Friday, January 4, 2019

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΜΟΣΧΑΣ ΡΙΧΝΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΛΑΔΙ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ!

Με το πρόσχημα ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο θα εκχωρήσει Τόμο Αυτοκεφαλίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας το Πατριαρχείο Μόσχας έχει έτοιμο στα σκαριά Παναρθόδοξο Σχίσμα ασχέτως αν θα το ακολουθήσουν άλλες Ορθοδοξες Εκκλησίες.

Παραβιάζει σωρεία Ιερών Κανόνων των Οικουμενικών Συνόδων, ο Πατριάρχης Κύριλλος συμπεριφέρεται σαν Πάπας της Ανατολής με την δημιουργία Εξαρχιών στο έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ευρώπη και στην Άπω Ανατολή, εγκαθιστά ένα ή και δύο επισκόπους σε πόλεις που υπάρχει ήδη επίσκοπος που υπάγεται στον Οικουμενικό Θρόνο κτλ..

Προσοχή, λοιπόν, επειδή η απολύτως δικαιολογημένη έλλειψη εμπιστοσύνης προς τον Οικουμενιστή Πατριάρχη Βαρθολομαίο και προς τους άλλους Φαναριώτες δεν πρέπει να μας οδηγήσει σε αποδοχή των μωροφιλοδοξιών των Οικουμενιστών και εθνοφυλετιστών της λεγόμενης "Τρίτης Ρώμης", η οποία επιδώκει να σφετεριστεί την πρωτοκαθεδρία των Ορθοδόξων Εκκλησιών και να εκβατικανοποιήσει την Ορθόδοξη Εκκλησία.


Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΜΟΣΧΑΣ ΡΙΧΝΕΙ ΚΙ ΑΛΛΟ ΛΑΔΙ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ!

Σε αιρετικό κατήφορο η Μόσχα! 
Τι σημαίνει εκκλησιολογικά η απόφαση των Ρώσων να δημιουργήσουν Πατριαρχικές Εξαρχίες στη δυτική Ευρώπη και τη νοτιοανατολική Ασία

Ρεπορτάζ του κ. Αντώνη Τριανταφύλλου
=====

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας δρα πλέον με τρόπο που θέτει σε τεράστιο κίνδυνο την κανονική υπόστασή της, καθώς η ηγεσία του Πατριαρχείου της Μόσχας παρερμηνεύει και καταπατά τον έναν μετά τον άλλον τους Ιερούς Κανόνες που συνιστούν την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία. Πλέον οι κινήσεις αυτές δεν μπορεί να ερμηνευτούν απλώς ως διοικητικό σχίσμα, καθώς διολισθαίνουν προς την αίρεση.

Η τακτική που ακολουθεί έως σήμερα η Μόσχα στην κόντρα με το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν έχει αποδώσει κανένα αποτέλεσμα. Απεναντίας, με την απόφασή του να διακόψει την εκκλησιαστική κοινωνία με το Φανάρι, το Πατριαρχείο της Μόσχας το μόνο που έχει καταφέρει είναι να θέσει εαυτόν εκτός όλων των θεολογικών διαλόγων, καθώς σε αυτούς προεδρεύει το Οικουμενικό Πατριαρχείο. 

Επιπλέον, η μη μνημόνευση του Οικουμενικού Πατριάρχη έχει θέσει τους Ρώσους επισκόπους έξω από διορθόδοξα συλλείτουργα. Τώρα η ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία διευρύνει ακόμα περισσότερο το χάσμα που τη χωρίζει όχι μόνο με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά με την ίδια την Ορθοδοξία. 

Η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Μόσχας αποφάσισε στις 28 Δεκεμβρίου 2018 να δημιουργήσει Πατριαρχικές Εξαρχίες στη δυτική Ευρώπη με έδρα στο Παρίσι και στη νοτιοανατολική Ασία με έδρα στη Σιγκαπούρη. 

