Saturday, December 15, 2018

ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟ


ΣΥΝΤΟΜΟ ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΕΠΙΦΑΝΙΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Μόλις 39 χρόνων ο πρώτος Προκαθήμενος της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας Μητροπολίτης Περεγιασλάβ και Μπίλα Τσέρκβα Επιφάνιος (Δουμένκο).

Είναι Ελληνομαθής. 

Φοίτησε για δύο χρόνια στην Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών.

Η πρώτη εντύπωση που δίνει είναι ότι πρόκειται για ιεράρχη με κάποια βαρύτητα που ελέγχει τις συναισθηματικές παρορμήσεις του.

Ήταν και είναι πολύ κοντά στον πρώην Πατριάρχη Κιέβου Φιλάρετο Ντενισένκο.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης τον συνεχάρη ήδη τηλεφωνικά, όταν ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ. Επιφάνιος επικοινώνησε με τον Παναγιώτατο για να ζητήσει την ευχή του γεγονός που δείχνει ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης αποδέχτηκε το αποτέλεσμα της εκλογής.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο, μάλιστα, εξέδωσε ενθουσιώδες συγχαρητήριο Ανακοινωθέν για την εκλογή του πρώτου Προκαθημένου της της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, που αναφέρει ότι ο Παναγιώτατος προσκάλεσε τον Μακαριώτατο Ουκρανίας Επιφάνιο για να συλλειτουργήσουν στο Φανάρι στις 6 Ιανουαρίου την μεγάλη εορτή των Θεοφανείων όπου και θα του παραδώσει τον Τόμο της Αυτοκεφαλίας.

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Γαλλίας Εμμανουήλ, που προήδρευσε των εργασιών της Ενωτικής Συνόδου, ο Σεβ. Αδιανουπόλεως Αμφιλόχιος και οι Έξαρχοι του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ουκρανία Αρχιεπίσκοπος Παμφίλου κ. Δανιήλ, Επίσκοπος Edmonton κ. Ιλαρίωνας και ο Πανοσιολ. Διάκονος κ. Γρηγόριος, Υπογραμματεύς της Αγίας και Ιεράς Συνόδου, φωτογραφήθηκαν με τον πρώτο Προκαθήμενο της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας Μακαριώτατο κ. Επιφάνιο.

Θα επανέλθουμε -συν Θεώ- σύντομα όταν γνωστούν περισσότερα στοιχεία για τον Ουκρανό Προκαθήμενο.

Οι πιστοί εύχονται διακαώς

1.) Να υπάρξει ομαλή εξέλιξη των πραγμάτων,

2.) Να μην δημιουργηθεί Σχίσμα μεταξύ του Πατριαρχείου Ρωσσίας και του Οικουμενικού Πατριαρχείου,

3.) Να μην εξελιχθεί το επικείμενο Σχίσμα μεταξύ των δύο Πατριαρχείων σε Πανορθόδοξο Σχίσμα, και 

4.) Να υπάρξει νηφαλιότητα και ανοχή ώστε να μην γίνει η εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία αιτία μεγαλύτερων προστριβών και αιματοχυσίας.

37 comments:

  1. με πόση άνεση μιλάει κανείς για αγάπη, όταν έχει με το μέρος του τους δυνατούς της γης, φαγητό μπόλικο και ασφάλεια από τυχόν αντίθετους.
    αντίθετα, οι Ρωσοι φεύγουν από την Ουκρανία, αν και η Ουκρανία ειναι το λικνο της Ρωσίας!
    Ουκρανία σημαίνει άκρη της Ρωσίας. παλαιότερα λεγόταν Μικρή Ρωσία. σήμερα ο Ποροσένκο έβαλε φράχτη γερό ανάμεσα στα δύο κράτη!

    ReplyDelete
  2. Για ποιον ιεράρχη μιλάτε κε Τελεβαντο; Απο πότε η ομάδα του Φιλαρετου έχει ιεροσύνη ; Έλεος...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η και έχει αρχιερωσύνη η ομάδα του Φιλαρέτου από την στιγμή που η Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου την αποκατάστησε πρόσφατα.

      Οι Σύνοδοι αποφασιζουν γι' αυτα τα θεματα και όχι οι διαχειριστες των ιστολογιων.

      Αν τωρα η Συνοδος του Πατριαρχειου ενηργησε αντικανονικά μια άλλη Μείζων Σύνοδος θα το κρίνει και όχι εγώ.

      Αλλά μεχρι τότε οι επισκοποι του Φιλαρέτου και του Μακαρίου έχουν αρχιερωσύνη. Άλλη υπόθεση αν στο μέλλον καθαιρεθούν οπότε βεβαίως η αρχιερωσύνη τους θα γίνει ανενεργή

      Delete
  3. Μπορείτε να μας πείτε ποιος έχει χειροτονησει τον Επιφανιο; Μήπως ο καθηρημενος απο την σύνοδο του πατριαρχείου Μόσχας Φιλάρετος ;

    ReplyDelete
  4. Αυτή ακριβώς είναι η δουλειά των συνόδων π. Θεολόγε.

