“ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΠΛΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΩΝ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ”
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
==============
Πριν δεκαετίες επισκέφθηκα τον αείμνηστο Μητροπολίτη Κυρηνείας κ. Κυπριανό για να τον πείσω να άρει το υφιστάμενο τότε σχίσμα στην Εκκλησία της Κύπρου.
Μου είπε τότε ο αείμνηστος: “Οι νόμοι και οι κανόνες είναι όπλα στα χέρια των δυνατών που τους ερμηνεύουν όπως θέλουν. Εμάς θα μας δικαιώσει ο Θεός και η Ιστορία”.
Τα λόγια αυτά μου τα είπε με αποφασιστικότητα αλλά και με την ήρεμη βεβαιότητα που δίνει στον άνθρωπο η πίστη.
ΤΟ ΔΙΔΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
___________
Οταν το 1975 πήγα στην Αθήνα να σπουδάσω Θεολογία απογοήτευτηκα πλήρως από το επίπεδο των σπουδών και από το αντορθόδοξο πνεύμα που επικρατούσε στη Σχολή. Μεταξύ άλλων Καθηγητές μου ήταν οι αείμνηστοι Παπαπέτρου, Αγουρίδης και Νησιώτης.
Παρόλα αυτά ένα μάθημα μου έκανε πολλή εντύπωση και με επηρέασε βαθύτατα. Η Εκκλησιαστική Ιστορία. Οχι επειδή ο διδάσκων κ. Βλάσης Φειδάς ήταν άνθρωπος που μπορούσε να εμπνεύσει τους φοιτητές του αλλά επειδή το αντικείμενο του μαθήματος επέτρεπε στους φοιτητές να αποκτήσουν εποπτεία των ιστορικών γεγονότων και να συνειδητοποιήσουν πώς πορεύθηκε η Εκκλησία στο διάβα δυο χιλιετηρίδων. Διαπίστωσα, λοιπόν, αμέσως, ότι στην Εκκλησιαστική Ιστορία - πολλώ μάλλον στην πολιτική - “ο κόσμος εν τω πονηρώ κείται και το πλέον τούτου έχουσιν οι κακοί" (Αγιος Γρηγόριος Παλαμάς). Ο κόσμος βρίσκεται στο κακό και κατά το πλείστον σ’ αυτόν κυριαρχούν οι κακοί.
Πόνεσα να διαπιστώσω ότι αυτοί είναι οι νόμοι που διέπουν, όχι μόνον τα πολιτικά αλλά και τα εκκλησιαστικά πράγματα, αλλά παρηγορήθηκα επειδή, παρόλα αυτά τα άτοπα που γίνονται, τελικά η Εκκλησία συνεχίζει αταλάντευτα το σωτηριώδες έργο του Κυρίου.
Ο ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΡΝΗΘΗΚΕ ΝΑ ΔΕΧΘΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑ
_____________
Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Αττικής και Μεγαρίδος δεν δέχθηκε ποτέ ως νομοτέλεια αυτή την πραγματικότητα της Ιστορίας. Η νομοτέλεια της υπερίσχυσης των κακών στον παρόντα αιώνα δεν έγινε ποτέ πιστεύω του. Πίστεψε, με όλη τη δύναμη της ψυχής του, ότι θα μπορούσε να επέλθει μια αναγέννηση με την είσοδο στην Εκκλησία ανθρώπων ενάρετων που πονούσαν για το καλό της Εκκλησίας, οι οποίοι δεν έχουν πορισμό την ευσέβεια, οι οποίοι ζούν για το Χριστό και όχι από το Χριστό. Οι οποίοι δεν λέκιασαν τη διακονία τους με σαρκικά πάθη. Είδε αυτά τα οράματά του να γίνονται για λίγο πραγματικότητα στο φωτεινό διάλειμμα της Αρχιεπισκοπίας του Ιερωνύμου Α΄, ο οποίος παρόλα τα λάθη του, ήταν άνθρωπος που πίστευε στο Θεό και πονούσε για το καλό της Εκκλησίας και τη σωτηρία του ανθρώπου.
