Monday, April 1, 2019

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ κ. ΛΩΡΙΤΟΥ: “ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΙΟΜΑΣΤΕ”


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ κ. ΛΩΡΙΤΟΥ: “ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΙΟΜΑΣΤΕ”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=====

Η κ. Ελένη Λωρίτου έγραψε δύο σχόλια για την ανάρτηση του ιστολογίου μας “Διδάσκαλε που δίδασκες και νόμον δεν εκράτεις”.

Αναφερθήκαμε πρόσφατα στο πρώτο σχόλιο και σήμερα θα απαντήσουμε το δεύτερο σχόλιο της κ. Λωρίτου.

Εκφράζω την βαθύτατή μου απογοήτευση για δύο λόγους:

Ελλείψει επιχειρημάτων -προφανώς- η κυρία Λωρίτου έστρεψε την συζήτηση στις επιδόσεις της Ρωσσικής Ομοσπονδίας, τις οποίες αντιπαρέβαλε με τα χάλια που ζούμε στην Ελλάδα (προσθέτω και στην Κύπρο) λές και έθεσα με το άρθρο μου τέτοιο θέμα προς συζήτηση.!!!

Ο Ρωσσικός λαός και η Ρωσσική ηγεσία έχουν όντως πετύχει πολλά και τους συγχαίρουμε αδελφικά γι’ αυτό.

Αυτό, όμως, δεν έχει να κάνει απολύτως τίποτα με τον Ρωσσικό πολιτικό και εκκλησιαστικό ιμπεριαλισμό στον οποίο αναφέρθηκα με το άρθρο που έστειλε τα δύο σχόλια η κυρία Λωρίτου.

ΤΟ ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟ ΔΕΡΑΣ ΤΗΣ ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑΣ
__________

Για να μην προσβάλω την νοημοσύνη των αναγνωστών του ιστολογίου δεν θα συζητήσω την τραβηγμένη κυριολεκτικά από τα μαλλιά σχολιογραφία της κ. Λωρίτου, η οποία παριστάνει την θιγμένη με την αναφορά μου για το χρυσόμαλλο δέρας της Αργοναυτικής εκστρατείας. 

Όλος ο κόσμος χρησιμοποιεί την έκφραση Αργοναυτική εκστρατεία και χρυσόμαλλο δέρας μεταφορικά χωρίς κατά κανόνα να υπονοεί ότι υπάρχει αναφορά σε χρηματισμό.

Η κ. Λωρίτου θα έπρεπε να είχε αντιληφθεί ότι το χρυσόμαλλο δέρας της δικής της Αργοναυτικής εκστρατείας είναι η αντιπαράθεσή της με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο και όχι ο χρηματισμός.

Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ Π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΩΣΣΙΚΟ ΗΓΕΜΟΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟ
____________

Ας έρθουμε τώρα στα ουσιώδη. Είμαι υποχρεωμένος να υπενθυμίσω, στην κ. Λωρίτου, ορισμένα πράγματα.

1.) Ο π. Θεόδωρος Ζήσης θεωρούσε τόσο μεγάλο τον κίνδυνο από τον Ρωσσικό ηγεμονισμό και εθνοφυλετισμό ώστε δεν δίστασε να χτυπήσει ακόμη και τον Όσιο Ιουστίνο Πόποβιτς για να υπερασπίσει τον Οικουμενικό Θρόνο γεγονός που στενοχώρησε βαθύτατα τον μεγάλο αυτό Άγιο της Εκκλησίας μας.

2.) Υπενθυμίζω ακόμη, ότι παρόλον ότι ο π. Θεόδωρος είχε ανοιχτό πόλεμο με το Πατριαρχείο για τους Οικουμενιστικούς του ακροβατισμούς, δεν δίστασε -απολύτως προς τιμή του- να έλθει σε ευθεία αντίθεση με τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο -με τις γνωστές για τον σεβαστό μας Γέροντα επιπτώσεις-, επειδή ο μ. Αρχιεπίσκοπος διαμφισβήτησε τα δίκαια του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ελλάδα.

3.) Αλλά και σε μεταγενέστερο στάδιο, ο σεβαστός Γέροντας δήλωσε απερίφραστα ότι παραβιάζει ανοιχτές θύρες όποιος ισχυρίζεται ότι είναι φίλος του Οικουμενικού Πατριαρχείου ως θεσμού, έστω και αν τον βρίσκουν απολύτως αντίθετο -ως έχει χρέος έναντι του Θεού- οι οικουμενιστικοί ακροβατισμοί του Φαναρίου.

Η στάση αυτή του π. Θεόδωρου είναι απολύτως επαινετή, επειδή ο άφιλος Οικουμενιστής Πατριάρχης Βαρθολομαίος ουδόλως εκτίμησε την στάση του π. Θεόδωρου έναντι του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην αντιπαράθεση που είχε με τον μ. Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. 

Αυτό, όμως, δεν εμπόδισε τον π. Θεόδωρο να τηρήσει την ορθή στάση.

Η ΟΒΙΔΙΑΚΗ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ
___________

Τους τελευταίους μήνες, όμως, ο π. Θεόδωρος έκανε 180 μοίρες θεαματική στροφή και έγινε διαπρύσιος κήρυκας των ιμπεριαλιστικών στόχων της Ρωσσικής Εκκλησίας και της Ρωσσικής Ομοσπονδίας.

