Sunday, December 2, 2018

ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΓΕΡΩΝ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ» ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ ΚΣΤ΄


ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ «ΓΕΡΩΝ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ» ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΤΑΥΡΟΒΟΥΝΙΟΥ

ΚΣΤ΄

Τοῦ Οσ. Μοναχοῦ Ἱλαρίωνος Σταυροβουνιώτου
=====

Στὸ βιβλίο γιὰ τὸν γ. Ἰωσήφ μετὰ τὴν σελίδα 312 ὑπάρχει ἡ φωτογραφία 36 στὴν ὁποία εἰκονίζεται ὁ νῦν μητροπολίτης Λεμεσοῦ κ. Ἀθανάσιος, ὁ γ. Ἰωσήφ Βατοπαιδινὸς καὶ ὁ μητροπολίτης Ἱερισσοῦ κυρὸς Νικόδημος. Κάτω ἀπὸ τὴν φωτογραφία γράφει ἡ λεζάντα: «Ὁ Γέροντας δίνει τὴν εὐχή του κατὰ τὴν χειροτονία σὲ ἱερέα (1982) τοῦ π. Ἀθανασίου (νῦν μητροπολίτη Λεμεσοῦ) ποὺ ἔγινε στὸν Ἱ. Ν. Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου στὴν Μεγάλη Παναγιὰ Χαλκιδικῆς ἀπὸ τὸν μητροπολίτη Ἱερισσοῦ κυρό Νικόδημο».

Γνωρίζουμε ὅτι ὁ Λεμεσοῦ ἔχει γεννηθεῖ τὸ 1959, ἡ χειροτονία του σὲ ἱερέα ἔγινε στὴν ἠλικία τῶν 23 χρονῶν.

Ἆρά γε τί λένε οἱ ἱεροὶ Κανόνες περὶ τοῦτου;
Ὁ ΙΔ΄ ἱερὸς Κανὼν τῆς Ἁγίας Στ΄ (6ης ) Οἰκουμενικῆς Συνόδου διδάσκει μὲ κάθε σαφήνεια:

«Ὁ τῶν ἁγίων καὶ θεοφόρων ἡμῶν Πατέρων κρατείτω κανὼν καὶ ἐν τούτῳ, ὥστε πρεσβύτερον πρὸ τῶν τριάκοντα ἐτῶν μὴ χειροτονεῖσθαι, κἂν πάνυ ᾖ ὁ ἄνθρωπος ἄξιος, ἀλλ’ ἀποτηρεῖσθαι. Ὁ γὰρ Κύριος Ἰησοῦς Χριστὸς ἐν τῷ τριακοστῷ ἔτει ἐβαπτίσθη, καὶ ἤρξατο διδάσκειν· ὁμοίως μήτε διάκονος πρὸ τῶν εἰκοσιπέντε χρόνων, ἢ διακόνισσα πρὸ τῶν τεσσαράκοντα ἐτῶν χειροτονείσθω» (ΠΗΔΑΛΙΟΝ, σελ. 231).

Καὶ ἀποροῦμεν: εἶναι δυνατό ἕνας Γέρων Ἰωσὴφ ποὺ λέγεται ὅτι εἶναι «σκεῦος τῆς Χάριτος» τοῦ Θεοῦ καὶ εἶχε μάλιστα τὸ «χάρισμα τῆς Θεολογίας» νὰ παραβιάζει καὶ νὰ διαγράφει τὶς ἀποφάσεις τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν καὶ Τοπικῶν Συνόδων, τὶς θεόπνευστες ἀποφάνσεις τῶν Θεοφόρων Πατέρων καὶ νὰ δίνει ἀντικανονικὰ τὴν εὐλογία του στὰ πνευματικά του παιδιά, ὥστε νὰ χειροτονοῦνται παρ’ ἡλικίαν;

Ὁ Ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ μᾶς συμβουλεύει:

«Φυλαχθεῖτε, παραγγέλλει ὁ Κύριος, ἀπὸ τοὺς ψευδοπροφῆτεςποὺ σᾶς ἔρχονται ντυμένοι σὰν πρόβατα, ἀπὸ μέσα ὅμως εἶναι λῦκοι ἁρπακτικοί. Θὰ τοὺς καταλάβετε ἀπὸ τοὺς καρπούς τους. Οἱ ψευδοπροφῆτες εἶναι πάντοτε ὕπουλοι, καὶ γι’ αὐτὸ ὁ Κύριος τονίζει ὅτι πρέπει νὰ προσέχουμε πολὺ γιὰ νὰ μὴ μᾶς πλανήσουν. Τοὺς ψευδοπροφῆτες τοὺς καταλαβαίνουμε ἀπὸ τοὺς καρπούς τους, δηλαδὴ ἀπὸ τὸν τρόπο ζωῆς τους, ἀπὸ τὰ ἔργα τους, ἀπὸ τὰ ἀποτελέσματα τῆς δραστηριότητάς τους. Ἂς μὴ μᾶς ξεγελοῦν τὰ ὡραῖα λόγια τους, οὔτε ἡ βελουδένια φωνή τους, ποὺ δείχνουν τάχα τὴν πραότητα, τὴν ταπείνωση καὶ τὴν ἀγάπη τους. Ἂς μὴ μᾶς ξεγελοῦν τὸ γλυκὸ χαμόγελο, ποὺ παίζει στὰ χείλη τους, οὔτε ἡ διαχυτικότητα καὶ ἐξυπηρετικότητα, ποὺ καθρεφτίζονται στὸ φωτεινό τους βλέμμα. Ἂς μὴ μᾶς ξεγελοῦν ἡ φήμη τους, φήμη ποὺ μὲ τόση μαεστρία ἁπλώνουν οἱ ἴδιοι γιὰ τοὺς ἑαυτούς τους ἀνάμεσα στοὺς ἀνθρώπους, οὔτε οἱ ἔπαινοι, οἱ ἐπιδοκιμασίες καὶ οἱ ἐντυπωσιακοὶ χαρακτηρισμοὶ μὲ τοὺς ὁποίους τοὺς στολίζει ὁ κόσμος. Ἂς παρατηροῦμε τοὺς καρπούς τους." (ΕΡΓΑ 2, ΑΣΚΗΤΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ Β΄, Οἱ εὐαγγελικὲς ἐντολές, σελ. 347).

Συνεπῶς καὶ ἐν κατακλεῖδι, ὁ Γέρων Ἰωσήφ μετὰ τῆς διαβόητης Βατοπαιδινῆς συνοδίας του, σύμφωνα μὲ τὰ προειρημένα ἀποδεικτικὰ καὶ ἀντιρρητικὰ ἀποκαλυπτικά στοιχεῖα, γνωστὰ ἢ ἄγνωστα, ἆρά γε τί μέρος τοῦ λόγου εἶναι: προφῆτες ἢ ψευδοπροφῆτες;

Διαλέγετε και παίρνετε…!

Τοῦ Μοναχοῦ Ἱλαρίωνος Σταυροβουνιώτη

Ἔγγραφον ἐν τῇ 14 Σεπτεμβρίου 2018

No comments:

Post a Comment