Οταν είδε όλα αυτά τα οράματα να γκρεμίζονται σαν χάρτινοι πύργοι, μέσα σε μια νύχτα, αλλά και επειδή έζησε στο πρόσωπό του την αδικία, άρχισε ένα αγώνα δεκαετιών για την αποκατάσταση του δικαίου.
ΖΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
_________
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ακόμη και μετά τις τελευταίες επισκοπικές εκλογές, στη συνέντευξη που έδωσε στον κ. Παπαχρήστου (Εκκλησιαστικό Πρακτορείο ειδήσεων "ΑΜΗΝ"), έκανε σαφέστατο τι ζητά.
Ζητά δικαιοσύνη.
Αφού τα μαγείρεψαν όπως ήθελαν ζητά τουλάχιστον να υπάρξει κάποια αναγνώριση της αδικίας. Εστω και αν δεν τον αποκαταστήσει αναμένει να αναγνωρίσει η Ιεραρχία ότι τον αδίκησε.
Αντί αυτού του πρόσφερε τη δυνατότητα να αναγνωρίσει την αδικία ως μη αδικία και να δεχθεί να νομιμοποιήσει την κατά συρροήν αδικία σε βάρος του και σε βάρος των άλλων Μητροπολιτών και των Κανόνων της Εκκλησίας.
ΟΡΘΗ Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
_____________
Τώρα ο Σεβασμιότατος, για μια ακόμη φορά, προσφεύγει στα δικαστήρια και ζητά δικαιοσύνη. Δεν είμαι σε θέησ φυσικά να προβλέψω την ετυμηγορία του δικαστηρίου. Ενα είναι το σίγουρο. Ακόμη και αν η δικαιοσύνη τον δικαιώσει, για μια ακόμη φορά, οι ισχυροί της Εκκλησίας θα βρουν τρόπο να διατηρήσουν εν ισχύ το άδικο. Αλλωστε οι νυν κυβερνώντες δεν έχουν κανένα δισταγμό να στηρίξουν οποιαδήποτε αυθαιρεσία της εκκλησιαστικής διοίκησης λόγω των αμαρτωλών αδελφικών τους σχέσεων με το Μακαριότατο και την κλίκα που διοικεί την Εκκλησία.
ΑΣ ΓΙΝΕΙ Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΩΣ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΗΚΕ
_____________
Ο Σεβασμιότατος Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημος έκανε πάρα πολύ καλά και προσέφυγε στη δικαιοσύνη.
Ελπίζω μόνο να προσέφυγε με τη βεβαιότητα ότι θα βρουν τρόπο και πάλιν να καταπατήσουν το δίκαιό του ακόμη και αν η δικαιοσύνη εκδώσει απόφαση που τον δικαιώνει.
Η προσφυγή του ας είναι ακόμη μια διαμαρτυρία εναντίον της ανομίας. Ας μείνει ως τεκμήριο στην Ιστορία ότι δεν δέχθηκε ποτέ να νομιμοποιήσει το άδικο.
Σε τελευταία ανάλυση όμως, ελπίζω ότι, όπως ακριβώς ο αείμνηστος Κυρηνείας Κυπριανός, έχει τη βεβαιότητα ότι δυστυχώς "οι νόμοι και οι κανόνες είναι όπλα στα χέρια των δυνατών που τους ερμηνεύουν και τους εφαρμόζουν σύμφωνα με τα συμφέροντά τους".
