ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΕΔΕΣΣΗΣ κ. ΙΩΗΛ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Εξαίρετη η εγκύκλιος του Σεβ. Μητροπολίτη Εδέσσης κ. Ιωήλ για τον κορωνοιό, που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση.
Ο Σεβ. Εδέσσης δικαίως θεωρεί ως βλάσφημη και αντορθόδοξη την άποψη ότι μεταδίδονται μολυσματικές ασθένειες όταν φιλούμε το χέρι του ιερέα, όταν ασπαζόμαστε τις άγιες εικόνες και όταν εκκλησιαζόμαστε. Πολλώ μάλλον όταν κοινωνούμε το φάρμακο της αθανασίας, την Θεία Κοινωνία.
Μόνη επιφύλαξη για την εγκύκλιο του Σεβασμιώτατου η υιοθέτηση της άποψης ότι πρέπει να δεχτούμε την πανδημία του κορωνοιού ως επιτίμιο αποχής από την Θεία Κοινωνία.
Αλλοίμονον αν τα επιτίμια αποχής από την Θεία Κοινωνία (τουτέστιν μικρός αφορισμός, όπως λέμε στην θεολογική γλώσσα) επιβάλλονταν στους πιστούς, ακόμη και στους αρχιερείς, από εξωθεσμικούς παράγοντες όπως είναι οι κυβερνήσεις ή η επιστημονική ιατρική κοινότητα ή οιοσδήποτε άλλος.
Οι κυβερνήσεις λαμβάνουν -πρέπει να λαμβάνουν, γι’ αυτό έχουν εκλεγεί- όποια μέτρα θεωρούν αποτελεσματικά για να διασφαλίσουν την υγεία των πολιτών.
Η ιατρική κοινότητα μιλά -πρέπει να μιλά- με επιστημονικούς όρους- και να συστήνει στις κυβερνήσεις τα μέτρα που θεωρεί απαραίτητα για να μην διατρέξει θανάσιμο κίνδυνο η ζωή των πολιτών.
Η Εκκλησία, όμως, μιλά -πρέπει να μιλά- μόνον με γνώμονα το Ευαγγέλιο και την ζωή και την διδασκαλία των Αγίων.
Στην Εκκλησία λειτουργεί το θαύμα ως φαινόμενο της καθημερινής της ζωής. Και τα θαύματα ούτε ελέγχονται, ούτε κατευθύνονται από τις κυβερνήσεις και τους επιστήμονες, αλλά τελούνται μόνο με την χάρη του Αγίου Πνεύματος.
Είναι πολύ οδυνηρό να διαπιστώνουμε ότι δεν είναι απλά οι κυβερνήσεις ή ορισμένοι επιστήμονες που δεν πιστεύουν στα θαύματα, αλλά ακόμη και πολλοί που θεωρούν τον εαυτό τους συνειδητούς χριστιανούς ή είναι κληρικοί ή μοναχοί ή ακόμη και αρχιερείς.
Γι’ αυτό υποκλινόμαστε μπροστά στον Σεβ. Εδέσσης κ. Ιωήλ επειδή, με την εγκύκλιό του, αναπτέρωσε το ορθόδοξο φρόνημα των πιστών και διατύπωσε με παρρησία και ομολογιακό φρόνημα την πίστη της Εκκλησίας.
No comments:
Post a Comment