ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΜΕ ΙΕΡΕΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΕΙ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Τον τελευταίο καιρό -και ιδιαίτερα μετά την αυτοκτονία μιας κοπέλλας στην Κύπρο-, το νησί συγκλονίζεται από ένα μεγάλο σκάνδαλο. Ανάδοχος πατέρας -που είναι κληρικός- κατηγορήθηκε και καταδικάστηκε σε φυλάκιση για σεξουαλική παρενόχληση της κοπέλλας όταν ήταν παιδί.
Πολιτικοί, δημοσιογράφοι, κοινωνικοί λειτουργοί και πολίτες ευαισθητοποιήθηκαν -ο καθένας για τους δικούς του λόγους- και καταθέτουν δημόσια την ανησυχία τους.
Όλοι συμφωνούν ότι την πρωταρχική ευθύνη, για το όποιο τυχόν έγκλημα συνετελέσθη, έχουν οι κοινωνικές και άλλες υπηρεσίες του κράτους, που απέτυχαν να εντοπίσουν ή να επεξεργαστούν τις όποιες πληροφορίες και καταγγελίες είχαν στην διάθεσή τους.
Αλλά το θέμα δεν τελειώνει εδώ, επειδή ο κατηγορούμενος είναι κληρικός.
Α.) What are the facts?
2.) Το εκκλησιαστικό δικαστήριο, που επιλήφθηκε του θέματος, δεν θεώρησε ότι η ενοχή του ιερέα αποδείχτηκε επαρκώς. Γι’ αυτό και δεν τον καθαίρεσε. Ο οικείος επίσκοπος, μάλιστα, μετά την αποφυλάκισή του, τον διόρισε εφημέριο σε γυναικεία Μονή.
3.) Ο Ιερέας και οι οικείοι του αρνούνται κατηγορηματικά ότι είναι ένοχος.
4.) Οι ενορίτες του, επίσης, δεν έδωσαν πίστη στις καταγγελίες, ούτε και δέχτηκαν ως δίκαιη την απόφαση του δικαστηρίου. Γι’ αυτό και τον υποστηρίζουν ένθερμα και λειτουργούνται -πολλοί από αυτούς- στη Μονή που λειτουργεί.
Η διάχυτη απορία, όμως, είναι η εξής:
1.) Αν δεν είναι ένοχος και αδικήθηκε, από το πρωτοβάθμιο δικαστήριο, γιατί δεν άσκησε έφεση;
2.) Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου ποια στοιχεία είχε υπόψη της -που δεν ήταν στη διάθεση του πρωτοδικείου-, και γι’ αυτό αρνήθηκε να καθαιρέσει τον ιερέα;
3.) Αν η Ιερά Σύνοδος έχει συγκεκριμένα στοιχεία, που καταρρίπτουν την ενοχή του κληρικού, γιατί δεν τα παρουσίασε στο πολιτικό δικαστήριο;
Γ.) Ας έρθουμε στο διά ταύτα.
1.) Αν η Ιερά Σύνοδος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο ιερέας είναι αθώος ορθότατα πράττει και δεν τον καθαιρεί.
2.) Αν, όμως, η Ιερά Σύνοδος προσπαθεί να κουκουλώσει σοβαρό εκκλησιαστικό έγκλημα, τότε -ασφαλώς- διαπράττει βαρύτατο αδίκημα και είναι υπόλογη, όχι μόνον έναντι του Αγίου Θεού, αλλά και έναντι της συνείδησης του ποιμνίου της.
Η Εκκλησία, σύμφωνα με τον 9ον Κανόνα της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, “εκδικεί το ανεπίληπτον διά τους κληρικούς της”. Γι’ αυτό η ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ κληρικού, που υπέπεσε σε σοβαρά εκκλησιαστικά παραπτώματα (φόνος, κλοπή, σαρκικά αμαρτήματα), είναι ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ.
Δ.) Απάντηση, στους προβληματισμούς και στο σκανδαλισμό του κόσμου, ΜΟΝΟΝ η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου ΜΠΟΡΕΙ -και ΠΡΕΠΕΙ- ανυπερθέτως να δώσει.
Αυτό που δεν ξέρουν οι μη ρασοφόροι, είναι ότι και οι δεσποτάδες είναι και αυτοί εμπαθείς άνθρωποι. Ποιό είναι το μεγαλύτερο πάθος τους ? Το φαίνεσθαι. Γι' αυτό και δεν τιμωρούν κληρικούς, αλλά προτιμούν να κρύβουν το θέμα κάτω απ' το χαλί, ελπίζοντας ότι η τοπική κοινωνία θα το ξεχάσει. Και μεταθέτουν τον ιερέα σε άλλη ενορία, για να σταματήσει το σούσουρο. Θα μου πείτε: Και το φαίνεσθαι ΠΟΥ κολλάει ? Το φαίνεσθαι είναι προς τους άλλους δεσποτάδες. Δεν ακούγεται, δηλαδή, ότι ο τάδε έκανε τόσες καθαιρέσεις, είχε τόσα σκάνδαλα, αλλά κρατάνε όλοι ένα ωραίο προφίλ.
ReplyDeleteΚάνει εντύπωση η μικρή ποινή φυλάκισης , άν το δικαστήριο είχε πεισθεί οτι η κατηγορία της κακοποίησης είναι αληθής Αλήθεια ποιά είναι τά τεκμήρια της κακοποίησης; Απλώς και μόνο επειδή το επικαλέσθη η θετή κόρη ; Αποκλείεται από το άλλο μέρος άλλοι να είναι οι λόγοι της ενοχοποιήσεως του ιερέα από την θετή κόρη , όπως είναι η εκδίκηση ακόμα και για την ευεργεσία της υιοθεσίας ; Στήν περίπτωση που ο ιερέας είναι αθώος , μέ ποιό τρόπο θα μπορούσε να πείσει το εφετείο --άν προσέφευγε -- οτι είναι αθώος , περισσότερο από ότι χρησιμοποίησε πρωτοδίκως ; Μήπως τελικά το δικαστήριο μή έχοντας αποδείξεις για την ενοχή του ιερέα , αντί να εφαρμόσει το τεκμήριο της αθωότητος --άν το λέω σωστά -- εφήρμοσε μία πολιτική μέσα σέ ένα γενικό πλαίσιο προστασίας των ευάλωτων προσώπων ; Γενικώς φαίνεται λίγο στον αέρα το θέμα Υποκριτικά η κοινωνία μπορεί να κόπτεται για τά δικαιώματα των παιδιών , της γυναίκας κ.τ.λ. ενώ πολλές φορές και στά παιδιά και στην γυναίκα τους χρειάζεται σανίδα Τελικά στον κόσμο που ζούμε κανείς μπορεί να βρεί και τον μπελά του άν υιοθετήσει παιδί Τόσες συγκρούσεις υπάρχουν μεταξύ παιδιών και φυσικών γονέων που μόνο η φυσική αγάπη τους σώζει , τί μπορεί άραγε να συμβεί σέ περιπτώσεις υιοθεσίας άν κάπου το πράγμα στραβώσει ;
ReplyDeleteΤο θέμα πρέπει να επικεντρώνεται στο άν υπάρχουν αποδείξεις Ακούμε βερεσέ όλα τά άλλα περί αφοσιώσεως του ποιμνίου κ.τ.λ. με δεδομένη την τυφλή προσωπολατρεία που αναπτύσσεται στην ενορία
ReplyDelete