Monday, March 29, 2010

"ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΑΔΙΚΕΙΝ"







«ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΑΔΙΚΕΙΝ»


«Μακάριοι οἱ πεινῶντες καὶ δειψῶντες τὴν δικαιοσύνην͵ ὅτι αὐτοὶ χορτασθήσονται.» (Ματθ. ε’ 6)


Του Θεολόγου κ. Ιωάννη Ρεντζίδη

=================


Α. Πνευματικά ἐρωτήματα πιό ἀμείλικτα ἀπό τά οἰκονομικά

Μέ τήν οἰκονομική κρίσι στήν Ἑλλάδα ἀνακύπτουν πολλά ἐρωτήματα. Καί δέν εἶναι οἰκονομικῆς φύσεως, ἀλλά ἠθικῆς καί πνευματικῆς. Στόν κόσμο ποῦ ζοῦμε τά ἀόρατα εἶναι τά αἴτια τῶν ὁρατῶν. Γιά παράδειγμα ὁ ἀόρατος νόμος τοῦ Νεύτωνος ὁδηγεῖ τό μῆλο ἀπό τήν μηλιά στή γῆ. Ὁ ἴδιος νόμος τῆς Παγκοσμίου ἕλξεως συγκρατεῖ τά ἀστέρια νά μή συγκρούωνται μεταξύ τους καί συγκροτεῖ τήν εὐταξία στά σύμπαντα (μαζί μέ ἄλλους ἀοράτους, γνωστούς ἤ ἀγνώστους νόμους τῆς ἀστροφυσικῆς).


Στίς κοινωνίες μας κυριαρχοῦν καλές ἤ κακές ἰδέες, ἤ ἰδεολογίες. Θρησκευματα καί ἰδεολογίες καί βάσει αὐτῶν πορεύεται πρός τήν πρόοδο ἤ πρός τόν γκρεμό ὁ ἄνθρωπος.


Γιατί λοιπόν ἡ Ἑλλάδα κινδυνεύει νά πτωχεύση, τή στιγμή πού ἔχει ἀρκετό πλοῦτο;


Ποιοί «διαχειρισταί» τοῦ κρατικοῦ κορβανᾶ ἐξόδευαν περισσότερα ἀπό ὅσα διέθετε τό ταμεῖο;

Γιατί ἡ Πατρίδα μας ἐξευτελίζεται γιά ἔνδεια οἰκονομική, τήν στιγμή κατά τήν ὁποία «ξεπούλησε», γιά νά μαζέψη χρήματα, ὅλον τόν ἐθνικό της πλοῦτο; Ἐξεχώρησε ὅλες σχεδόν τίς Τράπεζες, τήν Ὀλυμπιακή, τόν Ο.Τ.Ε, πολλά ἀεροδρόμια, λιμάνια, σιδηροδρόμους, Ναυπηγεῖα στρατηγικῆς σημασίας κ.τ.λ.. Συγχρόνως ἐδέχετο καί διάφορα κοινοτικά κονδύλια γιά τήν ἀνάπτυξι τοῦ τόπου.


Ποῖος διεσπάθισε τά ἔσοδα τοῦ κρατικοῦ ταμείου; Ποῖος κατέφαγε τά χρήματα τοῦ ξεπουλήματος τῶν διαφόρων Ὀργανισμῶν; Ποῖος ἐνεθυλάκωσε τά κονδύλια τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως;


Μά θέλει καί ρώτημα; Ὅλοι ὅσοι διεχειρίσθησαν τήν ἐξουσία τά τελευταῖα 36 χρόνια.


Δυστυχῶς πλῆθος «βαλιτσῶν» μέ τά κλεμμένα χρήματα κατέληξε στίς ξένες Τράπεζες. Θά χαρακτηρίζαμε τόν τόπο ἕνα μεγάλο «βαλιτσοχώρι»!


Οἱ ἐξουσιασταί «διεμερίσαντο τά ἱμάτια τοῦ λαοῦ» μέ τόν πιό σκληρό καί ἀπάνθρωπο τρόπο. Καί τόν ἀφήνουν γυμνό νά πένεται καί χρεωμένο νά ἐξευτελίζεται. Κατήντησαν τήν Ἑλλάδα ἱκέτη τῶν ξένων νά διακινδυνεύη τήν ἐθνική Της ἀκεραιότητα καί ὑπόστασί Της.