Δεν γνωρίζω -με βεβαιότητα- τι μεσολάβησε για την Οβιδιακή του αυτή μεταμόρφωση. 

Το σίγουρο είναι ότι αυτά που έλεγε και έκανε μέχρι πρόσφατα, με μεγάλη προσωπική θυσία υπέρ του Πατριαρχείου, τα έχει διαφοροποιήσει άρδην με αφορμή το Ουκρανικό. 

Εικάζω ότι για την θεαματική αυτή στροφή έπαιξε ουσιαστικό λόγο η δικαιολογημένη του πικρία για την απομόμωση που βρίσκεται από τότε που αποτειχίστηκε, αλλά και η εμμονή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου να οδηγήσει σε καθαίρεση τους αποτειχισμένους.

Λυπάμαι να παρατηρήσω ότι η προσωπική πικρία δεν είναι ποτέ καλός σύμβουλος όταν κρίνουμε σοβαρά εκκλησιαστικά θέματα που αφορούν μάλιστα την ενότητα της Εκκλησίας.

ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΟ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΘΟΥΝ ΔΙΕΞΟΔΙΚΑ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΤΥΧΕΣ ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΥ
___________

Με τα πιο πάνω καθόλου δεν εννοώ ότι δεν πρέπει να συζητηθούν οι παράμετροι του Ουκρανικού.

Κάθε άλλο!

Είναι πολύ σημαντικό να δοθεί απάντηση κατά πόσον 

1.) Έχει το Οικουμενικό Πατριαρχείο το έκκλητο για όλους τους επισκόπους της Ορθοδοξίας;

2.) Η Ουκρανία είναι κανονικό έδαφος της Κωνσταντινουπόλεως ή της Ρωσσίας;

3.) Μπορούν να αποκατασταθούν με συνοδική απόφαση μόνον οι Σχισματικοί ή χρειάζεται να γίνει αναχειροτονία τους.

4.) Οι ισχυρισμοί του Οικουμενικού Πατριαρχείου ότι έχει ορισμένα προνόμια, επειδή είναι το συντονιστικό κέντρο της Ορθοδοξίας, ερείδονται στην παράδοση της Εκκλησίας ή είναι προσπάθεια του Φαναρίου να εκβατικανοποιήσει την Ορθοδοξία;

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ Η ΠΑΡΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΡΩΣΣΙΚΟΥ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΗΓΕΜΟΝΙΣΜΟΥ
____________

Αυτό που είναι απαράδεκτο, όμως, είναι η παραγνώριση του γεγονότος ότι η Ρωσσική Εκκλησία έχει οικουμενιστικές, νεωτεριστικές και ηγεμονικές τάσεις και είναι θεραπαινίδα του Ρωσσικού κράτους. 

Απαράδεκτο, επίσης, είναι να παραγνωρίζουμε ότι η Ρωσσική Ομοσπονδία υλοποιεί με στρατιωτικά μέσα τις ιμπεριαλιστικές της επιδιώξεις σε βάρος της ανεξαρτησίας και της εθνικής κυριαρχίας άλλων χωρών.

Ακόμη πιο απαράδεκτο είναι να παραγνωρίζουμε τον κίνδυνο δημιουργίας Πανορθόδοξου Σχίσματος και να χάνουμε από την προοπτική ότι το πρωτεύον είναι η ενότητα της Εκκλησίας.

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι ο π. Θεόδωρος Ζήσης θα μετανοιώσει πικρά για την στάση που τηρεί τώρα για το Ουκρανικό. 

Όχι επειδή καταθέτει την ιδιαίτερης βαρύτητας θεολογική του άποψη για τις διάφορες πτυχές του Ουκρανικού, που είναι πολύτιμη για όλους μας, αλλά για την παραγνώριση των οικουμενιστικών, νεωτεριστικών, εθνοφυλετικών και ηγεμονικών επιδιώξεων της Μόσχας.

Οι εργασίες του Σεβ. Πειραιώς Σεραφείμ, του Σεβ. Ναυπάκτου Ιερόθεου, του Σεβ. Κυθήρων Σεραφείμ, του Σεβ. Αρκαλοχωρίου Ανδρέα, του Σεβ. Προικοννήσου Ιωσήφ, του Σεβ. Βολοκολάμσκ Ιλαρίωνα, του Σεβ. Μπάτσκας Ειρηναίου, του Αρχιεπισκόπου Τελμησσού Ιώβ, του π. Θεόδωρου Ζήση, του π. Σεραφείμ Ζήση, του π. Αναστάσιου Γκοτσόπουλου, του κ. Γ. Παπαθανασόπουλου, του π. Άγγελου Αγγελακόπουλου, του καθηγητή Συμεών Πασχαλίδη, του π. Γεώργιου Τσέτση, του κ. Α. Βαβούσκου, η αλληλογραφία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου με τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο, ο Τόμος της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ουκρανίας, η συνέντευξη του Πατριάρχη Βαρθολομαίου σε Σερβική εφημερίδα, το γράμμα προς τους ιεράρχεςτου Θρόνου περί της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας, η συνέντευξη του Πατριάρχη Βαρθολομαίου σε Κυπριακή εφημερίδα κτλ. συνιστούν πολύ αξιόλογες συμβολές στον Διορθόδοξο διάλογο για το Ουκρανικό.