Συγκεκριμένα, η Εκκλησία της Ρωσίας θα δημιουργήσει Πατριαρχική Εξαρχία στη δυτική Ευρώπη με έδρα στο Παρίσι και θα έχει υπό την ποιμαντική ευθύνη της την Ανδόρα, το Βέλγιο, τη Βρετανία και τη Βόρεια Ιρλανδία, την Ιρλανδία, την Ιταλία, το Λίχτενσταϊν, το Λουξεμβούργο, το Μονακό και την Ολλανδία, ενώ θα ιδρυθεί και μια νέα «ρωσική» μητρόπολη με περιοχή ευθύνης την Ισπανία και την Πορτογαλία. 

Παράλληλα, το Πατριαρχείο της Μόσχας επιχειρεί να δημιουργήσει έδρα και στη νοτιοανατολική Ασία, επικαλούμενο την αύξηση των ρωσοφώνων στις χώρες της περιοχής.

Αν δει κανείς στον χάρτη τις περιοχές στις οποίες επιχειρεί να δραστηριοποιηθεί, εκ νέου, εκκλησιαστικά η Μόσχα, θα αντιληφθεί ότι η συγκεκριμένη κίνηση συνιστά μια πράξη διείσδυσης της ρωσικής διπλωματίας στην καρδιά της Ευρώπης, αλλά και στην εξωτική νοτιοανατολική Ασία, προφανώς σε αγαστή συνεννόηση και με την οικονομική στήριξη του Κρεμλίνου. 

Η κίνηση αυτή εκτιμάται ότι γίνεται σε μια προσπάθεια να δείξει το Πατριαρχείο της Μόσχας ότι μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα από το σώμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αυτό, όμως, συνιστά πρόβλημα για την ίδια τη Ρωσία και εκκλησιαστικά και διπλωματικά. Εκκλησιαστικά διότι αποτελεί όχι σχίσμα, αλλά αίρεση η διείσδυση σε έναν χώρο που βρίσκεται στη δικαιοδοσία άλλης Εκκλησίας, καθώς η Ευρώπη ανήκει στο κλίμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου. 

Πράγματι, στις χώρες της Ευρώπης οι τοπικές Αρχές αναγνωρίζουν τις εκκλησιαστικές δομές που τελούν υπό την κανονική δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου. 

Γι’ αυτό και συγκροτήθηκαν τα τοπικά επισκοπικά συμβούλια με πρόεδρο πάντοτε τον μητροπολίτη του Οικουμενικού Θρόνου. Συνεπώς, από νομικής και θεσμικής άποψης η έξοδος των Ρώσων από αυτά τα συμβούλια και η απομόνωσή τους τούς καθιστά «ανύπαρκτους» και «ανυπόστατους».

----

Και δύο επίσκοποι σε κάθε πόλη! 

Ηδη στις χώρες της δυτικής Ευρώπης λειτουργούν μία ή και, σε κάποιες περιπτώσεις, δύο ρωσικές «δικαιοδοσίες», μία του Πατριαρχείου της Μόσχας και μία της ROCOR (Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία εκτός Ρωσίας). Δηλαδή αντικανονικά ή μάλλον αιρετικά, και παραβιάζοντας κάθε έννοια εκκλησιολογίας και τους Ιερούς Κανόνες, οι Ρώσοι επιχειρούν να εγκαταστήσουν περισσότερους από έναν επισκόπους σε κάθε πόλη.

