Η ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΗ ΘΕΡΑΠΑΙΝΙΔΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΥ
Του Γραφείου επί των αιρέσεων της Ι. Μ. Πειραιώς
=====
Προφανώς το σύγχρονο κακόδοξο θεολογικό ρεύμα, της λεγόμενης «Μεταπατερικής Θεολογίας», προξένησε ανυπολόγιστη ζημία στο εκκλησιαστικό σώμα και τώρα άρχισαν να φαίνονται οι πικροί καρποί του και οι ολέθριες επιπτώσεις του. Γύρω από το νεοφανές αυτό θεολογικό ρεύμα έχει ασχοληθεί η Ιερά Μητρόπολή μας πριν από πεντέμισι περίπου χρόνια με την διοργάνωση Θεολογικής Ημερίδας, τον Φεβρουάριο του 2012 στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, με θέμα: «Πατερική Θεολογία και μεταπατερική αίρεση», στην οποία ειδικοί ερευνητές και καταξιωμένοι ομιλητές ανέπτυξαν και ανέδειξαν το μέγεθος της πνευματικής αυτής κακοήθειας, που άρχισε να αναπτύσσεται στο σώμα της ελλαδικής Εκκλησίας εδώ και μερικές δεκαετίες.
Μετά το γνωστό Συνέδριο της «Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών» του Βόλου, το ζήτημα επεκτάθηκε και στις Θεολογικές Σχολές Αθηνών και Θεσσαλονίκης, σε άλλες Θεολογικές Ακαδημίες της πατρίδος μας, σε καθηγητές Θεολογικών Σχολών, σε σωματεία και συλλόγους, και αλλού.
Όπως επεσήμαναν στις εισηγήσεις τους οι κορυφαίοι ομιλητές της εν λόγω Ημερίδας, πρόκειται για μια «θεολογία» μεταλλαγμένη, κατασκευασμένη και προσαρμοσμένη στα θεολογικά σπουδαστήρια των Θεολογικών Σχολών και των κλειστών Συνεδρίων. Μια «θεολογία» που λειτουργεί διαβρωτικά στην Πατερική και Κανονική μας Παράδοση. Μια «θεολογία» που ουσιαστικά ανατρέπει και κατεδαφίζει το κύρος και την αυθεντία των αγίων Πατέρων μας. Μια «θεολογία» επιδοτούμενη και χρηματοδοτούμενη από οικουμενιστικά κέντρα και ετερόδοξα ιδρύματα και πανεπιστήμια.
Όπως πολύ εύστοχα διεκήρυξε στην ως άνω Ημερίδα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. κ. Σεραφείμ: «Οι συγκεκριμένοι κύκλοι που ευαγγελίζονται την υπέρβαση της Πατερικής Θεολογίας, ή την επαναδιατύπωσή της για χάρη δήθεν της συμπόρευσης με τον σύγχρονο κόσμο, αντιστρατεύονται την μετοχή, με εξαιρετικά επιτηδευμένο και απολύτως κενό περιεχομένου τρόπο, στην διαχρονική ενότητα της εκκλησιαστικής εμπειρίας. Η πατερική διδασκαλία και η Ορθόδοξη μελέτη και εφαρμογή στην πράξη της πείρας των αγίων Πατέρων κηρύσσονται εν διωγμώ, γιατί εκκολάπτεται μια ‘μεταπατερική αίρεσις’, που καθυβρίζει το πανάγιον Πνεύμα, το θεώσαν τους αγίους Πατέρας, ως μη γνωρίζον τα μέλλοντα και ιδία ότι ο αιώνιος λόγος του δείται συναφειακής επικαιροποιήσεως από ανθρώπους καταστίκτους από γαιώδη πάθη».
Ο καθηγητής της Δογματικής κ. Δημ. Τσελλεγγίδης συμπληρώνει: «Οι μεταπατερικοί θεολόγοι εμφανίζονται πρακτικώς να αγνοούν πλήρως, τι είναι η αγιότητα καθ’ εαυτήν και κατ’ επέκταση τι είναι καθ’ εαυτήν η αγιοπνευματική ζωή των αγίων, η οποία αποτελεί κατά την εμπειρία της Εκκλησίας τη θεμελιώδη προϋπόθεση του ορθοδόξως και απλανώς θεολογείν… Αλλά όταν αγνοείται και παραμερίζεται η αγιότητα, ή έστω η Ορθόδοξη θεολογική μεθοδολογία του «επόμενοι τοις αγίοις πατράσιν», είναι αναπόφευκτη η υιοθέτηση του ελεύθερου θεολογικού στοχασμού και της θεολογικής πιθανολογίας. Τούτο όμως οδηγεί ουσιαστικά σε μια νεοβαρλααμική θεολογία που είναι ανθρωποκεντρική και ως κριτήριό της έχει την αυτονομημένη λογική».
