ΑΡΧΗ ΩΔIΝΩΝ Η ΣΥΝΑΞΗ ΤΩΝ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΩΝ;
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Σήμερα, μέρα μνήμης του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού (κραταιού πολεμίου της αιρέσεως του Μονοθελητισμού) αρχίζει η Σύναξη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στο Σαμπεζύ της Γενεύης.
Στόχος των Πατριαρχικών είναι το ξεκαθάρισμα του θεματολογίου της Πανορθοδόξου Συνόδου, ώστε αυτή να αρχίσει τις εργασίες της την Πεντηκοστή του ενεστώτος έτους, στις 19.6.2016. Ο ως συνήθως καλά πληροφορημένος Σεβ. Ζιμπάμπουε κ. Σεραφείμ μας αναφέρει ότι κατά την πρώτη συνεδρία τα θέματα που θα τύχουν συζητήσεως είναι τα ακόλουθα:
α.) Η σπουδαιότητα της νηστεία και η τήρησή της σήμερα.
β.) Οι σχέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικόν κόσμον, και,
γ.) Η αποστολή της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο σύγχρονο κόσμο και η συμβολή της Εκκλησίας στην επικράτηση της ειρήνης, της δικαιοσύνης, της ελευθερίας, της αδελφοσύνης και της αγάπης ως και η άρση των φυλετικών διακρίσεων κ.τ.ό.
Τω όντι έχει φθάσει ο κόμπος στο κτένι. Από το ομόφωνο ναι ή όχι εξαρτώνται όλα. Σχολιάζοντας το πρώτο θέμα είναι απορίας άξιον ότι ένα θέμα χιλιοειπωμένο, αλλά και ξεκαθαρισμένο από αιώνων, από Συνόδους Τοπικές αλλά κι Οικουμενικές, επανέρχεται. Τι επιδιώκουν οι απορρυθμιστές της ζωής της Εκκλησίας; Να γίνουν τελικά νέοι Λούθηροι, ανατρέποντας ανερυθριάστως «όρια αιώνια α έθεντο οι Πατέρες ημών»; Ας θυμηθούν την τύχη των συνόδων του 449,του 754,του 1438-39 κι ελπίζουμε να καταλάβουν ότι όποιος πολεμά κι ακυρώνει την αιωνόβια παράδοση της Εκκλησίας κινδυνεύει να αντιμετωπίσει την παρατήρηση του σοφού Γαμαλιήλ προς το ιουδαϊκό συνέδριο.
Αναφορικά με το δεύτερο θέμα, που αποτελεί το κομβικό σημείο των οικουμενιστικών σχεδιασμών, επιδιώκεται πάση θυσία κι έναντι οιουδήποτε κόστους, η αθώωση, αμνήστευση κι αποποινικοποίηση των πάσης φύσεως αιρετικών και κακοδόξων και η συνοδική κατοχύρωση της, απαισίας μνήμης, συμφωνίας του Μπαλαμάντ. Ελπίζουμε ότι η κατά Κύπρον Εκκλησία, που απέρριψε την επάρατη συμφωνία, ΔΕΝ θα κάνει πίσω, αλλά θα ακολουθήση την κατά Χριστόν στάση του πολεμίου των αιρέσεων Αγίου Επιφανίου Κωνσταντίας.
No comments:
Post a Comment