ΠΗΓΗ:

Εφημερίδα “Δημοκρατία”

10 comments:

  1. Όσες  εξωνημένες  γραφίδες   και  πόρνες  της  δημοσιογραφίας  και  άν  γράψουν  , η  συνείδηση  της  εκκλησίας  θά  βοά  .  Άρχισαν   μερικοί  επίσκοποι  του  ήθους  του  Δωδώνης   και   της  αφωνίας  του  Φλωρίνης  ,  μερικοί  κεκραγμένοι    οικουμενιστές  ως  ο π.  Παπαθωμάς  και  ο  καθηγητής  Φειδάς  ,  καθώς  και  κάποια  παπαγαλάκια  της  εξωνημένης  δημοσιογραφίας  νά  προετοιμάζουν   το  έδαφος   στην  παμπόνηρη   γερομανιά   που  ευχαριστεί   τους  διώκτες  της  εκκλησίας  ,  στον  προκαθήμενο  που  έλαχε  στην  Ελλαδική  εκκλησία  λέγω  ,  που  ξέρει  νά  κρατά  την  πατηνή  .   Ο  πονηροαρβανίτης   αρχιεπίσκοπος  Ιερώνυμος   δεν  μιλά  ,  αλλά  περιμένει  νά  μιλήσει  τελευταίος  ,  αφού  στείλει  τους  εωσφόρους  του  πρό  αυτού  . 



    Απορούμε  μέ  την  ευαισθησία   κάποιων  ,  που  τους   πήρε  ο   πόνος  για  την  καταπάτηση  των  Ιερών  Κανόνων  και    την  δημιουργία  σχίσματος  μέ   αιρετικό   περίβλημα  .   Οδύρεται  υποκριτικώς  ο  κ. Τριανταφύλλου   για  την   "  εισπήδηση   σε  ξένη  δικαιοδοσία  "  και    δημιουργία  εξαρχιών  απο  τό  πατριαρχείο  Μόσχας  .   Μή  μου  πείτε  καλέ  !   Τόσο  ευαίσθητοι  άνθρωποι  είστε  !  Μήπως  είστε   και   μονόφθαλμοι   ;   Την  εισπήδηση   του  Βαρθολομαίου  στην  δικαιοδοσία  του  πατριαρχείου  Μόσχας  δεν  την  είδατε  ;   Την   συνεργασία  του  Βαρθολομαίου  με  σχισματικούς  δεν  την  είδατε  ;   Την  αποκατάσταση    καθηρημένων  δεν  την  είδατε  ;   Τον  σφετερισμόν  του  " εκκλήτου  "  δεν  τον  είδατε  ;   Αυτόν  που  συμπεριφέρεται  ως  πάπας  της  Ανατολής  ονόματι   Βαρθολομαίος   δεν  τον  είδατε  ;   Ατιμάζετε   τους  Ιερούς  Κανόνες  κάνοντάς  τους   εργαλεία  της  αδικίας  και  αυθαιρεσίας   τσαρλατάνων  .    Για  άλλο  λόγο  πλάστηκαν   οι  Ιεροί  Κανόνες !  



     Και  τί  περιμένατε  ρε  ξεφτέρια  νά  κάνει  ο  Κύριλλος  ;  Νά  κάτσει  μέ  χέρια  σταυρωμένα  ;   Δεν  περιμένατε  νά  συσπειρώσει  τον  λαό  του  και  μέ  το  δίκιο  του  ;  Ποιός  δεν  θα  έκανε  το  ίδιο  στην  θέση  του  , δεχόμενος  την   ιταμότητα  και  τα  τελεσίγραφα  του  Βαρθολομαίου  ;   Μήπως  θα  έπρεπε  νά  του  πεί  " ευχαριστώ " !   Μόνο  ο  Ιερώνυμος   ευχαριστεί  τους  διώκτες   της  εκκλησίας  .  Μήν  του  κλέψει  τώρα  την  πατέντα  ο  Κύριλλος  !   Συγγνώμη  !   Τόσο  ηλίθιος  είναι  που  δεν  λογάριασε   μέ  ποιόν  πάει  νά  τα  βάλει  ,  όταν   μάλιστα  ξέρει   οτι  ο  Πούτιν  στηρίζει  απόλυτα   το  πατριαρχείο  Μόσχας  ;   Όπα  !   Όπα  !   Μήν  μου  πείτε  οτι  το  πατριαρχείο  Μόσχας  είναι  υποταγμένο  στον  Πούτιν  .  Μιά  χαρά  την  δουλεύουν  την  συναλληλία  !   Δηλαδή   τί  θα  έπρεπε  νά  κάνουν  !  Οι  πολιτικοί  νά  υποσκάπτουν  την  εκκλησία  και  οι  εκκλησιαστικοί  νά  προδίδουν  τά  εθνικά  τους  συμφέροντα  ,  όπως  κάνουν  κάποιοι  ξεπουλημένοι  ,  όνομα  και  μή  χωριό   κατά  Ελλάδα  μεριά  ;  