    Τι νόημα θα είχελ.χ. η αποφαση της Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος με την οποία αναγνώριζε την δικη σας ιερωσύνη η οποία δεν πάσχει απο τίποτε;

    Η Συνοδος μπορεί να επαναφερει σε εκκλησιαστική κοινωνία τους σχισματικούς και αυτό ακριβώς έκανε σε πάμπολλες περιπτώσεις στην Ιστορία της Εκκλησίας.

    Οι σύνοδοι μπορούν να εφαρμόζουν την οικονομία για να θεραπεύσουν μεγαλύτερα κακά.

    Αν τυχόν η Συνοδος του Πατριαρχείου ενήργησε αντικανονικά τότε ΜΟΝΟΝ άλλη ΣΥΝΟΔΟΣ μπορεί να αναιρέσει την απόφασή της. Αλλά μέχρις ΄του την αναιρέσει ισχύει.

    Η Εκκλησία χειροτονεί και η Εκκλησία καθαιρεί και οι αποφάσεις της Εκκλησίας λαμβάνονται απο τις Συνόδους.

    ReplyDelete
  5. Προφανώς δεν καταλαβαίνετε my point. Ποια συνοδος, της Μόσχας ή της Κωνσταντινούπολης έχει το "πάνω χέρι ";Για την Μόσχα ο Φιλάρετος είναι καθηρημενος και φυσικά όλες οι χειροτονίες του άκυρες. Εκτός κι αν η σύνοδος της Κωνσταντινούπολης είναι υπεράνω των άλλων συνόδων...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Όταν δύο Συνοδοι διαφωνούν τότε πρέπει να συγκροτηθεί Μείζων ή Παναορθοδοξη Συνοδος για να αποφασίσει.

      Από την στιγμή όμως που το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως αποκατέστησε τους πρώην σχισματικούς και έχει μαζί τους πλήρη εκκλησιαστική κοινωνία που θα εκδηλωθεί μάλιστα στο συλλείτουργο στο Φανάρι του Οικουμενικού Πατριαρχη και του Προκαθημένου στις 6 Ιανουαρίου τότε ασφαλώς άμεσα ή εμμεσα όλοι αναγνωρίζουν το υποστατό της επαναφοράς των πρώην Σχισματικών της Ουκρανίας, εκτος και αν βγάλουν απο τα Δίπτυχα τον Οικουμενικό Πατριάρχη όπως έκανε η Εκκλησία της Ρωσσίας.

      Delete
  6. Ἡ ἐφαρμογή τῆς οἰκονομίας μέ κανένα τρόπο δέν συνεπάγεται τήν ἀναγνώριση τῶν μυστηρίων καθεαυτά τῶν μή Ὀρθοδόξων. Αὐτό εἶναι κάτι πού ἀφορᾶ μόνο τά «μυστήρια» αὐτῶν πού εἰσέρχονται στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία [12]. Καί αὐτό, διότι ἡ αἵρεση καί τό σχίσμα ἐπέφεραν τήν ἀποκοπή ἀπό τή μία Ἐκκλησία καί συνεπῶς τήν ἀπώλεια τῆς ἀποστολικῆς διαδοχῆς καί τῆς κανονικῆς ἱερωσύνης.[13] Ἡ Ἐκκλησία, ἑπομένως, πάντοτε καθοδηγούμενη ἀπό ποιμαντική φροντίδα, ἐφαρμόζει τήν οἰκονομία σέ ἰδιαίτερες περιπτώσεις μόνον ὅταν αὐτό ὁδηγεῖ στήν ἐπιστροφή τῶν ἑτεροδόξων χωρίς νά συσκοτίζει τήν ἀλήθεια τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας [14].https://enromiosini.gr/arthrografia/epikair/%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CE%B1%CF%80%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%83-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CF%84%CE%B5%CF%81/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Οι πρώην σχισματικοί της Ουκρανίας ουδεμία αίρεση κηρυξαν. Για θρόνους και δικαιοδοσίες χωρίστηκαν. Επομένως ουδεμία αποκήρυξη αιρέσων εκ μέρους τους για αιρέσεις που δεν κήρυξαν χρειάζεται.

