ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ κ. Ε. ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΛΒΑΝΙΑΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
======
Ο ευσεβής ιατρός κ. Λυκούργος Νάνης μας κοινοποίησε την επιστολή, που αναρτήσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, αναφορικά με το οικουμενιστικό φρόνημα του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστάσιου.
Δεν χρειάζεται σχολιασμός για το οφθαλμοφανές και αυταπόδεικτο και στον εκ γενετής τυφλό της παραβολής για την επιστολή της κ. Λωρίτου.
Είναι προφανές ότι η μαθητεία της στον πνευματικό της πατέρα και κορυφαίο θεολόγο, π. Θεόδωρο Ζήση, της δίνει την δυνατότητα να κάνει οξυνούστατες θεολογικές παρατηρήσεις τις οποίες διατυπώνει με λακωνικό τρόπο απολύτως εύληπτο και σε μας τους αδαείς.
Αλήθεια! Πόσο πυκνά είναι τα νοήματα της επιστολής, με ποια ακρίβεια είναι γραμμένα και πόσο σαφή σε όλους είναι αυτά που λέγει.
Βεβαίως ορθά η κ. Λωρίτου αρνείται να ψυχολογήσει το οικουμενιστικό φρόνημα του Μακαριώτατου Αλβανίας. “Τίς γαρ οίδεν ανθρώπων τα του ανθρώπου, ει μη το πνεύμα του ανθρώπου το εν αυτώ;”
Επί της ουσίας η κ. Λωρίτου προσπαθεί να ιχνηλατήσει το οικουμενιστικό φρόνημα του Μακαριώτατου Αλβανίας εξαιτίας της ενασχόλησής του με την θρησκειολογία και τον αγαπισμό. Νομίζω ότι υπάρχει και κάτι άλλο που οδήγησε τον Μακαριώτατο στις αγκάλες του Οικουμενισμού. Το γνήσιο ενδιαφέρον του για την Ιεραποστολή και η εμπλοκή του από τα πρώιμα νεανικά του χρόνια με τον οικουμενιστικό “Σύνδεσμο.”
Ο Μακαριώτατος Αλβανίας καλλιέργησε γνήσιο ενδιαφέρον για την Ιεραποστολή από τα εφηβικά του χρόνια και οδηγήθηκε ανεπαισθήτως σε μια σχετικοποίηση του αντιαιρετικού αγώνα, για να προωθήσει την ιεραποστολή.
Μας έλεγε χαρακτηριστικά όταν είμαστε φοιτητές: “Το Ισλάμ δεν πρέπει να το βλέπουμε, όπως το έβλεπαν οι Άγιοι Ιωάννης Δαμασκηνός και Γρηγόριος Παλαμάς, δηλαδή αντιρρητικά, αλλά διαλογικά, επειδή αυτό είναι το αίτημα των καιρών”.
Αποκαλυπτικό του οικουμενιστικού φρονήματος του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας είναι η πρότασή του στην Σύνοδο της Κρήτης να αναθεματιστούν οι αντιοικουμενιστές, επειδή αρνούνται την διεξαγωγή διαλόγων με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους.!!!
Βέβαια ουδείς αντιοικουμενιστής αρνείται να διεξάγονται διάλογοι με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους όπως τους διεξήγαγαν ο Άγιοι Πατέρες.
Αυτό που οπωσδήποτε αρνούμαστε είναι να διεξάγονται οι άγονοι διάλογοι που διεξάγονται σήμερα για να επιτευχθούν κοσμικοί στόχοι όπως η αλληλοκατανόηση των πολιτισμών, η ειρήνη κτλ., ιδιαίτερα όταν συνοδεύονται με συμπροσευχές και κοινές ποιμαντικές παραστάσεις με αιρετικούς και αλλόθρησκους.
Αντίθετα είμαστε υπέρμαχοι των δογματικών διαλόγων όταν οι εκπρόσωποι της Ορθοδοξίας είναι παραδοσιακοί θεολόγοι πιστοί στην Πατερική παράδοση.
Η απαράδεκτη πρόταση του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας στην Σύνοδο της Κρήτης σχετίζεται και πάλιν με τον ιεραποστολικό του ζήλο, επειδή εντελώς λανθασμένα νομίζει ότι οι αντιοικουμενιστές υποσκάπτουν την ιεραποστολή με την εμμονή τους στην δογματική ακρίβεια.
Ο Σεβ. Αλβανίας εισήλθε αισίως στην δέκατη δεκαετία της ζωής του και ίσως είναι πολύ αργά για να μετατοπιστεί από τις θέσεις του.
Προσωπικά δεν βλέπω άλλο τρόπο να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση Γιαννουλάτου παρά με τα μέτρα της διακονίας του που είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη στην Εκκλησία της Αλβανίας όσες τυχόν επιμέρους αντιρρήσεις και αν διατυπωθούν.
Όχι απλά αξιοθαύμαστη, αλλά ανεξήγητη με ανθρώπινα κριτήρια.
Είναι απίστευτο τι κατόρθωσε να πραγματοποιήσει αυτές τις δεκαετίες.