    Γράφουν  οι  ξεπουλημένοι  στις  πολιτικές  εφημερίδες  για  νά  διαμορφώσουν  την  κοινή  γνώμη  υπέρ  του  Ιερώνυμου  και  υπέρ  του  Βαρθολομαίου  ,  λές  και  ο  κόσμος  δεν  έχει  καταλάβει  το  παιχνίδι  που  του  παίζουν ,  όταν  του  παίρνουν  το  σπίτι  ,  το  χωράφι  ,  την  ιδιοκτησία  για  νά  την  δώσουν  στούς  λαθρομετανάστες  και  κάποια  στιγμή  νά  του  πούνε  άδειασέ  μας  την  γωνιά  .  Όχι  κύριοι  δεν  θα  μας  πάρετε  την  ψυχή  .  Θα  είμαστε  εδώ  και  θα  βοούμε  την  αλήθεια  .  Ό, τι  έκανε  ο  Βαρθολομαίος  στην  Ουκρανία  ,  θα  το  κάνει  και  αύριο  στην   ελληνική   Μακεδονία  !  

    ReplyDelete
  2. Η μακροχρόνια διάρκεια της οσμής αυτής της «κολόνιας», δηλαδή της διαρκούς και επίμονης επιδίωξης του Πατριαρχείου Μόσχας να αποκτήσει το «οικουμενικό» πρωτείο της Κωνσταντινούπολης - προσπάθεια που συνοψίζεται στην προώθηση του δόγματος της «Μόσχας ως τρίτης ή νεώτερης Ρώμης» - είναι παλαιόθεν γνωστή.
    ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ: ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΙΤΗ ΡΩΜΗ;
    Σε αυτό το ερώτημα απαντά εμπεριστατωμένα και με λόγια σταράτα ο Σεβ. Ναυπάκτου Ιερόθεος τονίζοντας: "Φυσικά ὑποστηρίζω ὅτι δέν ὑπάρχει Τρίτη Ρώμη, γιά τρεῖς βασικούς λόγους.

    ReplyDelete
  3. ...Αυτή η επιδίωξη των Ρώσων βασιζόταν και βασίζεται κυρίως στο πληθυσμιακά πολυάριθμο του πληρώματος των Ορθοδόξων πιστών της Ρωσικής Εκκλησίας, η οποία σκόπιμα «αγνοούσε και αγνοεί» την φιλευσπλαχνία της Μητέρας εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης που της επέδοσε τον πατριαρχικό τόμο για την ίδρυση του Πατριαρχείου Μόσχας. Αυτή η σοφή τότε ενέργεια του Οικουμενικού Θρόνου τους «έσωσε» από την δουλεία της Ρωμαιοκαθολικής [...] Ουνίας, που είχε παρεισφρήσει στην «Αγία και Μεγάλη Αυτοκρατορία της Ρωσίας» με την αιρετική εκτροπή και αυτοκρατόρων της...

