Wednesday, January 2, 2019

ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ


ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Πολύ σημαντική εξέλιξη για το Ουκρανικό.

Η παραδοσιακή Εκκλησία της Γεωργίας, που εθεωρείτο Εκκλησία δορυφόρος του Πατριαρχείου Μόσχας, υποστηρίζει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας και θα λάβει οριστικές αποφάσεις τον Ιανουάριο όταν επιδοθεί ο Τόμος Αυτοκεφαλίας στον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο.

Οι εν Φαναρίω ισχυρίζονται ότι οι περισσότερες Ορθόδοξες Εκκλησίες θα αναγνωρίσουν την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, όταν εκχωρηθεί ο Τόμος Αυτοκεφαλίας στον Μακαριώτατο Κιέβου Επιφάνιο, στις 6 Ιανουαρίου, στο Φανάρι.

Αν τα γεγονότα επαληθεύσουν τον ισχυρισμό των εν Φαναρίω, τότε η διαβεβαίωση του Μακαριώτατου Μόσχας Κύριλλου ότι η Ενωτική Σύνοδος απέτυχε ολοκληρωτικά και παρήγαγε μηδενικό αποτέλεσμα, θα αποδειχτεί ανακριβής.

Σε κάθε περίπτωση ελπίζω όλοι να αντιλαμβάνονται τώρα αυτό που προσπαθούσα να εξηγήσω κατ’ επανάληψη στο πρόσφατο παρελθόν.

Η Εκκλησία χειροτονεί και η Εκκλησία καθαιρεί ή αφορίζει, με τις Συνόδους των επισκόπων Της. 

Εν προκειμένω, αν τελικά πολλές Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες αναγνωρίσουν την Αυτοκεφαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, αυτό θα είναι το νόμιμο εκκλησιαστικά καθεστώς που θα επικρατήσει, ασχέτως του αν είναι κανονικό ή αντικανονικό.

Όπως ακριβώς συμβαίνει με όλες τις κανονικές ή αντικανονικές αποφάσεις των Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Επί παραδείγματι. Ελάχιστοι σήμερα πιστεύουν ότι η εκθρόνιση των 12 Μητροπολιτών είναι σύμφωνη με τους Ιερούς Κανόνες.

Ποιός, όμως, διαμφισβητεί  ότι οι μοιχεπιβάτες Μητροπολίτες που κατέλαβαν αντικανονικά τους Θρόνους τους δεν είναι οι νόμιμοι Μητροπολίτες των Θρόνων που κατέλαβαν;

Τι είναι αυτό που τους καθιστά νόμιμους, παρόλον ότι είναι αντικανονικοί;

Η αποδοχή τους, από τις 14 Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, ως νόμιμων κάτοχων των Θρόνων τους.

Ιδού το ρεπορτάζ που μας έδωσε την αφορμή για το πιο πάνω σχόλιο:



ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ

Για την Romfea.gr | Κορίνα Σαντοριναίου
=====

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Γεωργίας φαίνεται ότι θα αναγνωρίσει την νέα Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας, με Επικεφαλής τον Μητροπολίτη Κιέβου κ. Επιφάνιο.

Σήμερα, Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Γεωργίας, συνεδρίαζε υπό την προεδρία του Πατριάρχη Γεωργίας κ. Ηλίας στην Τιφλίδα.
Σύμφωνα με τον Μητροπολίτη Τσιλκάνι καί Ντουσέτι κ. Ζωσιμά, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Γεωργία βλέπει θετικά την Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία.

''Η Εκκλησία της Γεωργίας υποστηρίζει την Αυτοκεφαλία'' δήλωσε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης Τσιλκάνι και Ντουσέτι κ. Ζωσιμάς σε ερώτηση δημοσιογράφων για την θέση της Εκκλησίας της Γεωργίας σχετικά με την Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία.

Σύμφωνα πάντως με τον Μητροπολίτη Ζωσιμά η τελική απόφαση της Εκκλησίας της Γεωργίας θα είναι τον Ιανουάριο, όπου ο Οικουμενικός Πατριάρχης θα παραχωρήσει και τον Τόμο στον Μητροπολίτη Επιφάνιο.