      Delete
  7. Συγγνώμη! Μπορώ νά ρωτήσω κάτι ; Την καθαίρεση στον Φιλάρετο ποιός την επέβαλε ; Δεν την επέβαλε το πατριαρχείο της Μόσχας και το πατριαρχείο της Κων/πόλεως την απεδέχθη ; Συνεπώς αυτό δεν σημαίνει οτι μόνο το πατριαρχείο Μόσχας είναι αρμόδιο νά ανακαλέσει την καθαίρεση ; Δηλαδή η Μόσχα καθαιρεί κάποιον και η Κων/ πολη όταν θυμηθεί ακυρώνει την καθαίρεση ; Για την καθαίρεση είναι αρμόδια η Μόσχα και για την ξε-καθαίρεση είναι αρμόδια η Κων/πολη ; Αυτό δεν είναι εκκλησία !

    Και κάτι άλλο . Νομίζω οτι οι
    αποκατεστημένοι στην εκκλησία είτε αιρετικοί , είτε σχισματικοί συνιστούν την τάξη των " προσκλαιόντων " και όχι την τάξη των προεστώτων . Δεν μπορείς νά αποκαθιστάς κάποιον αιρετικό ή σχισματικό κάνοντάς τον πατριάρχη ! Άν είναι δυνατόν !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Με την αρχή του εκκλήτου ο Φιλάρετος και ο Μακάριος Ουκρανίας ζήτησαν απο το Οικουμενικό Πατραρχείο να αναιρέσει την καταδίκη τους.

      Και το Πατριαρχείο αυτό ακριβώς έκανε και έκρινε ότι οι επίσκοποι που συμμετείχαν στην Ενωτική Σύνοδο είχαν το δικαίωμα να εκλέξουν τον Προκαθήμενό τους.

      Η πρόσκληση απεστάλη και στους υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο επισκόπους που εκτός δύο δεν αποδεχητκαν την πρόσκληση.

      Σε κάθε περίπτωση η Εκκλησία χειροτονεί και η Εκκλησία καθαιρεί.

      Αν η απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου πάσχει απο κανονικής πλευράς αυτό μόνον μία Μείζων Σύνοδος ή Πανορθόδοξη Σύνοδος μπορεί να το αποφασίσει.

      Delete
  8. Το πατριαρχείο Κων/πόλεως δεν είχε μέχρι τώρα εκλλησιαστική κοινωνία μέ τον Ονούφριο ; Το έκκλητο λοιπόν τί απεφάνθη ; Οτι καλώς ο Φιλάρετος έγινε σχισματικός επειδή δεν εξελέγη μητροπολίτης και τον αποκαθιστά ο Βαρθολομαίος --εννοείται τον Φιλάρετο-- στο αξίωμα που του στέρησε το πατριαρχείο Μόσχας ; Γίνονται αυτά τά πράγματα δυνάμει του εκκλήτου ;

    ReplyDelete
  9. Η αντίληψη που έχω των πραγμάτων είναι ότι ο Φιλάρετος καιο Μακάριος προσέφυγαν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο με την αρχή του εκκλήτου και ζήτησαν να τους αποκαταστήσει.

    Το οικουμενικό Πατραρχέιο συγκατάνευσε και με την αρχή της οικονομίας τους αποκατέστησε για να υπάρξει ενοποιημένη Εκκλησία στην Ουκρανία.

    Αν ορθά ή όχι ενηργησε ο Παναγιωτατος θα το πει η Εκκλησία τουτέστιν οι 15 Αυτοκέφαλες ορθόδοξες Εκκλησίες.

    Η Εκκλησία χειροτονεί και η Εκκλησία καθαιρεί και η Εκκλησία κρίνει ποιος θεωρεί κανονικούς επισκόπους και ποιους όχι.

    Ας αναμένουμε λοιπόν την ετυμηγορία των 15 ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών

    ReplyDelete
  10. Καμμιά ''Σύνοδος'' δεν μπορεί να με υποχρεώσει να αποδεχτώ πράγματα παράλογα και παράνομα από Ορθοδόξου απόψεως. Και δυστυχώς, κατ' οικονομία υποτίθεται, πολλά τέτοια πράγματα έχουν θεσμοθετηθεί εσχάτως από διάφορες Συνόδους. Δηλαδή, αν όλες οι τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες αποδέχονταν τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης, ο κάθε Ορθόδοξος θα ήταν και αυτός υποχρεωμένος να τις αποδεχτεί γνωρίζοντας το μέγεθος των αιρετικών θέσεων που περιέχουν αυτές; Κάτι παρόμοιο, τηρουμένων των αναλογιών, υπάρχει και στο ουκρανικό ζήτημα. Προσωπικά, και πιστεύω ότι έχω κάθε δικαίωμα να έχω άποψη, θεωρώ ότι ο νέος ''προκαθήμενος'' της λεγόμενης αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας είναι αντικανονικός και ως εκ τούτου μη αποδεκτός.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μία Σύνοδος μπορεί κάλλιτσα να εκδώσει αντικανονικές αποφάσεις, αλλά οι αποφάσεις της είναι υποστατές μέχρις ότου τις ακυρώσει Μείζων η Πανορθόδοξος Σύνοδος.