    ReplyDelete
  4. …Αλλά – παρεμπιπτόντως - ας αναφέρουμε και το όραμα περί μελλοντικής απελευθέρωσης του έθνους μας από το ομόδοξο «ξανθό γένος», που γοήτευσε και συνεπήρε πολλούς Έλληνες λόγιους αλλά και εκκλησιαστικούς άνδρες από τους χρόνους της μακραίωνης Οθωμανικής κατοχής, αποδείχθηκε «όνειρο θερινής νυκτός». Όλοι οι «Αγαθάγελλοι», οι «χρησμοί και οι προρρήσεις» για το «ξανθό γένος» αποδείχθηκαν φενάκη. Όταν η ρωσική αποικιοκρατία έκανε εξαρτήματά της τους Έλληνες καραβοκύρηδες με τη συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή, το 1774, είχε ήδη εγκαταλείψει τους «αδελφούς» χριστιανικούς λαούς των Βαλκανίων της πάλαι ποτέ Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Όμως διατήρησε την ιδέα που εμπνεόταν από την εκκλησιαστική προπαγάνδα της ρωσικής πολιτικής για την ανασύσταση της ορθόδοξης ανατολικής αυτοκρατορίας.
    Η χρόνια λοιπόν διαμάχη περί εξουσίας, συντηρούμενη με ζήλο από την Ρωσική Εκκλησία για την κατάκτηση του «πρωτείου» της Ορθοδοξίας, οδήγησε στην απόπειρα οργάνωσης οικουμενικής συνόδου το 1948 και δεκαετίες αργότερα στο γνωστό ρωσικό σαμποτάζ της Πανορθόδοξης της Κρήτης...

    ReplyDelete
  5. … Το Πατριαρχείο Μόσχας για ευνόητους και εγγενώς «συγγενείς» λόγους της όποιας «πολιτικής» του, ταυτίζεται με την πολιτική Πούτιν. Ο μεν ένας θέλει να κατασκευαστούν και να «περάσουν» αγωγοί φυσικού αερίου από βαλκανικές χώρες για να είναι γεωπολιτικά ισχυρός, ο δε Κύριλλος επιδιώκει να «ανακόψει» τις αποφάσεις του Φαναρίου για να «περάσουν» οι δικές του προεπιλεγμένες θέσεις περί «πρωτείου». Είναι φερέφωνο της ρωσικής πολιτικής, πιέζοντας και αυτός με τα εκκλησιαστικού τύπου μέσα που μπορεί να διαθέσει στα «γεωπολιτικά» εκκλησιαστικά ζητήματα...

    ReplyDelete
  6. … Βέβαια ο ρωσικός πόλεμος για το «πρωτείο» μοιάζει πολύ με το ιστορικό ανάλογο των ρωμαιοκαθολικών σταυροφοριών. Η Μόσχα χρησιμοποιώντας την ανερμάτιστη Εκκλησία Αντιοχείας απόκτησε αρκετό χώρο δράσης ή και συνήψε συμμαχίες ευκαιριακές ή μη στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. Εκεί οι Ρώσοι «αλωνίζουν», όπως και στους Αγίους Τόπους, σφίγγοντας τον κλοιό – θηλιά στο λαιμό της Ελληνορθοδοξίας δια της επεκτατικής - ιμπεριαλιστικής πολιτικο - θρησκευτικής πολιτικής τους…

    ReplyDelete
  7. Στην αντιπαράθεση αυτή «φυσικός» σύμμαχος της εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης θεωρούνται οι Η.Π.Α, μέσω της μεγαλύτερης επαρχίας της, της Αρχιεπισκοπής Αμερικής που και αυτή όμως βρίσκεται σε μεγάλη και βαθιά εκκλησιαστική κρίση και συνεπώς είναι αποδυναμωμένη (λόγω του ζητήματος διαδοχής του Δημητρίου, του προβλήματος της Διαρχίας και της Αρχιεπισκοποφαγίας).