Μεταπατερική θεολογία σημαίνει " μετά " των πατέρων ! Ξέρουμε οτι η πρόθεση " μετά " συντασσόμενη μέ γενική σημαίνει " μαζί " ενώ συντασσόμενη μέ αιτιατική σημαίνει "κατόπιν " χρονικά ή τροπικά. Στην προκειμένη περίπτωση δηλαδή στην " μεταπατερική θεολογία " συντάσσεται άλλοτε μέ γενική και άλλοτε μέ αιτιατική , παρουσιάζει μία ευελιξία , μία προσαρμοστική ευχέρεια Στό κάτω κάτω της γραφής λογαριασμό θα μας δώσει ; Είναι ανάλογα σε ποιόν απευθύνεται. Αν είσαι στά συνέδρια , σε ένα υψηλό επίπεδο και έχεις απέναντί σου σπουδαίους θεολόγους, προχωρημένους στην θεολογική επιστήμη , φωτισμένα μυαλά την συντάσσεις μέ αιτιατική ,δηλαδή την προσπερνάς μέ οίκτο και περιφρόνηση , δηλαδή την θεολογία των Πατέρων Αν έχεις απέναντί σου τίποτα χαιβάνια σαν αυτά που συχνάζουν στις εκκλησίες , θεούσες μέ μακρυά φουστάνια , τότε την συντάσσεις μέ γενική Προσπαθούμε δε μέ διάφορα τερτίπια την γενική πτώση νά την κάνουμε νά φαίνεται πολύ πειστική Τά λέμε έτσι σε πολύ θεούσικο τόνο, μέ πολύ συγκίνηση , παίρνουμε τό κατάλληλο ύφος , έτσι που οι θεούσες --το προσωνύμιο αναφέρεται σε γυναίκες και άνδρες -- στην κυριολεξία λυώνουν , βοηθούμενες στην κατάνυξη από τίς σοφές συμβουλές του αγίου πατέρα δηλαδή του πνευματικού Αντε η καημένη η θεούσα νά ξεφύγει απο αυτή την συμπαιγνία δεσπότη και υφισταμένου πνευματικού , εδώ που τά λέμε ούτε και τό θέλει! Επίσης η διατύπωση " υπέρβαση των πατέρων " δεν σημαίνει κατάργηση των πατέρων ά! πα !πά ! τέτοια ασέβεια ! αλλά "υπέρβαση" των πατέρων , δηλαδή ξεπέρασμα Δηλαδή η αρετή των οικουμενιστών έχει ξεπεράσει την αρετή των αγίων! Δεν νομίζω νά έχει κανείς κάποια αμφιβολία γι αυτό ! Νά φέρουμε ένα πρακτικό παράδειγμα , άν και διαθέτουμε πάρα πολλά παραδείγματα που επιβεβαιώνουν την αλήθεια του πράγματος π.χ. η περίπτωση του παπα Χάρλευ που κατέστησε έγκυο την Πόπη Σύμφωνα μέ τά λεγόμενα του παπα Χάρλευ δεν έχουμε κατάργηση των Ιερών Κανόνων αλλά " υπέρβαση " των Ιερών Κανόνων Σώπα ρέ μεγάλε ! Υπερέβης τους Ιερούς Κανόνες μετακινούμενος από κλίνης εις κλίνην ! Αυτό είναι το ιερόν "πήδημα " ! Ο Μέγας Αλέξανδρος όταν ο πατέρας του κάποτε σκόνταψε και έπεσε του λέει : Ιδού αυτός που σκόνταψε από κλίνης εις κλίνην ελπίζει νά μεταβή απο Ευρώπης εις Ασίαν ! Μέ τέτοια ιερά "πηδήματα " από κλίνης εις κλίνην ελπίζουμε νά " πηδήξουμε " δηλαδή νά " υπερβούμε " τους Πατέρες ή τους Ιερούς Κανόνες ! Δεν ξέρω , άνοιξαν οι οικουμενιστές κανένα λεξικό και είδαν οτι "υπέρβαση " σημαίνει " πήδημα " ; Ή "μεταπατερική θεολογία " σημαίνει "μετά " την πατέρων ;
ReplyDeleteΆι! πηδηχτείτε απο κανένα παράθυρο!
Υ.Γ. Σε κάποια άλλη συνέχεια θα ασχοληθούμε μέ την "υπέρβαση " της Χαρούλας και πώς αυτή συνδέεται μέ την "υπέρβαση " της θεολογίας Καλοκαίρι έρχεται και την χειμερινή αμφίεση των παπαδίστικων παντελονιών --βρέ γιά συμμαζευτείτε λιγάκι παπαδιές πράμα -- διαδέχεται η καλοκαιρινή τύπου Χαρούλας Η Χαρούλα θα αρχίσει νά λανσάρει ωραίους πόδας Σύντομα στην παραλία !