Δεν συμφωνούμε -φυσικά- με όλα τα κείμενα και για όλα τα θέματα που αναλύουν, αλλά δεν παύουν να είναι συμβολή με θεολογικές αξιώσεις στον Διορθόδοξο διάλογο για το Ουκρανικό.

Αν, όπως όλα δείχνουν, σύντομα θα οδηγηθούμε σε Πανορθόδοξο Σχίσμα, ο π. Θεόδωρος θα αντιληφθεί το μέγεθος του σφάλματος που διαπράττει, να υποβοηθεί τα σχέδια του Ρωσσικού ιμπεριαλισμού.

Τα πράγματα τα βλέπουμε στην ευρύτερη τους προοπτική και όχι καθ’ εαυτά

1.) Ασφαλώς και αντιτιθέμεθα στην εκβατικανοποίηση της ορθοδοξίας. 

2.) Ασφαλώς και δεν εγκρίνουμε την εισπήδηση μίας Ορθόδοξης Εκκλησίας στα κανονικά όρια άλλης. 

3.) Ασφαλώς και δεν δεχόμαστε την sine paribus Βατικάνεια κακοδοξία του Σεβ. Προύσσης.

Όλα αυτά, όμως, μπορούν να καταδικαστούν χωρίς να κινδυνεύσει η ενότητα της Εκκλησίας, το πρωτεύον, όπως πολύ ορθά τόνισε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ.  Αναστάσιος.

30 comments:

  1. Εκει που εχουν φθασει τα πραγματα η λυση του προβληματος της Ουκρανιας ειναι πολυ δυσκολη ακομη και αν γινοταν συναξη προκαθημενων. Μια κατα την γνωμη μου οδος μενει να κανουν ενα βημα πισω ολοι και το Φαναρι και η Μοσχα και οι δυο Εκκλησιαστικες δικαιοδοσιες των Ουκρανων Ορθοδοξων και με ενα ειλικρινη και των τεσσαρων πλευρων αμεσο διαλογο να καταληξουν σε μια λυση κοινα αποδεκτη με υποχωρησεις ολων. Οσο και να σας φαινεται παραξενο μια τετοια προσπαθεια θα πρεπει να προταθει με καθε ειλικρινεια απο τον ανθρωπο κλειδι σε αυτο το θεμα που ειναι κατα την γνωμη μου ο κ. Φιλαρετος. Εαν γινει και επιτυχει μια τετοια προσπαθεια τοτε πιστευω οτι του ανηκει δικαια ο τιμητικος τιτλος του πρωην Πατριαρχου Κιεβου αφου αυτη ο οδος θα οδηγησει τελικα σε μια ενωμενη Ορθοδοξη Ουκρανικη Εκκλησια με εκλογη Πατριαρχου Κιεβου απο ολους μαζι τους Ορθοδοξους Αρχιερεις

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σε τι να δοθεί λύση; Λύση δόθηκε. Οποιου δεν του αρέσει να πάει σε ψυχολόγο να το χωνέψει.

      Delete
  2. Δεν  θέλω  κ.  Τελεβάντο  , νά  ασχοληθώ  μέ  τις  προσωπικές  αιχμές  .  Άς  λέω  εγώ  ανοησίες  !  Ξεκινήσαμε  κάποιοι  Αργοναυτική  εκστρατεία  για  νά  πάρουμε  το  χρυσόμαλλο  δέρας  ως  έπαθλο  !  Τά  χαρακτήρισα  ήδη  φιλολογικές  φαντασιώσεις  ,  για  νά  μήν  τα  χαρακτηρίσω  λίαν  υβριστικά  .  Κανένα  έπαθλο  ,  ούτε  χρυσόμαλλο  δέρας  ,  ούτε  χρηματισμός  ,  ούτε  ανταλλάγματα  ,  ούτε  αναζήτηση  ασφάλειας  κάτω  απο  ισχυρές  φτερούγες  προστασίας  .  Τί  είναι  αυτό  που  σας  κάνει  νά  το  πιστεύετε  ;    Έχουμε  θέσει  τον  εαυτόν  μας  στην  προστασία  και  την  ασφάλεια  του  Θεού  και  άν  χρειαστεί  νά   προκινδυνεύσουμε  για  την  δόξα  του  Θεού  και  την  αλήθεια  της  πίστεως  άς  είναι  ευλογημένο  !  Όπως  έλεγε  και  ο  φιλέλλην  λόρδος  Βύρων  "  δεν  ζήσαμε  μάταια  "  !  Και  ο  π.  Θεόδωρος  και  το  τίμιο  τέκνον  του  ο  π.  Σεραφείμ  , αλλά  και  εγώ  είμαστε  σε  μία  ηλικία  που  μπορούμε  νά  κριθούμε  βάσει  της  ζωής  μας  .  Νομίζω  δεν  έχετε  το  δικαίωμα  νά  λέτε  κάτι  τέτοιο  !  Φυσικά  και  είναι  προσβλητικό  ! 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η απάντηση σας για το χρυσόμαλλο δέρας αποτυγχάνει για μια ακόμη φορά να αντιληφθεί τι έγραψα. Πραγματικά δεν αξίζει τον κόπο η συνέχιση της συζήτησης. Άλλα σας λέγω και αλλά καταλαβαίνετε.

      Delete
    2. Σας απαντώ παρακάτω κ. Τελεβάντο . Παλινδρομείτε στό θέμα .

