Wednesday, March 21, 2018

QUIZ! ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Ο ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ κ. ΕΛΕΝΗΣ ΛΩΡΙΤΟΥ;


QUIZ!

Πού αναφέρεται ο σχολιασμός της κ. Ελένης Λωρίτου;
=====

Με πιό πολύ Ιερωνυμισμό απλά πεθαίνεις!!! Με πιό πολύ "γλύψιμο" έχεις παραισθήσεις και νομίζεις ότι γίνεσαι Φειδίας. Και τι είναι αυτό που "γλύφεις"; Νομίζει ο καημένος ότι σμιλεύει την ανάγλυφη προτομή του δείνα (αδιευκρίνιστο!) με τόσο μεγάλη προθυμία και ενθουσιασμό! Βάζει όλη την "γλυπτή" τέχνη του. Η κατάσταση είναι πολύ abstruct! Έχεις δει κάτι γκρίζους πίνακες που διερωτάσαι "τι θέλει να πει ο ποιητής"; Σου  εξηγούν ότι με λίγη φαντασία παριστάνει ένα λιβάδι με γαλακτοφόρες αγελάδες. Ρωτάς με απορία. Και πού είναι το λιβάδι; Σου απαντούν: Το έφαγαν οι αγελάδες! Όλος ο διάλογος διεξάγεται  χαμηλόφωνα για να μην διαταράξουμε τα γύρω ψώνια που συμμετέχουν στο καλλιτεχνικό γεγονός.  

Θεέ και Κύριε! Ποιάς παρωδίας έχουμε γίνει θεατές! Τι μας επεφύλαξες να δούμε τις έσχατες τούτες μέρες του ξεπεσμού. Είπαμε, σεβαστέ πάτερ, ότι στην τέχνη επιτρέπεται μία ωραιοποίηση, μία εξιδανίκευση, αλλά εσείς του αλλάξατε τα φώτα. Είπαμε επιτρεπτή η μυθοπλασία, αλλά να έχει και κάποια ρεαλιστικά στοιχεία. Ποιόν νομίσατε ότι "γλύψατε" τον Ερμή του Πραξιτέλους; Ή μήπως την Αφροδίτη της Μήλου με γένια; Αν φτιάχνατε μία βοιδάμαξα θα ήταν κάτι που καλύτερα θα μας παρέπεμπε στο φυσικό μοντέλο. Δεν πειράζει ξεφραχτείτε, βγάλτε από μέσα σας τις καλλιτεχνικές σας ανησυχίες, που από παιδί τις καταπιέσατε, αλλά από το πολύ "γλύψιμο" το σάλιο έπεσε πάνω στα μούτρα μας. Πού το βρήκατε τόσο σάλιο; Μήπως κάπου το πουλάνε με τον κουβά; Ω! Παπαί! Βαβαί! Ταταί! εξ ού και τά! τά! Ανακατεύτηκαν τα έντερά μας!

Το "γλυπτό" αντικείμενο φέρει υπογραφή: π. Β. Β.. Το θεουσάτο θαυμάζει και χειροκροτεί! Αφού είναι δημιούργημα του γέροντος, δεν μπορεί να μην είναι ευλογημένο! Abstruct η κατάσταση! Επειδή δεν πρέπει να απογοητεύουμε τα ταλέντα, τον ενθαρρύνουμε. Προχωρείστε! Καλή η προσπάθεια! Μόνο αλλάξτε εκφραστικά μέσα. Χρησιμοποιείστε και λίγο κάρβουνο και αρχίστε να μαυρίζετε. Μην φοβάστε να μουντζουρώνετε. Γίνεστε πιό αληθινός. Ρίξτε τον προβολέα της υποταγής με τρόπο που να δημιουργεί σκιές. Αλλιώς το διαλύσατε το έργο. 


Δεν υπάρχει ποιητική βραδυά, καλλιτεχνικό δρώμενο που να μην σου  δημιουργήσει την απορία: "Τι θέλει να πει ο ποιητής"! Και ο ποιητής θέλει να πει πολλά με πρώτο και καλύτερο, ότι η θρησκευτική τέχνη είναι υποταγμένη, αφού εργοδότες είναι αυτοί που την παραγγέλλουν. Ο ποιητής ή θα υπηρετήσει την τέχνη ή τον εργοδότη. Αλλιώς πάρε το βιολάκι σου και γίνε μουσικός του δρόμου, αλητάκος, όπου βρεθείς και όπου σταθείς. 

