Sunday, March 18, 2018

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ “ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΤΥΠΟ” ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΟΜΑΝΙΑ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ “ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΤΥΠΟ” ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΟΜΑΝΙΑ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ

Της κ. Ελένης Λωρίτου
=====

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
_____

Η παρούσα επιστολή της κ. Ελένης Λωρίτου εστάλη στον “Ορθόδοξο Τύπο” και είχε την τύχη της προηγούμενης της επιστολής στην ιστορική εφημερίδα.

Ουδόλως εκπληττόμεθα για την άρνηση του σεβαστού και προσφιλούς π. Βασίλειου Βολουδάκη να τις δημοσιεύσει, επειδή και οι δύο επιστολές είναι καταπέλτες εναντίον του σεπτού Γέροντος των Εξαρχείων.

Επομένως ποιος περιμένει τον σεβαστό Γέροντα να δημοσιεύσει άρθρο ή επιστολή που ξεσκεπάζει το ήθος και την αντιεκκλησιαστική τακτική του; 

Ευχαριστώ θερμά την κ. Λωρίτου για την αποστολή της επιστολής στον σεβαστό π. Βολουδάκη.

Η αυθαίρετη διαίρεση της επιστολής σε κεφάλαια, έγινε με δική μου πρωτοβουλία, για να διαβαστεί από περισσότερους αναγνώστες, αφού πρόκειται για εκτενές κείμενο.

Ελπίζω ότι, σε κάποιο στάδιο στο μέλλον, θα σχολιάσουμε αναλυτικά την επιστολή της κ. Λωρίτου.                 

Π.Μ.Τ.

Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής.

*****

Αξιότιμε κ. Διευθυντά,

Αφορμή και αιτία για την παρούσα επιστολή αποτελεί η αυθόρμητη ανάγκη μου, να μαρτυρήσω την αλήθεια σχετικά με το πρόσωπο του θεολόγου κ. Τελεβάντου, που διατηρεί γνωστή ιστοσελίδα στο διαδίκτυο και εκφράζει πάντα έγκυρες και θεολογικά τεκμηριωμένες εκκλησιαστικές θέσεις. 

ΑΗΘΗΣ Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟΥ π. ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ
_________

Μετά λύπης μου διάβασα, στο τελευταίο φύλλο του Ο.Τ., μία αήθη επίθεση εις βάρος του από τον σεβαστό π. Β. Βολουδάκη. Παρατηρούμε τελευταία μία ποινικοποίηση της εκκλησιαστικής ζωής εν γένει. Όλοι, όσοι δίνουμε μία μαρτυρία σε θέματα ορθοδόξου ομολογίας, είμεθα υπόδικοι στα κοσμικά και εκκλησιαστικά δικαστήρια, ως να είμεθα παραβάτες  του ποινικού κώδικα. 

Ομοίως και ο κ. Τελεβάντος παρουσιάζεται, από τον π. Βολουδάκη, ως καταζητούμενος της διεθνούς αστυνομίας Interpol, ως να ζεί στην Νέα Υόρκη σε κάποιο υπόγειο, απολιτογράφητος που δεν μπορούν να τον εντοπίσουν, να τον συλλάβουν και να τον χώσουν σε κάποια φυλακή. Απλά τα προοίμια ζούμε, προϊόντος του χρόνου θα έρθει και αυτή η στιγμή! 

Γιατί τόσο πολύ ενδιαφέρει τον σεβαστό πατέρα η νομική καταδίκη και η οικονομική εξάντληση του αντιδίκου του; Δεν νομίζω να έχουν να χωρίσουν κανένα χωράφι, αλλά η αντιδικία των είναι πάνω σε ομολογιακά και εκκλησιαστικά θέματα. Τι ξέρουν από αυτά οι δικαστές, που στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να είναι και άθεοι; Η Αγία Γραφή και οι Ιεροί Κανόνες απαγορεύουν στους κληρικούς έστω και αδικουμένους να καταφεύγουν στα πολιτικά δικαστήρια. 

ΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ “ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ”;
________

Από ό,τι φαίνεται και από τα γραφόμενα στο εν λόγω άρθρο, η αντιδικία των συνίσταται σε ένα αναπάντητο ερώτημα από την εποχή της κοίμησης του αειμνήστου Γεωργίου Ζερβού, που απασχολεί όλους τους αναγνώστες της εφημερίδος και η εφημερίδα, πέραν κάποιων γελοιωδών απαντήσεων, μέχρι σήμερα δεν μας έχει απαντήσει, δηλαδή ποιός έχει την πνευματική καθοδήγηση του Ο.Τ., δηλαδή ποιος αντικατέστησε τον π. Μάρκο Μανώλη στην ποδηγεσία του Ο.Τ.. 