    Οι Η.Π.Α που και που «παρεμβαίνουν» στην Τουρκία για την επαναλειτουργία της Θεολογικής σχολής της Χάλκης, δέχονται τον εκάστοτε Αρχιεπίσκοπο στο οβάλ γραφείο και επιτρέπουν τις παρελάσεις της Ομογένειας στις κεντρικές λεωφόρους τους. Όμως γνωρίζουν πολύ καλά την διορθόδοξη κρίση και φαγωμάρα από τις πρεσβείες τους και του αναλυτές τους... Γιατί άλλωστε να επέμβουν εμφανώς και ευθέως οι υπερατλαντικοί προτεστάντες, καθολικοί αλλά και ο «αχταρμάς αμφιβόλου ποιότητας, πολλών εθνικοτήτων ορθοδόξων» που άλλοι άλλοτε είναι φίλοι του Οικουμενικού Θρόνου και άλλοτε εχθροί;

    Στον ορθόδοξο εκκλησιαστικό κόσμο της Αμερικής, στον οποίο βασίζεται πολύ η Μόσχα, η πλάστιγγα γέρνει καθαρά προς το μέρος της τελευταίας, καθώς, εκτός του αμερικανορωσικού ιερατείου, και αυτός ακόμη ο ελληνοαμερικανικός κλήρος, θύμα της ρωσικής προπαγάνδας, τάσσεται στην πλειονότητά του υπέρ της μοσκοβίτικων θέσεων. Οι αμερικανορώσοι αποστρέφονται ό,τι το ελληνικό αλλά και το Πατριαρχείο, αφού σε αυτό συμβάλλουν και οι ανθελληνικών φρονημάτων ελληνοαμερικανοί και άλλοι, διαφόρων εθνοτήτων, «θεολόγοι» καθηγητές που διδάσκουν στην κατ' όνομα μόνο «ελληνική» Θεολογική Σχολή Βοστόνης.

    Έτσι ο Βαρθολομαίος παρουσιάζεται ίσως αποδυναμωμένος. Αν και το Φανάρι υπερέχει σε διπλωματικούς τακτικισμούς, αν και πατάει γερά σε ιστορικά δικαιώματα (είναι η μητέρα Εκκλησία των Ουκρανών), αν και έχει την αμερικανική «πολιτική στήριξη», εντούτοις χάνει τον πόλεμο των εντυπώσεων στον ευρύτερο χριστιανικό εκκλησιαστικό χώρο της Αμερικής, ορθόδοξο και κατ' επέκταση καθολικό και προτεσταντικό.

    ___________________

    Η κρίση όμως μεταξύ Πατριαρχείου Μόσχας και Φαναρίου αποκλείεται να μην σχετίζεται και με τις απελάσεις Ρώσων πρώτα διπλωματών από την Ελλάδα και Ελλήνων από τη Μόσχα. Αυτό όξυνε το τοπίο της «αντιπαράθεσης» και απέδειξε ότι ο Πούτιν με τον Κύριλλο παίζουν σε πολιτικό και εκκλησιαστικό πεδίο. Όπως αναμένεται ο Κύριλλος θα σκληραίνει το παιχνίδι, διότι ο Πούτιν - σύμφωνα με ρωσικές πηγές - είναι δυσαρεστημένος με την μέχρι τώρα ανικανότητα του Πατριάρχη Κυρίλλου να συμβάλει στη λύση του «Ουκρανικού ζητήματος» με βάση τα ρωσικά συμφέροντα. Αυτό σημαίνει ότι οι ενέργειες της Ρωσικής Εκκλησίας θα είναι όλο και περισσότερο απεγνωσμένες, γι' αυτό και εντατικότερες και προκλητικά επιθετικότερες. .
    Η ρώσικη αρκούδα βρυχάται από καιρό και τώρα βγάζει επικίνδυνα και απειλητικά τα δόντια της. Το ζητούμενο είναι αν θα βιώσει «εκκλησιαστικό χειμώνα» ώστε να περιπέσει σε χειμερία νάρκη. Φανερό πάντως είναι ότι διεξάγεται μεγάλη γεωπολιτική και εκκλησιαστική «κόντρα». Τώρα που θα καταλήξει;

    Ανεξαρτήτως της στάσης του Φαναρίου και των διπλωματικών χειρισμών του, η ρώσικη αρκούδα «αγρυπνεί» πάντοτε, δεν κοιμάται. Όσο για τους «ελλαδίτες», όπου ανακατεύτηκαν τα έκαναν «σαλάτα». Καλό θάταν οι «ρωσόπληκτοι» και λοιποί εσχατολογούντες νεοπροφητολόγοι, που πιστεύουν ακόμη στη «λύτρωση μας από το ξανθό γένος» να εγκαταλείψουν την ουτοπική αυτή ιδέα που καταντά «ρωσο-μανία».