      Delete
    3. Ναι αλλά με απαντήσεις που δείχνουν ότι δεν διαβάζετε αυτά που γράφω και στέλλετε σχόλια επειδή αρπάζεστε από μια λέξη ή μια φράση που παρανοείτε.

      Delete


  3.  Ο  π.  Θεόδωρος  είναι  αξιαίπενος  όχι  γιατί  " τά  έβαλε  μέ  τον  όσιο  Ιουστίνο  Πόποβιτς  "  χάριν  του  πατριαρχείου  ,  αλλά  γιατί   διόρθωσε  τά  καθ' εαυτόν  !  Δεν  είναι  δυνατόν  νά  θυσιάζει  κανείς  την  πανανθρώπινη  αξία  της  αλήθειας  και  του  δικαίου  που  απορρέουν  απο  την  θεία  υποστατική  Αλήθεια  για  χάρη  κανενός  τις  βρωμοδουλειές  .  Τί  βιωσιμότητα  και  ποιά  ευλογία  του  Θεού  θα  έχει  αυτή  η  συγκολληση  πάνω  στο  ψέμα  που  την  ονομάζετε  "  ενότητα  της  εκκλησίας  "  ;  Μία  θνησιγενής  ανίερη  συμμαχία  ψευδών  θά  είναι  ,  που  δεν  θα  έχει  την  ευλογία  του  Θεού  , αλλά  τα  σπέρματα  και  τις  προυποθέσεις  μιάς   ωρολογιακής βόμβας  εκκρηξης   μέ  απρόβλεπτες  και   καταστροφικές  συνέπειες  για  την  ειρήνη  της  υφηλίου  .    Γιατί  προσπαθείτε  νά  αποδώσετε  ταπεινά  κίνητρα  στό  νά  λαλεί  ο  π.  Θεόδωρος  την  αλήθεια  ;   Μία  στοιχειώδης  αξιοπρέπεια   ως  επιστήμονος  θεολόγου   επιβάλλει   την  κατάθεση  της  ιστορικής  αλήθειας  .  Ποιό  είναι  το  μεμπτό  ;  Θα  έπρεπε  νά  ντρέπονται  αυτοί  που  λένε  όλες  αυτές  τις  γελοιότητες  και  περνιούνται  για   εκκλησιαστικοί   παράγοντες   βλ.  καθηγητής  Φειδάς  ,  ο   οικουμενιστής  Γαλλίας  ,  ο  Αβύδου  ,  ώστε  νά  τους  προτείνετε   και  σείς  ο  ίδιος   ως  παράγοντας  ,  που  θα  μπορούσαν  νά  επιφέρουν  μία  λύση  και  εκτόνωση  του  Ουκρανικού   !   Είναι  δυνατόν  οι  οικουμενιστές  νά  δώσουν  μία   επωφελή  για   την  εκκλησία  λύση  ;  Η  θεολογία  έχει  μία   ιδιαιτερότητα  οτι  δεν   είναι  μία  επιστήμη  που    επι  ψιλή  γνωσιολογία  την  μετέρχεται  κανείς  ,  αλλά  είναι  και  ένα  υπαρξιακό  βίωμα  .  Κάποιοι  μετέρχονται  την  θεολογία  ως  εμπειρογνώμονες  !  Ό,τι   τους  παραγγείλει  κανείς    εκείνο  θα   στοιχειοθετήσουν  μέ  αληθοφανείς  εξυπνοβλακείες   .  Ο  θεολόγος  δεν  μπορεί  ποτέ  νά  γίνει  ο  "δικηγόρος  του  διαβόλου  " .  Ορκίστηκε  νά  είναι  ο  συνήγορος  της  αλήθειας  του  Θεού  και  της   εκκλησίας  του  .  Το  κρίμα  στο  λαιμό  τους  ,  όταν  προδίδουν  την  αποστολή  τους  !  Τα  ψεύδη  τους  είναι  κατάπτυστα  ! 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Έγραψα, κ. Λωρίτου, ότι πολύ καλά έκανε ο π. Θεόδωρος και κατέθεσε την βαρύνουσας σημασίας θεολογική του άποψη για το θέμα.

      Τόνισα, όμως, ότι τα θέματα πρέπει να βλέπουμε στην ευρύτερή τους προοπτική για να μη χάνουμε την θέα του δάσους εστιάζοντας την προσοχή μας σε κάποια δένδρα.

      Εσείς προφανώς χωρίς να διαβάσετε όσα έγραψα λέτε τα δικά σας.

      Προς τι η συζήτηση αν δεν μπαίνετε στον κόπο να διαβάζετε αυτά για τα οποία στέλλετε σχόλια;

      Άλλα γράφω άλλα μου καταμαρτυρείτε.

      Σε τίποτα δεν ωφελεί συζήτηση αυτού του είδους.

      Delete
    2. Πάντα κ. Τελεβάντο διαβάζω τά κείμενά σας μέ πολλή προσοχή και ιδιαίτερα αυτά που σχολιάζω . Αν αυτό δεν το θέλετε είναι ένα άλλο θέμα !