Ανέστησε κυριολεκτικά από το μηδέν μια Εκκλησία και της έδωσε μοναδική λάμψη και αίγλη σε όλους τους τομείς με μοναδική, ίσως, εξαίρεση την επάνδρωση Μονών.
Όχι απλά αξιοθαύμαστη, αλλά ανεξήγητη με ανθρώπινα κριτήρια.
Είναι απίστευτο τι κατόρθωσε να πραγματοποιήσει αυτές τις δεκαετίες.
Ανέστησε κυριολεκτικά από το μηδέν μια Εκκλησία και της έδωσε μοναδική λάμψη και αίγλη σε όλους τους τομείς με μοναδική, ίσως, εξαίρεση την επάνδρωση Μονών.
Η αναγνώριση αυτή φυσικά δεν αίρει τις αντιρρήσεις μας για τα οικουμενιστικά φρονήματα του Μακαριώτατου Αλβανίας.
Όντως εύστοχος, σωστός και αποδεκτός ο λόγος της κ. Λωριτου όπως και ο υμετερος, κ. Τελεβαντο, που ουσιαστικά είναι η μεταφορά της θέσης και της διδασκαλίας των φίλων του Χριστού, των αγίων πατέρων της εκκλησίας μας.
ReplyDeleteΠρώτον, ο οικουμενισμος είναι θρησκευτικός συγκρητισμος, ήτοι αποδοχη όλων των θρησκευτικών πιστεων ως ισάξιων οδων σωτηριας.
Είναι η πιο βλασφημη και διαβολική αίρεση,πρόδρομος της τυρρανιας του αντίχριστου, καθώς εξισώνει την Αλήθεια,και την σωτηρία, δηλαδή την ορθόδοξη εκκλησία του Χριστού, με τις πλάνες των λοιπών θρησκειών.
Δεύτερον, ο αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος, αν και ιεραποστολος και αναγέννητης της εκκλησίας στην Αλβανία,εμφορείται από οικουμενιστικα φρόνηματα και τάσεις αλτρουιστικης επιδείξεως, προς απαίτησιν των καιρων, όπως επικαλείται.
Τρίτον, ο διάλογος με αιρετικούς και αλλοθρησκους είναι επιβεβλημένος κάτω από τα ορθοδοξα αγιοπνευματικα κριτήρια.
Τέταρτον, επιτρέψατε μου, μια μικρή παρατήρηση.
Η επιστήμη της θρησκειολογιας, δεν αποτελεί παράγοντα ολίσθησης από πλευράς κληρικών και πιστών στο οικουμενιστικο φρόνημα, αντιθέτως προάγει την κατανόηση της θρησκείας, της γνώσεως των λοιπών θρήσκευματων αλλά και αναζωπυρωση της δικής μας θρησκευτικής πιστης.
Κυρίως ο εγωισμός, η έλλειψη πνευματικής σχέσης με την εν Χριστω ζωή, κοσμικά συμφέροντα, είναι οι παθογενειες.
Οταν υπάρχει το ορθόδοξο πνεύμα, η θρησκείολογια αποτελεί απόδειξη ότι ο ορθόδοξος χριστιανισμός είναι η αληθινή θρησκεία, ήτοι η πίστη στον αληθινό Θεό και η πρέπουσα λατρεία και ένωση με Αυτόν.
Οι λοιπές θρησκείες αποτελούν δεισιδαιμονια, θολή γνώση του θείου, λατρεία δαιμόνων,κακεκτυπα της μιας αληθινής θρησκειας.
Πολλοί χριστιανοί συγγραφείς των πρώτων χριστιανικών χρόνων, όπως ο Κλημης Αλεξάνδρειας και Λακταντιος, υπερασπιζομενοι την αποκαλυφθείσα πίστη, ερμήνευσαν την παρουσία των θρησκειών τηρουμένων των αναλογιών, ως μια προοδευτική πορεία της ανθρωπότητας μετά την πτωση, προς την τέλεια φανερωση της αληθούς θρησκείας που είναι ο Χριστιανισμός.
Οπότε η συμπεριφορά και μέση βασιλική ορθόδοξος οδός είναι όταν υπάρχει πνευματικό ορθόδοξο βίωμα, απόρριψη της συγκρητιστικης ιδεοληψίας, προϋπόθεση ότι ο Χριστιανισμός ως θρησκεία έχει κοινές συνισταμενες προς τις άλλες θρησκειες εξωτερικά,φαινόμενο λογικά, αλλά ως προς το περιεχόμενο είναι η μόνη αληθινή θρησκεία.