      Μη συγχύζετε τις αποφάσεις Συνόδων για θεματα πίστεως με διοικητικές αποφάσεις

      Delete
  11. Δηλαδή, αν κατάλαβα σωστά, τις παρανομίες στα διοικητικά θέματα είμαστε υποχρεωμένοι να τις αποδεχτούμε μέχρι την, τυχών, ακύρωσή τους από Μείζωνα ή Πανορθόδοξη Σύνοδο, ενώ τις παραβάσεις σε θέματα πίστεως όχι. Αυτή η άποψη πόσο ευσταθεί ενώπιον της δικαιοσύνης του Θεού;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Την δικαιοσύνη του Θεού κανείς δεν γνωρίζει οι κανονες της Εκκλησίας όμως επιτρέπουν απομάκρυνση απο τους επισκόπους ΜΟΝΟΝ για θεματα πίστεως.

      Delete
  12. Αυτό κ. Τελεβάντο , ισχύει πρωτίστως για τον Ονούφριο . Θα επιτρεπόταν απομάκρυνση της εκκλησίας από τον Ονούφριο ή του Ονουφρίου απο την εκκλησία και την εκλογή ενός άλλου μητροπολίτου μόνον για λόγους πίστεως . Αλλιώς για ποιό λόγο νά δημιουργηθεί μιά άλλη εκκλησία και νά καλούν τους επισκόπους και τον λαό , αλλά και οικουμενικά την εκκλησία δηλαδή όλους εμάς νά απομακρυνθούμε απο τον Κανονικό επίσκοπο ; Εάν ο Φιλάρετος ήσκησε τό έκκλητο και το πατριαρχείο τον αποκατέστησε , έπρεπε νά ενταχθεί μέσα στην Κανονική εκκλησία .

    ReplyDelete
  13. Οι κανόνες της Εκκλησίας, είτε αφορούν θέματα διοικητικά είτε πίστεως, δεν αποτελούν έκφραση της δικαιοσύνης του Θεού; Ή η δικαιοσύνη αυτή περιορίζεται μόνο σε θέματα πίστεως αλλά όχι σε θέματα διοικητικά;
    Με άλλα λόγια, είναι δυνατόν για τον Ορθόδοξο να επιτρέπεται να αντιδρά μόνο για θέματα πίστεως αλλά να αποδέχεται αδιαμαρτύρητα όποιες άλλες αντικανονικές ενέργειες γίνονται σε θέματα εκκλησιολογικά;
    Η περίπτωση της εν λόγω νεοσύστατης ''αυτοκέφαλης'' Εκκλησίας της Ουκρανίας αποτελεί επιτομή αντικανονικότητας όπως έχουν αποδείξει αρκετοί γνώστες των πραγμάτων αυτών, όπως ο π. Θεόδωρος Ζήσης και άλλοι.
    Κυρίως, όμως, αποτελεί επιτομή ανηθικότητας διότι οι λόγοι για τους οποίους πραγματοποιήθηκε, ας μη γελιόμαστε, δεν είναι ποιμαντικοί (αυτό είναι πρόφαση) αλλά πολιτικοί και πρωτοκαθεδριακοί…
    Άλλο θέμα, τώρα, το ό,τι μπορεί ενδεχομένως να εξυπηρετεί και εμάς τους ελληνορθόδοξους αυτή η έκβαση των πραγμάτων, λόγω της αναμενόμενης ανάσχεσης του πανσλαβισμού, τόσο σε πολιτικό όσο και σε εκκλησιαστικό επίπεδο, που επιχειρεί, δυστυχώς, να εγκαθιδρύσει η Ρωσία.

    ReplyDelete
  14. Οι Κανόνες της Εκκλησίας εκφράζουν την δικαιοσύνη του Θεού και επιβάλλεται να διαμαρτυρόμαστε όταν καταπατούνται.

    Αυτό που δεν επιτρέπεται όμως είναι να αποτειχιζόμαστε από την Εκκλησία επειδή καταπατούνται οι Κανόνες.

    Ότι το Ουκρανικό είναι 100% γεωπολιτικό και όχι εκκλησιαστικό θέμα ήμουν ο πρώτος που το υποστήριξα. Άρα You are preaching to the converted.

    Θεωρείτε ότι οι επεμβάσεις των ΗΠΑ και του Πατριάρχη είναι "επιτομή ανηθικότητας".

