Wednesday, September 30, 2020

ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (ΓΙΕΦΤΙΤΣ): «ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΑΛΛΑ ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ»

Τα χάλια τα μαύρα της Εκκλησίας της Σερβίας, που βρίσκεται ουσιαστικά υπό την ομηρία του αρχιοικουμενιστή Μητροπολίτη Μπάτσκας Ειρηναίου (Μπούλοβιτς) και παρόλα αυτά το μόνο που ενδιαφέρει όλες τις πτέρυγες της Ιεραρχίας της είναι ο εθνικισμός και ο εθνοφυλετισμός.


ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (ΓΙΕΦΤΙΤΣ): «ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΑΛΛΑ ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ»
=====

Σχολιάζοντας τον εορτασμό των 800 χρόνων της αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Σερβίας, ο πρώην Ερζεγοβίνης επίσκοπος Αθανάσιος Γιέφτιτς, σε συνέντευξή του, στο ραδιοτηλεοπτικο σταθμό RTV Kim, δήλωσε:

«Όλος ο εορτασμός έπρεπε να είναι πιο καλά οργανωμένος, αλλά η Διαρκής Ιερά Σύνοδος το διοργάνωσε. Για να είμαστε ειλικρινείς, αυτή η Σύνοδος, με αυτόν τον πατριάρχη και άλλα τέσσερα μέλη, δεν είναι μια πραγματική έκφραση και δεν αντικατοπτρίζει την ιεραρχία μας», είπε ο Αθανάσιος και προσέθεσε ότι, νωρίτερα, ο επίσκοπος Μπάτσκας Ειρηναίος είχε επιβάλει τον δικό του τρόπο εργασίας.

Παρόλα αυτά ο εορτασμός στην Ζίτσα ήταν ένα γεγονός Ενώσεως και καθολικότητας.

Ο εορτασμός συνεχίστηκε στο Πατριαρχείο Πεκίου, αλλά δεν παρέστησαν όλοι οι επίσκοποι της Εκκλησίας μας.

Ο επίσκοπος Αθανάσιος δήλωσε ότι ο εορτασμός «έπρεπε να μετατραπεί σε μια σύνοδο ιεραρχίας, μαζί με το εορτασμό στη Ζίτσα».

«Αργότερα, στη Ζίτσα, οι επίσκοποι ξεκίνησαν μια πρωτοβουλία να συγκαλεστεί τώρα η Σύνοδος, επειδή οι κανόνες επιβάλουν να συγκαλούνται δύο συνόδοι το χρόνο, μια την άνοιξη και μια το φθινόπωρο. Ο αείμνηστος πατριάρχης Παύλος σεβόταν αυτή την παράδοση. Τώρα, δεν μπορώ να καταλάβω τί κάνει αυτή η Σύνοδος. Μπορώ να δηλώσω ότι ο επίσκοπος Μπάτσκας Ειρηναίος είναι εκείνος που εμποδίζει τη συμμετοχή μου στην Ιεραρχία, παρόλο που υπάρχει απόφαση από την εποχή του Πατριάρχη Παύλου να με καλούν όταν γίνεται σύνοδος, αλλά δεν αισθάνομαι παραμελημένος», τόνισε ο πρώην Ερζεγοβίνης Αθανάσιος.

Εκτός από τον Μητροπολίτη Χρυσόστομο, κανένα από τα μέλη της Συνόδου δεν παρευρέθηκε στον εορτασμό του Πεκίου.

Ο Επίσκοπος Αθανάσιος ισχυρίζεται ότι ο Επίσκοπος Μπάτσκας Ειρηναίος ανέλαβε το Πατριαρχείο στο Βελιγράδι και το ελέγχει πλήρως. 

«Το είπα στον Πατριάρχη μας Ειρηναίο και του έγραψα ότι σχεδόν του έκλεψε το Πατριαρχείο, προσθέτοντας ότι "ο Επίσκοπος Μπάτσκας αγωνίζεται αγωνιωδώς να γίνει πατριάρχης».

Ο πρώην Ερζεγοβίνης καταδίκασε την παράνομη συνοδική απομάκρυνση του επισκόπου Δυτικής Αμερικής Μαξίμου και του καθηγητή Markо Vilotic από τη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Βελιγραδίου, την «ιδιωτικοποίηση» της επίσημης ιστοσελίδας του Πατριαρχείου Σερβίας και το γεγονός ότι δεν του επιτρέπεται να δημοσιεύει κείμενα στο «Pravoslavlje», το επίσημο ενημερωτικό δελτίο της Σερβικής Εκκλησίας.