Σας ευχαριστώ κ. Τελεβάντο για την αξιοποίηση της αλληλογραφίας μου μέ τον αγαπητό αδελφό κ. Νάνη , για νά κατανοήσουμε άν είναι δυνατόν την σπουδαία κατα τάλλα προσωπικότητα του αρχιεπισκόπου Αλβανίας . Σας ευχαριστώ επίσης γιά την πολύ αξιόλογη δική σας προσέγγιση , απείρως καλύτερη και εμβριθέστερη απο την δική μου . Η αλήθεια είναι , οτι δεν μπορούμε νά τσουβαλιάζουμε τον Αλβανίας μαζί μέ όλους τους οικουμενιστές , που διακρίνονται για τον αμοραλισμό , τον αρριβισμό , την αναρρίχηση , την ιδιοτέλεια , θα έλεγα την ασέβεια και το ξεπούλημα της συνειδήσεως . Και αυτά όλα τα μαργαριτάρια τα θεωρούν παραγωγή φρέσκιας θεολογίας , λές και αυτά τα σπόρ είναι κάτι το καινούργιο για την ανθρώπινη ιστορία !
ReplyDeleteΣυμφωνώ επίσης οτι ο π. Θεόδωρος Ζήσης και ο υιός αυτού π. Σεραφείμ Ζήσης και οι συν αυτοίς Θεσσαλονικείς πατέρες έχουν προσφέρει και έτι προσφέρουν τα μέγιστα στο αντιοικουμενιστικό δέος . Τα πράγματα στην εκκλησία δεν μετρούν μέ τον αριθμό , αλλά μέ την μυστικότητα του βιώματος . Οι αριθμοί είναι ένα ευτελές μέγεθος , που μπορεί ακόμα και ένας κοροναιός νά τους διαλύσει , που θα απαγορεύσει τις "κοινωνικές συναθροίσεις " . Σε κάθε περίπτωση ας είναι χάρισμά τους ! Τα αγαθά της απομονώσεως και της εσωστρέφειας είναι πολλά και ανεκτίμητα απο πνευματικής πλευράς . Όμως ας μήν ανησυχούμε . Έχουν πολλούς followers !
Το χρυσόμαλλο δέρας του Ουκρανικού ζητήματος ήταν τελικά Αμερικάνικης προέλευσης , κάποιοι μιλάνε για ένα πεσκέσι των 25 δίς , αλλά έπρεπε νά εισαχθεί στην Ουκρανία , για νά εκτελωνιστεί ως Ουκρανικό και έτσι μας προέκυψε το Ουκρανικό ζήτημα . Άν όμως ο οικουμενικός πατριάρχης πέταξε ως αλεξιπτωτιστής στην Ουκρανία για το χρυσόμαλλο δέρας , ο Αλβανίας τον κατέστησε κουρεμένο και ακάλυπτο απο την Ιερά Παράδοση . Λαικώς ειπείν " του έτριψε την Παράδοση στη μούρη " . Αν τους Ιερούς Κανόνες τους κάναμε μία παρωνυχίδα του εκκλησιαστικού βίου , ενώ είναι ισόκυροι των δογμάτων , πάει νά πεί , οτι έχουμε πάθει άμβλυνση της εκκλησιαστικής συνειδήσεως .
Βεβαίως διαφωνούμε μέ τον Αλβανίας οτι ο Οικουμενικός πατριάρχης συγκαλεί την Οικουμενική σύνοδο για νά καταδικάσει τον εαυτόν του και ασφαλώς δεν το κάνει . Θεωρούμε , οτι το φωτεινό παράδειγμα του αγίου Μαξίμου του ομολογητού που γύρισε την γή ανάποδα για νά ανατρέψει την αίρεση των Κων/πολιτών , δεν συνηγορεί σε μία νομοταγή υποδούλωση της εκκλησίας στην κακοδοξία του οικουμενικού πατριάρχη . Απορώ γιατί ο Ναυπάκτου επικαλέστηκε τον άγιο Μάξιμο τον ομολογητή για νά αποδείξει , οτι πρέπει νά περιμένουμε " την μέλλουσα συγκληθησομένη σύνοδο " για νά εκφράσουμε την εναντίωσή μας στην αυθαιρεσία . Αφού ο άγιος Μάξιμος δεν την περίμενε , γιατί απλούστατα πέθανε . Η έκτη οικουμενική Σύνοδος έγινε ερήμην του , αλλά βασισμένη στην δραστηριότητα του αγίου Μαξίμου και του συναθλητού του αγίου Σωφρονίου .
Δεν έχει σημασία ποιά δεκαετία της επιγείου ζωής διανύουμε . Για όλους μας ο θάνατος είναι εγγύς . Δεν δικαιολογείται νά μήν έχουμε μνήμη θανάτου , η οποία θα μας διδάξει τις αρετές και την αίσθηση της ματαιότητος .
Έχετε καθόλου τσίπα πάνω σας που λέτε ότι χρηματιστηκε ο οικουμενικός Πατριάρχης;;;
DeleteΆν καί ποτέ δεν είχα την τιμή νά συνομιλήσω μαζί σας , λόγω της σοβαρότητος του θέματος -- γιατί κάτι τέτοια δεν λέγονται έτσι στον βρόντο -- αυτό δεν το λέω εγώ . Τό λέει κατα κόρον η η εφημερίδα των ομογενών της Αμερικής που λέγεται " καλάμι " . Πιστεύω την ξέρει ο κ. Τελεβάντος . Μου προξενεί την περιέργεια . Πώς δεν έχουν επιληφθεί του θέματος οι ενδιαφερόμενοι ;
Delete