19 comments:

  1. Η "Τρίτη Ρωμη" καταρρέει. Οι εθνοφυλετιστες Ρώσοι είναι αντιμετωποι με την εφαρμογή του πνευματικού νόμου (και την οργη του πουτινικου καθεστωτος). Γι αυτο ακόμη και παραμονές τις επίδοσης του Τόμου ο Μοσχας αποστείλει ιταμες και απειλητικες επιστολές χωρίς καθόλου επιχειρήματα γιατι χάνει το έδαφος κάτω από τα πόδια του. Ο ισχυρός και ο εχων το δικαιο με το μερος του, ούτε απειλει ούτε κραυγαζει. Δόξα σοι ο Θεός...

    ReplyDelete
  2. Ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος  ποτέ  δεν  αναγνώρισε  τους  12  μοιχεπιβάτες  ως  κανονικούς  μητροπολίτες  .  Ειδικότερα   ο  αρμόδιος  λαός  ,  ο  οικείος  ποτέ  δεν  αναγνώρισε    την  κανονικότητα  του  μοιχεπιβάτου  διαδόχου  του  Θεολόγου  Λαρίσσης  .  Μέσα  σε  αυτούς  τους  αρμοδίους   περιλαμβάνεται  και  ο  άγιος  στην συνείδηση  του  λαού  π. Αθανάσιος  Μυτιληναίος  ,  ο  οποίος  εμψύχωσε  τον  λαό  νά   εκφράσει  την  αντίδρασή  του  μέ  κάθε  νόμιμο  τρόπο  .  Ακόμα  όσοι  θελήσαμε  νά  χαριστούμε  στους  μοιχεπιβάτες  ακόμα  και  στον  πολύ  Δημητριάδος  Χριστόδουλο  , στο  τέλος  δεν  του  χαρίστηκαν  οι  ίδιοι  οι  Ιεροί  Κανόνες  τους  οποίους  κατεπάτησε  .  Τον  εκδικήθηκαν  οι  ίδιοι  οι  Ιεροί  Κανόνες  .  Ακόμα  και  άν  κάπου  ιδούμε  το  κατα  παραχώρησιν  θέλημα  του  Θεού  το  οποίο  βγαίνει  ξυνό  , όπως  βγήκε  στον  Δημητριάδος  Χριστόδουλο   ,  μήν  το  συγχέουμε  με  το  κατ'  ευδοκίαν   θέλημά  του  . 



    Ολόκληρες   οικουμενικές  Σύνοδοι  χαρακτηρίστηκαν   ληστρικές  και  εξαφανίστηκαν  απο  τον  χάρτη  .  Απο  πότε  η  ορθοδοξία  χάρισε  το  πρωτείο  εξουσίας  στον  Βαρθολομαίο  ;   Υπάρχει  κάποια  σχετική   απόφαση  πανορθοδόξου  συνόδου  ,  οτι  ο  οικουμενικός  πατριάρχης  μπορεί  νά  συμπεριφέρεται  ως  παγκόσμιος  γκάγκστερ  ,  χωρίς  τους  περιορισμούς  της  νομιμότητος   των  ενεργειών  του  ;  Ποίος  είναι  ο  Βαρθολομαίος  ;  Τόσον  τα  θέματα  της  πίστεως  όσον  και  τά  θέματα  της  διοικήσεως  δεν  είναι  ποσοτικά  .  Έχει  μία  νομιμότητα  η  ανάσχεση   της  Κανονικότητος  χάριν  μιάς  υπέρβασης ,  χάριν  ενός  καλώς  νοουμένου  συμφέροντος  .  Αυτό  είναι  γνωστό  στην  γλώσσα  της  εκκλησίας  ως  οικονομία  .  π.χ.   Μακάρι  νά  υπήρχε  μία  βουληματική  προσωπικότητα  που  νά  προωθούσε   μία  αριστίνδην  Σύνοδο  ,  η  οποία  νά  απομάκρυνε  απο  την  μάνδρα  της  εκκλησίας  όλους  τους   αιρετικούς  οικουμενιστές    που  τους  επέβαλε  στην  εκκλησία  η  μασωνία  και  το  παιδί  της  ο  οικουμενισμός  .  Αυτού  του  είδους  οι  υπερβάσεις  έχουν  μέ  το  μέρος  τους  την  συνείδηση  της  εκκλησίας  ,  το  ηθικό  πλεονέκτημα  του  δικαίου  και  όχι  τον  δεξιό  βραχίωνα  των  συμφερόντων  των  ΗΠΑ.  Απο  πού  αντλεί  το  δικαίωμα  ο  Βαρθολομαίος  νά  καταστήσει   την  εκκλησία  θεραπαινίδα   εγκοσμίων  συμφερόντων  και  μάλιστα  όταν  αυτά  εχθρεύονται  τα  εθνικά  μας  συμφέροντα  ;   Δίδει  ο  Βαρθολομαίος  τα  όπλα  στούς  εχθρούς  για  νά  μας  πολεμήσουν  ; 