      Delete
    3. Δεν είναι πολύ να σας ζητώ να διαβάζετε αυτά που γράφω και όχι να πιάνεστε απο μια λεξη και να λέτε τα δικά σας

      Delete


  4. Δεν  μοιάζει  ο  π.  Θεόδωρος  και  τόσο  " πικραμένος  "  ώστε  νά  λειτουργεί  μέ  το  ταπεινό   κίνητρο  της " πικρίας  " !    Μαζί  μέ  τους  πειρασμούς  του  έδωσε  ο  Θεός  και  πολλές  ευλογίες   ,  τις  περιστάσεις  της  εμπειρίας  ζωής  ,  την  ακαδημαική  καρριέρα  και συναναστροφή  μέ  τον  κόσμο  των  νέων   και  ιδιαίτερα  την  εσωτερική  ανάπαυση , πληρότητα  ,  αυτάρκεια  , μυστική  παρηγοριά  στις  θλίψεις   .   Τον  προίκισε  ο  Θεός  μέ  διανοητικά   και  ηθικά  χαρίσματα  !  Διαθέτει  ακεραιότητα  χαρακτήρος  , ώστε  είναι  αστείο  νά  λέμε  οτι  λειτουργεί  μέ  βάση  την  πικρία  !  Αν  είναι  δυνατόν  !  Τις  κυρίες  κουμπάρες  θα  παίξουμε  στα   εκκλησιαστικά  πράγματα  ;





    Θά  μετανοιώσει  πικρά  ο  π.  Θεόδωρος  άν  γίνει  πανορθόδοξο  σχίσμα  ;  Τί  είναι  αυτά  που  λέτε  αγαπητέ  μου  κ.  Τελεβάντο  ;  Για  το  πανορθόδοξο  σχίσμα  άς  μετανοιώσει  αυτός  που  θα  το  δημιουργήσει  !  Ο  π.  Θεόδωρος  ως  πρός  τί  ενέχεται  σε  αυτό  ;  Επειδή  ελάλησε  την   επιστημονική  ιστορική  αλήθεια    ως  ακαδημαικός    θεολόγος  ;   Απο  πότε  η  αλήθεια  θεωρείται  υπαίτια  των  κακών  και  το  ψεύδος  υπηρέτης  των  καλών  ; 





    Ίσως  οι  κουβέντες  μας  μοιάζουν  μέ  μονολόγους  .  Την  μιά  φορά  πετάτε  το  " χρυσόμαλλο  δέρας "  ,  την  άλλη  το  παίρνετε  πίσω  , όμως  παραμένει  οτι  ο  π.  Θεόδωρος  υπηρετεί  τα  ιμπεριαλιστικά  συμφέροντα  της  Ρωσίας  και  μάλιστα  οτι  διοργανώνει  και  " Αργοναυτική  εκστρατεία  "  για  χάρη  τους  !    Παρά  το  "είπα  ξείπα"  το   χρυσόμαλλο  δέρας  συνεχίζει  νά  ίπταται    ,  γι '   αυτό   νομίζω  είναι  επιβεβλημένη    η  απάντησή  μου   σε  αυτές  τις  αιτιάσεις  σας  . Στην  προηγούμενη  απάντησή  μου  ναί  !   κινήθηκα  στην  ελαφρότητα  του  "  άλλα  λόγια  ν' αγαπιόμαστε  "  ,  όμως  δεν  θα  έκανα  τό  ίδιο  και  τώρα  . 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ούτε σας ενδιαφέρει να διαβάσετε αυτά που έγραψα.

      Ξαναφέρνετε το χρυσόμαλλο δέρας παρόλον ότι έδωσα πλήρεις εξηγήσεις.

      Δεν σας αδικώ. Αυτά κάνουν ορισμένοι ελλείψει επιχειρημάτων.

      Όσον αφορά την ευθύνη του Πατριάρχη Βαρθολομαίου για το Πανορθόδοξο Σχίσμα έγραψα περισσότερα από εκατό άρθρα για να την υπογραμμίσω.

      Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι και οι υπόλοιποι απαλασσόμαστε της ευθύνης που μας αναλογεί.

      Δυστυχώς ούτε καν μπαίνετε στον κόπο να διαβάσετε αυτά που γράφω.

      Δικαίωμα σας αλλά γιατί στέλλετε σχόλια;

      Delete
    2. Μήπως αγαπητέ κ. Τελεβάντο ευσχήμως θέλετε νά μου πείτε νά μήν ξαναστείλω σχόλια ;

      Delete
    3. Σας παρακαλώ όταν στέλλετε σχόλια να διαβάζετε τι γράφω.

      Delete




  5. Μήν ψάχνετε  νά  βρείτε  για  ποιό  λόγο  κανείς  λαλεί  την  αλήθεια  !  Είναι  παράδοξο  αυτό  το  ερώτημά  σας  .   Ψάξ' τε  καλύτερα  νά  βρείτε  για  ποιό  λόγο  κανείς  λαλεί  το  ψεύδος  και  την  διαστροφή  !  Ποιός  είναι  αυτός  που  δεν  θέλει  την  εξέταση  όλων  των  παραμέτρων  και  όλων  των   απόψεων  που  έχουν  εκφραστεί   πάνω  στο  περίπλοκο  θέμα  της  Ουκρανίας !    Κάτι  τέτοιο  όμως  το  περιγελά  η  ωμότης  του  κ.  Βαρθολομαίου  οτι  μία  τέτοια  συζήτηση  σε  πανορθόδοξο  επίπεδο   είναι  "  αντιπαραγωγική  "  και  επικυρώνει  το  χάσμα  .  Δηλαδή  η  συνοδικότητα  της  εκκλησίας  δεν  τον  συμφέρει  !  Υιοθετεί  το  πρωτείο  sine  paribus  !   Η  ωμότητα  είναι  όντως   sine  paribus    στην  περίπτωση  του  κ.  Βαρθολομαίου  ! 



