Monday, March 19, 2018

Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ


Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Πολλές φορές γράφω για την ανάγκη να γράφουμε σύντομα και περιεκτικά κείμενα, αν θέλουμε να διαβάζονται, αλλά και την ανάγκη να αναρτούνται σύντομα σε έκταση βίντεο, αν θέλουμε να τα βλέπουν οι αναγνώστες.

Το περίπου 4 λεπτών βίντεο που προτάσσεται της ανάρτησης speaks volumes γι’ αυτό.

Μέσα σε ελάχιστα λεπτά ο π. Θεόδωρος Ζήσης δίνει το περίγραμμα και την πορεία του αντιοικουμενιστικού αγώνα και δη των Αποτειχισμένων πανορθοδόξως.

Τι μας λέγει λοιπόν;

Ότι στην Ουκρανία έγινε συλλείτουργο 40 αντιοικουμενιστών ιερέων, από 3 Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, στο οποίο συμμετείχαν, 

1.) Κληρικοί, οι οποίοι δεν διέκοψαν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη,
2.) Κληρικοί, οι οποίοι διέκοψαν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη, αλλά ο οικείος ιεράρχης τους ανέχεται, και
3.) Αποτειχισμένοι κληρικοί, οι οποίοι καθαιρέθηκαν από την Εκκλησία της Ρουμανίας.

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;

1.) Ότι η καθαίρεση των εν λόγω Αποτειχισμένων κληρικών πήγε στον κάλαθο των αχρήστων και θα παραμείνει εκεί, εκτός -φυσικά- αν καθαιρεθεί ο επίσκοπος Λογγίνος.

2.) Το δεύτερο σημείο είναι η ξεκάθαρη δήλωση του π. Θεόδωρου Ζήση ότι καμία καθαίρεση των ιερώς εν Ελλάδι Αποτειχισθέντων δεν θα γίνει δεκτή, αλλά θα συνεχίσουν απτόητοι τον αγώνα τους, σε κοινωνία με τον επίσκοπο Λογγίνο -τουλάχιστον- και πιθανόν και με άλλους επίσκοπους Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Ποιο συμπέρασμα εξάγεται από τις δηλώσεις του π. Θεοδώρου;

Ότι είναι τουλάχιστον ασύνετη πράξη η τυχόν καθαίρεση των ιερώς Αποτειχισθέντων από Συνοδικό δικαστήριο της Εκκλησίας της Ελλάδος, επειδή

1.) Δεν θα αναγνωριστεί ως έγκυρη από τους Αποτειχισθέντες.
2.) Ο επίσκοπος Λογγίνος -και ίσως και άλλοι επίσκοποι- θα δεχτούν σε εκκλησιαστική κοινωνία και θα συλλειτουργήσουν με τους καθαιρεθέντες και έτσι θα καταστήσουν άκυρη στην πράξη την καθαίρεσή τους. 
3.) Η τυχόν καθαίρεση των ιερώς Αποτειχισθέντων, στην Εκκλησία της Ελλάδος, θα πυροδοτήσει πανορθόδοξες εξελίξεις και θα διαμορφώσει ισχυρό αντιοικουμενιστικό στρατόπεδο Αποτειχισμένων.

Από μακρού χρόνου προσπαθούσα να εξηγήσω πόσο ασύνετη πράξη είναι η τυχόν καθαίρεση των ιερώς Αποτειχισθέντων.

Ελπίζω ότι, μετά τις ξεκάθαρες αυτές δηλώσεις και ενέργειες του π. Θεόδωρου, να πήραν το μήνυμα

1.) Οι Οικουμενιστές, οι οποίοι αφελώς νομίζουν ότι με την καθαίρεση των ιερώς Αποτειχισθέντων θα απαλλαγούν από την ενοχλητική -γι’ αυτούς- παρουσία τους,
2.) Οι αντιοικουμενιστές, οι οποίοι δεν συνευδοκούν με την Αποτείχιση,
3.) Η Εκκλησία της Ελλάδος, η οποία θα διαπιστώσει ότι θα δημιουργηθεί πανορθόδοξο  αντιοικουμενιστικό μέτωπο Αποτειχισθέντων, που θα έχει άμεση ή εμμεση εκκλησιαστική κοινωνία με όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες.