Όλα τα θέματα περί της ποδηγεσίας του Ο.Τ. και του συναφούς θέματος της εκπαραθυρώσεως του π. Θεοδώρου Ζήση τα έχουμε εκθέσει σε ιδιαίτερη επιστολή πρό μηνών, την οποία η εφημερίδα αντιδεοντολογικώς δεν δημοσίευσε. Γιατί άραγε; Δεν θα έπρεπε; Πόσο μάλλον που γινόταν αναφορά στο πρόσωπό μου! 

Ο π. ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΑΠΡΟΣΩΠΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
___________

Αλλά και στο παρόν άρθρο ο σεβαστός πατήρ μας μιλά αορίστως και απρόσωπα για το Δ.Σ. της Π.Ο.Ε., χωρίς να αναφέρει συγκεκριμένα πρόσωπα με ονόματα, για να δούμε ο καθείς τι αντιπροσωπεύει, ποιο είναι το επάγγελμά τους και ποια η παρουσία τους στον εκκλησιαστικό χώρο, στους αγώνες της Εκκλησίας και στην ομολογία της πίστεως, εάν έχουν την θεολογική επάρκεια και αγωνιστικό φρόνημα να ανταποκριθούν στον πνευματικό ρόλο, που ο π. Βολουδάκης τους αποδίδει. 

Σεβαστέ πάτερ τώρα την κολοκυθιά θα παίξουμε; Τι θέλετε να αποδείξετε; Ότι ο π. Μάρκος Μανώλης επειδή δεν είχε νομική υπόσταση, δεν ήταν και υπαρκτή η παρουσία του στην εφημερίδα και έκανε κουμάντο το Δ.Σ.; Ξέρετε εσείς σε κανέναν οργανισμό να κάνει κουμάντο το Δ.Σ., ώστε να κάνει και στον Ο.Τ.; Αμφισβητείτε το άτυπο status του Ο.Τ. με τον ιδιότυπο διπλό χαρακτήρα τον πνευματικό και δημοσιογραφικό; 

To δημοσιογραφικό κομμάτι έχει χαρακτήρα νομικό και νομικά ελέγχεται, ο πνευματικός, όμως, χαρακτήρας της εφημερίδος πώς μπορεί να περιγραφεί νομικά και να υπόκειται στον κοσμικό νόμο, ώστε να είναι αρμόδια τα κοσμικά δικαστήρια να εκδικάζουν υποθέσεις, που αφορούν την πνευματική υπόσταση της εφημερίδος και να σέρνετε τον κ. Τελεβάντο στα πολιτικά  δικαστήρια, επειδή τόλμησε να μιλήσει για μία αλήθεια που κανείς δεν αμφισβητεί; Ποιόν θέλετε να πείσετε, ότι κουμάντο στην εφημερίδα κάνει ένα απρόσωπο Δ.Σ., που ούτε αυτή την ώρα δεν εμφανίζεται να μας ξεδιαλύνει τα ερωτήματα, που εδώ και χρόνια έχουμε θέσει; 

ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΣΥΝΕΧΙΣΤΗΣ ΤΟΥ π. ΜΑΡΚΟΥ
_________

Μην βαυκαλίζεστε, κανείς δεν σας θεωρεί φυσικό συνεχιστή του π. Μάρκου Μανώλη, διότι απλά τα μεγέθη διαφέρουν και την διαφάνεια του π. Μάρκου Μανώλη διαδέχτηκε το “βαθύ κράτος” του απρόσωπου Δ.Σ.. 

Κανείς δικαστής δεν μπορεί να γνωρίζει όσα γνωρίζουμε εμείς για το σπίτι μας, κανείς δικαστής δεν γνωρίζει την παθογένεια του εκκλησιαστικoύ χώρου, τις νοσηρές εξαρτήσεις, την διείσδυση στην συνείδηση του  εξομολογουμένου, το πόσα προσκολλημένα φουστάνια κυκλοφορούν στον χώρο, παθογένειες που μόνο η αγιότητα μπορεί να κυβερνήσει και να υποτάξει και η μη αγιότητα επί τούτου τις καλλιεργεί, για να υπηρετούν την ιδιοτέλειά της. 

ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ “ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ”
__________

Παρακαλούμε κάποιον τίμιο άνθρωπο από το Δ.Σ. να παραβλέψει όλη αυτή την παθογένεια, που -όπως φαίνεται- έχει πνίξει τον χώρο και να βγει με τιμιότητα και ανδροπρέπεια να μιλήσει, για το τι συμβαίνει στα παρασκήνια της εφημερίδος.  

Τιμούμε απόλυτα τα αξιότιμα μέλη  του Δ.Σ. ανεξάρτητα επαγγέλματος, κοινωνικής προέλευσης, μορφωτικού επιπέδου κ.τ.λ., η ευλάβεια δεν έχει να κάνει με όλα αυτά, αμφισβητούμε απλά την δυνατότητά των να ανταποκριθούν στον πνευματικό ρόλο, που ο σεβαστός π. Βολουδάκης τους αποδίδει, δηλ. της ποδηγεσίας του Ο.Τ.. Εάν τα αξιότιμα μέλη του Δ.Σ. ήταν εγνωσμένου κύρους, με εκκλησιαστική παρουσία, ομολογιακό και αγωνιστικό φρόνημα, δεν μπορεί, η Εκκλησία θα γνώριζε τα πρόσωπά των και τι ο καθείς αντιπροσωπεύει. 

ΜΠΑΚΑΛΙΣΤΙΚΗ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ π. ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ
________

Όταν ο σεβαστός π. Βολουδάκης λέει, ότι η εφημερίδα έχει την ανάγκη να ποδηγετείται από ένα συλλογικό όργανο, για να αντιπροσωπεύει την εκκλησιαστική συνείδηση και σε αυτό τον ρόλο ανταποκρίνεται το Δ.Σ. της Π.Ο.Ε., αυτό πώς το εννοεί; Ότι κάποιος που είναι έμπορος αντιπροσωπεύει τους εμπόρους, κάποιος που είναι κρεοπώλης αντιπροσωπεύει τους κρεοπώλες κ.ο.κ. και η κοινή συνισταμένη όλων αυτών αποτελεί την εκκλησιαστική συνείδηση; 

Αυτό είναι μία μπακαλίστικη αντίληψη περί της εκκλησιαστικής συνείδησης ή στην καλλίτερη περίπτωση συνδικαλιστική. Η εκκλησιαστική συνείδηση δεν ορίζεται έτσι, αλλά ως εκκλησιαστικό, εμπειρικό, συλλογικό και διαχρονικό βίωμα, στοιχούμενο στην ΑγιοΠατερική Παράδοση της Εκκλησίας, που εκφραστές και φορείς είναι τα πρόσωπα εκείνα που ανεξάρτητα αριθμού και πλήθους συμπυκνώνουν στο πρόσωπό τους. Επιγραμματικά “ο είς και η  Αλήθεια” συνιστά την εκκλησιαστική συνείδηση.               

ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΡΑΘΥΡΩΣΗ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ
_______

Εν τέλει θέλουμε να σας παρακαλέσουμε πρώτον: να δημοσιεύσετε την προηγούμενη επιστολή μου την σχετική με την εκπαραθύρωση του π. Θεοδώρου Ζήση. 

Ο π. Θεόδωρος δίνει την ομολογία της πίστεως πανορθοδόξως, ακόμα και πολεμούμενος από τον Ο.Τ.. Αυτό δεν ανέκοψε την πορεία του. 

Όμως, η εκπαραθύρωσή του από τον Ο.Τ., δεν τιμά την εφημερίδα και όποιον κάνει κουμάντο σε αυτήν, που ακόμα δεν έχουμε διαμορφώσει μία γνώμη επί του θέματος. 

Η ΔΙΚΟΜΑΝΙΑ ΔΕΝ ΣΑΣ ΩΦΕΛΕΙ ΣΕΒΑΣΤΕ π. ΒΑΣΙΛΕΙΕ
_______

Και δεύτερον: θέλουμε να σας παρακαλέσουμε να καταλάβετε, ότι αυτή η δικομανία σας δεν σας ωφελεί. 

