ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Διαβάσαμε στο tideon.org:
“Ὀρθόδοξα Χριστιανικά Σωματεῖα Ἀθηνῶν: Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ εἶναι ΜΙΑ καί εἶναι ΕΛΛΑΔΑ. Χαιρετισμός συμπαράστασης στό Συλλαλητήριο διαμαρτυρίας γιά τήν Μακεδονία μας στή Θεσσαλονίκη στίς 21.1.2018
Ἀθήνα, 21.1.2018
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
_________
Τά παρακάτω Ὀρθόδοξα Χριστιανικά Σωματεῖα τῶν Ἀθηνῶν ἀπευθύνουμε θερμό ἀγωνιστικό χαιρετισμό συμπαράστασης σέ ὅλους ἐσᾶς πού διαδηλώνετε εἰρηνικά στό Λευκό Πύργο σήμερα Κυριακή 21 Ἰανουαρίου 2018 μέ κεντρικό σύνθημα:
"Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ εἶναι ΜΙΑ καί εἶναι ΕΛΛΑΔΑ"
- Ἀπαιτοῦμε τήν ἀνυποχώρητη ὑπεράσπιση τῶν ἐθνικῶν μας δικαίων στίς συνομιλίες μέ τά Σκόπια.
- Δέν συμφωνοῦμε μέ καμία χρήση τοῦ ὀνόματος τῆς Μακεδονίας ἤ παραγώγου του καὶ σὲ ὁποιαδήποτε γλώσσα, γιά τήν ὀνομασία του σλαβικῆς προέλευσης Κράτους τῶν Σκοπίων.
- Ἡ Μακεδονία εἶναι μία καί εἶναι Ἑλλάδα!
Τά Ὀρθόδοξα Χριστιανικά Σωματεῖα τῶν Ἀθηνῶν
Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν
Πανελλήνια Ἕνωση Γονέων «Ἡ Χριστιανικὴ Ἀγωγὴ» (Γ.Ε.Χ.Α.)
Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων (Π.Ε.Θ.)
Πανελλήνια Ἕνωση Φίλων των Πολυτέκνων (Π.Ε.ΦΙ.Π.)
Πανελλήνιος Ὀρθόδοξος Ἕνωσις
Σύλλογος «Ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης»
Σύλλογος Ὀρθοδόξου Ἱεραποστολικῆς Δράσης «Ὁ Μέγας Βασίλειος»
Χριστιανικὴ Ἕνωση Ἐπιστημόνων (Χ.Ε.Ε.)”
Εκφράζουμε την πιο ειλικρινή μας χαρά επειδή τα συνεργαζόμενα Χριστιανικά σωματεία της Αθήνας στέλλουν συναγωνιστικό χαιρετισμό στο πάνδημο Συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης.
Σε κάθε μεγάλη πόλη πρέπει να γίνει φορέας των χριστιανικών σωματείων που να δίνει μαζικά και δυναμικά το παρόν του όπου δει.
Η Πάτρα, η Λάρισσα, τα Ιωάννινα, η Κόρινθος, η Λαμία, ο Βόλος, η Καλαμάτα, η Κρήτη, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλλα κτλ. πρέπει άμεσα να συμπήξουν φορέα δράσης για να αντισταθεί στην πολυεπίπεδη επίθεση των αντίχριστων και των εθνομηδενιστών.
Ένα ερώτημα μόνον προς τα συνεργαζόμενα σωματεία Αθήνας. Διαπιστώσαμε με πολλή χαρά ότι η αδελφότητα του Σωτήρα με τα διάφορα παρακλάδια της προσκλήθηκαν αυτή τη φορά να συμμετάσχουν στο Συλλαλητήρο.
Εντούτοις δεν υπογράφουν τον Χαιρετισμό όλα τα Χριστιανικά σωματεία της Αθήνας.