    Η εισβολή της Ρωσσίας και η προσάρτηση της Κριμαίας και η ολόθυμη υποστήριξη της Ρωσσικής Εκκλησίας, η οποία είναι υποχείριο της Ρωσσικής πολιτικής ηγεσίας και εξυπηρετεί την πολιτική της Ρωσσίας στο Ουκρανικό είναι"επιτομή ηθικότητας";

    ReplyDelete
  15. Κύριε Τελεβάντο δεν διαφωνώ μαζί σας!
    Ωστόσο, είναι σωστό μια ανηθικότητα από τη μεριά κάποιου να απαντάται με μια άλλη ανηθικότητα ίσης ή μεγαλύτερης έντασης από τη μεριά του άλλου;
    Και, εν πάση περιπτώσει, δικαιολογείται το Οικουμενικό Πατριαρχείο να ανακατεύεται, και μάλιστα με το χειρότερο τρόπο, στη διένεξη της Ρωσίας με την Ουκρανία διχάζοντας έτσι ολόκληρο τον Ορθόδοξο κόσμο;

    ReplyDelete
  16. Τό Ουκρανικό είναι θέμα γεωπολιτικό όσον αφορά την Ρωσία ασφαλώς ! Όχι όσον αφορά την δύση και τον πατριάρχη Βαρθολομαίο ασφαλώς ! Από εδώ υπάρχει το πιό άδολο ενδιαφέρον για την εκκλησιαστική ανεξαρτησία της καημένης της Ουκρανίας και άς μήν την θέλει το μεγαλύτερο κομμάτι του Ουκρανικού λαού . Εάν το μεγαλύτερο κομμάτι του ορθοδόξου Ουκρανικού λαού θέλει την εξάρτηση απο την Ρωσία δεν έχει αυτό το δικαίωμα ; Για ποιά προσάρτηση της Κριμαίας μιλάμε ; Ας μήν συγχέουμε τά καλώς νοούμενα συμφέροντα των λαών μέ την γεωπολιτική όπως αυτή εκφράζεται απο τον ιμπεριαλισμό των μεγάλων χωρών της δύσεως . Έχουμε κάποια εντύπωση οτι η Ελλάδα δεν έγινε προτεκτοράτο της Αμερικής και φοβόμαστε τον πανσλαυισμό ; Η Αμερικανική πολιτική μας απειλεί μέ εξαφάνιση . Ο αφανισμός μας είναι ορατός πρό οφθαλμών .

    ReplyDelete
  17. Δεν διαφωνώ κυρία Λωρίτου με τις απόψεις σας.
    Προσωπικά, αν και δεν έχω ερευνήσει σε βάθος τις σχέσεις Ρωσίας και Ουκρανίας, δεν είμαι ωστόσο σίγουρος για το αν και κατά πόσο αποτελεί λάθος της Ρωσίας η επιθετικότητά της κατά της Ουκρανίας. Ενδεχομένως να είναι δικαιολογημένη σε κάποιο βαθμό.
    Εμένα, πάντως, με προβληματίζουν περισσότερο τα γεγονότα που διαδραματίζονται εντός Εκκλησίας. Θεωρώ λχ, απαράδεκτο η όποια τοπική Ορθόδοξη Εκκλησία να ανακατεύεται σε θέματα γεωπολιτικών ή όποιων άλλων πολιτικών συμφερόντων, έστω και αν έχουν αυτά σκοπό να επηρεάσουν προς το θετικότερο τις επιδιώξεις του κράτους στο οποίο ανήκει. Δεν αναφέρομαι στις περιπτώσεις όπου η τοπική Εκκλησία παίζει ρόλο απελευθερωτικό, όπως πχ η Εκκλησία της Ελλάδος κατά την Επανάσταση του 1821. Αναφέρομαι, κυρίως, στις περιπτώσεις όπου η Εκκλησία σιγοντάρει τις ιμπεριαλιστικές επιδιώξεις μιας υπερδύναμης, είτε αυτή λέγεται ΗΠΑ είτε λέγεται Ρωσία.
    Πολύ δε περισσότερο όταν με τις ενέργειες αυτές επιδιώκει να σφετεριστεί αξιώματα, όποια και αν είναι αυτά, που δεν της ανήκουν, με αποτέλεσμα έναν ακήρυχτο πόλεμο ανταγωνισμών και αντιπαλοτήτων με τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.
    Προσωπικά, δεν με φοβίζει ο πανσλαβισμός. Όντως, είμαστε ένα προτεκτοράτο της άθεης δύσης. Αν είχα να επιλέξω μεταξύ δύο επιλογών, ή να είμαι μέρος του πανσλαβισμού ή να αποτελώ μέρος του παναμερικανισμού, θα επέλεγα το πρώτο. Και αυτό διότι μέσω του πανσλαβισμού μπορεί να χάσω πολλά αλλά θα διατηρήσω την Ορθοδοξία. Μέσω, όμως, του άθεου προτεσταντικού παναμερικανισμού αυτό είναι μάλλον αμφίβολο.