Στο βίντεο, ο π. Θεόδωρος, προανήγγειλε, επίσης, την διοργάνωση Συνεδρίου για την Αποτείχιση, που θα πραγματοποιηθεί μετά το Πάσχα, στο οποίο θα συμμετάσχουν

1.) Αγιορείτες κληρικοί, 
2.) Αποτειχισθέντες της Εκκλησίας της Ελλάδος, και, 
3.) Αντιοικουμενιστές, οι οποίοι συνευδοκούν μεν με την Αποτείχιση, αλλά οι ίδιοι δεν αποτειχίστηκαν. 

Στόχος του Συνεδρίου θα είναι 
1.) Η θεολογική εμβάθυνση στο θεσμό της Αποτείχισης, 
2.) Η σφυρηλάτηση αρραγούς μετώπου μεταξύ των Αποτειχισθέντων -ή τουλάχιστον των πλείστων από αυτούς-, επειδή τώρα δέχονται τον δίκαιο ψόγο ότι είναι κομματιασμένοι σε πολλές ομάδες και δεν έχουν ενιαία φωνή και καθολικά αποδεκτή γραμμή.

6 comments:

  1. αγαπητέ Παναγιώτη, τίποτα από αυτά που λες δεν θα γίνει. αυτό που πιθανόν θα γίνει ειναι να φύγει για Ουκρανία ο π. Θεόδωρος Ζήσης και οι αποτειχισμένοι να γίνουν γοχ ή να λειτουργουν ως γοχ με την παραλλαγή των αποτειχισμένων.

    ReplyDelete
  2. Με χαρά βλέπουμε τον λευίτη και πανεπιστημιακό δάσκαλο π. Θεόδωρο Ζήση με αποφασιστικότητα και με το χάρισμα της βουληματικότητος που ως άνθρωπο τον διακρίνει να βαδίζει πάνω στις ράγες του συρμού που λέγεται Παράδοση των Πατέρων της εκκλησίας Ο είς και η Αλήθεια συνιστούν την πλειοψηφία της εκκλησίας ,γιατί συμπυκνώνουν στο πρόσωπό τους το καθολικό εμπειρικό βίωμα της εκκλησίας Η ορθοδοξία περπατά με τον σταθερό , δυναμικό , επιθετικό , οικουμενικό βηματισμό κάποιων προσώπων που την πήραν στους ώμους των και εκφράζουν την εκκλησιαστική συνείδηση !

    ReplyDelete
  3. Η παραπάνω αναφερόμενη στρατηγική Ορθοδόξου Αντιστάσεως θα ήταν απόλυτα ορθή εάν το φαινόμενο του φιλοοικουμενισμού ήταν προσωρινού χαρακτήρα, οπότε και η πιθανή διακοπή μνημοσύνου των Οικουμενιστών Επισκόπων θα είχε προσωρινό χαρακτήρα σε αναμονή μελλοντικής διαδοχής τους από αληθινά Ορθοδόξους Επισκόπους. Ο Οικουμενισμός όμως και η φιλοοικουμενιστική πορεία της Εκκλησίας συμπληρώνει ήδη περίπου 100 χρόνια σταδιακά κλιμακούμενης Αποστασίας και δεν αναμένεται δυστυχώς πιθανή επιστροφή των εκτραπέντων. Οπότε η ζητούμενη Αποτείχιση δεν μπορεί να είναι προσωρινού χαρακτήρα ή ένα είδος μεγάλης Εκκλησιαστικής διαμαρτυρίας, αλλά φυγή από τους φιλαιρετικούς και τους συνοδοιπόρους τους και ύψωσις τείχους πνευματικού διάκρισης ανάμεσα στην Ορθοδοξία και την Αίρεση.

    ReplyDelete
  4. " Ελάχιστε αδελφέ " , μιλάτε για μία στρατηγική ορθοδόξου αντιστάσεως Αυτή η στρατηγική δεν μπορεί παρα νά είναι σέ μία διαλεκτική σχέση μέ την αίρεση του οικουμενισμού και τις προκλήσεις του Όταν μας διώξουν , φεύγουμε παίρνοντας μαζί μας ο καθείς αυτό που κομίζει, δηλαδή την ομολογία και τό κρίμα είναι δικό τους , δηλαδή των διωκτών Εμείς δεν δημιουργούμε σχίσμα Από την εκκλησία φεύγουν οι αιρετικοί όντες αυτοκατάκριτοι , αυτοαναιρούμενοι , αυτοκολαζόμενοι Τό σχίσμα έχει μέσα του τον ανθρώπινο παράγοντα , που παίρνει τά πράγματα απο τά χέρια του Θεού και τα καθιστά υποτελή στην ανθρώπινη θέληση Ο Χριστός είναι η κεφαλή της εκκλησίας Δεν θα εξορίσουμε τον Χριστό από την εκκλησία Εν όσω ο Χριστός είναι μέσα στην εκκλησία , εμείς γιατί νά φύγουμε Ολων των αποχρώσεων οι αποτειχισμένοι πιστεύουν οτι τά μυστήρια είναι έγκυρα Επομένως ; Μένουμε και το "παλεύουμε" .....! Πολλοί άγιοι , αλλά και σύγχρονοι ομολογητές καθαιρέθηκαν . Όμως αυτές οι καθαιρέσεις στην πράξη αναιρέθηκαν από την συνείδηση της εκκλησίας Δεν πρέπει νά έχουμε σχισματικό φρόνημα