    Ενώ  βλέπουμε  τόσο  απειλητική  την  παρουσία  αυτών  των  συμφερόντων  στον  τόπο  μας  και  στις  ζωές  μας  ,  ο  Βαρθολομαίος   συμμαχεί  μαζί  τους  ! 



    Οι  δηλώσεις  ενός  μητροπολίτου   της  εκκλησίας  της  Γεωργίας   δεν  λένε  τίποτα  !  Δεν  αποτελούν  κάν  σοβαρή   είδηση  ! 

    ReplyDelete
  3. Ποίος  είναι  αυτός  ο  κρυπτοοικουμενιστής  Μπόμπος  ;   Ήρθε  νά  μας  πεί  ανέκδοτα  ;  Άντε  ρε   φιλαράκι  πήγαινε  νά  πείς  τα  Κάλαντα  στά  αφεντικά   σου  !   Άι  σιχτίρ  απο  δώ  !   Όργανα  του  εξαποδίτη  !  Που  σας  πήρε  ο  πόνος  για  την  "  τρίτη  Ρώμη  "  ! 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κυρία Λωρίτου, Σας παρακαλώ εφεξής να μη μου στείλετε σχόλια με υβρεις και χυδαιότητες. Με όλο το σεβασμό αλλά νομίζω ότι μια κοπέλλα και μάλιστα αφιερωμένη στον Θεό δεν μπορεί να χυδαιολογεί

      Delete
  4. Σας  ευχαριστώ  κ.  Τελεβάντο  για  τις  εποικοδομητικές   σας  παρατηρήσεις  ,  άν  και   συμπτωματικώς   ανήκω  στον  χύδην  όχλο  .  Καμμία  σχέση  μέ  ελιταρίες  .  Δεν  είμαι   πατριάρχης  ,  αφιερωμένη  είμαι  .  Χαίρομαι   νά  είστε  τόσοι  πολλοί  ηθικοί  άνθρωποι  ,  άν  μάλιστα   προσθέσουμε  τον  Σημάτη  ,  τον  Ρίζο  ,  τον  Σακαλάκη  και  όλες  τις   γεροντοκόρες  και  μικροπαντρεμένες  --  όπερ  απο  τα  δεκαπέντε  τους  γάμπριζαν  --   που  γλέντισαν  τα  νειάτα  τους  και  μόλις  γεροντοκόριασαν  φόρεσαν  τα  τσεμπέρια  και  κουνάνε  το  δάκτυπο  πρός  όλους  τους  παραβάτες  ,  είτε  του  ήθους  είτε  του  δόγματος  .  Σε  κάθε  περίπτωση  δεν  αποτελώ  εγώ  το  μέτρον   του  ήθους  .  Χαίρομαι   οι  αδελφοί  νά  μέ  υπερβαίνουν  σε  κάθε  χάρη  και  νά  ενδιαφέρονται  και  για  την  δική  μου  πνευματική   οικοδομή  .  Θερμώς  σας   ευχαριστώ  !  Σας  υπόσχομαι  οτι   Θα  προσπαθήσω   νά  τηρώ  τους  κανόνες    ενός  χριστιανικού   καθωσπρεπισμού  ,  καθώς   επίσης  νά  τηρώ  το  "  ανίπτοις  χερσίν  "   !    Δεν  ξέρω  άν  θα  τα  καταφέρω  ,  θα  καταβάλω  όμως  κάθε  φιλότιμη  προσπάθεια  . 