Ο εκκλησιαστικός άνδρας, που θέλει να έχει έναν δημόσιο ρόλο, πρέπει να μάθει να δέχεται με ταπείνωση και την αρνητική κριτική, όχι μόνο την θετική, χωρίς μνησικακία και εκδικητικότητα. Άντε και καταδικάσατε τον κ. Τελεβάντο πάνω σε θέματα, που δεν υπόκεινται στον κοσμικό νόμο, όπως λέει ο λαός απαξιωτικά “καθήσατε πάνω στον νόμο”. Αυτό σε τίποτα δεν σας δικαιώνει, αλλά το αντίθετο. Εσείς καταδικάζεστε στην συνείδησή μας ως μετέχων στην εσχάτως παρατηρούμενη ποινικοποίηση της εκκλησιαστικής ζωής, με θύματα όλους μας και ο κ. Τελεβάντος δικαιώνεται ως αδίκως υποφέρων για την ομολογία της πίστεως. 

Τι είναι αυτό το πράγμα, σεβαστέ πάτερ; Δεν τολμούμε να μιλήσουμε για τους εισαγόμενους νεωτερισμούς, για τα κακώς κείμενα και ο κάθε θιγόμενος παπάς και παπαδιά μας σέρνει στα δικαστήρια; 

ΓΙΑΤΙ ΣΙΩΠΑ Ο “ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ” ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝ ΑΥΤΩ;
________

Τηρουμένων των αναλογιών, σε μια ανώτερη κλίμακα, η αγία τριανδρία των π. Θεοδώρου Ζήση, π. Νικολάου Μανώλη και π. Φωτίου Βεζύνια οδηγούνται στο Συνοδικό “καταδικαστήριο” προς καθαίρεσιν. Ο Ο.Τ. έγραψε κάτι για το θέμα ή μήπως και συνευδοκεί; 

Ο π. Μάρκος είχε γράψει πάρα πολλά πρωτοσέλιδα για την δίωξη του π. Θεοδώρου από τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, τώρα ο π. Μάρκος δεν έστειλε κάποιο μήνυμα από τον άγιο Πέτρο στο Δ.Σ. για την κλήση προς καθαίρεση των ως άνω κληρικών ένεκα της ομολογίας των; Αφήστε σας παρακαλούμε τον άγιο Πέτρο στην ησυχία του, έχει πολλή δουλειά να κάνει στο καινούργιο του πόστο και εσείς ασχοληθείτε με τα πραγματικά προβλήματα της  Εκκλησίας, και όχι με την μικρολογία των δικαστικών διώξεων. 

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΙΣΧΥΝΕΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΚΟΜΑΝΙΑ ΣΑΣ
___________

Από ό,τι μας λέτε δεν φτάνουν οι μέχρι τώρα ερήμην -λόγω της αποστάσεως- καταδίκες του κ. Τελεβάντου, επίκεινται και νέες. Και γιατί μας το λέτε, για να σας συγχαρούμε και να θαυμάσουμε το εκκλησιαστικό σας ήθος; 

Μετά βδελυγμίας αποδοκιμάζουμε την τακτική των δικαστικών διώξεων είτε στα κοσμικά, είτε στα εκκλησιαστικά δικαστήρια και απορούμε με την σύγχυσή σας, αυτό να το θεωρειτε ως κάτι το επαινετό και να το δημοσιοποιείτε από τις στήλες του Ο.Τ.! 

Η ΝΕΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ “ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ” ΑΝΤΙΣΤΡΑΤΕΥΕΤΑΙ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
__________

Ο ίδιος ο Ο.Τ. από ό,τι γνωρίζουμε, παλαιότερα ήταν θύμα των δικαστικών διώξεων. Εάν τώρα υπό την νέαν του διεύθυνση έγινε νομοταγής, αυτό δεν εκτιμάται ως κάτι το θετικό, αλλά ως κάτι το συστημικό. Η Εκκλησία φανερώνει στον κόσμο την Αλήθειά της με την ρομφαία του Αγίου Πνεύματος και όχι με το δεκανίκι των δικαστικών διώξεων. Είναι και αυτό μία μορφή εκκοσμικεύσεως των κληρικών της! Μήπως είναι και ένα χαρακτηριστικό που προδίδει μία παποκαισαρική θεώρηση της Εκκλησίας; 

Η Εκκλησία ζει και πορεύεται μέσα στον ανθρώπινο πολιτισμό, ενδύεται το ένδυμα του ανθρώπινου πολιτισμού, ποτέ όμως δεν εκκοσμικεύεται σεβαστέ πάτερ. Ο κόσμος και το φρόνημά του δεν ακουμπούν το θείο πολίτευμά της!  

Μετά τιμής,  

Λωρίτου Ελένη  

No comments:

Post a Comment