ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΡΩΣΣΙΑΣ ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση παραθέσαμε απόσπασμα από την Χριστουγεννιάτικη εγκύκλιο του Μακαριώτατου Πατριάρχη Ρωσσίας Κύριλλου, το οποίο -εκ πρώτης τουλάχιστον όψεως- φαίνεται να συνιστά αυστηρή αυτοκριτική της Εκκλησίας της Ρωσσίας που έχει ξεφύγει για τα καλά από τον ρόλο της.
Έχει καταστεί θεραπαινίδα της Ρωσσικής Ομοσπονδίας και κατατρύχεται από τον εθνοφυλετισμό και τον ηγεμονισμό της λεγόμενης “Τρίτης Ρώμης” και την προσπάθεια Βατικανοποίησης της Ορθοδοξίας.
Αν οι υπαινιγμοί του Πατριάρχη της Ρωσσίας δεν συνιστούν αυτοκριτική τότε σίγουρα απευθύνονται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Σ’ αυτή την περίπτωση συνιστούν το άκρον άωτο της υποκρισίας και της ευθυνοφοβίας.
Εμείς βάζουμε καλό λογισμό και θεωρούμε τους λόγους του Πατριάρχη της Ρωσσίας ως ειλικρινή αυτοκριτική.
Γι’ αυτό αναμένουμε από τον Μακαριώτατο Μόσχας να μη μείνει μόνον σε λόγια αυτοκριτικής, αλλά να μετουσιώσει σε πράξη τα ημαρτημένα.
Το Ουκρανικό δεν άρχισε όταν ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου εκχώρησαν Τόμο Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία, αλλά τρεις δεκαετίες νωρίτερα, όταν, με την κατάρρευση της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, η Ουκρανία ζήτησε από το Πατριαρχείο Μόσχας Αυτοκεφαλία.
Η Εκκλησία της Ρωσσίας και η Ρωσσική Ομοσπονδία αρνήθηκαν και για τρεις δεκαετίες προσπασθούσαν να καταπνίξουν ανεπιτυχώς τις τάσεις για Αυτοκεφαλία.
Η εκχώρηση Τόμου Αυτοκεφαλίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι η τελευταία πράξη του δράματος του Ουκρανικού Αυτοκεφάλου.
Ο Πατριάρχης της Ρωσσίας, επομένως, είναι βασικός συντελεστής, επειδή υπήρχαν μέχρι την εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία Σχισματικοί.
Αν οι Ρώσσοι εκχωρούσαν Αυτοκεφαλία στην υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο Αυτόνομη Εκκλησία, τα Σχίσματα στην Ουκρανία θα σταματούσαν πάραυτα ή -στην χειρότερη περίπτωση- θα εξασθενούσαν σημαντικά πριν σβήσουν σταδιακά.
Ας μη διστάσει -έστω και τώρα- ο Μακαριώτατος Μόσχας να πράξει το καθήκον του αν και είναι πλέον ή βέβαιο ότι η ηγεσία της Ρωσσικής Ομοσπονδίας ενδιαφέρεται -ως εικός- για το imperium της στην Ουκρανία και όχι για την ενότητα της Ορθοδοξίας.
No comments:
Post a Comment