    Οι  δικές  μου  όμως  αστοχίες   ως  πρός  το  ήθος  ,  δεν  πρέπει  νά  καλύπτουν  τις  αστοχίες  της  δικής  σας  δημοσιογραφίας  επί  του  Ουκρανικού  θέματος  .  Φοβάμαι  οτι  ο  οικουμενισμός    εσχάτως    περιεβλήθη  τον  μανδύα  της    "τρίτης  Ρώμης  "  του  πατριάρχη  "  μας  "  κ.τ.λ. 



    Μήν  θυμώνεις  βρέ  αδελφέ  μου  και  μήν  πιάνεσαι  απο  τις  λέξεις  .   Κύριε  Τελεβάντο  ,  προσπαθείστε  νά  απαντήσετε  επί  της  ουσίας  ή  άν  έχετε  καθιερώσει  την  τακτική  νά  μήν  απαντάτε ,   τουλάχιστον  επιτρέψτε  τον   αντίλογο  .  Σε  κάθε  περίπτωση  η  ανάρτησή  σας   για  την  εκκλησία  της  Ουκρανίας  είναι  ψευδεπίγραφος  .   Δεν  λέω  απο  πρόθεση  ,  αλλά  απο  απροσεξία  .   Γιατί  ;  δεν  υπάρχει  λόγος  !  Κοντός  ψαλμός  αλληλούια  !   Θα  έρθει   φυσιολογικά   η  θέση  αυτής  της  εκκλησίας  ,  χωρίς  νά  εκβιάζουμε  τον  χρόνο  . 



    Υ.Γ.    Μέ  κάθε   ειλικρίνεια  άν  κάποια  λέξη  σας  ενοχλεί  στό  παρόν  σχόλιό  μου  ή  στα  επόμενα  νά  μου  το  πείτε  νά  το  διορθώσω  .  Σας   ευχαριστώ  ! 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Κυρία Λωρίτου,

      Συζητήσαμε το Ουκρανικό εις βάθος.

      Άκουσα τα επιιχειρήματά σας και όσων συμφωνούν μαζί σας με πολλή προσοχή και δεν πείστηκα ούτε εκ του μακρόθεν ότι είναι ορθά.

      Γι' αυτό, αφού συζήσαμε διεξοδικά το θέμα δεν βλέπω τον λόγο γιατί πρέπει να απαντώ στους σχολιαστές που αναμασούν τα ίδια επιχειρήματα στα οποία έδωσα πολλάκις απάντηση.

      Delete
  5. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος καθαιρέθηκε από Σύνοδο, προεδρεύντος του Πατριάρχη Θεόφιλου οποίος τότε θεωρείτο εκ των κορυφαίων θεολόγων.

    Ο ίδιος ο άγιος ουδέποτε ΄δεχτηκε την καθαίρεση, αποκαλούσε το διάδοχό του "μοιχό», «προβατόσχημον λύκον» καθώς και «ιερέα φαύλον», ενώ οι υποστηρικτές του ενεπλάκησαν σε τρομερά επεισόδια στην Πόλη. Ο άγιος έφυγε για την εξορία μονο όταν απειλήθηκαν επεισόδια με νεκρούς, προκειμένου να αποφευχθεί η αιματοχυσία.