«Ο Επίσκοπος Μαξίμος είναι ένας λόγιος και τίμιος άνθρωπος και επιστήμονας, αλλά με κάθε τρόπο θέλουν να τον διώξουν. Ισχυρίζονται ότι δεν είναι Ορθόδοξος σε μερικά δοκίμια. Όμως, ο Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος και εγώ έχουμε κάνει μια αναφορά ότι ο εν λόγω επίσκοπος είναι απόλυτα ορθόδοξος. Το γεγονός ότι αναφέρθηκε στην ινδική φιλοσοφία δεν έχει καμία σχέση με κακοδοξία, διότι και ο άγιος Νικόλαος Ζίτσης είχε τέτοιες αναφορές», λέει χαρακτηριστικά ο επίσκοπος Αθανάσιος.

Σχολιάζοντας μια επίσημη δήλωση στην ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Σερβίας για τις παρατυπίες που σχετίζονται με την απόλυση των καθηγητών της Θεολογικής Σχολής, όπου ο Μπάτσκας ως συγγραφέας επιτίθεται τις δύο ημερήσιες εφημερίδες «Blic» και «Danas» για αντι-εκκλησιαστικές αντιδράσεις, ο επίσκοπος Αθανάσιος πιστεύει ότι αυτό δεν αποτελεί επίσημη καταδίκη της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

«Αυτή δεν είναι η θέση της Σερβικής Εκκλησίας, αλλά η θέση του επίσκοπου Μπάτσκας. Ας τα βρεί ο ίδιος μαζί τους, και να μην μπλέκει την Ιεραρχία μας. Όμως, αυτό δεν θα περάσει, και δεν μπορεί να περάσει μια τέτοια μνησικακία και ντροπή που κάνει ο Μπάτσκας προσπαθώντας να απολύσει τον Επίσκοπο Μάξιμο ο οποίος είναι το καύχημα της Καθολικής Ορθοδοξίας».

Ο Επίσκοπος Αθανάσιος μας υπενθυμίζει ότι δεν υπάρχει εξουσία στην Εκκλησία, αλλά υπάρχουν συνοδικότητα και συμφωνία, καθώς και ότι «το Άγιο Πνεύμα λειτουργεί στην Εκκλησία. Ο Χριστός με το Άγιο Πνεύμα οδηγεί την εκκλησία, και εμείς αναπνέουμε το Άγιο Πνεύμα. Πώς θα μπορούσαν οι άγιοι να ακούν τις προσευχές μας αν δεν ήταν για το Άγιο Πνεύμα».

Μιλώντας για την κατάσταση στο Κοσσυφοπέδιο, πιστεύει ότι «οι Σέρβοι θα επιβιώσουν και θα παραμείνουν. Έχουμε την παροιμία ‘για να είμαστε, να φθάσουμε, αν χρειάζεται να ξεφύγουμε αλλά και να υπάρχουμε σε τόπο τρομερό’. Φτάνοντας όταν χρειαστεί, και είμαστε όλοι έτοιμοι αύριο να πάμε στο Κοσσυφοπέδιο».

«Οι Σέρβοι είναι μάρτυρες αυτού του τρομερού τόπου. Είμαστε οι κληρονόμοι, φορείς και υπερασπιστές της αιώνιας και ζώσας παράδοσης της διαθήκης του Κοσσυφοπεδίου», λέει ο επίσκοπος Αθανάσιος, προσθέτοντας ότι «οι Σέρβοι στο Κοσσυφοπέδιο και τη Μετοχία είναι οι σπόροι μεταξύ 1500 εκκλησιών και μοναστηριών. Πρέπει να τα επισκεφτόμαστε, επειδή τους φέρνουμε μεγάλο θάρρος», κατέληξε ο εφησυχάζων επίσκοπος Ζαχουμίου και Ερζεγοβίνης Αθανάσιος (Jevtic).

Ο Σεβασμιώτατος Δρ. Αθανάσιος Γιέβτιτς, πρώην Επίσκοπος Ζαχουμίου και Ερζεγοβίνης, γεννήθηκε το 1938 στη Μπρντάριτσα της Σερβίας.

Σπούδασε Θεολογία στο Βελιγράδι (όπου εκάρη μοναχός το 1960), στη Χάλκη, στην Αθήνα και το Παρίσι.

Διετέλεσε καθηγητής στο Παρίσι, καθηγητής και κοσμήτωρ στη Θεολογική Σχολή Βελιγραδίου.
Συνέγραψε θεολογικά έργα, όπως: Ο Θεός Σαρξ Εγένετο, Η Εκκλησιολογία του Αποστόλου Παύλου, Ιλαρόν Φως του Κόσμου, Χριστός Αρχή και Τέλος.

Τέκνο πνευματικό του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς και emeritus professor του Πανεπιστημίου του Βελιγραδίου.

No comments:

Post a Comment