ΟΙ ΦΟΒΕΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Ο Πατριάρχης Κύριλλος έστειλε τελεσίγραφο στον Παναγιώτατο ότι, αν εκχωρήσει Τόμο Αυτοκεφαλίας στην Εκκλησία της Ουκρανίας, θα παγιωθεί το Σχίσμα των Πατριαρχείων Μόσχας και Κωνσταντινουπόλεως και θα καταργηθεί η Πρωτοκαθεδρία του Οικουμενικού Πατριαρχείου μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών.
Με ότι αυτό συνεπάγεται για την ενότητα της Εκκλησίας.
Τι σημαίνει στην πράξη το τελεσίγραφο του Ρώσσου Πατριάρχη;
Ότι θα ακολουθήσει μαζική αντικανονική εισπήδηση του Πατριαρχείου Μόσχας στο κανονικό έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, αλλά ίσως και άλλων Εκκλησιών, που θα αναγνωρίσουν την Αυτοκεφαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, με την δημιουργία Ρωσσικών Εξαρχιών σε όλες τις Ηπείρους.
Το τελεσίγραφο του Πατριάρχη Κύριλλου άρχισε ήδη να υλοποιείται με την δημιουργία Εξαρχιών στην Δυτική Ευρώπη και στην Άπω Ανατολή.
Το δεύτερο σκέλος του τελεσίγραφου σημαίνει ότι τα αείποτε σχέδια της Εκκλησίας της Ρωσσίας να καταστεί η πρωτόθρονη Εκκλησία και να υλοποιήσει το εθνοφυλετικό όραμα της λεγόμενης “Τρίτης Ρώμης” θα γίνει ανεπίστρεπτη πραγματικότητα.
Προφανώς μαύρες μέρες αναμένουν την Ορθόδοξη Εκκλησία το 2019.
Ιδού τι έγραψε ο Ρώσσος Πατριάρχης στον Οικουμενικό Πατριάρχη:
“Μίλησα μαζί σας ἰδιωτικὰ καὶ μὲ λίγους μάρτυρες γιὰ τὰ σχέδια τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κωνσταντινουπόλεως νὰ νομιμοποιήσει τὸ σχίσμα στὴν Οὐκρανία. Τώρα, ὅταν αὐτὰ τὰ σχέδια ἔχουν οὐσιαστικὰ τεθεῖ σὲ ἐφαρμογή, ἐνδεχομένως γιὰ τελευταία φορά, ἀπευθύνομαι σὲ σᾶς ἐνώπιον ὁλόκληρης τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Κάντε πίσω τώρα ἀπὸ τὴν κοινωνία μὲ τοὺς σχισματικοὺς καὶ ἀρνηθεῖτε νὰ συμμετάσχετε στὴν πολιτικὴ περιπέτεια γύρω ἀπὸ τὴ νομιμοποίησή τους.
Ἐὰν ἐνεργεῖτε σὲ συμφωνία μὲ τὶς προθέσεις ποὺ ἀναφέρονται στὴν ἐπιστολή σας, θὰ χάσετε γιὰ πάντα τὴν εὐκαιρία νὰ ὑπηρετήσετε τὴν ἑνότητα τῶν Ἁγίων τοῦ Θεοῦ Ἐκκλησιῶν καὶ θὰ πάψετε νὰ εἶστε ὁ πρῶτος στὸν Ὀρθόδοξο κόσμο ποὺ συγκεντρώνει ἑκατοντάδες ἑκατομμυρίων πιστῶν, καὶ τὰ δεινὰ ποὺ προκλήθηκαν ἀπὸ ἐσᾶς στοὺς Ὀρθοδόξους Οὐκρανοὺς θὰ σᾶς συνοδεύουν μέχρι τὴν Τελικὴ Κρίση.
Προσεύχομαι μὲ ὅλη μου τὴν καρδιὰ ὅτι αὐτὸ δὲν θὰ συμβεῖ. Δὲν εἶναι πολὺ ἀργὰ γιὰ νὰ σταματήσει.”