    Ο διάδοχός του ήταν ο Πατριάρχης Αρσάκιος. Η Πατριαρχία του σημαδεύτηκε από την καταδίωξη των οπαδών του εξόριστου Ιωάννη, οι οποίοι εκκλησιάζονταν ΧΩΡΙΣΤΑ, χωρίς να τον έχουν αποδεχτεί. Η μνήμη του τιμάται ως ΑΓΙΟΥ στις 11/10
    http://www.saint.gr/2086/saint.aspx

    Ο άγιος "επέστρεψε" 30 χρόνια μετά το θάνατό του - η λάρνακα με το λείψανό του μεταφέρθηκε με λαμπρή και συγκινητική πομπή στην βασιλεύουσα και τοποθετήθηκε στο Άγιο Βήμα του ναού των Αγίων Αποστόλων, ενώ ο λαός έμπλεος χαράς αναβοούσε: «Απόλαβε του θρόνου σου Άγιε»

    Να σημειωθεί ότι ουδέποτε υπήρξε απόφαση συνόδου που να αναιρεί την απόφαση καθαίρεσης του Ιωάννη. Το πλήρωμα της εκκλησίας όμως, η ζώσα συνείδηση της εκκλησίας ουδέποτε ανεγνώρισε την απόφαση καθαίρεσής του, ακύρωσε στην πράξη την καθαίρεση του.

    Σήμερα ο άγιος αποκαλείται Ιωάννης Χρυσόστομος, αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως.

    Τροφή για σκέψη......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Υπάρχει σοβαρός αντίλογος γι' αυτά που γράφετε πλην όμως η συζήτηση για το θέμα είναι επι του παρόντος τουλάχιστον χρονοβόρος και εν πολλοίςεκτός θέματος.

      Delete
    2. Νομίζω δεν είμαι εκτός θέματος: αναφέρομαι σε αυτό που σωστά λέτε "Η Εκκλησία χειροτονεί και η Εκκλησία καθαιρεί ή αφορίζει, με τις Συνόδους των επισκόπων Της." με τη διευκρίνηση ωστόσο ο όρος "εκκλησία" αφορά τον κλήρο ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΟ, όχι μονο τους επισκόπους. (Άλλωστε στις αναγνωρισμένες οικουμενικές συνόδους δεν συμμετείχαν μόνο επίσκοποι).

      Το ανωτέρω παράδειγμα με τον άγιο Ιωάννη Χρυσόστομο το ανέφερα για να τονίσω ότι τα θέματα αυτά δεν μπορεί να προσεγγίζονται με νομικίστικο τρόπο και ότι οι αποφάσεις των συνόδων τελικά πάντα υπόκεινται στο κριτήριο της εκκλησίας (κλήρου και λαού).

      Ένα άλλο παράδειγμα ότι αυτά δεν αντιμετωπίζονται με νομικίστικο τρόπο, είναι το εξής quiz για δυνατούς λύτες: Ο Φιλάρετος ως γνωστόν καθαιρέθηκε προ 20 ετών. Τώρα αναγνωρίζεται ως κανονικός ΧΩΡΙΣ αναχειροτονία (και σωστά αφού η ιερωσύνη είναι ανεξάλειπτος).
      Οι χειροτονίες που έκανε τόσα χρόνια ως καθηρημένος πώς λογίζονται πλέον?

      θα προσεγγίσουμε το θέμα νομικίστικα?



      Delete
    3. Οι χειροτονίες που έκανε ο Φιλάρετος έγιναν κατ' οικονομίαν δεκτές από το Οικουμενικό Πατραρχέιο. Εξ ου και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος σε λίγες μερες θα δώσει στον Ουκρανίας Επιφάνιο -μια απο τις χειροτονίες του Φιλάρετου- τον Τόμο της Αυτοκεφαλίας.

      Το ίδιο έγινε και στην Αμερική στην Μονή Χρυσοβαλάντου. Παρόλον ότι ο Πάτραρχης αναχειροτόνησε τους Παίσιο και Βικέντιο, εντούτοις αναγνώρισε ώς έγκυρα τα μυστηρία που τέλεσαν (χειροτονίες, βαπτίσεις, γάμους κτλ.).

      Αυτός είναι ο ρόλος των Συνόδων. Να βρίσκουν λύσεις για τα χρονίζοντα Σχίσματα.

