Friday, December 4, 2020

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ “ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ” ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΟΡΦΥΡΙΟ ΩΣ ΔΗΘΕΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ


 ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ “ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ” ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΟΡΦΥΡΙΟ ΩΣ ΔΗΘΕΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ

=====


Εἰς τὸ ἰστολόγιον amen.gr, τοῦ ὁποίου ὁ διαχειριστὴς ἐτάχθη ὑπὲρ τῆς Συνόδου τῆς Κρήτης μὲ κάθε τίμημα, ἐδημοσιεύθη τὴν 5ην Μαΐου 2016, δηλ. πρὸ τῆς συγκλήσεως αὐτῆς, κείμενον τοῦ κ. Κώστα Νούση ἐπιγραφόμενον «Περὶ τῆς Ἁγίας καὶ Μεγάλης Συνόδου – σκέψεις μέσα ἀπὸ τὴν ὀπτικὴ ἑνὸς σύγχρονου ἁγίου». 


Εἰς τὸ ἄρθρον αὐτὸ ὁ κ. Νούσης ἐπιχειρεῖ μεταξὺ ἄλλων νὰ ὑπερασπιθῆ τὴν παρουσίαν αἱρετικῶν ὡς παρατηρητῶν εἰς τὴν Σύνοδον τῆς Κρήτης. 

Διά νὰ τὸ ἐπιτύχη αὐτὸ προσκομίζει ἀπὸ βιβλίον τοῦ Ἀρχιμ. Ἀνανίου Κουστένη διὰ τὸν Ἅγιον Πορφύριον δύο περιστατικὰ μὲ μίαν κυρίαν. 


Εἰς τὸ πρῶτον ἡ κυρία αὐτὴ ἐλάμβανε μαζί της εἰς ξεναγήσεις παπικῶν τουριστῶν τὸν Ἅγιον, ὁ ὁποῖος ὄχι μόνον τοὺς ὡμιλοῦσε, ἀλλὰ τοὺς προσκαλοῦσε νὰ κάνουν μαζὶ προσευχήν! 


Τὸ δεύτερον περιστατικὸν περιγράφεται ὡς ἑξῆς:


«Μία φορὰ ρώτησε ἡ κυρία αὐτὴ τὸν Γέροντα, «ὅταν πηγαίνω, κάνουν λειτουργία αὐτοί, εἶναι Καθολικοί. Καὶ μοῦ δίνουν καὶ μένα ὄστια, νὰ πάρω. Τί νὰ κάνω;». Σὰν νὰ τῆς λένε νὰ μεταλάβει. Καὶ τί ἀπήντησε ὁ Γέροντας; Κρατηθεῖτε, νὰ μὴ πέσετε. «Παρ’ τό, παιδί μου. Ψωμάκι εἶναι κι αὐτό. Δὲν εἶναι τίποτε. Μὴ τοὺς στενοχωρεῖς… Εἶν’ ἀνάγκη νὰ τονίζουμε τί μᾶς χωρίζει;»».

Εἰς τὰ περιστατικὰ αὐτὰ φαίνεται ὡς νὰ ἀντιφάσκη ὁ Ἅγιος. Ποία εἶναι ἀξιόπιστα; Ἀπεναντίας πρὸς τὸν κ. Νούσην, ποὺ δὲν ἐγνώρισε τὸν Ἅγιον, ὁ π. Δαμασκηνὸς ἦτο πνευματικόν του ἀνάστημα καὶ ἔζησε τὸν Ἅγιον καὶ γνωρίζει ὡς αὐτόπτης καὶ αὐτήκοος πολλὰ περισσότερα. 


Τὰ ὅσα ἀναφέρει ὁ κ. Νούσης εἶναι ἀπὸ δεύτερον χέρι καὶ χρειάζεται μεγάλη ἐπιφύλαξις, διότι πολλὰ γράφονται διὰ τοὺς προσφάτους Ἁγίους Πορφύριον καὶ Παΐσιον, ἀλλὰ δὲν ἀπεικονίζουν τὴν πραγματικότητα ἤ δὲν ἀποτυπώνονται ὀρθῶς.


Ἀκόμη ὅμως καὶ εἰς τὴν περίπτωσιν ὅπου δεχθῆ κανεὶς ὅτι τὰ περιστατικὰ αὐτὰ εἶναι ἱστορικῶς ἀκριβέστατα δὲν εἶναι ἁπλῶς μεμονωμένα, ὅπου θὰ ἠμποροῦσε νὰ ὑποθέση κανεὶς ὅτι ἦτο ἕνα σφάλμα -καθὼς καὶ οἱ Ἅγιοι δὲν εἶναι ἀλάθητοι-, ἀλλὰ κυρίως ὅτι πρόκειται διὰ προσωπικᾶς συμβουλᾶς τοῦ Ἁγίου, ὁ ὁποῖος ὡς πνευματικός τῆς κυρίας ἐγνώριζε τὰ μύχια τῆς καρδίας της, καὶ ὄχι διὰ γενικὸν κανόνα. 

Παρατηροῦμεν ὅτι ἡ τοποθέτησις τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου εἰς τὴν συνομιλίαν του μετὰ τοῦ π. Δαμασκηνοῦ εἶναι ξεκάθαρη: Οἱ Παπικοὶ δὲν ἔχουν χάριν οὔτε μυστήρια καὶ αἱ μεταβάσεις ἐπισήμων προσώπων π.χ. τοῦ Πατριάρχου εἰς Ρώμην ζημιώνουν τὴν Ὀρθοδοξίαν.


Κατακλείοντες, νὰ ἀναφέρωμεν ὅτι εἰς ἐκκλησιαστικὰ ζητήματα τὸ διαχρονικὸν φρόνημα τοῦ Ἁγίου Ὅρους ἐπιτάσσει ἡ Ἱ. Κοινότης καὶ ὅλοι οἱ Ἁγιορεῖται νὰ «συμβουλεύωνται τὸ ἀρχεῖον», δηλ. τὰς γνησίας γραπτᾶς καὶ προφορικᾶς παρακαταθήκας τῶν παλαιῶν Ἁγιορειτῶν, διὰ νὰ συστοιχοῦν τὰς ἀντιδράσεις των πρὸς αὐτᾶς, ὡς ἐπραξεν ὁ π. Δαμασκηνὸς καθὼς τὸ ἐπέτασσεν ἡ εὐθύνη ὡς ἀρχιγραμματεὺς τῆς Ἱ. Κοινότητος.


Ὀρθόδοξος Τύπος

No comments:

Post a Comment