Ἠθικά εἶναι τά ἐρωτήματα καί ἠθικές λύσεις πρέπει νά δρομολογηθοῦν. Τουτέστιν ἡ ἐφαρμογή τοῦ δικαίου καί τῆς τιμωρίας τῶν κάθε εἴδους ἐνόχων καί ἡ ἠθική ἐξυγίανσις ἀπό τήν κορυφή (πού ἀποτελεῖ τό παράδειγμα) πρός τή βάσι.



Β. Ἔχω δικαίωμα νά πάρω χρήματα ἀπό τούς ὑπηκόους μου χωρίς νά λογαριάσω τούς νόμους;


Κατά τά χρόνια τοῦ Ἐνδόξου Βυζαντίου ὁ Αὐτοκράτωρ Μαυρίκιος (582-602 μ.Χ.) ἐθεσε ἕνα ἐρώτημα πρός δύο συμβούλους του:

-Ἔχω μήπως τό δικαίωμα νά πάρω χρήματα ἀπό τούς ὑπηκόους μου χωρίς νά ὑπολογίσω τίς διατάξεις τοῦ Νόμου;

-Ἀσφαλῶς Μεγαλειότατε, ποιός ἀμφιβάλλει γι’ αὐτό; Ἔχετε κάθε δικαίωμα νά κάνετε ὅτι θέλετε. Ποιός θά σᾶς ἐλέγξη καί ποιός μπορεῖ νά σᾶς παρεμποδίση; Ἔτσι ἀπεκρίθη ὁ σύμβουλος Κάλλιστος κολακεύοντας δεόντως τῶν Αὐτοκράτορα.

-Βεβαίως ναί, ἔχετε τό δικαίωμα νά μή ὑπολογίσετε τούς Νόμους τοῦ δικαίου καί νά κάνετε ὅτι θέλετε. Ἔτσι ἀπεφάνθη καί ὁ δεύτερος σύμβουλος, ὁ Ἰοῦστος.

-Ἀλλά, συνέχισε, αὐτό μπορεῖτε νά τό κάνετε ΜΟΝΟ γιά τά χρήματα τοῦ συμβούλου σας τοῦ Καλλίστου πού μόλις τώρα σᾶς ἔδωσε αὐτό τό δικαίωμα!

-Ὅμως, κατέληξε ὁ Ἰοῦστος, τά χρήματα τῶν ἄλλων ὑπηκόων σας δέν ἔχετε τό δικαίωμα νά τά ἀφαιρέσετε, γιατί δέν σᾶς ἔδωσαν τό δικαίωμα πού σᾶς ἔδωσε μόλις τώρα ὁ κόλακας σύμβουλός σας.



Γ. Ἔχω δικαίωμα νά βάλω ἀδίκους φόρους;


Μία τέτοια συζήτησις, κάπως ἔτσι θά γινόταν σήμερα:

-Ἔχω τό δικαίωμα κ. Ὑπουργέ νά βάλω φόρους καί νά λάβω μέτρα εἰς βάρος τοῦ λαοῦ, χωρίς νά λογαριάσω τό δίκαιο;

-Ἀσφαλῶς ἐξοχώτατε κ. Πρόεδρε, ἀπαντᾶ ὁ Ὑπουργός.

-Ἀσφαλῶς καί ἔχετε τό δικαίωμα κ. Πρόεδρε νά ἀφαιρέσετε τά χρήματα τοῦ Ὑπουργοῦ σας, γιατί σᾶς ἔδωσε μόλις τώρα τό δικαίωμα αὐτό, δηλώνει ὁ τάδε Βουλευτής. Ὄχι ὅμως καί τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ.



Δ. Ἔχω δικαίωμα νά βάλω φόρους στήν Ἐκκλησίας;


Ἡ ἴδια συζήτησις μπορεῖ νά γίνη καί μέ ἄλλο φορέα τῆς Ἐξουσίας:

-Μακαριώτατε ἔχω δικαίωμα νά βάλω ἐπαχθεῖς φόρους στήν Ἐκκλησία;

-Μά ἀσφαλῶς ἐξοχώτατε κ. Πρόεδρε. Ἐσεῖς νομοθετεῖτε. Ἔχουμε διακριτούς ρόλους.

