ΛΑΛΙΣΤΑΤΟΣ Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΕΒ. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============
Διαβάζουμε στο ιστολόγιο “Θρησκευτικά” σε ανάρτηση που επιγράφεται “Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, Απαγορεύονται αι συμπροσευχαί μετά των Παπικών βάσει Γνωματεύσεως του αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς”:
“Ἡ γνωμάτευσις τηρεῖται πρός τό παρόν ὑπό τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ἀθετεῖται ὑπό τῆς Ἐκκλησίας τῆς Σερβίας καί ἐκπροσώπων τοῦ Φαναρίου.
Ἡ γνωμάτευσις εἶχε γίνει πρό τριάκοντα καί πλέον ἐτῶν ὑπό τοῦ Ἁγίου καί εἶχε στηριχθῆ εἰς τά ὁριζόμενα ὑπό τῶν Ἱερῶν Κανόνων. Αὐτήν τήν ἐπαναφέρει εἰς τό προσκήνιον διά τῶν στηλῶν τοῦ «Ο.Τ.» ὁ πρωτοπρεσβύτερος καί ὁμότιμος καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης πατήρ Θεόδωρος Ζήσης.
Εἰς τήν γνωμάτευσίν του ὁ Ἅγιος Ἰουστῖνος παραθέτει τούς Ἱ. Κανόνας, οἱ ὁποῖοι ἀπαγορεύουν τάς συμπροσευχάς ὄχι μόνον κατά τάς ἐπισήμους ἀκολουθίας καί τήν θ. Λειτουργίαν, ἀλλά «κάθε κοινήν μεθ᾽ αἱρετικῶν προσευχήν, ἔστω καί κατ᾽ ἰδίαν». Οἱ κανόνες αὐτοί ἰσχύουν καί σήμερον καί περιλαμβάνουν ὡς αἱρετικούς καί τούς Παπικούς καί τούς Προτεστάντας. «Ἤδη ὁ Ἅγιος Σάββας εἰς τήν ἐποχήν του, ἑπτάμισυ αἰῶνας πρίν, δέν ὠνόμαζε τόν Ρωμαιοκαθολικισμόν λατινικήν αἵρεσιν;».
Ἐν συνεχείᾳ διαζωγραφεῖ μέ μελανά χρώματα τόν εὐτελισμόν, τόν ὁποῖον ὑφίσταται ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξος Ἁγιοπατερική καί Ἁγιοσαββιτική Ἐκκλησία μέ τήν συμμετοχήν της εἰς τό Παγκόσμιον Συμβούλιον Ἐκκλησιῶν. Χαρακτηρίζει δέ ὡς «φρικαλέαν» τήν ἀπόφασιν τῆς συμμετοχῆς, ὡς «ἀνήκουστον προδοσίαν» κ.λπ.”
Πολύ ωραία αυτά που ανέφερε ο π. Θεόδωρος Ζήσης για τη Γνωμάτευση του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς αναφορικά με τις συμπροσευχές με τους αιρετικούς - πόσο μάλλον επομένως με τους αλλόθρησκους!
Το μόνο που δεν μας εξήγησε ο σεβαστός μας π. Θεόδωρος Ζήσης είναι τι ακριβώς θα έλεγε ο Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς αν έβλεπε τον “Ορθόδοξο Τύπο” να απολογείται προς τον “άγριο μονιό” της “διηρημένης Εκκλησίας” Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο (Σαββάτο).
Οσο για τον Αγιο Ιουστίνο Πόποβιτς ουδόλως αμφιβάλλαμε για την Ορθοδοξία του. Υπήρξε “κανών Ορθοδοξίας” “έργω και λόγω” σε ολόκληρη του τη ζωή "εν παντί”.
Δεν νομίζει ότι ο σεβαστός μας Γέροντας π. Θεόδωρος Ζήσης ότι, αντί να ασχολείται με τις οπωσδήποτε αντικανονικές συμπροσευχές, ότι οφείλει πρώτα να τακτοποιήσει τα του οίκου του;
Πριν ασχοληθεί με τις συμπροσευχές των Οικουμενιστών δεν θα έπρεπε και ο ίδιος και οι άλλοι υπεύθυνοι της έκδοσης, να αποσύρουν την απολογία τους προς τον Σεβασμιότατο Μεσσηνίας για να είναι και ο έλεγχος που ασκούν κατά του Οικουμενισμού φερέγγυος;
Πώς να το κάνουμε;!
Εσύ να είσαι στα γόνατα μπροστά στον Μεσσηνίας και να εγκαλείς άλλους επειδή προβαίνουν σε οικουμενιστικές ενέργειες;!!!
Ανακόλουθον!
Ανακόλουθον!
No comments:
Post a Comment