    Μήπως  θυμόμαστε  απο  την  θεολογία  ποιό  πράγμα  έχει  τα  χαρακτηριστικά  του  πολύπλοκου  ,  σκοτεινού  ,  δαιδαλώδους  και  ποιό  πράγμα  έχει  τό  χαρακτηριστικό  της  απλότητος  και  διαύγειας  ;  Είναι  ρητορικό  το  ερώτημα  !  Ας  συνταχθούμε  λοιπόν  μέ  την  απλότητα  της  αλήθειας  και  όχι  μέ  την  πολυπλοκότητα  του  ψεύδους  !  Ας  παραιτηθεί  ο  κ.  Βαρθολομαίος  μήπως  και  μπορέσει  η  κατάσταση  νά  γίνει  αναστρέψιμη  ! 

    ReplyDelete
  6. Εσείς, κ. Λωρίτου, δεν εξεταζετε όλες τις παραμέτρους του Ουκρανικού διότι αφήνετε εκτός κριτικής τους εθνοφυλετιστές και οικουμενιστές της Μόσχας και εστιάζετε την προσοχή και την κριτική σας ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στις ευθύνες του Φαναρίου.

    Και πάλιν. Αν διαβάζατε αυτά που έγραψα δεν θα στέλλατε αυτό το σχόλιο.

    Όσο για τα περί παραίτησης του Πατριάρχη Βαρθολομαίου να είστε καλά.

    Με κάνατε και γέλασα με την καρδιά μου μετά την στενοχώρια που μου δώσατε με τα υπόλοιπα που γράψατε στα σχόλιά σας.

    ReplyDelete
  7. Οτι "κατσικώθηκε" δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία . Όχι μόνο κατσικώθηκε , αλλά ασκεί τα καθήκοντά του ως απόλυτος μονάρχης ! Ελέω τίνος ; Ήταν μπάρμπας του ο προηγούμενος ;

    ReplyDelete
  8. Κύριε Φίλλιπε, δεν με εκπλήσσει το σχόλιό σας, ούτε και η αναφορά σας για ανάγκη ψυχολόγου σε όσους προβληματίζονται για την καλύτερη δυνατή λύση του Ουκρανικού προβλήματος, διατί έχω διαβάσει και άλλα σχόλιά σας σε ιστολόγια, όπου εμφανίζεστε μάλλον Πατριαρχικότερος του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Αγαπητέ όταν έχουμε ενώπιόν μας μία μεγάλη κρίση με απρόβλεπτα δυσμενείς συνέπειες δεν εφαρμόζουμε, όλοι οι ορθά σκεπτόμενοι άνθρωποι, συμπεριφορές απόλυτης ακαμψίας, τόσο στη σκέψη μας όσο και στις πράξεις μας, αλλά με ψυχραιμία και μετριοπάθεια προσπαθούμε να αποφύγουμε τα χειρότερα, άλλωστε τα δικαιώματα του Πατριαρχείου, που με τόση μαχητικότητα υπερασπίζετε δεν είναι και δόγμα Πίστεως. Και αν ακόμη έχει μεγαλύτερο δίκιο σε όσα λέει το Πατριαρχείο, οφείλει και αυτό στην προκειμένη περίπτωση να πράξει κάποια υποχώρηση, παράλληλα εννοείται και οι υπόλοιποι, τουλάχιστον ας δώσει Εκείνο το καλό παράδειγμα και αν οι Ρώσοι δεν ακολουθήσουν θα έχουν πάνω τους όλη την ουσιαστική ευθύνη για όσα επακολουθήσουν. Αυτά αγαπητέ όσο για τον ψυχολόγο που γράφετε χρήσιμος είναι και αυτός, αλλά όχι για αυτά τα θέματα, εδώ χρειάζεται στοιχειώδης Χριστιανική λογική. Καλή Ανάσταση

    ReplyDelete
  9. Χαίρομαι γιὰ τὴ νηφάλια προσέγγιση τοῦ κ. Τελεβάντου στὸ ζήτημα τῆς Οὐκρανίας. Εἶναι ἐπιβεβλημένο νὰ ἐπικρίνει κανεὶς τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη γιὰ τὶς ἀπαράδεκτες καὶ ἐπικίνδυνες οἰκουμενιστικές του ἐκτροπές. Εἶναι ὅμως καὶ δίκαιο, αἰρόμενος ὑπεράνω τῆς σωστῆς ἀντιπαραθέσεως γιὰ τὸν οἰκουμενισμό, νὰ παραδεχτεῖ ὅτι ἡ ἐνέργειά του γιὰ τὴν Οὐκρανία ἦταν σωστή. Τὸ μόνο λάθος τοῦ Πατριάρχη εἶναι ὅτι ἄργησε τόσο πολὺ νὰ πράξει τὸ αὐτονόητο:νὰ χορηγήσει αὐτοκεφαλία στὴν Ἐκκλησία ἐνὸς ἀνεξάρτητου ἔθνους. Προφανῶς τὸ ἔκανε γιὰ νὰ ἀποφύγει τὴ σύγκρουση μὲ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας. Εἶναι ὅμως ἐπιτρεπτὸ νὰ ἀφήνεις ἕναν λαὸ τόσων ἑκατομμυρίων σὲ σχίσμα μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ μὴν ἐνοχλήσεις τὸν ὑπερφίαλο παπίσκο τῆς ψευδοτρίτης Ρώμης; Τὸν μεγαλομανῆ τῆς ἐξουσίας ποὺ κατατυραννεῖ τὸν Οὐκρανικὸ λαὸ γιὰ νὰ ὑπερασπίσει τὶς κατακτητικὲς βλέψεις τῆς πολιτικῆς ἡγεσίας τῆς Ρωσίας; Ἀλήθεια μπορεῖς νὰ ποιμάνεις ἕναν λαὸ ποὺ σὲ μισεῖ ἐξαιτίας τῶν ἐθνικῶν ἀντιπαραθέσεων; Ἂς εἴμαστε δίκαιοι. Ἡ αὐτοκεφαλία ἔπρεπε νὰ δοθεῖ ἀμέσως μετὰ τὴν κατάρρευση τῆς Σοβιετικῆς αὐτοκρατορίας.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δεν εκφράζετε με ακρίβεια τις θέσεις μου.

