ΕΥΘΑΡΣΗΣ ΚΑΙ ΣΑΦΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥ “ΣΩΤΗΡΟΣ”
ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ
Η ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΗ
=================
Είναι να απορεί κανείς για τη στάση των οικουμενιστικών κύκλων σχετικά με το εωσφορικό πρωτείο εξουσίας του Πάπα, επειδή ή θέση των Παπικών στο ζήτημα αυτό δεν αφήνει καμία αμφιβολία. Διότι η Β' Βατικανή Σύνοδος (1962-1965) επιβεβαιώνοντας το παπικό πρωτείο εδογμάτισε: «Ό Σύλλογος, ή το Σώμα των Επισκόπων, δεν έχει εξουσία, αν δεν βρίσκεται σε κοινωνία με τον Επίσκοπο Ρώμης, τον διάδοχο του Πέτρου και Κεφαλή του Συλλόγου, διότι παραμένει ακέραιη η εξουσία του Πρωτείου πάνω σ' όλους τους ποιμένες και τους πιστούς. Πραγματικά, ο Επίσκοπος Ρώμης με το αξίωμά του ως αντιπροσώπου του Χριστού και ποιμένα όλης της Εκκλησίας, έχει πλήρη, υπέρτατη και παγκόσμια εξουσία μέσα στην Εκκλησία, την όποια μπορεί πάντοτε ελεύθερα να εξασκεί... Ό "Επίσκοπος Ρώμης, σαν διάδοχος του Πέτρου, είναι ή διαρκής και ορατή Αρχή και το θεμέλιο της ενότητας τόσο των 'Επισκόπων όσο και του πλήθους των πιστών» (Β' Σύνοδος Βατικανού, Lumen Gentium [Δογματική διάταξη Περί Εκκλησίας], Γραφείον Καλού Τύπου, 1964, σελ. 44-45).
Αυτά κατά την Β' Βατικανή Σύνοδο, την οποία οι Παπικοί θεωρούν Οικουμενική! Ξεκάθαρα πράγματα δηλαδή. Ο Πάπας είναι «διάδοχος του Πέτρου και Κεφαλή του Συλλόγου (ή του σώματος) των Επισκόπων, διότι παραμένει ακέραιη η εξουσία του Πρωτείου πάνω σ' όλους τούς ποιμένες και τους πιστούς (...). Ο Επίσκοπος Ρώμης (...) είναι η διαρκής και ορατή Αρχή και το θεμέλιο της ενότητας τόσο των Επισκόπων όσο και του πλήθους των πιστών». Αυτή η κατηγορηματική δογματική θέση δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφιβολίας ή παρανοήσεως της σταθερής και ανυποχώρητης γραμμής των Παπικών στο θέμα του Πρωτείου.
Και εμείς τι κάνουμε; Ζητούμε με διάλογους να μας αποσαφηνίσουν τη θέση τους.
Αλλά οι Παπικοί καμία συνοδικότητα δεν αναγνωρίζουν. Σαφώς διακηρύττουν: «Παραμένει ακέραιη η εξουσία του Πρωτείου πάνω σ' όλους τούς ποιμένες και τους πιστούς». Ο Ρώμης «είναι η διαρκής και ορατή Αρχή και το θεμέλιο της ενότητας» επισκόπων και πιστών. Ή όπως αλλιώς το διετύπωσαν: «Ο Πάπας είναι ο βικάριος του Χριστού επί της γης»
Τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων; Προς τι λοιπόν οι ατέρμονες διάλογοι;
ΠΗΓΗ:
Ακτίνες,
Ακτίνες,
Ο Σωτήρ
No comments:
Post a Comment