OΤΑΝ ΣΒΗΣΟΥΝ ΟΙ ΦΑΡΟΙ ΤΣΑΚΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Ο γνωστός π. Φιλόθεος Φαρος, σε συνέντευξή του, ρώτησε, μεταξύ άλλων: οι ιερείς είναι «για να κάνουν ευχέλαια και να χτίζουνε ναούς»; Εδώ εκφράζει ο ηλικιωμένος κληρικός απορία και πίσω από το ρητορικό αυτό σχήμα, καθαρή απόρριψη του ρόλου του ιερέων στην τέλεση των μυστηρίων.
Κι όμως! Αυτά που φρονεί δεν εκφράζουν το φρόνημα των Αγίων. Αναφέρω ενδεικτικά τη θέση του Αγίου Ιουστίνου (Πόποβιτς): “ο άνθρωπος προχωρεί στην εν Χριστώ ζωήν διά των αγίων μυστηρίων και διά των αγίων αρετών.” Και μόνον αυτή η παρατήρηση του Αγίου είναι αρκετή να γκρεμμίσει το έωλον και προτεσταντογεννημένο επιχείρημα του π. Φιλόθεου.
Σ’ ένα άλλο σημείο, όταν ο δημοσιογράφος τον ρώτησε για τις σαρκικές αμαρτίες και τι συμβουλέυει επ’ αυτού τους νέους ιερείς, έσπευσε να δώσει νεονικολαϊτική απάντηση, με τα πιο κάτω λόγια: «η λέξη πορνεία σημαίνει επίσκεψη στην πόρνη, να κάνεις έρωτα με μια πόρνη, δεν είναι οι προγαμιαίες σχέσεις». Για τον π. Φιλόθεο κι όχι μόνο (Χρ. Γιανναρά, π. Β. Θερμό κ.ο.κ.) υπάρχει «έτερον ευαγγέλιον». Σ’ αυτό το «ευαγγέλιον» ΔΕΝ υπάρχει η ρήση του Χριστού, που απαγορεύει κι αυτές ακόμη τις σκέψεις για τις σαρκικές αμαρτίες! Αυτό που ο βιβλικός Ιώβ θεωρούσε αμαρτία (δηλαδή το πονηρό βλέμμα) δεν υφίσταται. Βεβαίως η επί χρήμασι σαρκική αμαρτία είναι σοβαρή αμαρτία. ΔΕΝ διάβασε ο Ιωσήφ ο πάγκαλος το «ευαγγέλιο» του Παπαφάρου και των συν αυτώ, ώστε να διαπράξει άφοβα τη σαρκική αμαρτία με τη γυναίκα του Πετεφρή. Εκεί, κατά το βιβλικό κείμενο, ΔΕΝ υπάρχαν παράδες, άρα ούτε αμαρτία!!!. Δεν ήκουσεν ο ανωτέρω πατήρ ότι «πόρνους και μοιχούς κρινεί ο Θεός»;;;
No comments:
Post a Comment