      Θα προτιμούσαμε οι μέχρι χθες Ουκρανοί σχισματικοί να εξακολουθούν να είναι στο Σχίσμα;

      Delete
    4. Πρός τούτοις ο καθηρημένος Φιλαρετος άσκησε το έκκλητο πρός το οικουμενικό πατριαρχείο για νά αποκατασταθεί ! Πότε έγινε αυτό και ποιά η διαδικασία του έκκλητου ; Δηλαδή το έκκλητο γίνεται χωρίς καμμία διαδικασία , μόνο με το που αντικρύζει κανείς τον πατριάρχη Βαρθολομαίο παίρνει χάρη ; Μάλλον για έκλυτο μοιάζει !

      Delete
    5. Ούτε που πήραμε είδηση κ. Τελεβάντο για την μονή Χρυσοβαλάντου ! Ποιόν αντίκτυπο είχε η μονή Χρυσοβαλάντου και οι δύο καλόγεροι στα εκκλησιαστικά πράγματα ! Ποιόν σεισμό επέφερε το θέμα . Προφανώς ήταν κάποιο ασήμαντο γεγονός τοπικού χαρακτήρα , πιθανόν η διάσπαση κάποιου μοναστηριού ή κάτι ανάλογο διοικητικού χαρακτήρα , που αρμόδιος νά το λύσει ήταν ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής και καλώς έπραξε . Τί σχέση έχει η μονή Χρυσοβαλάντου μέ τις δικαιοδοσίες πατριαρχείων μέ τόσο πολύπλοκα θέματα που επηρεάζουν την οικουμενική ορθοδοξία ! Αδόκιμον το παράδειγμα !

      Delete
    6. Η πληροφόρηση σας για τα γεγονότα είναι ελλειπής.

      Η Μονή Χρυσοβαλάντου ήταν Παλαιοημερολογίτικη.

      Με την απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου κατέστη Πατριαρχική Σταυροπηγιακη μονή.

      Ο Αρχιεπίσκοπς Δημήτριος ουδένα λόγο είχε για το θέμα, αφού ενθρονίστηκε μετά την αποκατάσταση των Σχισματικών.

      Αλλά και ο τότε Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Σπυρίδωνας δεν είχε λόγο επειδή η Μονή Χρυσοβαλάντου ποτέ δεν υπήρξε Μονή της Αρχιεπισκοπής Αμερικής.

      Το Πατριαρχείο την κατέστησε Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή και αναχειροτόνησε τους ηγουμένους της και στους τρείς βαθμούς της ιερωσύνης και δέχτηκε τα μυστήρια που τέλεσαν πριν αναχειροτονηθούν κατ' οικονομίαν έγκυρα.

      Γι' αυτό υπάρχουν οι Συνοδοι! Για να εφαρμόζουν την ακρίβεια ή την οικονομία και να δίνουν λύση στα σχίσματα και να εντάσσουν στην Εκκλησία, την μόνη κιβωτό της σωτηρίας, ψυχές που βρίσκονται στο Σχίσμα.

      Delete
    7. Τότε νά έρθει ο πατριάρχης Βαρθολομαίος νά λύσει και το σχίσμα του παλαιού Ημερολογίου της Ελλάδος ! Είπαμε νά το λύσει και όχι νά βρεί ανάμεσά τους μερικούς προδότες και νά δημιουργήσει μία εκλλησία της Μακεδονίας ! Ό.τι ακριβώς έκανε στήν Ουκρανία ! Είναι ικανός για όλα άν του το σφυρίξουν οι Ξ -ΗΠΑ- ΣΜΕΝΟΙ φίλοι του !

      Delete
    8. Το θέμα του Αγίου Ιωάννη του Χρυσόστομου είναι άσχετο με το θέμα που συζητούμε.

      Σε κάθε περίπτωση αυτά που λέτε δεν ευσταθούν αλλά δεν είναι της ώρας ή του άμεσου ενδιαφέροντός μου να αρχίσω συζήτηση για το θέμα.

      Επί της ουσίας, όμως, διαφωνούμε. Ναι μεν Εκκλησάι είμαστε όλοι αλλά τις αποφάσεις τις παιρνουν οι Συνοδοι των επισκόπων. Το πολίτευμα της Εκκλησίας είναι επισκοποσυνοδικό και όχι Λουθηρανικό.