Ο ποιητής ή θα υπηρετήσει  τον “Ορθόδοξο Τύπο” ή θα είναι παπάς στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών και θα ασκείται στην τέχνη του λιβανωτού πορτραίτου, κάτι ας πούμε σαν εγκαυστικό. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, αυτός πληρώνει. Έλεγα και εγώ κάτι μου θυμίζει, κάτι μου θυμίζει η μορφή στο πίσω πλάνο, κάτω από πολλές λαζούρες και στρώσεις χρωμάτων στις ζωγραφιές του Ο.Τ.. Τι τραβάνε και οι ποιητές, οι "γλείφτες", οι βιολιντζήδες και όλο το καλλιτεχνικό  συνάφι! Βρε μεγάλε, αλήθεια ζωγραφίζεις! Το πας από δω, το φέρνεις από κει, μιά στο αφηρημένο, μιά στο υπερβατικό, μιά στο αλληγορικό ...

6 comments:

  1. Λέτε να είναι ο Προϊστάμενος του Ι. Ν. Αγίου Νικολάου Πευκακίων;

    ReplyDelete
  2. Μα είναι δυνατόν; Ο σεβαστός και αγαπητός π. Βασίλειος Βολουδάκης να είναι ένας γλοιώδης γλύφτης και ένα ελεεινό κυριολεκτικά υποκείμενο, που κανει πλάτες στον Ιερώνυμο; Αποκλείεται. Δεν μπορώ να δεχτώ αυτήν την υπόνοια για το σεβαστό μας Γέροντα π. Βασίλειο. Θα το ψάξουμε το θέμα και μόλις αποκτήσουμε βεβαιότητα θα παραλάβουμε κανονικά όποιο τρισάθλιο υποκείμενο είναι ο συντάκτης του άρθρου.

    ReplyDelete
  3. Τώρα έπαθα μία σύγχυση ! Μπερδεύτηκα ! Μέ αυτά που ακούω παθαίνω μία αμηχανία σαν αυτή που έπαθα όταν για πρώτη φορά κράτησα στά χέρια μου τό βιβλίο μέ τά ποιήματα του Καβάφη Βρήκα έναν ποιητή νά μού αρέσει και αυτός μου προέκυψε .....! Βρήκαμε έναν άνθρωπο αντιοικουμενιστή που στόν Ορθόδοξο Τύπο τον εμπιστεύονται , έχει κύρος και τον ρωτούν , κάποιοι λένε οτι παρασκηνιακά κάνει και κουμάντο , και αυτός νά μας προκύψει άλλαντάλλων ! Τέτοια διαστροφή πιά !

    ReplyDelete
  4. Εξακολουθώ να μην έχω ακριβή εικόνα του πράγματος.

    Οι υπαινιγμοί ότι ίσως αφορούν τον σεβαστό π. Βασίλειο Βολουδάκη δεν με βρίσκουν σύμφωνο επειδή κανείς επί του παρόντος δεν προσκομίζει συγκεκριμένα στοιχεία.

    Στο λογαριασμό Facebook που διατηρώ σχολιαστής αναφέρει ότι πρόκειται για κείμενο του Γραφείου Τύπου του Αρχιεπισκόπου.

    Γι΄αυτό ας μάθουμε πρώτα με σιγουριά ποιος εινα ο συντάκτης του τρισάθλιου αυτού άρθρου, που δείχνει πολλή βρωμιά ψυχής, και μετά θα δούμε πώς θα χειριστούμε το θέμα.

    ReplyDelete
  5. Γιατί , τό γραφείο τύπο του αρχιεπισκόπου είναι η πηγή του σάλιου ; Ας μήν τά ρίχνουμε όλα εκεί !

    ReplyDelete
  6. Σ' αυτό έχετε δίκαιο κυρία Λωρίτου.

    Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα σε ποιον ανήκει το γλοιώδες άρθρο, αφού δνεν προσκομίζει συγκεκριμένα στοιχεία, για να κατοχυρώσει τους ισχυρισμούς του.

    Αυτό που όλοι βεβαιώς συμφωνούμε είναι ότι πρόκειται για πρόστυχο κυριολεκτικά άρθρο που εξέβρασε πρόστυχη πραγματικά ψυχή.

    Αλλά αν δεν έχω συγκεκριμένα στοιχεία πώς να το αποδώσω στο Γραφείο του Αρχιεπισκόπου ή στον σεβαστό προσφιλή και αγαπητό π. Βασίλειο Βολουδάκη ή σε οποινδήποτε άλλο;

    Ίσως -λέμε τώρα- να το έγραψε κάποιος που δεν ήθελε να το υπογράψει και να μου το έστειλε με ανώμυμο ηλεκτρονικό μήνυμα για να περάσει τις απόψεις του.

    Υπομονή, λοιπόν, μέχρις ότου μάθουμε, με απόλυτη ακρίβεια την ταυτότητα του συντάκτη του.

    Θα την μάθουμε τελικά δεν θα την μάθουμε; Και τότε έχουμε να πούμε πολλά.

    ReplyDelete