    ReplyDelete
  18. το λάθος που κάνεις ειναι να νομίζεις ότι η Ρωσία έχει δύναμη ή ότι ειναι Ορθόδοξη χώρα! τίποτα από τα δύο. οι Εβραιοι ανεβάσανε τον κομμουνισμό, οι Εβραιοι τον κατεβάσανε. απλως η Ρωσία τώρα βρίσκεται στο εξελικτικό στάδιο του "Χριστόδουλου"...όταν φύγει ο Πούτιν, τον Κύριλλο θα τον διαδεχθει ο "Ιερώνυμος"...

    ReplyDelete
  19. Ok. Πάντως, σίγουρα είναι περισσότερο Ορθόδοξοι από τους Αμερικάνους!

    ReplyDelete
    Replies
    1. στα 300 εκατομμύρια που ζουν στην βόρειο Αμερική ζουν περισσότεροι Ορθόδοξοι απ'ό,τι στη Ρωσία...και μάλιστα τώρα που με την Ουκρανία οι μισές ενορίες χάθηκαν για τη Ρωσία...

      Delete
  20. Ο Πούτιν είναι  ένας  χαρισματικός  ηγέτης .  Αναδεικνύεται  ο  ρόλος  της  προσωπικίτητος  στην  πολιτική  . Ο Πούτιν  έδωσε  λαμπρότητα   καί  στην  Ρωσία  και  στην  εκκλησία  σε  ό, τι  τον  αφορά  ως  πολιτικό  . Το θέμα  του  οικουμενισμού  δεν  τον  αφορά  ως  πολιτικό  .  Εάν  έχει  ακόμα  μεγαλύτερο  ταλέντο   και  πολιτικό  ένστικτο  άς  οδηγήσει  το  πατριαρχείο  νά  ορθοδοξήσει  .  Δεν  συμφωνώ  οτι  η  Ρωσία  δεν  έχει  δύναμη  και  πίστη  .  Δεν έχει  πίστη  αυτός  ο  λαός  ;   Εάν  βέβαια  ο  λαός  δεν   τύχει  νά  έχει  καλό  ηγέτη   ,  τί  μπορεί  νά  κάνει  !  Πρέπει  νά  υπάρχουν  και  τά  δύο  .

    ReplyDelete
    Replies
    1. οι Ρωσσοι ειναι μπαμπέσηδες. θυμηθειτε τα Ορλωφικά, το Μακεδονικό, την εισβολή των Μογγόλων στην Κύπρο...στην πράξη δεν ειναι μαζί μας.

      Delete
    2. Δεν είπε κανείς οτι δεν πρέπει νά φυλάει τά νώτα του .

      Στην δύση επεκράτησε η λογοκρατία . Στην Ρωσία άνθησε το είδος της διά Χριστόν σαλότητος . Μητρόπολη στην Αγία Πετρούπολη -- άν δεν κάνω λάθος -- είναι ο saint Basil the idiot !

      Delete
  21. Κύριε Σαββόπουλε , πρέπει νά κάνουμε ένα κόπο νά διαβάσουμε μερικά καλά κείμενα για νά κατατοπιστούμε πάνω στο θέμα . Κατα την γνώμη μου το καλύτερο κείμενο που γράφτηκε , που αποτελεί και τον μόνο αντίλογο στην πολιτική του πατριαρχείου ΚΠόλεως είναι του π. Θεοδώρου Ζήση , το οποίο δημοσίευσε και ο κ. Τελεβάντος σε συνέχειες . Επίσης πολύ αξιόλογο είναι και το κείμενο του κατα σάρκα υιού του π. Σεραφείμ Ζήση , που έστειλε στον κ. Τελεβάντο χάριν αυτού του διαλόγου . Επίσης και αυτό δημοσιεύτηκε εδώ .Πρέπει νά αφιερώσουμε λίγο χρόνο νά διαβάσουμε μερικά καλά κείμενα . Τα άλλα κείμενα που γράφτηκαν για το θέμα είναι του πατριαρχείου ΚΠόλεως και του κ. Φειδά . Δεν θυμάμαι άν υπάρχει κάποιο άλλο τρίτο υποστηρικτικό της πολιτικής του πατριαρχείου .