      1.) Ορθό ότι πιστεύω ότι πρέπει να πολεμούμε τα οικουμενιστικά έκτροπα του Φναρίου, αλλά και της Μόσχας και των άλλων Οικουμενιστικών Εκκλησιών.

      2.) Ορθόν ότι πιστεύω ότι η Ουκρανία ένα έθνος43 εκατομμυρίων δικαιούται να έχει Αυτοκέφαλη Εκκλησία.

      3.) Αλλά καθόλου δεν πρεσβεύω ότι ορθά έπραξε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος να μην εντάξει την Εκκλησία της Ρωσσίας στην εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.

      Ο Πατριάρχης έκανε τα ακόλουθα λάθη για το Ουκρανικό.
      α.) Άφησε την Εκκλησία της Ρωσσίας εκτός της διαδικασίας χορήγησης Αυτοκεφαλίας,
      β.) Υποτίμησε την ισχύ και το κύρος της Εκκλησίας της Ρωσσίας και προπαντός του Ρωσσικού κράτους.
      γ.) Δεν αντελήφθηκε ότι οι Αυτοκέφαλες Εκκλησίες φοβούνται να συνταχθούν με το Φανάρι για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, επειδή έχουν ανάγκη την Ρωσσία για οικονομικούς και εθνικούς λόγους, και
      δ.) Βασίστηκε σε αναξιόπιστα πρόσωπα για να συγκροτήσει την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας.

      Επομένως οι ευθύνες του είναι τεράστιες.

      Delete
    2. α) Άφησε την Εκκλησία της Ρωσσίας εκτός της διαδικασίας χορήγησης Αυτοκεφαλίας. Δέν τήν ἄφησε. Ἀλλά συνάντησε ἀπόλυτη ἄρνηση...

      Delete
    3. Δεν έχω υπόψη μου σε τι αναφέρεστε, αλλά αν αληθεύει η πληροφορία είναι πολύ ευχάριστο γεγονός.

      Τώρα, όμως, πρεπει να βρούμε τρόπο να ξεπεραστεί η κρίση και να απομακρυνθεί το ενδεχόμενο Πανορθόδοξου Σχίσματος.

      Delete
  10. μην ανησυχειτε. ο πουτιν (ως όργανο του διεθνιστικου λόμπι) θα πει στον κύριλλο να κάτσει στα αυγά του και κανένα σχισμα δεν θα γίνει.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Δυστυχώς δεν μπορώ να συμμεριστώ την αισιοδοξία σας. Χρειάζεται πολλή προσευχή για να φυλάξει ο Χριστός την Εκκλησία Του από το σχίσμα.

      Delete
    2. Είστε σίγουρος οτι ο Πούτιν θα πεί στον Κύριλλο νά κάτσει στα αυγά του ή μήπως θα ενισχύσει τα δίκαια θεολογικά και εκκλησιολογικά επιχειρήματα μέ στρατιωτικά , πολυβολικά , πυραυλικά και ό.τι άλλο διαθέτει η φαρέτρα επιχειρήματα ; Θα
      έχει και το ηθικό πλεονέκτημα ! Πάντα ο φόβος φυλάει τα έρ'μα ! Όποιος δεν το καταλαβαίνει απλά είναι ανόητος . Δεν εννοώ εσάς ...Εσείς , εγώ , ο Τσόμπος , ο Μόμπος και ο Γλόμπος μπορούμε -- ά ! ξέχασα και τον συγχωριανό σας π. Παίσιο ! -- συγχωρούμαστε νά λέμε ό,τι θέλουμε . Κάποιοι άλλοι όμως που χώνουν την μύτη τους εκεί που δεν τους σπέρνουν ;

      Για νά λέμε όμως και του στραβού το δίκιο άν βγούν οι πύραυλοι στον αέρα έτσι για χορό μαζί μέ τα σύνεφα , θα ζητήσετε απο τον Πούτιν κανένα πυραυλάκο έτσι τόσο δα ! μικρούτσικο για νά προστατεύσει εσάς και τα παιδιά σας απο την " ευσπλαγχνία " των φίλων ! Τότε θα ξεχάσετε την απειλή της Τρίτης Ρώμης . Γι' αυτό άς αφήσουμε την κουβέντα περί της Τρίτης Ρώμης και ας περιοριστούμε νά λαλούμε σαν άνθρωποι του Θεού το καλό και το δίκαιο . Όποιος προκαλεί την τύχη της ανθρωπότητος χρειάζεται ένα χέρι ξύλο !

