ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ π. ΙΩΑΝΝΗ ΡΩΜΑΝIΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΩΣΣΙΚH ΘΕΟΛΟΓIΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΡΩΣΣΙΚΟ ΗΓΕΜΟΝΙΣΜΟ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση δημοσιεύσαμε απόσπασμα περισπούδαστου άρθρου του Σεβ. Ναυπάκτου κ. Ιερόθεου για το Ουκρανικό.
Στο άρθρο του ο Σεβ. κ. Ιερόθεος καταθέτει ξεκάθαρες θέσεις βασισμένες στην Ιστορία και στην Παράδοση της Εκκλησίας, που συνιστούν καρπό της ποιμαντικής ευθύνης του ως Ιεράρχη.
Αναμένουμε με ανυπομονησία την αρθρογραφία του Σεβασμιώτατου που θα αναφέρεται στην Αποστολική Παράδοση και στην Αποστολική Διαδοχή, όπως υποσχέθηκε με το άρθρο του.
Επίσης!
Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον, αν ο Σεβ. Ναυπάκτου κατέγραφε ποιές ήταν οι θέσεις του μ. π. Ιωάννη Ρωμανίδη για τον Οικουμενισμό των Ρώσσων, για την Ρωσσική θεολογία και για τον Ρωσσικό Ηγεμονισμό.
Ο λόγος;
Ορισμένοι κακόβουλοι ή και απληροφόρητοι διαχειριστές και σχολιαστές ιστολογίων αφήνουν να υπονοηθεί ή λέγουν ξεκάθαρα ότι ο Σεβ. Ναυπάκτου γράφει πράγματα που δεν θα ενέκρινε ο Ρωμανίδης, ενώ το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει.
Καταθέτω μαρτυρία ότι οφείλω πρωτίστως στον π. Ιωάννη Ρωμανίδη την αντίληψη ότι είναι αναξιόπιστη η Νεορθόδοξη παρισινή θεολογία των Ρώσσων της Διασποράς.
Ο π. Ιωάννης, επίσης, ήταν σφοδρός πολέμιος του Πανσλαβισμού και του ηγεμονισμού της λεγόμενης "Τρίτης Ρώμης".
Γι' αυτό είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να επικαλούνται τον π. Ιωάννη όσοι προωθούν -συνειδητά ή ασυνείδητα- τον Ρωσσικό Ηγεμονισμό και τους γεωπολιτικούς στόχους της Ρωσσικής Ομοσπονδίας με πρόσχημα την καταπάτηση των Ιερών Κανόνων.
No comments:
Post a Comment