    ReplyDelete
  22. Η  φίλη  Αμερική   έστω από  κουλτούρα   δεν αναγνωρίζει  απο  ό, τι  φαίνεται  τίποτα   άλλο  παρα  μόνο  την  βιολογική  ζωή  .  Δεν  αναγνωρίζει   πολιτισμικές  ,  εθνικές  και   πνευματικές   αξίες  ,  δεν  αναγνωρίζει   ψυχή  .  Οι  Αμερικανοί  είναι   οι   απόγονοι  των   κάου  μπόυς    μέ  προτεσταντική   πίστη  στο  δολάριο  ως   ευλογία  του  Θεού  .   Υπό  αυτή  την  έννοια   δεν  έχει  καμμία  σημασία  νά  είναι  κανείς   Ελληνας  και   νά  υπάρχει   μία  χώρα  που  ονομάζεται  Ελλάδα  . Μπορεί  ο  άνθρωπος  νά  μεταναστεύει   νά  ζεί  και  νά  αναπαράγεται  όπου  γής  .  Φομάμαι  οτι  μέ  τον   στοχευμένο   αφελληνισμό   ,  που  έχουν  υποστεί  οι  νέες   γεννιές  Ελλήνων  ,  αυτή  την  νοοτροπία  την  έχουν  πιά  όλοι  οι  νέοι  Έλληνες  .  Σήμερα  οι  νέοι  Ελληνες  ζούν  και εργάζονται   στο  εξωτερικό  και δεν ξέρω  κατά  πόσο  νοιάζονται  για  Ελλαδα  . Μόνο  μία   γονιδιακή    μνήμη  κάτι  τους  λέει  για  πατρίδα  και  κάποιες  φορές  ξυπνάει  κάτι  μέσα  τους  .  Η  παγκοσμιοποίηση   είναι  μία  πραγματικότητα  .  Ίσως  η  Αμερικάνικη  πολιτική  νά  μήν  αισθάνεται  κάν  οτι  κάνει  κάτι  κακό  ,  όταν  απαιτεί  νά  τους  αφήσουμε  την  γωνιά  άδεια  .  Ίσως  και  νά  απορούν  μέ  την  δική  μας  δυσφορία  και  την  προσκόλληση  σε  παραδοσιακές  αξίες  .  Εάν  οι  Ελληνες  αποφάσισαν  νά  αυτοκτονήσουν  δεν  είμαι  εγώ  , ο  Τελεβάντος  και  100  άλλοι  που θα σταματήσουμε  αυτή  την πορεία  πρός  τον  αφανισμό .



    Μου  έκανε  εντύπωση ,  οτι  μού  άρεσε  περισσότερο  η  κλασσική   Ρώσικη  λογοτεχνία  από   την σύγχρονη  ελληνική  . Δεν  θα  περίμενα  τόση    ψυχική  ταύτιση   , που  δεν νοιώθει  κανείς  μέ  την  ευρωπαική  και  αμερικάνικη  κουλτούρα  . 

    ReplyDelete
  23. δυστυχως η παγκοσμιοποίηση έγινε στην δυτική Ευρώπη και Αμερική. γι'αυτό και όλα τα υπόλοιπα σχεδόν κράτη, όπως και η Ελλάδα, ειναι προτεκτοράτα.επομένως καλούμεθα να προσαρμοστουμε στο νέο περιβάλλον. ο οργανισμός που δεν προσαρμόζεται αποβάλλεται, λέει η βιολογία...
    https://www.youtube.com/watch?v=Jf9btHpdHiM

    ReplyDelete
  24. Προσαρμογή στην παγκοσμιοποίηση χωρίς αντισώματα σημαίνει αφανισμό .

    ReplyDelete
  25. Συμφωνώ κυρία Λωρίτου για τα κείμενα που προτείνετε σχετικά με το ουκρανικό ζήτημα. Τα έχω διαβάσει αυτά που αναφέρατε και συμφωνώ με τις θέσεις των π. Θεοδώρου Ζήση και π. Σεραφείμ Ζήση. Ο κύριος Φειδάς είναι γνωστό ότι πάντα υποστηρίζει τη στάση του Οικουμενικού Πατριαρχείου σε κάθε περίπτωση.

    ReplyDelete
  26. Ευχαριστώ κ Σαββόπουλε!

    Όταν μιλάμε για παγκοσμιοποίηση σεβαστέ πατερ , ασφαλώς δεν μιλαμε για οικουμενικότητα , για ευημερία , γιά ελεύθερη διακίνηση των αγαθών του πολιτισμού , για εκπολιτισμό των ασθενέστερων απο τους πιό προηγμένους. Η παγκοσμιοποίηση έχει τά δικά της απάνθρωπα χαρακτηριστικά αυτά που γνωρίζουμε όλοι , ας μήν τα αναλύουμε . Άν και ένα μέτρο της παγκοσμιοποίησης είναι στ' αλήθεια νά πεθάνουν οι άνθρωποι , εν τούτοις αυτό δεν είναι κάτι φανερό . Φανερός
    στόχος είναι η φτωχοποίηση , η πολτοποίηση , ο αφανισμός μέσα απο την εθνολογική αλλοίωση , μέσα απο την απώλεια της ιστορικής μνήμης και ταυτότητος , μέσα απο την απώλεια των παιδευτικων αξιών . Τί σχέση έχουν αυτές οι παλιές μορφές οικουμενικότητος όπως ήταν τα διάφορα imperium , μέ την σημερινή παγκοσμιοποίηση ; Εκτός και άν αποφασθσαμε νά αυτοκτονήσουμε , οπότε ας επιλέξουμε τον τον γλυκύτερο τρόπο και ας το απολαύσουμε . Όμως σε αυτή την περίπτωση ούτε ο Θεός δεν θα μας λυπηθεί . Έστω η αγωνία ελάχιστων ανθρώπων ίσως συγκινήσει το Θεό και τους αλλάξει τά σχέδια .