Η υπόθεση του Μητροπολίτου Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικοδήμου επί δεκαετίες είναι ένα ανοικτό τραύμα στην Ελλαδική Εκκλησία. Δυστυχώς δεν πιστεύω ότι τα μέλη της Ιεραρχίας μπορούν να δώσουν λύση στο θέμα, όπως δεν έδωσαν και στους άλλους μαρτυρικούς Ιεράρχες. Αυτό που κυριαρχεί στις συνεδριάσεις των Συνοδικών οργάνων είναι το συμφέρον και οι συσχετισμοί δυνάμεων. Ο Μητροπολίτης Νικόδημος δεν θα δικαιωθεί ούτε από την Εκκλησία ούτε από την Πολιτεία ευτυχώς που υπάρχει ο δίκαιος Θεός.
ReplyDeleteΣυμφωνώ απολύτως μαζί σας.
ReplyDeleteΚανείς δεν φτύνει στα γένια του.
Αυτή ακριβώς ήταν και η απάντηση που μου έδωσε ο αείμνηστος Κυρηνείας: "Εμάς θα μας δικαιώσει ο Θεός και η Ιστορία".
Το ίδιο και το Σεβασμιότατο Αττικής.
Τον πέταξαν στο δρόμο μαζί με τους άλλους έντεκα αδιάβλητους Μητροπολίτες χωρίς δίκη και απολογία που δικαιούται και ο χειρότερος κακούργος.
Μοίρασαν και ξαναμοίρασαν αντικανονικά τη Μητρόπολή του χωρίς να βρουν ένα τμήμα της να τον αποκαταστήσουν!
Ποιο Θεό πιστεύουν;
Την ιστορία με τον Μέγα Αθανάσιο με το κύλο κάτοπτρο την γνωρίζετε(η απάντηση σε ποιό Θεό πιστεύουν);Άστε κύριε Τελεβάντο τις διαπιστώσεις που κάνατε εσείς το 1975 τις κάνουμε και εμείς το 2010!!!Καλά πάμε!Έχει ο Θεός!Ελπίζω σε 30 χρόνια απο τώρα να γίνει μιά αλαγή στις Θεολογικές φτάνει να το θέλουν και ορισμένοι καθηγητάδες και Υπουργεία...!Αλλά όσο μπλέκουμε με Διαβολοπούλες έρχονται οι βαριοπούλες στο κεφάλι μας!!!
ReplyDeleteΔΙΑΒΟΛΟΠΟΥΛΕΣ, ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΕΣ, ΔΡΑΚΑΙΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΟΓΛΟΖΟΥ
ReplyDeletek.Tελεβάντο όπως πάμε θα φτιάξουμε λεξικό με δαύτους!!!Να ζητήσουμε την βοήθεια του κοινού,να πάρουμε τηλ.τον κ.Μπαμπινιώτη να μας βοηθήσει;
ReplyDeleteΣας αξίζουν θερμά συγχαρητήρια αγαπητοί ιστολόγοι,κε Τελεβάντο και Αναστάσιε,γιατί δεν ανέχεσθε να θεσμοθετείται η αδικία στο χώρο της Εκκλησίας επανδεδυμένη κι όλας με θεολογικό μανδύα!Ο αγώνας που κάνετε στα ιστολόγιά σας για την αποκατάσταση της κανονικής τάξης θα αμοιφθεί από τον αγαπώντα τη δικαιοσύνη και βδελυττόμενο την αδικία Δομήτορα της Εκκλησίας μας!Κι ας μην ξεχνάμε ότι σαν προχθές,30 Ιουλίου του 1996,αναχώρησε για την αιωνιότητα ο καταλιπών φήμη αγίου,μητροπολίτης Λαρίσης Θεολόγος!Είη η μνήμη του αιωνία!
ReplyDeleteΠολύ καλή ιδέα.
ReplyDeleteΤο πιο πάνω σχόλιο "πολύ καλή ιδέα" αφορά το Σχόλιο του Παναή.
ReplyDeleteΟσο για το σχόλιο του κ. Νάνη ευχαριστώ για την υπενθύμιση της ημερομηνίας της εκδήμησης του όντως αγίας μνήμης μακαριστού Λαρίσσης Θεολόγου.