ΠΗΓΗ:
" Έκκλητον" ή έκλυτον ;
ReplyDeleteΟ σπουδαῖος Βυζαντινὸς κανονολόγος Ἰωάννης Ζωναρᾶς σημειώνει: «Οὐ γάρ πάντων δέ τῶν μητροπολιτῶν πάντως ὁ Κωνσταντινουπόλεως καθίεται δικαστής, ἀλλά τῶν ὑποκειμένων αὐτῷ. Οὐ γάρ δή καί τούς τῆς Συρίας μητροπολίτας, ἤ τούς τῆς Παλαιστίνης, καί Φοινίκης, ἤ τούς τῆς Αἰγύπτου, ἄκοντας ἑλκύσει δικάσασθαι παρ᾿ αὐτῷ. ἀλλ᾿ οἱ μέν τῆς Συρίας, τῷ τῆς Ἀντιοχείας ὑπόκεινται φόρῳ, οἱ δέ τῆς Παλαιστίνης, τῷ τοῦ Ἱεροσολύμων, οἱ δέ τῆς Αἰγύπτου, παρά τῷ Ἀλεξανδρείας δικάσονται, παρ᾿ ᾧ καί χειροτονοῦνται, καί οἷς περ ὑπόκεινται».
Μέ δυό λόγια αυτό σημαίνει οτι ο πατριάρχης Βαρθολομαίος σφετερίζεται το " έκκλητον " των εκκλησιών . Ο Κων/πόλεως είναι αρμόδιος νά εκδικάζει " εκκλήτως " μόνο θέματα της δικαιοδοσίας του οικουμενικού πατριαρχείου .
Η απορία μου κ. Τελεβάντο είναι , πώς κατα τον συλλογισμό σας ο Φιλάρετος άσκησε τό έκκλητον πρός το πατριαρχείο Κων / πόλεως και αποκαταστάθηκε απο την καθαίρεση που του είχε επιβάλει το πατριαρχείο Μόσχας , μέ δεδομένο οτι ο κληρικός που είναι καθηρημένος για μία εκκλησία , είναι καθηρημένος για όλες τις ορθόδοξες εκκλησίες . Αυτό άλλωστε είναι ένα σημείον ενότητος της οικουμενικής εκκλησίας . Σύμφωνα μέ όσα λέγει ο Ζωναράς αρμόδιο πατριαρχείο νά ξε- καθαιρέσει τον Φιλάρετο είναι μόνο το πατριαρχείο που τον καθήρεσε δηλαδή το πατριαρχείο Μόσχας .
Μία δεύτερη απορία μου είναι , οτι το " έκκλητον " έχει ένα καθαρά δικανικό χαρακτήρα . Δηλαδή το " εκκλητον " δεν κάνει ποιμαντικές υπερβάσεις , δεν ασκεί οικονομίες , δεν χορηγεί χάρες . Δεν θα έπρεπε το πατριαρχείο Κων / πόλεως , έστω και άν υποθέσουμε οτι έχει το " έκκλητον " νά δικαιολογήσει στην συνείδηση της εκκλησίας την αποκατάσταση του Φιλαρέτου μέ αυστηρώς ΙεροΚανονικά κριτήρια ;
Όλα δείχνουν το πατριαρχείο Κων /πόλεως νά μήν έχει το " εκκλητον " των εκκλησιών , αλλά το " έκλυτον" των ιδίων αμαρτιών !
Κάποιοι θέλουν νά μας πείσουν οτι στην ορθοδοξία ο μόνος θεσμός που υπάρχει και λειτουργεί , είναι ο θεσμός του Βαρθολομαίου . Ο Βαρθολομαίος είναι ο θεσμός ! Από πότε ;
Θα επαναλάβω ότι ο ισχυρός και έχων το δικαιο, ούτε απειλεί ούτε γαυγιζει την ώρα σαν σκυλος. Περισσότερο σαν ικεσία φαίνεται αλλά εχουν και έναν εγωισμό.
ReplyDeleteΊσως είναι πρόνοια του Θεού να απαλλαγούμε από αυτούς τους εθνοφυλετιστες θεομπαιχτες.
ReplyDelete