Sunday, November 4, 2012

Ο ΘΕΟΦΙΛ. ΔΙΑΥΛΕΙΑΣ ΓΑΒΡΙΗΛ (ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ) ΚΑΙ Η ΔΙΑ ΚΛΗΡΟΥ ΕΚΛΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΩΝ - ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ


Ο ΘΕΟΦΙΛ. ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΔΙΑΥΛΕΙΑΣ ΓΑΒΡΙΗΛ (ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ) ΚΑΙ Η ΔΙΑ ΚΛΗΡΟΥ ΕΚΛΟΓΗ ΤΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΩΝ - ΠΑΤΡΙΑΡΧΩΝ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============

Διαβάζουμε στο Εκκλησιαστικό Πρακτορείο Ειδήσεων “Ρομφαία” το ακόλουθο σχόλιο του “Νεωκόρου:”

“Στιγμές τόσο διαφορετικές από τις αντίστοιχες δικές μας.

Ούτε συμμαχίες, ούτε χρωστούμενα, ούτε παλιές υποσχέσεις και δεσμεύσεις...

Ένα μικρό παιδί τραβά το χαρτί και ιδού ο εψηφισμένος!

Θα τολμήσει άραγε η ιεραρχία να αλλάξει τον τρόπο εκλογής προς το δημοκρατικότερο;

Άγιοι αρχιερείς, σκεφτείτε το...!”

Ο Θεοφιλέστατος επίσκοπος Διαυλείας Γαβριήλ (Παπανικολάου) δεν χρειαζόταν να καταφύγει στην εκλογή Πάπα των μονοφυσιτών Κοπτών της Αιγύπτου για να θέσει θέμα εκλογής Αρχιεπισκόπων ή Πατριαρχών διά κλήρου, νοουμένου ότι η πρακτική αυτή εφαρμόζεται ήδη από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Σερβίας.

Ακριβώς έτσι εκλέγεται ο Πατριάρχης Σερβίας.

Σχηματίζεται τριπρόσωπο από την Ιεραρχία και τελικά Πατριάρχης εκλέγεται ένας από τους τρείς με κλήρο.

“Ούτε συμμαχίες, ούτε χρωστούμενα, ούτε παλιές υποσχέσεις και δεσμεύσεις” λέγει ο “Νεωκόρος” αν εφαρμοστεί το σύστημα της διά κλήρου εκλογής.

Αλλά έλα που στην πράξη τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι κ. “Νεωκόρε” μας!

Είδες τι παθαίνουν οι καντηλανάφτες όταν, αντί να περιορίζονται στην ευπρέπεια του οίκου Του, αρχίσουν τις υψηλές θεολογίες; 

Στο τριπρόσωπο της τελευταίας εκλογής για τη θέση του Πατριάρχη των Σέρβων ήταν ο νυν Πατριάρχης Ειρηναίος, ο Σεβ. Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος (Ράντοβιτς) και ο Σεβ. Μητροπολίτης Μπάτσκας Ειρηναίος (Μπούλοβιτς).

Οι δύο τελευταίοι δεν ήταν τυχαία στο τριπρόσωπο.

Ο μεν Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος (Ράντοβιτς) εξέφραζε την παραδοσιακή πτέρυγα της Ιεραρχίας και ο Μπάτσκας Ειρηναίος (Μπούλοβιτς) την νεωτεριστική.

Επομένως και "συμμαχίες υπήρχαν και κρατούμενα και υποσχέσεις και παλιές δεσμεύσεις", έστω και αν τελικά η εκλογή έγινε διά κλήρου.

Οσο για την εκλογή του Πατριάρχη Ειρηναίου - όπως όλοι γνωρίζουμε - κάθε άλλο παρά ευδοκία Θεού αποτελεί για την Εκκλησία της Σερβίας επειδή - ως γνωστόν - ο Πατριάρχης Ειρηναίος είναι Οικουμενιστής και εγκαλείται για πολλά, ενώ είναι αναμφίλεκτη η θεολογική του ανεπάρκεια.

Αρα πώς βγήκε κερδισμένη η Εκκλησία της Σερβίας με την διά κλήρου εκλογή του;

Σε κάποια στιγμή, Θεοφιλέστατε κ. “Νεωκόρε”, όλοι μας πρέπει να καταλάβουμε ότι ΜΙΑ και μόνον οδός υπάρχει που λύνει όλα τα προβλήματα κατά Θεόν. 

Η δική μας μετάνοια. 

Αν δεν γίνουμε άνθρωποι μετανοίας και άσκησης κανένα σύστημα διοίκησης ή εκλογής εκκλησιαστικών αρχόντων δεν εξασφαλίζει την ευδοκία και τη χάρη του Θεού.

Η χάρη του Θεού δεν δίνεται αυθαίρετα. Η αγιότητα κατακτάται με τον ασκητικό αγώνα, με την καλλιέργεια των ευαγγελικών αρετών και με τη συμμετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας. 

Ούτε υπήρξε, ούτε υπάρχει, ούτε θα υπάρξει ποτέ, άλλη μέθοδος αγιασμού και λύσης των προσωπικών μας προβλημάτων και των προβλημάτων της διοίκησης της Εκκλησίας. 

Οσοι μας βαυκαλίζουν περί του αντιθέτου μας παραμυθιάζουν αντορθόδοξα. 

Αγίους θέλει ο Θεός, Θεοφιλέστατε!

Αγίους θέλει η Εκκλησία!

Αγίους θέλουν οι πιστοί.! 

Οχι κληρωτούς, δεσμευμένους ή αδέσμευτους δεσποτάδες.

Κανένα σύστημα εκλογής δεν θα μας δώσει ποτέ τον κράτιστο αν δεν γίνουμε άνθρωποι αγωνιστές για να μας χαρίσει ο Θεός ποιμένες κατά την αγαθή καρδία μας.

Μια τελευταία ερώτηση - αν δεν σας ενοχλεί - Θεοφιλέστατε:

Εσάς γιατί σας συμφέρει η διά κλήρου εκλογή Αρχιεπισκόπου;

Μια χαρά και τόσο αποτελεσματικά δουλεύει ο Μακαριότατος κ. Ιερώνυμος για την εκλογή σας. 

Αν αλλάξει η διαδικασία εκλογής Αρχιεπισκόπου κινδυνεύετε να χάσετε τον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο επειδή ίσως δεν θα σας ευνοήσει ο κλήρος!!!

“Οποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα των τρώνε οι κότες” λέγει η παροιμία αγαπητέ "Νεωκόρε" μας.

No comments:

Post a Comment