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Πάνω που άρχισα νά έχω τύψεις γιατί ονόμασα κάποιους εξωνημένους , ήρθε καπάκι τό όνειδος των "αγαθιάρικων , εσχατολογούντων , προφητολάγνων " θεούσων και έτσι είμαστε πάτσι !

    Δηλαδή κ. Τελεβάντο νά μην εξομολογηθώ αυτή την αμαρτία , νά μήν κάνω γαργάρες μέ Μεγάλο αγιασμό έ ! Εσείς τί λέτε !

    ReplyDelete
  10. Μέγας Αθανάσιος: " Επίσκοποι εναντίων Επισκόπων"! Εγένετο!
    Μεγάλη Αποστασία : Παγκόσμια, κοινωνικά και εκκλησιαστικά! Εγένετο!
    Τι θα ακολουθήσει άραγε; H μεγαλύτερη θλίψη όλων των εποχών κτλ; Όχι απίθανο πλέον τόσο εκκλησιαστικά - προφητικά όσο και κοσμικά - γεωπολιτικά..Είδομεν ..
    Στο προκείμενο άρθρο τώρα..

    Από την στιγμή που η Μόσχα θεωρεί σχισματικό και αιρετικό το να επαναφέρει η Κωνσταντινούπολη χωρίς μεγάλη σύνοδο σχισματικούς καθαιρεμένους επισκόπους και να εγκατασταθεί δεύτερος επίσκοπος στην ίδια ουκρανική πόλη, αγνοώντας την βούληση της υπάρχουσας κανονικής μέχρι τότε τοπικής εκκλησίας, τι περιμένεις; Διακοπή κοινωνίας, χωρίς ενδοιασμό ότι πράττει εκκλησιαστικό αιρετικό ατόπημα αλλά πράττει ως να μην υπάρχει πλέον κανονικός ορθόδοξος επίσκοπος στις δυτικές επαρχίες, κατά την λογική και πράξη του Κωνσταντινούπολης. Με την ίδια λογική που το οικουμενικό πατριαρχείο για αιώνες δεν θεωρούσε τους παπικούς επισκόπους ως κανονικούς και εγκατέστησε δικούς της. Να μην τα βλέπουμε με το δικό μας συμφεροντολογικό πρίσμα..
    Τα υπόλοιπα επιχειρήματα περί επίσημης αναγνώρισης από κοσμικές εξουσίες και κράτη δεν νομίζω ότι έχουν εκκλησιαστικό απαγορευτικό υπόβαθρο (αν κάνω λάθος διορθώστε με) για να αποτελέσουν αίρεση όπως διατείνεται ο αρθρογράφος με την λέξη "Πράγματι".

    Νομίζω ότι ούτε η μη συμμετοχή σε άκαρπους διαθρησκειακούς διαλόγους συνιστά διολίσθηση στην αίρεση και εκκλησιαστική ανυπαρξία όπως γράφει ο κ.Τριανταφύλλου. Έχει χαθεί το μέτρο και η εκκλησιαστική εκκοσμίκευση στην σκέψη αφήνει ρεπόρτερ να σχολιάζουν σε ότι προφανώς αγνοούν..

    Αν είναι δυνατόν η πνευματική Αληθινή Εκκλησία να εξαρτά την υπόσταση της από την εκάστοτε πεπλανημένη ανά τους αιώνες διοικούσα δεσποτοκρατία και αυθαιρεσία χωρίς συνοδική και λαϊκή επικύρωση..

    Θα ήταν βέβαια ωφέλιμο να έχουμε μια σύγκριση με δεδομένα για το ποιος πατριάρχης είναι λιγότερο οικουμενιστής..

    ReplyDelete