Πώς είναι δυνατόν λ.χ. να μην υπάρχει η υπογραφή της αδελφότητας του Σταυρού και η υπογραφή της αδελφότητας της Ζωής στο Χαιρετισμό που απέστειλαν τα συνεργαζόμενα σωματεία της Αθήνας στο Συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης
Πώς εξηγείται το γεγονός ότι στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν 22 συνεργαζόμενα σωματεία και στην Αθήνα μόνον 9;
Ποιον εκτός από τους εχθρούς της Εκκλησίας εξυπηρετούν οι αποκλεισμοί αγωνιστών πατέρων και αδελφών μας;
Ο ΙΣΚΕ γιατί δεν υπογράφει την Ανακοίνωση;
Ο Σύνδεσμος ιεροψαλτών;
Χαίρετε! Μια διόρθωση επειδή το βλέπω κατά καιρούς και σε άλλες αναρτήσεις σας. Η ''Καβάλλα'' γράφεται με ένα ''λ'', όχι με δύο. Δηλαδή, Καβάλα. Σας ευχαριστώ!
ReplyDeleteΑγαπητέ κ. Σαββόπουλε ευχαριστώ για το σχόλιο.
ReplyDeleteΗ αρχαία μορφή του ονόματος Καβάλλα είναι με δύο λ.
Επειδή είμαι Έλληνας της Κύπρου προφέρω και γράφω τα δύο σύμφωνα με τον αρχαιοπρεπή τρόπο.
Το επίθετό σας λ.χ. γράφεται με δυο β, ενώ το προφέρετε σαν να γράφετε με ένα. Δηλαδή συνεχίζετε να διατηρείτε τα δύο β επειδή είναι ο αρχαιοπρεπής τρόπος γραφής του.
Κύριε Τελέβάντο σας ευχαριστώ για την απάντησή σας.
ReplyDeleteΦαίνεται εύλογη, ωστόσο, δεν είμαι σίγουρος αν από ορθογραφικής, αλλά και από ιστορικής, απόψεως στέκει.
Δεν είμαι φιλόλογος ούτε ιστορικός, αλλά δεν έχω συναντήσει, παρότι Καβαλιώτης στην καταγωγή, ποτέ και πουθενά τη λέξη Καβάλα με δυο λ.
Γνωρίζω ότι η πόλη αυτή στα αρχαία χρόνια λεγόταν Νεάπολη και στα χρόνια του Βυζαντίου Χριστούπολη.
Αν όμως καταλαβαίνω σωστά, εσείς το γράφετε με δυο λ απλώς για να τονίσετε τον αρχαικό τρόπο γραφής της λέξης αυτής και όχι ότι κάποτε η λέξη αυτή γραφόταν με δυο λ. Δεν γνωρίζω, ωστόσο, αν από φιλολογικής απόψεως δύναται μια λέξη νεότερη και όχι αρχαία να γράφεται κατ' αυτόν τον τρόπο. Μπορεί και να γίνεται αυτό, οπότε και ορθώς να πράττετε που το γράφετε με δυο λ. Δεν ξέρω.
Σίγουρα το θέμα αυτό είναι ασήμαντο σε σύγκριση με τα όσα πολύ σημαντικά ζητήματα αναλύετε στις αναρτήσεις σας, ωστόσο, θεωρώ ότι αν στις μελλοντικές σας αναρτήσεις γράφετε τη λέξη Καβάλα όπως την γνωρίζει όλος ο κόσμος, δηλαδή με ένα λ, θα αποφευχθούν, πιθανές ίσως, παρανοήσεις από μέρους των αναγνωστών σας.
Σας ευχαριστώ!
Βέβαια, σε συνέχεια του προηγούμενου μου μηνύματος, υπάρχει και η λέξη καβαλάρης η οποία όταν χρησιμοποιείται ως επώνυμο υφίσταται είτε με ένα είτε με δυο λ. Δηλαδή, κάποιοι έχουν το επώνυμο Καβαλάρης (με ένα λ) ενώ κάποιοι άλλοι λέγονται Καβαλλάρης (με δυο λ).
ReplyDeleteΟπότε, η επισήμανση αυτή μπορεί να δικαιώνει τον ισχυρισμό σας.
Ωστόσο, εγώ γενικά προτιμώ πάντα την κοινά και ευρέως αποδεκτή άποψη επί των θεμάτων αυτών. Δηλαδή,επί του προκειμένου, προτιμώ το ''Καβάλα'' από το Καβάλλα έστω και αν ακόμη ευσταθεί και ο δεύτερος τρόπος γραφής.