Wednesday, April 3, 2019

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ “ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ” ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ “ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ” ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Πολύ καλή η εισήγηση του σχολιογράφου για το Ουκρανικό, που υπογράφει ως "ελάχιστος αδελφός”, που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση 

Φοβούμαι, όμως, ότι θα προσκρούσει στην αδιαλλαξία του Πατριαρχείου της Μόσχας, αφού προνοεί Αυτοκεφαλία και προαγωγή σε Πατριαρχείο της Μητροπόλεως Κιέβου.

Η Μόσχα δεν έχει αντίρρηση για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας απλά και μόνον επειδή δεν εγκρίνει τους περί τους Φιλάρετο και Μακάριο πρώην Σχισματικούς.

Η Μόσχα έχει αντίρρηση για κάθε είδους Αυτοκεφαλία επειδή δεν θέλει με κανένα τρόπο η Εκκλησία της Ουκρανίας να απογαλακτιστεί από το Πατριαρχείο της Μόσχας.

Για πολλοστή φορά αναφέρω αυτό που έγραψα κατ' επανάληψη από την αρχή που δρομολογήθηκε η Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.

Το Ουκρανικό δεν είναι εκκλησιαστικό αλλά γεωπολιτικό θέμα.

Η Ρωσσία δεν επιθυμεί καμία Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, επειδή θέλει να χρησιμοποιεί την Εκκλησία ως όργανο του Ρωσσικού ιμπεριαλισμού.

Θέλετε απόδειξη;

Ας δεχτούμε, για χάρη της συζήτησης, ότι η Εκκλησία της Ρωσσίας έχει δίκαιο σε όλα τα σημεία: Η Ουκρανία είναι κανονικό της έδαφος, η χορήγηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία αποτελεί εισπήδηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου στα κανονικά της όρια, ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν έχει δικαίωμα να εκδικάζει υποθέσεις κληρικών άλλων δικαιοδοσιών που προσφεύγουν κοντά του με το έκκλητο κτλ..

Για ποιο λόγο, όμως, το Πατριαρχείο της Μόσχας δεν εκχωρεί Αυτοκεφαλία στην Αυτόνομη υπό τον Μητροπολίτη Φιλάρετο, Εκκλησία της Ουκρανίας;

Για τον απλούστατο λόγο ότι χρησιμοποιεί την Αυτόνομη υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο Εκκλησία της Ουκρανίας ως προκάλυμμα των εθνικών σχεδιασμών της Ρωσσικής Ομοσπονδίας.

Γι' αυτό είναι καλή μεν η εισήγηση του σχολιογράφου, που υπογράφει ως "ελάχιστος αδελφός", αλλά φοβούμαι μη εφαρμόσιμη στην πράξη.

No comments:

Post a Comment