    ReplyDelete
  27. ΠΩΣ ΘΑ ΗΤΑΝ Ο ΚΟΣΜΟΣ, ΕΑΝ Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΙ ΗΤΑΝ ΣΕ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΧΕΡΙΑ
    Εάν οι παγκοσμιοποιητές ηταν Ορθόδοξοι Χριστιανοί, τότε:
    Δεν θα υπηρχε ανεργία, διότι οι περισσότερες γυναικες θα ασχολουνταν με τα οικιακά και οι ωρες και θέσεις εργασίας θα μοιράζονταν σε όλους δίκαια.
    Το χρημα που θα κυκλοφορουσε θα ηταν ελάχιστο, αφου τα αγροτικά προϊόντα είναι φθηνά και οι πολυτέλειες (αλκοόλ, τσιγάρα, ναρκωτικά, θεάματα κλπ.) θα ηταν περιορισμένα. Οι εργάτες και οι υπάλληλοι θα ζουσαν ειρηνικά, αφου θα ειχαν εργασία και οικογένεια εξασφαλισμένα, το περιβάλλον δεν θα ηταν μολυσμένο και οι περισσότεροι άνθρωποι θα ζουσαν σε αυτάρκη χωριά.
    Οι γάμοι δύσκολα θα διαλύονταν, διότι οι πολύτεκνες γυναικες δεν χωρίζουν τους άνδρες τους (με τόσα παιδιά δεν έχουν όρεξι για παραπανίσιους έρωτες). Δεν θα υπηρχαν γηροκομεια και ορφανοτροφεια, διότι δεν θα ηταν απαραίτητα, αφου η οικογένεια θα λειτουργουσε σωστά. Ουτε αφροδισιακά νοσήματα θα υπηρχαν, αφου ο καθένας θα ειχε την γυναικα του.
    Πόλεμοι δεν θα γίνονταν, διότι όλοι θα ηταν μέλη της Εκκλησίας και το κράτος θα ηταν ένα σε όλο τον πλανήτη.
    Αντί για σωφρονισμό στις φυλακές θα γινόταν κατήχησι σε συνδυασμό με την ζωή π.χ. σε Μοναστήρι.
    Η ζωή της Εκκλησίας θα έπαιρνε την θέσι όλων όσων έχουν σχέσι με τον πολιτισμό, τις κοινωνικές εκδηλώσεις, τις εκδρομές κλπ. Άλλωστε ο πολιτισμός που συνοδεύει την Εκκλησία είναι ανώτερος από κάθε άποψι.
    Η εκπαίδευσι θα ειχε σχέσι με την διδασκαλία της Εκκλησίας και θα ηταν συνδεδεμένη και με τις ανάγκες της κοινωνίας.
    Όλοι θα έκαναν υπακοή στους Πνευματικούς των, οι οποιοι θα τους έδειχναν τον δρόμο της άσκησης και της αγιότητος.
    Πρόβλημα υπερπληθυσμου δεν θα υπηρχε, διότι όλοι θα ζουσαν ασκητικά, οπότε ο πλανήτης θα μπορουσε να θρέψη κι άλλα δισεκατομμύρια. Επίσης, ο Μοναχισμός θα ηταν σε άνθησι και οι Μοναχοί θα ηταν τα πρότυπα των λαϊκων.
    Ο θάνατος θα αντιμετωπιζόταν χριστιανικά και όλοι θα ζουσαν με την αναμονή της Δευτέρας Παρουσίας του Χριστου.
    http://apologhtika.blogspot.gr/2015/07/blog-post_13.html
    https://docs.google.com/document/d/1SnWBlDwRCxKM5W9VYca7qMXVHZ_HCULJ0GJhp5D7PJ0/edit?usp=sharing

    ReplyDelete
  28. Γεννηθήτω το θέλημά σου ως εν ουρανώ και επί της γής !

    Όταν επισκέπτεται κανείς κάποιο μοναστήρι νοιώθει νά πραγματοποιείται αυτή η ευχή . Μπορούμε νά πούμε οτι το Βυζάντιο ήταν ένα τέτοιο πολίτευμα !

    ReplyDelete