    ReplyDelete
  5. Αδελφή Ελένη, μη βιάζεσαι να χαρακτηρίζεις μία άλλη άποψη, ως δήθεν Σχισματικό φρόνημα. Όποιος θεωρεί τους φιλοοικουμενιστές Αιρετικούς και μάλιστα με Επισημοποιημένη Συνοδική Πράξη τους, όπως είναι η " Σύνοδος " του Κολυμπαρίου, τότε οφείλει να απομακρυνθεί από αυτούς, αυτό είναι το καθήκον κάθε αληθινού Ορθοδόξου, είτε είναι Κληρικός, είτε Μοναχός, είτε και λαϊκός. Όσον αφορά το θέμα των Μυστηρίων είναι θέμα αποκλειστικά της φιλανθρωπίας Του Θεού μας. Και εγώ πιστεύω και θεωρητικά και εμπειρικά, ότι στην Εκκλησία που διοικούν οι Φιλοοικουμενιστές μέχρι και τώρα που ομιλούμε, παρά τα όσα έχουν γίνει, υπάρχει ο Χριστός μας και η Χάρις Του Αγίου Πνεύματος στα Μυστήρια, αλλά το θέμα αυτό δεν είναι δικό μας και ούτε έργο μας είναι η διερεύνηση της φιλανθρωπίας του Κυρίου μας, που υπάρχει πιθανόν για την άγνοια των πολλών ή και για την ανθρώπινη αδυναμία κάποιων αδελφών μας και ούτε αυτό ακυρώνει το καθήκον που έχουμε ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί να παραμείνουμε μακράν των όσων θεωρούμε ότι αποτελούν πλέον Αίρεση. Εκείνο όμως που πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα είναι η υπέρβαση των ορίων, στις απόψεις και τους λόγους μας, που ορίζονται από τους Κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας γι αυτά τα σοβαρά θέματα που κυρίως ανήκουν στην αρμοδιότητα μίας αληθινά Ορθοδόξου Συνόδου. Η Εκκλησία αγαπητή δεν είναι ένας τόπος που πηγαίνουμε απλά για να πάρουμε Την Χάρι, όπως πράττουμε στις εγκόσμιες συναλλαγές μας, αλλά αυτή η πνευματική σχέση προϋποθέτει την πραγματική αγάπη μας για Τον Κύριό μας και δεν νομίζω ότι ένας αληθινός πνευματικός εραστής Του Κυρίου μας θέλει να έχει σχέσεις πνευματικές με όσους συνειδητά αντιμάχονται Τον Χριστό μας και το σωτηριώδες έργο Της Εκκλησίας Του, όπως αποτυπώθηκε με την Πίστη και την Παράδοση τόσων αιώνων. Καλό υπόλοιπο της Αγίας Τεσσαρακοστής.

    ReplyDelete
  6. " Ελάχιστε αδελφέ " , ο π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος έλεγε οτι είναι αίρεση νά ανάγουμε ένα θέμα απο δευτερεύον σέ πρωτεύον , σε θέμα πίστεως. Θεωρώ οτι προέχει η ομολογία μέ πλέον επίσημη μορφή της την διακοπή μνημοσύνου των αιρετικών επισκόπων Συμφωνώ οτι λόγω της κρισιμότητος των εκκλησιαδτικών πραγμάτων είναι " δυνητικώς " επιβεβλημένη όσο ποτέ άλλοτε .Όμως η αποτείχιση δεν αποτελεί αντικείμενο πρός λατρείαν , ώστε νά ερίζουμε για τον βαθμό και την απόχρωση της αποτείχισης Ενώ συμφωνούμε στά βασικά καθιστούμε υδροκέφαλες τις διαφορές και αιτίες για έριδες και αντεγκλήσεις Επίσης εύχομαι καλή πορεία πρός τό Πάσχα

    ReplyDelete