-Ὄχι κ. Πρόεδρε δέν ἔχετε κανένα ἄλλο δικαίωμα παρά μόνον νά ἀφαιρέσετε τά χρήματα τοῦ Μακαριωτάτου πού μόλις σᾶς ἔδωσε αὐτό τό δικαίωμα. Ἔτσι θά δηλώση ἀποφασιστικός Μητροπολίτης.

-Τό κράτος δέ, θά συνεχίση, ἐδήμευσε τήν ἐκκλησιστική περιουσία 116 φορές μέχρι τώρα. Καί ὄχι μόνον δέν ξεχρεώθηκε, ἀλλά ξεπούλησε καί δικούς του ἀποδοτικούς ὀργανισμούς καί ὅμως πτωχεύει.

-Τό μόνο δικαίωμα πού ἔχετε εἶναι νά ζητήσετε μέ αὐστηρό νόμο «Ἀντικλεπτικό Νόμο» νά ἐπιστραφοῦν τά κλεμμένα πίσω.



Ε. Ἔχω δικαίωμα νά ἐκδιώκω ἀντικανονικῶς Ἐπισκόπους;


Ἡ ἴδια συζήτησι ἔχει ἐφαρμογή καί στόν Ἐκκλησιαστικό χῶρο:

-Ἔχω δικαίωμα Σεβασμιώτατε νά ἐκδιώξω μερικούς Μητροπολίτες χωρίς νά λογαριάσω τούς Κανόνες καί τούς νόμους; (Ἐρώτημα τεθέν σέ μερικούς ὅπως π.Χ. Μπεζ.... ἀπό κάποιον Ἀρχιεπίσκοπο).

-Μά ἀσφαλῶς Μακαριώτατε. Ποιός ἀμφιβάλλει ὅτι μπορεῖτε νά μή ὑπολογίσετε τούς Νόμους καί τούς Κανόνες καί νά κάνετε ὅτι θέλετε;

-Ὄχι Μακαριώτατε, ἀντέδρασε κάποιος ἄλλος κληρικός (π.χ. Θεοδωροπ.). Κι’ ἄν ὁ Μητροπολίτης τάδε νομίζει ὅτι τό ἔχετε, ἀρχίσατε ἀπό αὐτόν, ζητῶν τήν παραίτησί του.




Στ. Ὅποιος γνωμοδοτεῖ γιά τούς ἄλλους, νομοθετεῖ γιά τόν ἑαυτό του.


Ἀσφαλῶς ὅποιος γνωμοδοτεῖ γιά τούς ἄλλους, νομοθετεῖ γιά τόν ἑαυτό του.

Ὁ λαός μας ἀναφέρει ὅτι ὅποιος σκάβει τόν λάκκο τοῦ ἄλλου πέφτει ὁ ἴδιος μέσα σ’ αὐτόν.

Καί ὁ λόγος εἶναι ἀψευδής καί μᾶς τό διδάσκει ἡ Ἁγία Γραφή μέ κάθε σαφήνεια καί κατηγορηματικότητα γιά κείνους πού σχεδιάζουν ἀδικίες γιά τούς ἄλλους. «Λάκκον ὤρυξεν καὶ ἀνέσκαψεν αὐτὸν καὶ ἐμπεσεῖται εἰς βόθρον͵ ὃν εἰργάσατο·» (Ψαλμ ζ’ 16)

Δέν ὑπάρχει οὐδεμία ἀμφιβολία ὅτι, οἱ δίκαιοι στόν κόσμο μας θά κραυγάζουν, καί ὁ Κύριος θά τούς γλυτώνῃ ἀπό κάθε θλίψι καί κίνδυνο:

«Ἐκέκραξαν οἱ δίκαιοι͵ καὶ ὁ Κύριος εἰσήκουσεν αὐτῶν καὶ ἐκ πασῶν τῶν θλίψεων αὐτῶν ἐρρύσατο αὐτούς.» (Ψαλμ. Λγ’ 18).





No comments:

Post a Comment