      Delete
  11. ο συγχωριανός μου π. Παϊσιος Παπαδόπουλος λέει κάπου πως περιμένει τους Ρώσους να έρθουν στην Ελλάδα και να αναγνωρίσουν τους γοχ και τους αποτειχισμένους και να κάνουν μία καθαρή Εκκλησία!!!
    οι εχθροί των εχθρων μας δεν ειναι απαραίτητα φίλοι μας. αυτό ξεχνα ο ανωτέρω αρχιμανδρίτης και ο π. Θεόδωρος Ζήσης.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Τέτοια παλληκάρια βγάζει το χωριό σας ;

      Delete
  12. Κυρία Λωρίτου μέσα στα όσα γράψατε στο σχόλιό σας (Λωρίτου ΕλένηApril 1, 2019 at 9:53 AM) μας ξαναφέρατε στην μνήμη μας με τη φράση (Υιοθετεί το πρωτείο sine paribus !) για τον Οικουμενικό Πατριάρχη, την περιβόητη εργασία του Μητροπολίτη Προύσης κ. Ελπιδοφόρου με τίτλο Primus sine paribus: Ἁπάντησις εἰς τὸ περὶ πρωτείου κείμενον τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας. Τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Προύσης κ. Ἐλπιδοφόρου - Θεολογικαὶ καὶ διάφοροι μελέται - The Ecumenical Patriarchate, όπου μετά από βαθυστόχαστες Θεολογικές αναλύσεις καταλήγει στο συμπέρασμα, ότι ο εκάστοτε Οικουμενικός Πατριάρχης της Κωνσταντινουπόλεως, σαν επίσκοπος είναι πρώτος μεταξύ ίσων, αλλά σαν Οικουμενικός Πατριάρχης είναι πρώτος άνευ ίσων (Primus sine paribus). Αυτή η εργασία αποκαλύπτει πλήρως τα πραγματικά φρονήματα του Φαναρίου και τα οποία εάν ο Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος δεν φθάνει να τα διακηρύσσει δημόσια σε αυτό τον απόλυτο βαθμό, ο επόμενος δελφίνος του Πατριαρχικού Θρόνου ο κ. Ελπιδοφόρος τα έχει ήδη διακηρύξει. Είναι να πονάμε πολύ γι αυτές τις εξελίξεις για τα δεινά που θα φέρουν στην Εκκλησία. Η εργασία που ανέφερα μπορείτε να την διαβάσετε στο https://www.patriarchate.org/el/-/primus-sine-paribus-hapantesis-eis-to-peri-proteiou-keimenon-tou-patriarcheiou-moschas-tou-sebasmiotatou-metropolitou-prouses-k-elpidophorou

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σας ευχαριστώ , είναι ενδιαφέρον , θα το διαβάσω ! Ήδη διαβάσαμε την "εμβριθή " εκτενή εργασία του Αβύδου ! Δεν πάνε καλά οι άνθρωποι ! Ό,τι η εκκλησία αμφισβήτησε στην Ρώμη , νομίζουν οτι το δικαιούται η Κων/πολη ! Δεν ντρέπεται νά τό λέει : Το έκκλητο το απαγορεύει ο Κανόνας στη Ρώμη , δεν λέει και στην Κων/πολη ! Πλάκα μας κάνουν ; Δικάζεται για κάτι ο Γιάννης . Μπορεί όμως να το διαπράττει ο Μήτσιος ! Αυτά τα ξεφτέρια πού τα βρήκε ο Βαρθολομαίος ! Εμπειρογνόμωνες της θεολογίας ! Τεχνικά γραφεία !

      Delete
  13. Οι άνθρωποι είναι μέχρι το μεδούλι μεταπατερικοί οικουμενιστές. Θεωρούν οτι γεννούν θεολογία και ανασυστήνουν την εκκλησία σε άλλη βάση απο αυτή των οικουμενικών Συνόδων . Γι' αυτό δεν ντρέπονται όπως - όπως μέ τέτοια βλακώδη επιχειρήματα , που βιάζουν την νοημοσύνη μας , νά προσπαθούν νά αποδεσμεύσουν την εκκλησία απο την Παράδοσή της . Είναι πέρα για πέρα αναξιόπιστοι κατσιαπλάδες ! Έμαθαν θεολογία μόνο και μόνο για νά πολεμήσουν την εκκλησία μέ τά ίδια τά όπλα της δηλαδή μέ την θεολογία της .Τί νά την κάνεις την "ενότητα " μέ μία τέτοια εκκλησία πονηρευομένων ! Τό σχίσμα μέ αυτούς είτε λέγεται πανορθόδοξο , είτε λέγεται εγχώριο είναι αναπόφευκτο ! Δεν συμμεριζόμαστε την σε κάθε περίπτωση αφοσίωση του Αναστασίου Αλβανίας σε αυτούς που απροκάλυπτα χωρίζουν την εκκκησία από την παράδοση των αγίων και των οικουμενικών Συνόδων ! Την παράγκα μας την έχουμε ήδη στήσει ! Ας μιλήσει και ο Θεός !

    ReplyDelete