως θέλει ο καθένας να το παραλλάξει.
DeleteΧαιρετώ το αγαπητό ψαράκι από τα παλιά !
Τα πράγματα είναι συγκεκριμένα :
§19 Ἅπαντα τὰ παρὰ τὴν ἐκκλησιαστικὴν παράδοσιν καὶ τὴν διδασκαλίαν καὶ ὑποτύπωσιν τῶν ἁγίων καὶ ἀοιδίμων πατέρων καινοτομηθέντα ἢ μετὰ τοῦτο πραχθησόμενα, ἀνάθεμα (γ΄).
§73 ῞Ολοις τοῖς αἱρετικοῖς, ἀνάθεμα (γ΄).
Οι Άγιοι Πατέρες έχουν φροντίσει ! Δεν χρειάζονται καινοτομίες στα αναθέματα.
Τώρα τον αν Νγτες που διαβάζουν τα αναθέματα, αυτο-αναθεματίζονται (πέφτουν στο ίδιον ανάθεμα) αυτό θα μας το εξηγήσει το ψαράκι μας.
Τό ότι ο οικουμενισμός είναι αίρεση δεν το είπε ο π. Αγγελος και ο π. Νικόλαος . Ο οικουμενισμός είναι " εγνωσμένη υπό των πατέρων αίρεση " . Το πνεύμα του 15ου Κανόνος είναι οτι η ζώσα συνείδηση της εκκλησίας δεν φιμώνεται .
ReplyDeleteΕσείς -- νομίζω οτι είστε ιερέας -- διαβάσατε τά αναθέματα ; Ο επίσκοπός σας τα διάβασε ; Η εκκλησία απο την οποία περιμένουμε νά κάνει ετούτο και το άλλο , τά διάβασε ; Ισχύει οτι μέ εγκύκλιο απαγορεύονται τα αναθέματα ; Γι αυτό διαμαρτυρηθήκατε ; Εισηγήθηκε κάποια ιερατική σύναξη κάποιας μητροπόλεως νά προστεθούν στα αναθέματα και οι καινούργιες αιρέσεις όπως αυτή του οικουμενισμού ; Δηλαδή δεν μας ενοχλεί η κατάργηση των αναθεμάτων και μας ενοχλεί η προσθήκη των νέων αιρέσεων ! Η προσθήκη απαγορεύεται . Η αφαίρεση δεν απαγορεύεται ;
😂😂😂
DeleteΑγαπητή κ. Λωρίτου, από το 2010 που είμαι ιερέας, δεν έχω δει εγκύκλιο που να απαγορεύει τα αναθέματα. Μιλάμε για τις εγκυκλίους που στέλνει η Ιερά Σύνοδος στις κατά τόπους μητροπόλεις. Το αν κάποιος επίσκοπος απαγόρεψε στα όρια της δικής του μητρόπολης, αυτό δεν το ξέρω.
DeleteΦέτος ήταν η δεύτερη χρονιά που διάβασα τα αναθέματα. Η διαφορά είναι ότι διάβασα όλο το Συνοδικό, όπως είναι μέσα στο βιβλίο του Τριωδίου, όπου υπάρχουν και κείμενα, όχι μόνο αναθέματα. Και μέσα στα κείμενα αυτά (που αναφέρονταν οι γνώμες των αιρετικών), αναγνώρισα πολλές απόψεις από αυτά που κυκλοφορούν σήμερα στο ίντερνετ ! Εκεί ακριβώς έγκειται και η διαφωνία μου με τον π. Άγγελο : Πώς αφαίρεσε τόσο σημαντικά κομμάτια από το Συνοδικό ? Και πως πρόσθεσε στο Συνοδικό άλλα πράγματα ? Πήρε εντολή από τον επίσκοπο, ή πήρε πρωτοβουλία ?
Ο οικουμενισμός είναι αίρεση. Το έχουν πει πολλοί άγιοι. Αλλά το να προσθέσουμε αναθέματα, χωρίς συνοδική απόφαση, αυτό είναι επικίνδυνο από πνευματική άποψη.
π. Βασίλειος Μαυρίδης
Σεβαστέ πάτερ , είναι ψέμα οτι σε πολλούς ναούς δεν διαβάζονται πλέον τά αναθέματα , είτε μέ συνοδική εγκύκλιο είτε μέ την καθοδήγηση φωταδιστών κληρικών ; Τί σημασία έχει ; Πάντως το ανάθεμα των οικουμενιστών μας ενοχλεί! Αφού ο ίδιος ο Πειραιώς πρός τιμήν του έχει αναθεματίσει τον οικουμενισμό . Σε κάθε περίπτωση για την συνείδηση της εκκλησίας δεν αποτελεί έγκλημα . Κάθε μέρα σέ ορθόδοξα έντυπα ή ηλεκτρονικά μέσα αναθεματίζεται ο οικουμενισμός και οι προαγωγοί θεολόγοι και κληρικοί . Ποιά συνοδική απόφαση περιμένετε ; Η σύνοδος του Κολυμπαρίου απεφάνθη . Μήπως όμως η αλήθεια βρίσκεται στην υπέρβαση της νομιμοφανούς " τάξεως " ; Δεν περιμένουμε καμμία "σύνοδο" που δεν αναγνωρίζει την Παράδοση της εκκλησίας νά μάς πεί πώς θα πιστεύουμε . Ταυτιζόμαστε μέ την πίστη των αγίων Πατέρων και των Οικουνενικών συνόδων . Το ξέρω οτι λέω πράγματα αυτονόητα και για εσάς . Όμως μή διυλίζουμε τον κώνωπα , λές και εκεί είναι το έγκλημα και η υψίστη παραβαση , άν δηλαδή οι συγκεκριμένοι πατέρες είπαν κάτι που αποτελεί πίστη της εκκλησίας , εκεί που αυτή διασώζεται.
ReplyDeleteΤο καθιερωμένο στην λιτάνευση των ιερών εικόνων είναι η απαγγελία του Συμβόλου της Πίστεως , το γνωστό " οξ προφήτες ως είδον , οι Απόστολοι ως εδίδαξαν , οι Πατέρες ως εδογμάτισαν , η εκκλησία ως περέλαβε, η οικουμένη ως συμπεφώνηκε , η πλάνη ως απελήλαται ....ούτω φρονούμε , ούτω κηρύττομε ...." και τά αναθέματα . Αν υπάρχουν άλλα κείμενα που περιλαμβάνονται μέσα στο Συνοδικό και χάριν συντομίας δεν λέγονται , αυτό δεν αποτελεί παράλειψη .
Αυτό που έκαναν οι πατέρες είναι επαινετό καί πρός μίμηση . Μέ κάθε τρόπο κατά το μάλλον ή ήττον επίσημο ή άτυπο πρέπει η πίστη της εκκλησίας νά διατρανώνεται !
Ίσως μέσα στό πνεύμα της πολιτικής ορθότητος και τα αναθέματα νά θεωρούνται μία ρητορική μίσους . Στην μητρόπολη Δημητριάδος σε όλους τους ναούς και τα μοναστήρια έχει αντικατασταθεί ο Εσταυρωμένος της Αγίας Τραπλεζης μέ την επιγραφή Ι.Ν.Β.Ι. μέ την επιγραφή " Ο Βασιλεύς της δόξης " . Η πρώτη επιγραφή αναγόταν στο γεγονός της Σταυρώσεως !
ReplyDelete