      Η συμφωνία κλήρου και λαού για τις συνοδικές αποφάσεις ισχύει για θέματα πίστεως και όχι για διοικητικά θέματα.

      Δεν προτίθεμαι να συνεχίσω την συζήτηση του θέματος, επειδή αυτή την ώρα το διακύβευμα είναι αυτή άυτη η ενότητα της Εκκλησίας και όχι blame game σε βάρος οιουδήποτε.

      Παραβάσεις Ιερών Κανόνων έγιναν και γίνονται συνεχώς για το Ουκρανικό, αλλά δεν πρόκειτια να εστιάσω την προσοχή μου σε συγκεκριμένα δέντρα την ώρα που ξέσπασε φοβερή πυρκαγιά στο δάσος και απλώνει τον όλεθρο στο καταστροφικό πέρασμά της.

      Delete
  6. Οk. κ. Τελεβάντο ! Όμως πιστεύω συμφωνείτε , οτι δεν θα έπρεπε νά αναγάγετε τις δηλώσεις ενός ίσως
    απερίσκεπτου -- τύπου Δωδώνης και Φλωρίνης -- μητροπολίτη σε ανακοίνωση της Συνόδου της εκκλησίας της Γεωργίας . Τουλάχιστον είναι ανακρίβεια σε ένα πολύ λεπτό θέμα . Ο άλλος σχηματίζει την εντύπωση οτι κάποιος παρασύρεται απο έναν άκαιρο ενθουσιασμό και μία χαρά που δεν κρύβεται σαν τον βήχα . Γιατί ! Ας περιμένουμε !

    ReplyDelete
  7. Στο άρθρο δεν υπάρχει ούτε μία αναφορά στον Φλωρίνης και τον Δωδώνης.

    Ας περιμένουμε λέτε.

    Εβραγχίασεν ο λάρυγξ μου να λέγω: Περιμέντε την ετυμηγορία των Συνόδων των Ορθοδόξων Εκκλησιών και τον κατά τόπους επισκόπων.

    Χαίρομαι επειδή φαίνεται ότι στοιχείστε στην γραμμή που αείποτε είχα.

    Το λέγω κι το επαναλλμβάνω κατηγορηματικά! Μόνον οι αποφάσεις των Συνόδων δίνουν ή ακυρώνουν την νομιμότητα της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας.

    Αλλά τότε τι το πιο αρμόδιο από τα να πληροφορήσω τους αναγνώστες για την καταρχήν απόφαση του Πατριαρχείου της Γεωργίας και το μνημόσυνο του Ουκρανίας Επιφάνιου από 7 αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδος και του κλίματος της Εκκλησίας της Αλεξανδρείας.

    ReplyDelete
  8. Τελικά η δημοσίευση αφορά ανακοίνωση του πατριαρχείου της Γεωργίας ή δηλώσεις ενός μητροπολίτου χωρίς καμμία αρμοδιότητα νά μιλά εξ ονόματος του πατριαρχείου Γεωργίας ;

    Μέ ποιά αρμοδιότητα ο Δωδώνης και ο Φλωρίνης μνημόνευσαν προκαθημένους ; Μνημονεύουν οι μητροπολίτες προκαθημένους αυτοκεφάλων εκκλησιών ;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Οι δηλώσεις του Μητροπολίτη απηχούσαν τις αποφάσεις του Πατριαρχείου Γεωργίας, οι οποίες θα οριστικοποιηθούν μετά την εκχώρηση του Τόμου Αυτοκεφαλίας.

      Την μνημόνευση των Φλωρίνης και Δωδώνης και των λαλων επισκόπων της Εκκλησίας της Ελλάδος και του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας ανέφερα ως γεγονός που δείχνει με ποιο τρόπο θα καθιερωθεί η Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας.

      Δηλαδή με τις αποφάσεις των Συνόδων των Ορθοδόξων Εκκλησιών και με το μνημόσυνο και το συλλείτουργο με μενωμένων επισκόπων.

      Delete